کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۷

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 11:35
کیا اپتیما مدل 2016-2017

بررسی کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۷

بعد از موفقیتهای چشمگیر  نسل سوم کیا اپتیما با کد اتاق TF که در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به تولید رسید، کمپانی کیا، نسل چهارم اپتیما را در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ به تولید رساند که از نظر طراحی ظاهری از همان زبان طراحی نسل قبلی خود که بسیار هم موفق بود پیروی میکند و در بخش مشخصات فنی نیز تغییر چندانی را تجربه نکرده است. کیا اپتیما در نسل چهارم خود که با کد اتاق JF شناخته میشود در مدلهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در بازار ایران موجود است که مدلهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بنزینی و مدلهای ۲۰۱۸ هیبریدی هستند.

فول ترین نسخه بنزینی کیا اپتیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷، جی تی لاین نام دارد که از نظر نمای ظاهری و امکانات نسبت به نسخه معمولی تغییرات خوبی دارد که از جمله مهم ترین تغییرات نسخه GT LINE نسبت به تیپ معمولی میتوان به کیت بدنه، کاهش ارتفاع خودرو، رینگهای جدیدتر، دیفیوزر عقب، حذف مه‌شکن ۳تایی سپر جلو و جایگزین شدن آن با ورودی‌های هوای اسپرت، چراغهای اسپرت و دودی عقب، تغییر گرافیک چراغ جلو و جایگزینی یک لامپ تکی بای‌زنون با قابلیت چرخش در پیچ‌ها به جای زنون‌های دوگانه در نسخه عادی، روکش چرمی صندلی‌ها با دوخت رنگی، فرمان D کات و نصب لوگوی GT بر روی صندلیها اشاره کرد.

نسخه های جی تی لاین که در بازار ایران موجود است یا توسط شرکت اطلس خودرو به بازار ایران عرضه شده است یا به صورت شخصی وارد ایران شده است که هر دو آنها به اسم فول شرکتی یا وارداتی خرید و فروش میشوند که تفاوت فول شرکتی و وارداتی عمدتا در اتوپارک و ۴ رادار خلاصه میشود که این آپشنهای بیشتر در نمونه های وارداتی به چشم میخورد. ۴ رادار نسخه های فول وارداتی اپتیما چه در تیپ GT LINE و چه در تیپ معمولی شامل رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو و رادار تصادف عقب می باشد.

در بازار ایران، کیا اپتیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷ با توجه به رده قیمتی، سگمنت و سال ساخت رقبایی نظیر هوندا آکورد، هیوندای سوناتا ، تویوتا کمری و رنو تلیسمان را در برابر خود میبیند که از نظر امکانات رفاهی، بازار خرید و فروش و طراحی ظاهری نسبت به رقبای خودش شرایط نسبتا مطلوبی دارد.

طراحی کیا اپتیما در بخش نمای جلویی بسیار شبیه به نسل قبلی خود است و جلو پنجره و چراغهای آن کمی زاویه دارتر و باریک تر از قبل شده اند و در نمای جلویی گویی کمی غمگین و ناراحت به نظر میرسد! کاپوت کیا اپتیما عضلانی و بزرگ طراحی شده است و زمانی که پشت فرمان بنشینید حس خیلی خوبی خواهید گرفت. در بخش نمای جانبی شاهد برآمدگی جذابی در نزدیکی‌های دستگیره‌های در هستیم که باعث عضلانی جلوه دادن خودرو میشود و همینطور کروم‌کاری ماتی که از ستون A خودرو تا ستون C خودرو کشیده شده است نمای خوبی به این بخش داده است و به طور کلی با نگاه به نمای جانبی اپتیما متوجه میشویم با یک خودروی جادار و بزرگ طرف هستیم. در بخش نمای عقبی نیز با توجه به کشیده بودن چراغهای عقب همانند جلو شاهد هارمونی خوبی بین آنها هستیم و در کل در بخش طراحی، کیا اپتیما امتیاز بالایی خواهد گرفت و بسیار ایرانی پسند است!

در بخش کابین نیز اوضاع بسیار خوب است و طراحی بسیار جذاب و در عین حال با کیفیتی را شاهد هستیم و در بسیاری از بخشها از نوارهای کرومی مات استفاده شده است که به طور کلی میتوان گفت نسبت به رقبای خود جذاب‌تر ارزیابی میشود. در رودری ها و روی داشبورد از پد نرم استفاده شده است که حس کیفیت خوبی القا میکند و همینطور کیفیت ادوات داخلی و کلیدهای داخل کابین نیز مناسب ارزیابی میشود. صندلی های کیا اپتیما اگر چه چندان دربرگیرندگی خیلی زیادی ندارند اما راحت هستند و در مسافرتهای طولانی نیز احساس راحتی خوبی دارند. صندلی های کیا اپتیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷ در دو طرح طرحدار و ساده عرضه شده اند که هر دو نسبتا جذاب و باکیفیت هستند و حس لوکس بودن را تا حدی به سرنشینان القا میکند. یکی از موارد عجیب اپتیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷ کیفیت دوربین عقب آن است که اصلا در حد و اندازه های قیمت این خودرو نیست و نسبتا بی کیفیت و تار می باشد و اما جای هیجان انگیز ماجرا سیستم صوتی هارمن کاردن آن است که فوق العاده است و حس و حال خوبی را میتوانید با این سیستم صوتی حرفه ای تجربه کنید.

امکانات رفاهی و ایمنی کیا اپتیما نیز بسیار مطلوب است و با ۶ ایربگ به بازار ایران عرضه شده است و از امکانات رفاهی آن در نسخه فول نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD و MP3 - سیستم SIRIUS Satellite Radio - ورودی‌های USB و AUX - نویگیشن با صفحه نمایش ۷ اینچی- حالت رانندگی EcoMinder (برای کاهش مصرف سوخت) - سنسور عقب - پشت سری‌های فعال شونده - سیستم نشان دهنده باد چرخ‌ها - آینه‌های برقی به همراه گرمکن - شیفتر تعویض دنده از پشت فرمان - سقف پانوراما - کروز کنترل - دوربین عقب - سیستم روشن شدن خودرو بدون کلید - تهویه هوای جداگانه برای سرنشینان جلو - پوشش چرمی فرمان - آینه الکتروکرومیک به همراه Homelink و قطب‌نما - روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) - نمایشگر LCD  ، دوربین ۳۶۰ درجه ، گرمکن و سردکن، ۴ رادار

یکی از آپشنهای جالب کیا اپتیما کروز کنترل تطبیقی آن است که میتوانید آن را به گونه ای تنظیم کنید تا وقتی خودروی شما به فاصله مشخصی از خودروی جلویی برسد به صورت خودکار اقدام به ترمزگیری کند.

کیا اپتیما بنزینی در بازارهای جهانی با سه پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو، ۲ لیتری توربو و ۲.۴ لیتری(GDi و MPi) عرضه شده است که نسخه موجود در ایران از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره میبرد که قادر به تولید ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به چرخهای جلو منتثل میکند و قادر است طبق اعلام کارخانه در حدود ۱۰ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که در عمل و در شهری مثل تهران این عدد حدود ۱۱ الی ۱۲ ثانیه می باشد که برای این رده قیمتی چندان عدد مناسبی به نظر نمیرسد و در قیاس با خودرویی نظیر رنو تلیسمان که شتابی حدودا ۸ ثانیه ای دارد حرفی برای گفتن ندارد. باک اپتیما حدود ۷۰ لیتر گنجایش دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که در عمل چیزی در حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد و مصرف سوخت آن نیز در شهر نیز چیزی در حدود ۱۱ الی ۱۲ می باشد که چندان بهینه نیست.

کیا اپتیما سه حالت رانندگی اکو، نرمال و اسپرت دارد که در حالت اسپرت کمی شتابگیری بهتر میشود و فرمان نیز سفت‌تر میشود که حس اسپرتی خوبی القا میکند. به صورت کلی شتابگیری با کیا اپتیما بر خلاف ظاهر جذابش چندان جذاب نیست و اگرچه هماهنگی گیربکس و موتور عالی ارزیابی میشود اما شتابگیری و کشش اپتیما معمولی می‌باشد و کسانی که به دنبال یک خودروی پرتوان و پرشتاب هستند قطعا باید دور کیا اپتیما را خط بکشند و به سراغ تلیسمان بروند! در بخش ترمزگیری باز هم تلیسمان بهتر از کیا اپتیما ظاهر میشود و اگرچه ترمزهای اپتیما نیز مناسب هستند ولی به پای رنو تلیسمان اروپایی نمیرسند! یکی از مشکلاتی که البته در اکثر خودروهای کره‌ای به چشم می آید سر و صدای کف جاده تا حدودی به داخل کابین منتقل میشود که در این رده قیمتی شاید چندان خوش‌آیند نباشد. هر چقدر کیا اپتیما در بخش فنی نسبت به رنو تلیسمان ضعیفتر است اما در بخش کولر، نرم تر بودن سواری و کیفیت کابین و متریال داخلی بهتر از تلیسمان عمل کرده و هنگام رانندگی و کار کردن با ادوات داخلی اپتیما حس لوکس بودن بیشتری به شما منتقل میشود.

طول, عرض و ارتفاع کیا اپتیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷ به ترتیب ۴۸۵۵ میلیمتر، ۱۸۶۰ میلیمتر و ۱۶۴۵ میلیمتر می باشد و فاصله محوری آن ۲.۸ متر می باشد که فضای فوق العاده راحت و جاداری را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد.فضای صندوق کیا اپتیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷ نیز حدود ۴۵۰ لیتر گنجایش دارد که در حد و اندازه های سوناتا و کمری می باشد اما نسبت به تلیسمان که حدود ۶۰۰ لیتر فضای بار دارد بسیار کمتر است! 

سیستم تعلیق کیا اپتیما چندان نرم نیست اما همین سیستم تعلیق نه چندان نرم نسبت به خودرویی نظیر رنو تلیسمان نسبتا نرم ارزیابی می شود چرا که سیستم تعلیق رنو تلیسمان بسیار خشک است و البته هندلینگ بسیار بهتری نسبت به اپتیما دارد و هندلینگ اپتیما چیزی در حد و اندازه های سوناتا ارزیابی میشود.

به طور خلاصه از مزایای اپتیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷ میتوان به طراحی خوب، کیفیت ساخت خوب، متریال خوب کابین، هماهنگی خوب بین گیربکس و موتور، آپشنهای رفاهی و امنیتی مناسب و بازار خرید و فروش خوب اشاره کرد و از نقاط ضعفی نظیر قیمت نسبتا غیر منطقی در ایران و شتاب نه چندان خوب آن نام برد.

امنيت کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۷

این نسل از کیا اپتیما در سال 2015 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه اروپایی یوروانکپ شد که نشان از امنیت بالای این سدان نیمه لوکس کره‌ای دارد.

ارزش خريد کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۷

اگرچه کیا اپتیما یکی از رندترین خودروهای بازار کشورمان است و حتی با توجه به قیمت گرانش، نسبتا سریع به پول نقد تبدیل میشود اما قیمت آن نسبت به برخی خودروهای موجود در ایران نظیر هوندا آکورد 2016 بالاتر است و آن هم به دلیل خدمات پس از فروش بهتر و قطعات یدکی در دسترس تر آن و به طبع آن بازار خرید و فروش بهترش می باشد. در واقع اگر ایتمهایی نظیر بازار خرید و فروش یا خدمات پس از فروش برایتان مهم نباشد هوندا آکورد 2016 با در نظر گرفتن قیمتهای جهانی از ارزش خرید بیشتری در قبال بهای پرداختی برخوردار است.

10
0 6

رقبای کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۷

از جدی‌ترین رقبای کیا اپتیما 2016-2017 میتوان به کمری 2015، سوناتا 2017، آکورد 2016 ، رنو تلیسمان 2017-2018 یا حتی پژو 508 جی تی لاین 2017 اشاره کرد. اگر شتاب و کشش پیشرانه برایتان مهم است و خشکی سواری برایتان اهمیتی ندارد به سراغ رنو تلیسمان بروید، اگر دوام بالا و کیفیت ساخت بالا برایتان مهم است به سراغ تویوتا کمری یا هوندا آکورد بروید و اگر خودرویی میخواهید که بازار خرید و فروش مناسب و در عین حال کابینی جادار داشته باشد اپتیما GT LINE انتخاب جذابی باشد. سوناتا نیز بازار خرید و فروش مناسبی دارد و از نظر قیمتی نیز در مدلهای یکسان با اپتیما ارزان تر می باشد که انتخاب بین سوناتا یا اپتیما بیشتر سلیقه ای می باشد چرا که از نظر فنی و کیفیت ساخت تقریبا در یک رده می باشند.


مشخصات فنی کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۷

نام لاتین خودرو KIA Optima
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی D
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2015
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده اطلس خودرو
حجم موتور 2359 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 172 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 222 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 208 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 9.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب چند اتصالی
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4855 میلیمتر
عرض 1860 میلیمتر
ارتفاع 1465 میلیمتر
فاصله محوری 2805 میلیمتر
وزن 1525 کیلوگرم
فاصله زیر خودرو تا زمین 135 میلیمتر
حجم صندوق 450 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 235/45R18
رینگ و لاستیک عقب 235/45R18
مصرف سوخت شهری 11.9 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 5.9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه - دریچه تهویه عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 10 اسپیکر با آمپلی‌فایر - سیستم پخش 630 واتی Harman Kardon - هندزفری - مانیتور 5 اینچی لمسی - Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX
غربیلک فرمان روکش چرم - دکمه‌های کنترلی - پدال شیفتر - مموری
سیستم صندلی های جلو روکش چرم-پشت‌سری فعال-صندلی‌ راننده 12 حالته برقی با 4 حالته برقی گودی کمر + مموری - صندلی سرنشین جلو 10 حالته برقی با 2 حالته برقی گودی کمر
سیستم صندلی های عقب روکش چرم-تاشو دوتکه-ایزوفیکس صندلی
سیستم روشنایی جلو هالوژن - دی‌لایت - اتولایت - ارتفاع نور اتوماتیک - مه‌شکن LED سه‌تایی جلو- چراغ شور
سیستم روشنایی عقب مه‌شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باران - سنسور فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده دوربین عقب-کروز کنترل-کنترل ایستایی در سربالایی-سنسور جلوو عقب
سیستم آینه ها آینه عقب الکتروکرومیک - آینه جانبی تاشو برقی با گرمکن+مموری آینه
سیستم شیشه ها برقی-شیشه دودی عقب - پرده جانبی عقب
سیستهای سقف سقف پانوراما - سانروف
سایر موارد 3 حالت رانندگی (نرمال - اکو - اسپرت)-چراغ خوش‌آمدگویی-نورپردازی داخلی-خروجی 12 ولت-شارژر وایرلس
کیسه های هوا 2 عدد- راننده و سرنشین
سیستم های امنیتی و حفاظتی ورود بدون کلید - استارت دکمه‌ای
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری کنترل کشش - کنترل پایداری - مدیریت پایداری خودرو (VSM) - توزیع نیرو ترمز - ترمز ضدقفل - ترمز کمکی
نام لاتین خودرو KIA Optima
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی D
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2015
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده اطلس خودرو
حجم موتور 2359 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 172 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 222 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 208 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 9.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب چند اتصالی
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4855 میلیمتر
عرض 1860 میلیمتر
ارتفاع 1465 میلیمتر
فاصله محوری 2805 میلیمتر
وزن 1525 کیلوگرم
فاصله زیر خودرو تا زمین 135 میلیمتر
حجم صندوق 450 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 235/45R18
رینگ و لاستیک عقب 235/45R18
مصرف سوخت شهری 11.9 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 5.9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه - دریچه تهویه عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 10 اسپیکر با آمپلی‌فایر - سیستم پخش 630 واتی Harman Kardon - هندزفری - مانیتور 5 اینچی لمسی - Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX
غربیلک فرمان روکش چرم - دکمه‌های کنترلی - پدال شیفتر - مموری - فرمان دی کات
سیستم صندلی های جلو روکش چرم-پشت‌سری فعال-سردکن-صندلی‌ راننده 12 حالته برقی با 4 حالته برقی گودی کمر + مموری - صندلی سرنشین جلو 10 حالته برقی با 2 حالته برقی گودی کمر
سیستم صندلی های عقب روکش چرم-تاشو دوتکه-ایزوفیکس صندلی
سیستم روشنایی جلو بای زنون - دی‌لایت - اتولایت - ارتفاع نور اتوماتیک - چراغ چرخشی - چراغ شور
سیستم روشنایی عقب مه‌شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باران - سنسور فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده اتوهلد-دوربین جانبی-دوربین 360-دوربین عقب-کروز کنترل-کنترل ایستایی در سربالایی-سنسور جلوو عقب
سیستم آینه ها آینه عقب الکتروکرومیک - آینه جانبی تاشو برقی با گرمکن+مموری آینه
سیستم شیشه ها برقی-شیشه دودی عقب - پرده جانبی عقب
سیستهای سقف سقف پانوراما - سانروف
سایر موارد 3 حالت رانندگی (نرمال - اکو - اسپرت)-چراغ خوش‌آمدگویی-نورپردازی داخلی-خروجی 12 ولت-شارژر وایرلس-صندوق پران هوشمند-سقف جیر
کیسه های هوا 7 عدد-راننده و سرنشین-جانبی-پرده ای-زانویی راننده
سیستم های امنیتی و حفاظتی ورود بدون کلید - استارت دکمه‌ای
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری کنترل کشش - کنترل پایداری - مدیریت پایداری خودرو (VSM) - توزیع نیرو ترمز - ترمز ضدقفل - ترمز کمکی

عکس کیا اپتیما مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۷

نمای جلو کیا اپتیما 2016-2018

نمای جلو کیا اپتیما 2016-2018

نمای جانبی کیا اپتیما 2016-2018

نمای جانبی کیا اپتیما 2016-2018

نمای داخلی درب عقب کیا اپتیما 2016-2018

نمای داخلی درب عقب کیا اپتیما 2016-2018

نمای داخلی درب جلو کیا اپتیما 2016-2018

نمای داخلی درب جلو کیا اپتیما 2016-2018

آپشنهای روی دستگیره کیا اپتیما 2016-2018

آپشنهای روی دستگیره کیا اپتیما 2016-2018

آپشنهای کیا اپتیما 2016-2018

آپشنهای کیا اپتیما 2016-2018

دکمه های فرمان کیا اپتیما 2016-2018

دکمه های فرمان کیا اپتیما 2016-2018

دکمه های فرمان کیا اپتیما 2016-2018

دکمه های فرمان کیا اپتیما 2016-2018

نمایشگر داشبورد کیا اپتیما 2016-2018

نمایشگر داشبورد کیا اپتیما 2016-2018

آپشنهای کیا اپتیما 2016-2018

آپشنهای کیا اپتیما 2016-2018

صفحه آمپر و کیلومترشمار کیا اپتیما 2016-2018

صفحه آمپر و کیلومترشمار کیا اپتیما 2016-2018

پیشرانه کیا اپتیما 2016-2018

پیشرانه کیا اپتیما 2016-2018

kia optima-2018

kia optima-2018

نمای جانبی کیا اپتیما 2016-2018

نمای جانبی کیا اپتیما 2016-2018

صندلی های جلو کیا اپتیما 2016-2018

صندلی های جلو کیا اپتیما 2016-2018

فضای ردیف عقب کیا اپتیما 2016-2018

فضای ردیف عقب کیا اپتیما 2016-2018

دسته دنده کیا اپتیما 2016-2018

دسته دنده کیا اپتیما 2016-2018

نمای داخلی کیا اپتیما 2016-2018

نمای داخلی کیا اپتیما 2016-2018

آپشنهای کیا اپتیما 2016-2018

آپشنهای کیا اپتیما 2016-2018

نمای عقب کیا اپتیما 2016-2018

نمای عقب کیا اپتیما 2016-2018

نمای عقب کیا اپتیما 2016-2018

نمای عقب کیا اپتیما 2016-2018

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar