زمان تحویل خودروهای ثبت نامی ایران خودرو و سایپا + ابهامات فروش فوری

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 18:51
زمان تحویل خودروهای ثبت نامی ایران خودرو و سایپا + ابهامات فروش فوری

ایران خودرو و سایپا با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز فروش فوری محصولات‌شان، اطلاعاتی از شمار خودروهای تحویل داده شده به مشتریان در این طرح در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند. در این وضعیت این سؤال مطرح است که آیا اصلاً خودرویی تحویل مشتریان شده است!؟

در پی التهابات چند ماه گذشته بازار خودرو، با دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت دو گروه ایران خودرو و سایپا از اوایل اسفند ماه سال پیش ۲۰ درصد از تولیدات روزانه خود را به فروش فوری با تحویل یک ماهه با هدف افزایش عرضه، کاهش قیمت‌ها و کاهش التهابات بازار خودرو اختصاص دادند.

البته به دنبال موج جدید التهاب و افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو در هفته پیش، در نشست کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شد که سهم فروش فوری خودروسازها ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد. با این حساب، خودروسازان موظف شدند ۳۰ درصد از تولیدات روزانه خود را برای فروش فوری در نظر بگیرند.

این شرایط در حالی است که با وجود گذشت حدود سه ماه از آغاز فروش فوری خودروسازان، دو گروه ایران خودرو و سایپا هنوز هیچ آمار رسمی در رابطه با شمار خودروهای تحویل شده به مشتریان در این طرح اعلام نکرده‌اند.

اهمیت این موضوع در این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف افزایش عرضه روزانه خودرو به بازار و کنترل قیمت‌ها، خودروسازان را مکلف به فروش فوری محصولات‌شان کرد؛ پس باید معلوم شود تاکنون چه تعداد خودرو در این طرح به مشتریان واگذار شده تا معلوم شود خودروسازان تا چه حد به وظایف خود در این زمینه برای افزایش عرضه خودرو به بازار و کنترل قیمت‌ها عمل کرده‌اند.

این شرایط در حالی است که خودروسازان چند صد هزار دستگاه خودرو بابت پیش فروش‌های انجام گرفته در سال اخیر به مشتریان بدهکارند و هنوز این خودروها را تحویل نداده‌اند و اتفاقاً بعضی از خریداران همین خودروها در سال پیش، از این شاکی هستند که ایران خودرو و سایپا چرا وقتی که هنوز خودروهای پیش فروش شده در سال پیش را تحویل نداده‌اند، اقدام به فروش فوری محصولات‌شان با موعد تحویل یک ماهه می‌کنند؟

در این رابطه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان، دو گروه ایران خودرو و سایپا حاضر به پاسخگویی در این رابطه نبودند.

ایسنا

تحویل تمامی خودروهای پیش فروش شده ایران خودرو تا زمستان ۹۸

زمان تحویل خودروهای پیش فروش شده ایران خودرو و سایپا در سال ۹۸

زمان صدور دعوتنامه های ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو 

فروش فوری ایران خودرو 

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

قیمت روز خودرو

زمان صدور دعوتنامه های سایپا

قیمت محصولات سایپا

فروش فوری سایپا

فروش نقدی سایپا

فروش اقساطی سایپا

ثبت نام پیش فروش سایپا

قیمت پراید

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

139 دیدگاه ها برای "زمان تحویل خودروهای ثبت نامی ایران خودرو و سایپا + ابهامات فروش فوری"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کیوان
مهمان

۲۵ اسفند یه پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ثبت نام کردم که هنوز خبری نیست تحویل ۳۰ روزه بود

علی
مهمان

من دی ۹۶ دنا پلاس ثبت نام کردم تحویل آبان ۹۷ هنوز دعوت نامه هم برایم صادر نشده فکر کنم پول را خوردن و یک آب هم روش

علی
مهمان

دوست گرامی اینجوریا نیست خیالت راحت خودرو ها رو تحویل میدن فعلا برای دنا پلاس دعوتنامه برج ۵و بعضی ها هم ۶ بستگی به ردیف قرارداد صادر شده اون هم بدون سانروف ان شاالله از شما هم به زودی صادر میشه

بهرام
مهمان

بنده اسفند ۹۶ ساندرو ثبت نام کردم هنوز هم تحویل ندادن حالا کی تحویل بدن مشخص نیست

مهدی
مهمان

سلام من مرداد ۹۷ تیبا ثبت نام کرده ام وباید دعوت نامه درآبان صادر شد ولی با کش وقوص های فراوان در بهمن ماه صادر شد وباموعد۱۲۰ روزه با نمایندگی و شرکت سایپا باشماره ۰۹۶۵۵۰تماس می گیریم هیچ خبری نیست میگن باید صبر کنی ما چه گناهی کردیم بعد مدیران محترم با سربلندی فروان خودرو ثبت نام می کنند اگر شما راهی دارید بگید چکارکنیم خودرو زودتر بگیرم

میلاد
مهمان

سلام. من امروز زنگ زدم نمایندگی ایرانخودرو گفت هنوز ثبت نام های قبل از عید رو تحویل ندادن و فقط پژو ۴۰۵ رو تا ۱۵ اسفند تحویل دادن. نمیدونم چقدر صحت داشت …!!!

علی
مهمان

صحت داره دوست گرامی من خودرو ام رو تحویل گرفتم

حسين
مهمان

من ۶ اسفند کوییک نوشتم یک ماهه . الان خودتون حساب کنید چقدر گذشته . متاسفانه خبری نیست که نیست

علی
مهمان

سلام دوستان بهمن ۹۶محصولات قابل عرضه ایرانخودرو تحویل برج ۶ سال ۹۷ ثبت نام کردم با پیگیری های که انجام دادم ۲ماه زودتر از بقیه اخرای بهمن دعوتنامه گرفتم تحویل ۹۰ و دوباره با پیگیری های که کردم ۱ماه زودتر یعنی ۶۰روزه ماشینم رو تحویل گرفتم تازه برخی هم قبل از عید ماشینشون رو تحویل گرفتن یعنی ۳۰روزه دوستان فقط بستگی به پیگیری خودتون داره اینقدر هم نگید ماشین ندارن فراوان دارند نمونه اش ماشین بنده از تاریخ ۱۶،۱۱،۹۷در پارکینگ بوده فقط اینکه پیگیری کنید

بهزاد
مهمان

سلام من ۹۷/۱۲/۶ تو فروش فوری سایپا ثبت نام کردم ، ۹۸/۲/۳ هم ماشینو از نمایندگی تحویل گرفتم

صادق
مهمان
اسفند سال ٩۶ یه ساندرو ثبت نام کردم تحویل آبان ٩٧ گفتن بیایید تبدیل کنید به اجبار تبدیل کردم به سه تا ساینا یکیشو ٢٢ اسفند تکمیل وجه کردم تحویل ٣٠ روزه الان نزدیک دو ماهه خبری نیست فقط پول گرفتن هـیچ به هیچ الانم نزدیک شش ماهه پیاده موندم نه پول دارم برم از بازار آزاد با این گرونی ماشین بخرم نه یه آشغال چهار چرخ بهم میدن خودم و خونوادم موندیم پیاده پس مردم حق دارن میرن از بازار آزاد با سه برابر قیمت ماشین میخرن گرونی ماشین تو کشور ما تقصیر دلال جماعت نیست تقصیر دولت و… بیشتر
مهدی
مهمان

توی تمام این چند روز وارد سایت شدم از یه جایی به بعد دیگه سامانه جلو نمیره
با چند نفر هم صحبت کردم همین وضعیت و اعلام کردن
ناگفته نمونه بنده تو شرکتی کار میکنم که یکی از پرسرعتترین اینترنتهارو داره و از قبل هم همه اطلاعات تایپ و اماده شده بود
دیگه دست اینااا واسه همه رو شده تنها کسی که نفهمیده خواجه حافظ شیرازیه
شکستن کمر اینااا نزدیکه
ظلم هیچوقت پایدار نمیمونه حتی اگر با ظاهر دین باشه

علی تی
مهمان

برید پایین صفحه مرتب راستی ازمایی مجدد رو بزنید حتماتا وقتی صفحه ای ک گیر کردید رد بشه.ب اینکه میگن۲۰دقیقه صبر کنید توجه نکنید!