کیا ریو صندوقدار مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 13:10
کیا ریو صندوقدار مدل 2015-2017

بررسی کیا ریو صندوقدار مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

ریو یک خودروی جمع و جور شهری از کیاموتورز کره جنوبی در سگمنت B می باشد که تاکنون ۴ نسل از آن تولید شده است و از سال ۱۹۹۹ اولین نسل آن به بازارهای جهانی عرضه شد و در سال ۲۰۰۲ نیز فیس لیفت شد که به بازار ایران نیز وارد شد و گروه خودروسازی سایپا مونتاژ آن را بر عهده داشت که به دلیل عدم نصب کیسه هوا و رعایت نکردن استاندارد های داخلی  وشروع تحریمها، تولید آن در سال ۹۱ شمسی متوقف شد؛ این مدل از ریو هنوز هم در کشورمان از بازار دست دوم خوبی برخوردار است.نسل دوم ریو در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ روی خطوط تولید بود که هیچگاه به ایران راه نیافت و اما نسل سوم که خودروی مورد بحث ماست از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به بازارهای جهانی عرضه شد و در سال ۲۰۱۴ توسط اطلس خودرو به صورت محدود هم در نسخه هاچبک و هم سدان به بازار ایران راه یافت و به دلیل قیمت گذاری نامناسب فروش چندان خوبی را تجربه نکرد. جالب است بدانید کیا ریو که در سال ۱۹۹۹ معرفی شد در واقع جایگزینی برای کیا پراید که قبل تر با نام فورد فستیوا شناخته میشد می باشد و حتی هنوز که هنوزه حتی در نسلهای جدید این خودرو در برخی بازارهای جهانی به اسم KIA PRIDE شناخته میشود! کیا ریو صندوقدار که از پلت فرم مشترک با هیوندای اکسنت بهره میبرد در دو نسخه فول و نیمه فول در مدلهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در بازار ایران موجود است و از لحاظ قیمتی و کلاس خودرو به مصاف رقبایی نظیر  هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس صندوقدار ۲۰۱۴ میرود. کیا ریو هاچبک و صندوقدار از نظر فنی و آپشنها تفاوت خاصی با هم ندارند و تنها تفاوت ظاهری آن ها نیز در نمای عقب خودرو می باشد. کیا ریو در بازارهای جهانی با طیف وسیعی از موتورهای بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود که موتورهای بنزینی آن شامل ۱.۲ ، ۱.۴ و ۱.۶ لیتری هستند که در ایران صرفا نسخه ۱.۴ لیتری آن موجود است.

وقتی از نمای جلو به کیا ریو نسل سوم نگاه میکنیم پی میبریم که زبان طراحی کیا که آن جلوپنجره مخصوص این کمپانی می باشد در این خودرو نیز پیاده سازی شده است، گرچه در نمای جلو بیشتر از آنکه به یاد محصولات سراتو یا اپتیما بیفتیم که جذابیت بصری به مراتب بیشتری دارند، به یاد پیکانتو میفتیم اما به صورت کلی نمای ظاهری ریو به عنوان یک سدان کوچک و اقتصادی (البته در خارج از کشور) اسپرت و جذاب است و به دید اغلب افراد نمای عقب این خودرو جذابتر و اسپرت تر از نمای جلو آن است.

در نمای داخلی ریو  همه چیز ساده، ارگونومیک و باکیفیت طراحی شده است و متاسفانه در نسخه های وارد شده به ایران خبری از مانیتور  نیست. صندلی ها راحت هستند. از امکانات رفاهی کیا ریو ۲۰۱۵-۲۰۱۷ میتوان به ورود و استارت بدون کلید، سانروف دو حالته، تهویه خودکار، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، کول باکس، سنسور باران، سیستم بخار زدایی از شیشه جلو و عقب، تنظیم سیستم صوتی و کروز کنترل از روی فرمان، قابلیت اتصال تلفن همراه و جواب دادن به تماس از روی فرمان، چراغ‌های خودکار، تنظیم ارتفاع چراغ جلو، راهنما و چراغ عقب از نوع LED و گرمکن صندلی‌های جلو و گرمکن فرمان اشاره کرد.

در بخش فنی کیا ریو صندوقدار از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ بهره میبرد که قادر به تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت (در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور (در دور موتور ۴۲۰۰ دور بر دقیقه ) می باشد که این نیرو را از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میکند و طبق کاتالوگ شتاب صفر تا صدی حدودا ۱۲.۵ ثانیه ای را رقم میزند که البته این عدد در شرایط عادی بسیار بیشتر خواهد بود و باعث میشود ریو ۲۰۱۵-۲۰۱۷ اتوماتیک آن هم با گیربکس ۴ سرعته و ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن یک خودروی نسبتا کند در کلاس خود به حساب بیاید و با توجه به وزن بیشتر ریو نسبت به اکسنت کندتر می باشد.  طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب ۴.۳۷ متر ، ۱.۷۲ متر و ۱.۴۵ متر می باشد و فاصله محوری آن نیز ۲.۵۷ متر است که باعث میشود در این کلاس خودرو، نسبتا جادار باشد. حجم باک ریو صندوقدار ۴۳ لیتر بوده و مصرف ترکیبی اعلام شده برای این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که طبق گزارشهای رسیده در عمل این عدد در حدود ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. در رده قیمتی ای که ریو صندوقدار ۲۰۱۵-۲۰۱۷ قرار دارد خودروهای زیادی چه در کلاس سدان (نظیر  سراتو، اکسنت ، کرولا ۲۰۱۲ ) و چه در کلاسهای دیگر مانند (i20 کرمان موتور، تویوتا یاریس، رنو کپچر، تیوولی و ...) موجود می باشد که بواسطه بازار خرید و فروش بهتر و امکان دسترسی راحت تر به قطعات و خدمات پس از فروش، به مراتب ارزش خرید بیشتری نسبت به ریو صندوقدار دارند و خرید ریو صندوقدار ۲۰۱۵-۲۰۱۷ زمانی منطقی می باشد که بواسطه چانه زنی هنگام خرید بتوانید قیمت خودرو را پایین تر خریداری کنید یا اینکه صرفا عاشق این خودرو باشید!

به طور خلاصه از مزایای ریو صندوقدار میتوان به کیفیت ساخت نسبتا بالا، هندلینگ مناسب، کابین جادار در کلاس خود و طراحی قابل قبول اشاره کرد و از معایبی نظیر شتابگیری ضعیف، دسترسی نه چندان راحت برای خرید قطعات، خدمات پس از فروش نامناسب، قیمت بالا و بازار خرید و فروش بسیار ضعیف نام برد.

امنيت کیا ریو صندوقدار مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

کیا ریو نسل سوم در سال 2011 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی یوروانکپ اروپا شده است و از این حیث امنیت بسیار خوبی دارد. خوشبختانه برخلاف رقیب ژاپنی خود یعنی یاریس 2015 که با 2 ایربگ در ایران عرضه شده است، ریو صندوقدار با 6 ایربگ به بازار ایران راه یافته است.

ارزش خريد کیا ریو صندوقدار مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

کیا ریو صندوقدار در بازارهای خارجی در نمونه های 2015 تا 2017 در حدود 10 الی 13 هزار دلار دارد که از لحاظ دلاری نمیتوان ارزش خرید پایینی برای این خودرو در ایران متصور بود ولی از انجا که بازار خرید و فروش این خودرو در ایران نامناسب است و همچنین دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش این خودرو چندان راحت نیست از طرفی نیز نمیتوان ارزش خرید بالایی برای این خودرو متصور بود چرا که هنگام فروش حسابی به دردسر خواهید افتاد و احتمالا یا خیلی باید صبر کنید یا خودروی خود را زیر قیمت رد کنید! به طور کلی اگر فاکتور بازار خوب و دسترسی راحت به قطعات اولویت شماست پیشنهاد میشود به سراغ خودروهایی نظیر i20 ، سراتو و اکسنت و ... بروید.

10
0 5

رقبای کیا ریو صندوقدار مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

از رقبای کیا ریو صندوقدار 2015-2017 میتوان به یاریس صندوقدار 2014 و هیوندای اکسنت اشاره کرد که همگی در یک سگمنت، تقریبا در یک سال ساخت و همینطور یک رده قیمتی هستند. اگر بین خرید این خودروها شک دارید و نمیدانید چه انتخابی برای شما مناسب است پیشنهاد میشود اگر بازار خرید و فروش خوب و دسترسی راحت به قطعات از اولویتهای شماست هیوندای اکسنت را انتخاب کنید، اگر خودرویی با طراحی خاص ، جذاب تر و اسپرت تر میخواهید کیا ریو صندوقدار انتخاب شماست، اگر خودرویی با کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین میخواهید تویوتا یاریس صندوقدار 2014 را انتخاب کنید! اگر هم خودرویی پر توان تر در کلاس بزرگتر و البته کم کارکردتر میخواهید میتوانید به سراتو آپشنال سایپا نگاهی بیندازید!


مشخصات فنی کیا ریو صندوقدار مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

نام لاتین خودرو Kia Rio
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2011
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده اطلس خودرو
حجم موتور 1396 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 109 اسب بخار در دور بر دقيقه
گشتاور 137 نيوتن متر در 4200 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 170 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 13.2 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب نیمه مستقل
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4370 میلیمتر
عرض 1700 میلیمتر
ارتفاع 1470 میلیمتر
فاصله محوری 2570 میلیمتر
وزن 1093 کیلوگرم
حجم صندوق 224 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 205/45R17
رینگ و لاستیک عقب 205/45R17
مصرف سوخت شهری 9.4 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 5.3 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 43 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا اسپیکرهای جلو و عقب - هندزفری- Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUX
غربیلک فرمان روکش چرم - دکمه‌های کنترلی - گرمکن
سیستم صندلی های جلو روکش چرم-گرمکن-صندلی‌ راننده و سرنشین جلو تنظیم دستی
سیستم صندلی های عقب روکش چرم-تاشو دوتکه-ایزوفیکس صندلی
سیستم روشنایی جلو هالوژن - دی‌لایت - اتولایت - مه‌شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باران - سنسور فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل-کنترل ایستایی در سربالایی-سنسور عقب
سیستم آینه ها آینه جانبی تاشو برقی
سیستم شیشه ها برقی
سیستهای سقف سانروف
سایر موارد کول باکس
کیسه های هوا 6 عدد-راننده و سرنشین جلو-پرده‌ای و جانبی جلو
سیستم های امنیتی و حفاظتی ورود بدون کلید - استارت دکمه‌ای
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری توزیع نیرو ترمز - ترمز ضدقفل

عکس کیا ریو صندوقدار مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "کیا ریو صندوقدار مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سعید
مهمان

امروز ۲۱ آذر ماه یک دستگاه ریو کیا ریو مدل ۹۰ در حد صفر خریدم ۴۰۰۰۰ تا کار کرده
مشتاقانه منتظرم تعویض پلاک کنم و یک سفر خوب را باهاش تجربه کنم
خیلی تشکر از فروشنده که اینقدر تمیز نگه داشته گرچه خیلی قیمت ریو بالاست ولی میارزه

محسن
مهمان

فک کنم به کارشناسی این سایت های جهت دار، ماشین های چینی حداقل کیفیت مشابه کره ای ها و ژاپنی ها و فرانسوی ها دارن بلکم یکم بهتر هم هستن
کارشناسی که سوار سمند میشه، میگه ریو امتیازش میشه ۷.۷ و مثلا پژو ایرانی میشه ۷.۴ و چینی آشغال میشه ۷.۶

Amir Bahari
مهمان

ریو نسل جدید (۲۰۱۶) همانند مدلهای قدیمی، کلا خودرویی کم مصرف و کم استهلاک و کم خرج می باشد که در کلاس خودش سواری نرم و بی صدایی دارد.
برای خانواده تا ۴ نفر مطلوب هست که حس رانندگی یک ماشین خارجی با شکلی زیبا و برند معتبر کیا را به راننده و سرنشینان میدهد.
در ادامه تجهیزات ذکر شده باید اضافه کرد که سیستم لیمیتر سرعت و Eco Drive نیز وجود دارد. فقط تنظیم صندلی برقی نیست و سیستم شستشوی چراغ ندارد.