آکورا RDX 2019-2022

بروزرسانی در: چهارشنبه 26 مهر 02 ساعت 01:40
آکورا RDX 2019-2022

بررسی آکورا RDX 2019-2022

نگاه کلی

کسانی که به دنبال یک SUV جمع و جور با نشان لوکس و شاسی اسپرت هستند، آکورا RDX 2022 انتخابی ایده آل است و میتوان گفت نیازی نیست هزینه یک بنز GLC یا پورشه ماکان را بپردازند! البته مطمئناً به اندازه آلمانی ها لوکس نیست اما پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر RDX به همان اندازه جذاب و از نظر فنی بسیار عالی است.انتقاداتی که ما نسبت به آکورا RDX داریم در رابطه با کابین نه چندان مجلل آن است وهم چنین گیربکس ده سرعته اتوماتیک آن کمی کند معکوس میکشد و توربو را وارد مدار میکند. جدای از این مسائل، آکورا RDX یک شاسی بلند جمع و جور جادار، کاربردی، سرگرم کننده و با تجهیزات جامع است که تا حد زیادی رضایت شما را جلب خواهد کرد.

چه تغییراتی برای سال ۲۰۲۲ داشته است؟

RDX یک فیس لیفت سبک برای سال ۲۰۲۲انجام داده است که شامل تغییراتی در جلوپنجره، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در سپر جلو، و سپر عقب اصلاح‌شده با نوک اگزوز مستطیلی شکل است. دو رنگ جدید موجود است که عبارتند از: Liquid Carbon Metallic وPhantom Violet Pearl
فضای داخلی RDX با ویژگی‌های فنی استاندارد و سفارشی جدید بهبود یافته است. همه مدل‌ها اکنون با اتصال بی‌سیم Apple CarPlay و Android Auto و همچنین آمازون الکسا ارائه می‌شوند. یک پد شارژ بی سیم تلفن هوشمند اکنون در دسترس است و تریمهای Technology اکنون سیستم روشنایی محیط داخلی را با ۲۷ رنگ ارائه می دهند. یک مدل PMC Edition با تولید محدود امسال دوباره عرضه خواهد شد که فقط ۲۰۰ دستگاه خواهد بود و رنگ بیرونی آن مروارید آبی Long Beach و رنگ نمای داخلی آن به رنگ ارکیده می باشد.

قیمت و تریم های مختلف

آکورا RDX در یک تریم عرضه میشود اما چندین پکیج مجزا اراده خواهد شد. دیفرانسیل جلو
به صورت استاندارد است اما تمام چرخ متحرک با قیمت ۲۰۰۰ دلار موجود است. از آنجایی که نسخه A-Spec گران است و هیچ گونه بهبود عملکرد خاصی ندارد، ما از آن صرف نظر می کنیم و توصیه میکنیم پکیج Technologyرا اضافه کنید که سیستم صوتی بهتر، ناوبری، صندلی های تزئین شده با چرم شیک تر و موارد دیگر را به ارمغان می آورد. کسانی که سیستم تعلیق تطبیقی ​​و نمایشگر هدآپ می‌خواهند باید سراغ پکیج Advance بروند که هزینه را به طور قابل توجهی افزایش میدهد.

موتور، گیربکس و پرفورمنس

آکورا RDX از یک پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژ ۲۷۲ اسب بخاری چهار سیلندر بهره میبرد که از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیروی خود را به چرخهای جلو یا AWD (به گقته آکورا SH-AWD که SH مخفف سوپر هندلینگ است) منتقل میکند. نسخه A-Spec دارای یک پدال گاز پاسخگو و شتابگیری خوبی داشت. زمانی که راننده از پدلهای شیفتر روی فرمان استفاده میکند میتواند سریعتر معکوس میکشد. موتور توربوشارژ باعث می شود صدای RDX کمی شبیه به NSX باشد که صدایی نسبتا بلند در هنگام شتاب گیری است، اما بیشتر این نویز مصنوعی است و از طریق بلندگوهای سیستم صوتی به داخل کابین منتقل می شود. RDX نسخه Technology دارای چرخ‌های ۲۰ اینچی بزرگی بود، مدل‌های دارای پکیج Advance دارای سیستم تعلیق تطبیقی ​​هستند که به شما امکان می‌دهند کیفیت سواری را تنظیم کنید. در حالی که خودروی آزمایشی ما نتوانست کابین را از ضربه های شدید در ناهموارترین جاده ها جدا کند، اما هرگزپر سر و صدا نبود. سیستم SH-AWD به RDX کمک کرد تا در سر پیچها به خوبی تعادل خودرو حفظ شود.

مصرف سوخت
آکورا RDX دیفرانسیل جلو مصرف سوختی ۱۰.۷ لیتری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۸.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در جاده دارد. با انتخاب سیستم AWD این اعداد به ترتیب ۱۱.۲ و ۸.۷ می باشند.

کابین، راحتی سواری و فضای بار
نمایی جلویی داشبورد کمی شلوغ است و تعداد زیادی دکمه، یک صفحه لمسی و یک انتخابگر چرخشی حالت درایو بزرگ که در جلو و وسط قرار دارد کمی رابط کاربری را سخت میکند. نسخه ای که ما آزمایش کردیم دارای صندلی های قرمز پر زرق و برق بسته A-Spec و چندین قطعه طراحی منحصر به فرد دیگر بود. در حالی که کیفیت ساخت قابل توجه کابین و ویژگی های استاندارد مطلوب (نورپردازی محیطی، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی، گرمکن، کنترل آب و هوای دو منطقه ای) بسیار جذاب بود اما به صورت کلی در RDX حس لوکس بودن را ندارید! آکورا تجربه‌ای اسپورت‌تر از چیزی مانند هوندا CR-V ارائه می‌کند. هیچ چیز ارزان یا شیک به نظر نمی رسد، و موقعیت رانندگی به اندازه کافی بلند و مسلط است که طرفداران شاسی بلند را راضی نگه دارد. یک دستگیره روی صندلی های بیرونی ردیف عقب وجود دارد که میتوانید آن را آزاد کنید تا بتوانید صندلی های ردیف عقب را بخوابانید یا می توانید پشتی صندلی ها را از صندوق عقب با استفاده از رها کننده پایین بیاورید. ما موفق شدیم هشت کیف دستی را با صندلی‌های بالا و ۲۲ تا را با صندلی های تا شده در ردیف عقب بچینیم.

سیستم اطلاعات سرگرمی و اتصالات

آکورا RDX دارای یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲ اینچی است که در بالای داشبورد قرار گرفته است. همچنین می توان از طریق تاچ پد روی کنسول وسط کار کرد. آکورا RDX به صورت استاندارد با قابلیت Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم و نقطه اتصال Wi-Fi ارائه می‌شود. بسته سفارشی Technology سیستم ناوبری، درگاه‌های USB صندلی عقب، سیستم صوتی ELS Studio با ۱۲ بلندگو و موارد دیگر را اضافه می‌کند.

ایمنی و سیستمهای کمکی رانندگی

هر مدل شامل مجموعه‌ای از فناوری‌های استاندارد کمک راننده است، اما چندین کمک دیگر توسط پکیج technology موجود است. اینها شامل سنسورهای پارک جلو و عقب، رادار نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل از عقب است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تست تصادف RDX، از وب‌سایت‌های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) دیدن کنید. ویژگی های کلیدی ایمنی عبارتند از:

هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار
هشدار خروج از خط و کمک حفظ خطوط
کروز کنترل تطبیقی ​​

گارانتی
آکورا یک طرح گارانتی برای RDX ارائه می دهد که با رقبای لوکس خود رقابت میکند. با این حال، مانند برخی خودروهای دیگر نظیر BMW X3 و جگوار F-Pace، خدمات تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان را شامل نمی شود.

گارانتی محدود چهار سال یا ۵۰۰۰۰ مایل را پوشش می دهد
گارانتی پیشرانه شش سال یا ۷۰۰۰۰ مایل را پوشش می دهد
بدون تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان

مشخصات فنی آکورا RDX 2019-2022

نام لاتین خودرو Acura RDX
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J
کشور سازنده آمریکا
سال طراحی 2018
تعداد سرنشین 5
حجم موتور 2000 سی سی
نوع موتور توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس 10 سرعته اتوماتیک + شیفتر
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 272 اسب بخار در 6500 دور بر دقيقه
گشتاور 380 نيوتن متر در 1600-4500 دور بر دقيقه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق سوخت مستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب اتصال چندگانه
نوع فرمان برقی
طول 4760 میلیمتر
عرض 1900 میلیمتر
ارتفاع 1669 میلیمتر
فاصله محوری 2751 میلیمتر
وزن 1820 کیلوگرم
فاصله زیر خودرو تا زمین 208 میلیمتر
حجم صندوق 835 ليتر
ظرفیت بکسل 680 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو P235/55R19
رینگ و لاستیک عقب P235/55R19
مصرف سوخت شهری 11.2 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 10.2 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 8.7 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 65 لیتر

عکس آکورا RDX 2019-2022

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar