رونمایی از پروژه خاص تویوتا برای امپراتور جدید ژاپن

بروزرسانی در: شنبه 30 شهریور 98 ساعت 20:53
رونمایی از پروژه خاص تویوتا برای امپراتور جدید ژاپن

یکصد و بیست و ششمین امپراتور ژاپن در مراسم تاجگذاری خود با تنها نسخه کانورتیبل موجود از نسل سوم خودروی تویوتا سنچری شرکت خواهد کرد. این خودروی کانورتیبل به طور اختصاصی توسط تویوتا و برای این مناسبت طراحی شده است.

نسل سوم تویوتا سنچری که سال ۲۰۱۸ رونمایی شده، به عنوان خودروی پرچم دار شرکت یکی از لوکس‌ترین خودروهای ژاپنی تاریخ است. مدل اختصاصی امپراتور ناروهیتو به یک صندلی عقب خاص مجهز شده که ارتفاع بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد. نشان‌های طلایی روی بدنه خودرو نشان از این دارند که این خودرو صرفاً برای پادشاه ساخته شده است.

تویوتا در بیانیه خود علت انتخاب مدل سنچری برای این کار را کامل بودن آن از هر نظر اعلام کرده است. این خودرو در ژاپن تولید می‌شود، بزرگ، ایمن و بسیار قدرتمند است. در حالی که نسل سوم این خودرو دیگر پیشرانه دوازده سیلندر خورجینی نسل قبلی‌اش را ندارد، ولی با این حال به لطف پیشرانه هشت سیلندر خورجینی ۵ لیتری ۴۲۵ اسب بخاری هیبریدی خود که در برخی مدل‌های لکسوس نیز استفاده شده، کاملاً لایق یک پادشاه می‌باشد.

رونمایی از پروژه خاص تویوتا برای امپراتور جدید ژاپن

این خودروی ویژه قرار است امپراتور ناروهیتو را روز ۲۲ اکتبر از کاخ سلطنتی به کاخ آکاساکا ببرد. این مسیر تقریباً ۵ کیلومتری بوده و زمان کلی مراسم حدوداً نیم ساعت طول خواهد کشید. یک انسان عادی بدون شک این مسیر را سریع‌تر می‌تواند بدود، ولی راننده خودرو باید با سرعتی مسیر را طی کند که مردم و کسانی که در حاشیه جاده حضور دارند بتوانند به خوبی امپراتور را ببینند. فلسفه افزایش ارتفاع صندلی عقب خودرو نیز همین بوده و بدون شک، در مسیر کاروان همه با تلفن همراه خود مشغول عکاسی و فیلم برداری از امپراتور جدید خواهند بود.

در حالی که تویوتا قصد دارد از این خودرو در مراسم‌ها و رژه‌های مختلف در طول برگزاری المپیک ۲۰۲۰ استفاده کند، ولی این مدل کانورتیبل صرفاً برای شرکت در مراسم تاج گذاری امپراتور جدید ژاپن طراحی شده و به نظر نمی‌رسد برای مراسم‌های دیگری استفاده شود. تویوتا گفته دیگر هیچ نمونه‌ای از این مدل نخواهد ساخت.

autoblog

منبع: Z4Car

تسلا: رکورد پیست نوربورگ رینگ پورشه را خواهیم زد

جشن فروش ده میلیون دستگاهی تویوتا لندکروزر + تصاویر

اعلام جزئیات قیمتی جدید نیسان پت فایندر مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

برنامه تویوتا برای سرمایه گذاری ۳۹۱ میلیون دلاری در کارخانه سن آنتونیو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar