طرح تبدیل محصولات سایپا و ایران خودرو / مهر ۹۸

بروزرسانی در: چهارشنبه 10 مهر 98 ساعت 15:29
طرح تبدیل محصولات سایپا و ایران خودرو / مهر 98

مدیران خودروساز برای تأمین تقاضاهای خرید مشتریان نسبت به انجام تعهدات خود طرح‌های تبدیلی محصولات را یکی پس از دیگری اعلام می‌کنند.

تکمیل خودروهای ناقص و به نصف رسیدن خودروهای غیرتجاری و همچنین کسری بندی خودروسازان در تعطیلات تابستانی این روزها منجر به افزایش میزان عرضه خودرو به بازار و همچنین انجام تعهدات خریداران شده است. در این وضعیت که با کمک قطعه سازان روند تولید بهبود یافته مدیران خودروساز هم با سروسامان دادن به تقاضاهای خرید نسبت به انجام تعهدات خود در تلاش هستند از این رو طرح‌های تبدیل یکی پس از دیگری از طرف دو خودروساز اعلام می‌شود.

شرکت خودروسازی سایپا که بیشترین تعهدات عقب افتاده آن متعلق به رنو و برلیانس بوده و پس از تحریم‌ها به خاطر عدم تأمین قطعه قادر به تولید این خودروها نیست در عرضه محصولات خانواده رنو,برلیانس و آریو دچار مشکل شد و بر این اساس طرح تبدیل این خودروها به محصولات خانواده۱۰۰ X و ۲۰۰X را که شامل پراید ۱۱۱،۱۳۱، ۱۳۲، تیبا، ساینا و کوئیک است را اعلام کرده است.

در همین حال از ایران خودرو خبر رسیده که این گروه هم امکان تولید خودرهای دنا، پژو۲۰۷ اتومات، تندر پلاس و ۳۰ H کراس را ندارد و طرح جایگزین اعلام کرده است.

طرح‌های تبدیل که پس از مشخص شدن شرایط تحریم و عدم توان خودروسازان برای تولید این خودروها از طرف خودروسازان در حالی پیش بینی شده که در نگاه نخست این طرح‌ها زیان خریداران را به دنبال داشته ولی بررسی زوایای این طرح نشان می‌دهد تقریباً سودی معادل خودروهای خریداری شده نصیب خریداران خودروهای جایگزین می‌شود. از آن جا که اختلاف قیمت کارخانه و بازار افزایش یافته تحویل خودروهای جایگزین به همراه احتساب سود مشارکت و انصراف، سود منطقی‌ای را نصیب خریدار می‌کند.

تسنیم

شرایط فروش ایران خودرو

شرایط فروش سایپا

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات سایپا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "طرح تبدیل محصولات سایپا و ایران خودرو / مهر ۹۸"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
بابک
مهمان

امروز که دنا پلاس فوری میفروخت

Alireza
مهمان

سلام. پس این به اصطلاح دنا پلاس هایی که ثبت نام میکنن چیه ؟؟؟
تکلیف دنا پلاس و پلاس توربو که موعد تحویلش سال ۹۷ بوده چی میشه ؟؟؟؟
والا این طرح تبدیل فقط و فقط به نفع این خودرو ساز های فاسد هست نه مشتری بخت برگشته !
دنا پلاسی که قبلا ۴۶ بوده الان با حذف آپشن عملاً تبدیل شده به دنا معمولی رو میدن ۱۲۰ تومان !
خدا عاقبت مردم رو با این مفسدین بخیر بگذرونه

وحید
مهمان

مگه ارواح عمشون دنا خودروی ملی نبود؟پس چطور با تحریم ها نمیتونن قطعاتشو تولید کنن!!!