تولید پژو در کارخانه مشترک ایران و آذربایجان

چهارشنبه 3 بهمن 97 ساعت 13:08
تولید پژو در کارخانه مشترک ایران و آذربایجان

امین آخونداف رییس هیات اداری شرکت ' آذرماش ' گفت: تولید پژو در کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان در کوی صنعتی نفتچالا واقع در حومه باکو، از ماه فوریه نیمه دوم بهمن شروع می‌شود.

آخونداف افزود: خودروهای جدید به جعبه دنده اتوماتیک مجهز خواهد بو و عنوان ' پژو خزر ' خواهد داشت.

وی افزود: حجم موتور این خودروها ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ سانتیمتر مکعب و قیمت آنها ۱۷ تا ۲۱ هزار منات با توجه به مدل و حجم موتور خواهد بود.

هر منات هم اکنون نزدیک به ۶۲۰۰ تومان است.

رییس هیات اداری شرکت 'آذرماش ' گفت: برنامه ریزی شده است در سال‌های پیش رو در این کارخانه خودروهای برقی تولید شود.

آخونداف یادآوری کرد: در کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان تولید و فروش خودروهای سواری به قیمت نسبتاً پایینتر شروع شده است و قیمت خودروهای مدل 'خزر XL' هم ۱۳ تا ۱۴ هزار منات است.

وی با اشاره به فعالیت این کارخانه مشترک اظهار داشت: در چهار ماه سال اخیر میلادی یک هزار دستگاه خودرو در این کارخانه تولید شده است.

وی گفت: برنامه ریزی کردیم در سال جاری میلادی ظرفیت تولید را سه برابر افزایش و سه هزار دستگاه خودرو تولید کنیم.

وی با اشاره به این که ۹۵ درصد از خودروهای تولیدی سال پیش به فروش رسیده است، افزود: ۴۰ درصد از این خودروها از سوی نهادهای دولتی جمهوری آذربایجان خریداری شده است اما آمار و ارقام موجود نشان دهنده علاقه شهروندان برای خرید خودروهای این کارخانه مشترک می‌باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که نهادهای رسمی جمهوری آذربایجان در سال جاری هم تقاضای دریافت خودروهای این کارخانه را داشته باشند.

ساخت کارخانه مشترک خودروسازی ایران خودرو و آذرماش جمهوری آذربایجان در کوی صنعتی نفتچالای این کشور واقع در ۱۶۸ کیلومتری جنوب باکو در سال ۲۰۱۶ میلادی شروع شده است.

کارخانه مشترک خودروسازی ' آذرماش ایران خودرو ' از بزرگترین واحد تولیدی این کوی صنعتی است و ظرفیت تولید آن ۱۰ هزار خودروی سواری شامل مدل‌های گوناگون است و گروه ایران خودرو در این واحد تولیدی ۲۵ درصد سهم دارد.

در این کارخانه فناوری‌های مدرن، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته به کار گرفته شده است.

حجم کلی سرمایه گذاری در کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان ۲۴ میلیون منات است.

فعالیت این واحد تولیدی وضعیت خوبی برای توسعه واحدهای تولیدی فرعی در کوی صنعتی نفتچالا فراهم می‌کند.

بر اساس توافق حاصله، ۲۵ درصد از کل سرمایه گذاری مورد نظر برای فعالیت این کارخانه از طرف گروه خودروسازی ایران انجام می‌گیرد.

این کارخانه در جریان سفر ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی حسن روحانی رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar