بازار خودرو بلاتکلیف تر شد

بروزرسانی در: یکشنبه 16 شهریور 99 ساعت 12:30
بازار خودرو بلاتکلیف تر شد

رئیس نمایشگاه داران خودرو با تاکید بر اینکه امسال بازار خودرو نه تنها ساماندهی پیدا نکرده بلکه بلاتکلیف تر از ماه های گذشته است، گفت: طی هفت ماه گذشته قیمت انواع خودروهای داخلی تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سعید مؤتمنی با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ سقف قیمتی در معاملات بازار وجود نداشته و فروشندگان به طور سلیقه ای قیمت ها را تعیین می کنند، اظهار داشت: افرادی که خودرو در اختیار دارند نسبت به شرایط بازار قیمت‌گذاری‌های خود را انجام می‌دهند و هیچ نظارتی هم بر عملکرد آنها انجام نمی‌گیرد.

وی با ذکر اینکه طی یک هفته گذشته پراید ۱۱۱ نزدیک به ۹ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ نزدیک به ۱۱ میلیون تومان گران شده است، افزود:علاوه براین در روزهای گذشته ساینا رشد ۱۲ میلیون تومانی پژو ۴۰۵ رشد ۱۶ میلیون تومانی و پژو پارس نزدیک به ۱۵ میلیون تومان گران شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با تاکید براینکه نمایشگاه داران در معاملات خودروهای داخلی بیگانه هستند و مهره اصلی این روزهای بازار فضای مجازی است تصریح کرد: معاملات خودرو در بازار به صفر رسیده است اما بازار داغی در فضای مجازی دارد. به طوری که هر کس با انتشار آگهی های گوناگون سعی در افزایش بیشتر قیمت ها در بازار دارد.

مؤتمنی با اشاره به اینکه بررسی ها نشان می دهد طی هفت ماه اخیر قیمت انواع خودروهای داخلی رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده است، گفت: هنوز تصمیم مناسبی برای سامان دهی بازار به کار گرفته نشده و به نوعی بازار خودرو گویا برای مسئولین فراموش شده است.

به گفته وی نوسانات قیمت دلار هم بر بلاتکلیفی خودرو اضافه کرده اما طی دو روز گذشته نمی‌دانیم چه اتفاقی در بازار بوجود آمده که ما شاهد رشد قابل توجه در انواع خودروهای داخلی هستیم.

بیشتر بخوانید :

 افزایش شدید قیمت خودرو در بازار طی ۲ روز!

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بازار خودرو بلاتکلیف تر شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
احسان
مهمان

خدا لعنتتون کنه‌