تصادف ریچارد هموند با ریماک کانسپت وان بهترین بازاریابی برای کمپانی بوده است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تصادف ریچارد هموند با ریماک کانسپت وان بهترین بازاریابی برای کمپانی بوده است

سرپرست فروش ریمک اعلام کرد که این خودروساز بعد از تصادف غم انگیز هاموند در سال ۲۰۱۷ با خودروی ریماک کانسپت وان، توانست بهره خوبی دریافت کند.

تقریباً یک سال قبل در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷، ریچارد هاموند در جریان رویداد صعود تپه یا هیل کلایمب که در همبرگ سوئیس برگزار شد، کنترل خودروی ریماک کانسپت وان را از دست داد و منقلب شد. هاموند در این تصادف دچار صدمات بسیاری شد، ولی در آخر توانست به شرایط سابق برگردد و سلامتی خود را به دست آورد.

ریماک کانسپت وان

در حالی که روز تصادف یکی از بدترین زمان‌ها برای هاموند و گروه گرند تور بود؛ سودآوری زیادی برای ابرخودروساز کشور کرواسی داشت. به گفته سرپرست فروش شرکت، تولید ابرخودروی الکتریکی ریماک، باوجود نحس بودن این حادثه برای عوامل برنامهٔ گرند تور، فروش بسیار خوبی پشت سر گذاشت. کریسو کوریچ اذعان کرد که با اعلام خبر تصادف هاموند، در همان روز سه دستگاه خودروی برقی ریماک به فروش رسید و شاید این اتفاق بهترین بازاریابی برای خودروساز کروات بود.

ریماک کانسپت وان

کوریچ گفت وقتی زندگی به شما لیمو بدهد (که به صورت تصادفی درباره خودروی ریماک هاموند اتفاق افتاد)، با آن لیموناد درست کنید. البته از این حرف برداشت بدی نکنید، چون ما هم در خصوص این تصادف نگران بودیم. اگرچه این تصادف بسیار مرگبار و جدی بود، ولی می‌توانست به روش دیگری به پایان برسد و شاید ما نیاز به کار جدیدی نداشتیم.

ریماک کانسپت وان

کوریچ در طول مصاحبه بیش‌تر درباره خودروی تازه این کمپانی صحبت کرد: ریماک C-Two. ابرخودروی برقی ۲.۱ میلیون دلاری، در مقیاس وسیعی به فروش رسید و فقط چند دستگاه دیگر باقی می‌ماند که برای ۱۲ نمایندگی ریمک در سراسر دنیا رزرو شده است. تیراژ تولید به ۱۵۰ دستگاه محدود می‌شود، در حالی که شمار قابل توجهی از آن‌ها (بین ۷۵ تا ۱۰۵ دستگاه) برای فروش در بازار ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شده است. متقاضیان به طور متوسط هزینه‌ای نزدیک به ۶۱۵.۰۰۰ دلار برای گزینه‌های اختیاری صرف خواهند کرد، که حاوی چرم سفارشی در طراحی داخلی و بدنه فیبر کربن به عنوان محبوب‌ترین تجهیزات شیک و سفارشی می‌شود.

ریماک کانسپت وان

جالب اینجاست که کوریچ قبول کرد که این کمپانی هیچوقت قصد نداشت شتاب گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ابرخودروی برقی ریمک C_Two را در زمانی کمتر از ۲ ثانیه اجرا کند. ولی بعد از آن که تسلا از مدل تازه رودستر خود رونمایی کرد، موجب شد تا این خودروساز به پیشرفت و بهبود ابرخودروی برقی خود ادامه دهد. هایپرکار برقی ریماک C_Two به لطف بهره‌گیری از گیربکس دو سرعته مجهز به تکنولوژی فرمول یک، می‌تواند در زمان ۱.۹۵ ثانیه از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ این در حالی است که برای رسیدن به شتاب ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، فقط به ۱۱.۸ ثانیه زمان نیاز دارد.

ریماک کانسپت وان

کوریچ گفت بدین سبب ما در پیشرانه‌های عقب از یک جفت گیربکس دو سرعته با چرخ دنده‌های مسطح استفاده می‌کنیم که موجب می‌شود تا خودرو فوق العاده قدرتمند و پر سروصدا باشد؛ به همین دلیل ابرخودروی برقی ریماک C_Two را قادر می‌سازد که این شتابگیری فوق‌العاده را انجام دهد. در ضمن چرخ‌های جلو هم هر کدام از یک گیربکس تک سرعته استفاده می‌کنند.

ریماک کانسپت وان

برنامه ریماک برای خودروی الکتریکی C_Two این است که تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ آزمایش‌های اولیه را روی آن انجام دهد و سپس سال بعد ۱۸ نمونه اولیه از این هایپرکار تولید کند. تولید خودروهای متقاضیان هم در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد و در هر ماه، فقط چهار دستگاه ابرخودروی ریماک C_Two ساخته خواهد شد.

ریماک کانسپت وان

به عنوان یادداشت نهایی قابل توجه است که ریماک هم اکنون قسمت بزرگ درآمد و سرمایه خود (نزدیک به ۹۰ درصد) را از تولید و تأمین تکنولوژی دریافت می‌کند. نمونه‌هایی به ویژه استون مارتین (والکری)، کونیگزگ (آگرا)، جگوار (ای-تایپ کانسپت زیرو) و حتی محصولاتی با تیراژ بالا از دیگر خودروسازان، هم چنین شرایطی دارند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar