رنو سیمبل

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 11:52
رنو سیمبل

بررسی رنو سیمبل

سیمبل (Symbol) یک سدان کوچک از شرکت رنو است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ با نام کلیو سیمبل و به عنوان نسخه سدان رنو کلیو معرفی شد. این خودرو در برخی بازارها با نام Thalia نیز شناخته می‌شود. بازار هدف رنو سیمبل کشورهای در حال توسعه یا کشورهای شرق اروپا است. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۱۲ و به عنوان جایگزین تندر ۹۰ معرفی شد. نگین خودرو به عنوان نماینده رنو در ایران، این سدان فرانسوی را در کشور عرضه کرده است، اما سیمبل به دلیل قیمت گذاری نامناسب و نداشتن برتری خاص نسبت به تندر ۹۰ نتوانست در بازار ایران به موفقیت برسد. هم اکنون رنو سیمبل در سه تیپ مختلف در بازار ایران به فروش می‌رسد.

رنو سیمبل از همان پلتفرم تندر ۹۰ استفاده می‌کند و از لحاظ ساختار و ابعاد تفاوت‌های چندانی میان این دو خودرو وجود ندارد. از آنجایی که قرار است سیمبل خودرویی ارزان برای بازارهای کشورهای در حال توسعه باشد، طراحی آن در نهایت سادگی صورت پذیرفته است تا هزینه‌های کمتری به شرکت سازنده تحمیل شود. هرچند که در مقایسه با تندر ۹۰ یا حتی ساندرو، سیمیل در فیس لیفت سال ۲۰۱۶ خود تا حدی زیباتر شده است، اما سبک طراحی‌اش به گونه‌ای است که پس از مدت کوتاهی گرد پیری روی آن می‌نشیند. کابین این خودرو نیز مانند سایر خودروهای اقتصادی رنو از پلاستیک خشک ساخته شده است که کیفیت متوسطی دارد. البته در مقایسه با تندر ۹۰، قطعا کابین سیمبل باکیفیت‌تر و زیباتر است.
سیمیل با پیشرانه‌های ۱.۲، ۱.۴، ۱.۵ و ۱.۶ لیتری در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. نسخه وارد شده به ایران از یک پیشرانه با نام K4M بهره می‌برد که حجم دقیق آن ۱۵۹۸ سی سی است و می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور در ۳۷۵۰ دور در دقیقه را تولید کند. همین پیشرانه را در محصولاتی مانند تندر ۹۰ و ساندرو نیز می‌توان مشاهده کرد. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برای اینکه سرعت رنو سیمیل را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانید، به حدود ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارید. این میزان شتاب برای یک خودرو ۱۰۸۱ کیلوگرمی اصلا راضی کننده نیست. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده که رقم نسبتا مناسبی است.
از یک خودرو ارزان قیمت آن هم از شرکت رنو قطعا نباید انتظار آپشن‌های بالا داشته باشید. سطح آپشن‌ها و امکانات رفاهی سیمیل متناسب با قیمت آن هستند. البته سیمبل در سه تیپ PE، SE و LE در بازار ایران عرضه می‌شود. تیپ‌های PE و SE به نوعی مدل‌های فول آپشن این خودرو هستند. از جمله آپشن‌های نصب شده روی رنو سیمبل می‌توان به مانیتور ۷ اینچی، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، تهویه اتوماتیک، کامپیوتر سفری، فرمان با دوخت چرم، رینگ‌های آلومینیومی، دی لایت و قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی‌ها اشاره کرد. تیپ‌ پایه رنو سیمبل در مقایسه با رقم پرداختی، آپشن‌های چندانی ندارد و بهتر است سراغ این تیپ نروید.
رنو سیمبل یک سدان کوچک و ارزان قیمت است که مانند سایر محصولات رنو در این سگمنت و رده قیمتی، کیفیت بالا و استهلاک کم از جمله مزایای شاخص آن هستند. پیشرانه و پلتفرم دو خودرو سیمیل و تندر ۹۰ مشابه یکدیگر است و به جز وجود برخی آپشن‌ها و طراحی تا حدودی جذاب‌تر، سیمیل هیچ برتری خاصی نسبت به تندر ۹۰ ندارد. رنو سیمیل در بازار ایران با یک قیمت کاملا غیر منطقی به فروش می‌رسد و بازار دست دوم پر رونقی نیز ندارد. بنابراین در این رده قیمتی بهتر است به خرید سایر گزینه‌های موجود در بازار ایران فکر کنید. پیشرانه ضعیف و متریال کابین نیز دیگر معایب سیمیل هستند.

امنيت رنو سیمبل

براساس اعلام شرکت رنو، سیمبل توانسته تا 3 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ دریافت کند که نشان می‌دهد این خودرو از ایمنی متوسطی برخوردار است. همچنین تجهیزات ایمنی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و سوئیچ ضد سرقت نیز برای سیمیل تدارک دیده شده است.

ارزش خريد رنو سیمبل

قیمت رنو سیمبل در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس از 38500 درهم آغاز می‌شود و بسته به تیپ‌های مختلف تا 42900 درهم نیز ادامه می‌یابد. سمیبل در ابتدای عرضه خود در بازار ایران نیز با قیمتی بین 90 تا 110 میلیون تومان عرضه شد و به دلیل اختلاف قیمت زیاد نسبت به تندر 90 نتوانست فروش موفقی داشته باشد. سیمبل خودرویی باکیفیت است، اما باید این حقیقت را بپذیریم در بازار ایران رنو سیمیل با چنین قیمتی ارزش خرید ندارد. بنابراین پیشنهاد ما این است که خرید سیمیل را از ذهنتان بیرون کنید و به سراغ سایز گزینه‌های موجود در بازار بروید.

10
0 6

رقبای رنو سیمبل

در آشفته بازار خودرو ایران، محصولاتی مانند رنو ساندرو، دنا پلاس، بسترن B30 و ام‌جی 360 اتوماتیک رقبایی هستند که رنو سیمبل باید با آن‌ها رقابت کند. اگر بخواهیم بین این خودروهای ذکر شده یک گزینه مناسب را انتخاب کنیم، رنو ساندرو با تکیه بر مزایایی مانند کیفیت بالا، استهلاک کم و بازار دست دوم پر رونق مناسب‌ترین گزینه است. اما اگر طراحی جذاب‌تر، آپشن‌های زیادتر و فضای سرنشین و بار بیشتر می‌خواهید، بهتر است به سراغ دنا پلاس بروید.


مشخصات فنی رنو سیمبل

نام لاتین خودرو Renault Symbol
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C- سدان خانوادگی جمع و جور
کشور سازنده فرانسه
سال طراحی 2012
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده نگین خودرو
حجم موتور 1598 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک مجهز به تیپ ترونیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور بر دقيقه
گشتاور 143 نيوتن متر در 3750 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 175 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 10.1 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4348 میلیمتر
عرض 1994 میلیمتر
ارتفاع 1517 میلیمتر
فاصله محوری 2634 میلیمتر
وزن 1081 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 185/65R15
رینگ و لاستیک عقب 185/65R15
مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 704 کيلومتر
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا مانیتور 7 اینچی لمسی/ Bluetooth - USB -MP3
غربیلک فرمان رویه چرم/ دکمه‌های کنترلی فرمان
سیستم صندلی های جلو 4 حالته دستی سرنشین جلو - 6 حالته دستی راننده
سیستم روشنایی جلو دی‌لایت/ مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور عقب/ سنسور فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل
سیستم آینه ها آینه جانبی با تنظیم برقی
سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای برقی
سایر موارد دوربین عقب/ کامپیوتر سفری
کیسه های هوا 2 عدد (راننده و سرنشین جلو)
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه‌ای
سیستم های ترمز و پایداری ABS/ EBD

عکس رنو سیمبل

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "رنو سیمبل"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان

سلام اقا هرکی میخواد بگیره خیلی ماشین خوبیه فقط کولرش برا فرانسه ساخته شده و برا ایران جواب نمیده که البته کولرش رو هم میشه با ۵۰تا۱۰۰ تومن پیشه یک برق کار خوب درست کرد