کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودروها در بازار

سه شنبه 27 آبان 99 ساعت 18:39
کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت خودروها در بازار

گویا کاهش قیمتی که هفته‌ها گریبان بازار خودرو را گرفته فعلا دست‌بردار نیست و افزایش قیمت‌های جزئی در بازار ارز هم نتوانسته جلوی این ریزش قیمت‌ها را بگیرد.

براساس گزارش میدانی تقریبا طی ۱۵ روز اخیر خودروهای داخلی و وارداتی نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند و از طرف دیگر مشتریان دست از خرید برداشته و چشم به روزهای آتی دارند.

فعالان بازار خودرو عقیده دارند تا روی کار آمدن جو بایدن (۱ بهمن) قیمت خودرو مسیر کاهشی را طی خواهد کرد و اگر رویکرد بایدن در قبال ایران بازگشت به برجام و توافقات جدید باشد، خودرو به سرنوشت سال ۹۴ (رکود سنگین خودرو پس از توافق هسته‌ای) دچار خواهد شد و خودرو از لیست کالای سرمایه‌ای خارج میشود و اما اگر جو بایدن پس از ورود به کاخ سفید بخواهد همان راهی را برود که دونالد ترامپ رفته بود باید منتظر رشد شارپی در این بازار باشیم و باز هم قرعه‌کشی خودروسازان و برنده شدن در لاتاری ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومانی!

سری به بازار بزنیم. در حال حاضر پژو پارس معمولی ۲۱۶ میلیون، دنا پلاس معمولی ۳۲۶ میلیون، تیبا صندوقدار ۱۲۰ میلیون، ۲۰۶ تیپ ۵ نزدیک به ۲۷۰ میلیون، پژو ۲۰۷ دستی ۳۰۰ میلیون، پژو ۲۰۷ دستی (پانوراما) نزدیک به ۳۳۰ میلیون، کوییک معمولی حدود ۱۴۰ میلیون، تیبا هاچ بک ۱۳۵ میلیون، ۲۰۶ تیپ ۲ و ۴۰۵ SLX هر دو ۱۹۷ میلیون، پراید ۱۳۱ نزدیک به ۱۰۶ میلیون، دنا پلاس اتوماتیک توربو ۴۶۵ میلیون و پارس دوگانه و LX هر دو ۲۵۵ میلیون تومان و سمند ال ایکس و ۴۰۵ بنزینی هر دو ۱۸۹ میلیون تومان در بازار قیمتگذاری شدند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar