لذت دریفت با شورولت تاهو RST + ویدیو

شنبه 14 اردیبهشت 98 ساعت 17:22
لذت دریفت با شورولت تاهو RST + ویدیو

اگر مبالغه نکرده باشیم، دریفت کردن یکی از لذت بخش ترین و هیجان انگیزترین کارهایی است که می‌توان با یک خودرو انجام داد. معمولاً برای دریفت به یک خودروی اسپرت خوابیده نیاز خواهید داشت تا بتوانید به بهترین شکل ممکن سمفونی صداهای زیبای تایر و موتور را با دود سفیدی که از روی زمین بلند می‌شود ترکیب کرده و با بوی لاستیک سوخته توجه همه را به خود جلب کنید.

البته، دریفتی که در این ویدیو خواهید دید از بسیاری جهات با دریفت هایی که تاکنون دیده‌اید متفاوت است، مهم‌ترین آن‌ها این که خبری از یک خودروی اسپرت خوابیده نیست! خودروی دریفتر قصه ما این بار یک شاسی بلند بزرگ سفید رنگ است. قطعاً اگر ماشین باز هستید و به دریفت کردن علاقه دارید، تماشای این ویدیو قطعاً برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

این ویدیو در یوتیوب توسط کانال شورولت عربستان منتشر شده و در آن، دریفتر حرفه‌ای عربستانی به نام احمد دهام با یک شورولت تاهو RST در پیست معروف یاس مارینا به هنرنمایی می‌پردازد. اگر منطقی بخواهیم به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که یک شاسی بلند قطعاً انتخاب خوبی برای دریفت کردن نیست. هر چه که باشد، شاسی بلندها سنگین هستند، مرکز ثقل بالا و معمولاً گیربکس اتوماتیک دارند.

با تماشای این ویدیو قطعاً به توانایی و استعداد احمد دهام آفرین خواهید گفت که توانسته به راحتی با یک شاسی بلند بزرگ چنین فوق العاده دریفت کند. همان طور که گفتیم، این ویدیو شباهت زیادی به دریفت های عادی که همیشه می‌بینید ندارد، ولی با این حال بسیار جذاب و خاص بوده و پیشنهاد می‌کنیم حتماً به تماشای آن بنشینید.

البته علاوه بر توانایی‌های فوق العاده، نباید به سادگی از کنار توانایی‌های خودرو نیز عبور کرد. همان طور که احتمالاً می دانید نوشته RST پشت این خودرو مخفف رالی اسپرت تراک می‌باشد و به همین دلیل، می‌توان انتظار چنین پرفورمنسی از آن داشت. به عبارت دیگر، این تاهوی خاص علاوه بر عملکرد آفرود خوب، در خیابان و جاده‌های آسفالت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تاهو RST با پیشرانه ۶.۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی خود که فقط روی برخی مدل‌های قدرتمند شورولت می‌توانید آن را بیابید، سریع‌ترین نسخه تاهو می‌باشد و از دیگر موارد فنی قابل توجهش می‌توان به سیستم تعلیق تقویت شده و رینگ‌های ۲۲ اینچ با تایرهای ویژه که روی تاهو استاندارد نمی‌توانید بیابید اشاره کرد.

با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ضریب اکسل متمایل به عقب که شتاب گیری خودرو را بهبود می‌بخشد، تاهو RST از نظر پرفورمنس قطعاً یکی از بهترین شاسی بلندهای حال حاضر بازار است. گرچه این خودرو به اندازه یک کامارو و کوروت چابک و چالاک نیست، ولی بدون شک تاهو RST جادارترین مدل پرفورمنس شورولت است که می‌توانید با دوستان خودرو دریفت های هیجان انگیز داشته باشید.

منبع ترجمه: motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar