احتمال رونمایی از سدان A کلاس مرسدس بنز در نمایشگاه پکن

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
احتمال رونمایی از سدان A کلاس مرسدس بنز در نمایشگاه پکن

طبق گزارش‌ها، مرسدس بنز می‌خواهد از فرصت نمایشگاه خودروی پکن برای رونمایی از سدان A کلاس کاملاً جدید استفاده کند.

این خودرو که مبتنی بر هاچ بک جدید ساخته شده، قرار است رقابتی شدید با آئودی A3 و بی ام و سری ۱ سدان در بازار چین داشته باشد. در حالی که این مدل موارد مشترک بسیاری با نسل بعدی مرسدس CLA خواهد داشت، سدان A کلاس از یک طراحی محافظه کارانه که شباهت‌هایی به C کلاس دارد بهره می‌برد.

کابین این خودرو احتمالاً مشابه با مدل هاچ بک خواهد بود و این بدین معنی است که می‌توانیم انتظار یک فرمان سه پر، دریچه‌های ورودی هوای گرد و سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX را داشته باشیم. این سیستم اطلاعات سرگرمی از دو صفحه نمایش ۷ یا ۱۰.۲۵ اینچ استفاده می‌کند.

گزینه‌های موتور به احتمال زیاد دقیقاً مشابه مدل هاچ بک خواهد بود، از همین رو گزینه‌های بنزینی احتمالاً شامل یک موتور ۱.۳۳ لیتری ۴ سیلندر با ۱۶۰ اسب بخار نیرو و یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۲۲۰ اسب بخار نیرو هستند. بعدها، نسخه‌های های پرفورمنس آام‌گ این خودرو شامل A35 با بیش از ۳۰۰ اسب بخار نیرو و یک مدل A45 با خروجی نیرویی معادل حدوداً ۳۹۵ اسب بخار نیرو هم قرار است وارد بازار شوند.

در حالی که بی ام و فقط سری ۱ سدان را در چین می‌فروشد، مرسدس مانند آئودی سدان A کلاس را در برخی بازارهای منتخب از جمله آمریکا هم به فروش خواهد رساند. بریتا سیگر، مدیر فروش و بازاریابی مرسدس سال پیش در این مورد گفته: "این خودرو یک مدل بسیار جذاب برای جوان‌ها می‌باشد، ولی ما آن را فقط مختص جوان‌ها طراحی نکرده‌ایم. این خودرو از آن جایی که یک دروازه ورود خوب به خانواده مرسدس بنز است، می‌تواند جامعه هدف بسیار گسترده‌تری داشته باشد."

مرسدس تنها شرکت آلمانی بزرگ نمایشگاه پکن نخواهد بود و نشریه اتوبیلد گزارش کرده که بی ام و هم می‌خواهد از فرصت این نمایشگاه برای رونمایی از M2 کامپتیشن استفاده کند. این مدل گفته می‌شود یک موتور قرض گرفته شده از M4 دارد و تقریباً ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌نماید.

هارالد کروگر، مدیرعامل بی ام و هم قبلاً گفته بود که احتمال رونمایی از یک نسخه کانسپت از خودروی iX3 وجود دارد. این مدل کانسپت قرار است پیش نمایشی از یک مدل تولیدی باشد که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar