آمار فروش خودرو در چین نزولی شد

یکشنبه 20 آبان 97 ساعت 13:40
آمار فروش خودرو در چین نزولی شد

آمار فروش خودرو در چین برای پنجمین ماه متوالی نزولی گزارش شد.

با توجه به آنکه چین بزرگترین بازار فروش خودرو در دنیا را به خود اختصاص داده است، پس کاهش یا افزایش میزان فروش در این کشور می‌تواند توازن خرید و فروش خودرو در جهان را بر هم زده و باعث کاهش سودآوری و درآمدزایی کمپانی‌های خودروسازی فعال در چین شود.

در حال حاضر تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت اتونیوز، نشان می‌دهد که میزان فروش خرده فروشی خودرو در بازار چین برای پنجمین ماه متوالی رو به کاهش بوده است.

بر اساس آماری که از طرف انجمن خودروی چین منتشر شده است، فروش خودروهای سدان، کراس اوور و شاسی بلند در چین در ماه اخیر با ۱۳.۲ درصد کاهش به مرز ۱.۹۸ میلیون دستگاه رسیده است که این اولین باری است که میزان فروش خودرو در بازار این کشور طی دو دهه اخیر نزولی گزارش شده و خیلی از خودروسازانی را که در این کشور فعالیت می‌کنند و بخش زیادی از درآمدهایشان به فروش خودرو در چین وابستگی دارد، را تحت فشار قرار داده است.

در ده ماه اول سال جاری میلادی هم میزان فروش خودرو در بازار چین با ۲.۵ درصد کاهش به ۱۸.۴ میلیون دستگاه رسیده است.

خیلی از کمپانی‌های اروپایی فعال در صنعت خودروسازی که در چین کارخانه دارند و در بازار این کشور فعالیت می‌کنند، تحت تأثیر جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده آمریکا و قانون افزایش تعرفه‌های وارداتی قرار گرفته و ضرر و زیان‌های قابل توجهی را متحمل شده‌اند.

گزارشی که مقامات کمیسیون ملی تحقیق و توسعه در چین منتشر شد، حاکی از آن است که مجموع فروش خودروهای به فروش رفته در این کشور همچنان زیر ۳۰ میلیون دستگاه باقی خواهد ماند و در مقایسه با سال اخیر میلادی روند نزولی را در پیش گرفته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar