خریداران خودرو ضرر کردند!

بروزرسانی در: دوشنبه 1 مهر 98 ساعت 15:21
خریداران خودرو ضرر کردند!

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از روند کاهشی قیمت خودرو در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت : هنوز تا رسیدن قیمت‌ها به سال پیش فاصله داریم و اگرچه که روند کاهش قیمت‌ها مناسب بوده ولی حباب قیمت در خصوص بعضی از خودروها وجود دارد که باید برطرف شود.

سعید موتمنی با اشاره به اقدامات مؤثر در برخورد با افرادی که در بازار خودرو اختلال ایجاد کرده‌اند گفت: شماری از نمایندگی‌های خودرو سازان اقدام به خرید کلی و سبدی محصولات کرد ه و با این اطمینان از اینکه که خودرو از طرف کارخانه به بازار عرضه نمی‌شود اقدام به فروش‌های کاردکس و با قیمت‌های دلخواه در بازار می‌کردند که اینگونه اقدامات موجب بروز التهاب در این بازار شده بود.

وی با تقدیر از اقدامات گذشته در برخورد با عواملی که در بازار خودرو اختلال ایجاد کرده بودند گفت: پایین آمدن قیمت ارز و ثبات نسبی که در این بازار به وجود آمد به همراه برخوردهایی که با عوامل تأثیر گذار در افزایش قیمت خودرو شکل گرفت موجب شد تا قیمت خودرو روند کاهشی به خود بگیرد.

موتمنی ادامه داد: در حال حاضر خرید وفروش در بازار در کمترین حد ممکن است و کسانی که واقعاً نیاز به خرید خودرو دارند وارد این بازار می‌شوند . همچنین افرادی که خواهان تبدیل خودروی خود به احسن هستند هم منتظرند تا قیمت‌ها بیش از این پایین آمده و بعد اقدام به خرید کنند.

رئیس اتحادیه خودروی تهران در ادامه با اشاره به خودروهایی که توسط افراد در ماه‌های اخیر و به قصد سود دهی خریداری شده است گفت: افرادی که در اردیبهشت ماه و به قصد سود اقدام به خرید خودرو کردند در حال حاضر برای جلوگیری از ضرر بیشتر خودروهای خود را با ۳۰ تا ۴۵ درصد ضرر واگذار کرده و از بازار خودرو خارج شدند که این روند در آینده هم ادامه دار خواهد داشت.

وی در جواب به این سؤال که چرا هنوز هم قیمت خودرو به قیمت‌های سال اخیر باز نگذشته است گفت: قیمت‌ها با یک شیب زیاد به یکباره بالا رفت ولی پایین آمدن قیمت به صورت کند انجام می‌گیرد هر چند که در حال حاضر هم قیمت  خودرو به زمان اردیبهشت ماه ۹۸ باز گشته است ولی اگر عرضه بیشتر شود قیمت‌ها به بهمن ماه سال پیش نیز باز خواهد گشت.

موتمنی ادامه داد: در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی و داخلی کاهش خوبی داشته به طوریکه قیمت هیوندا النترا از ۶۵۰ میلیون تومان به ۴۵۵، سانتافه از۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۷۵۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ از ۴۶۰ میلیون تومان به ۲۹۶ و سراتوی سایپا که تا ۴۰۰ میلیون تومان هم رسیده بود به زیر قیمت کارخانه و ۲۹۰ میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه خودروی تهران با ذکر اینکه هنوز هم حباب قیمت در بعضی از خودروها وجود دارد که در حال تخلیه شدن است در مورد نوع این خودروها گفت: پژو ۲۰۶ تیپ ۵، پژو پارس و پژو ۲۰۶ وی ۸ از جمله خودروهایی هستند که هنوز در خصوص آنها حباب قیمت وجود دارد که با عرضه مناسب از طرف شرکت این خودروها هم با کاهش بیشتر قیمت رو به رو می‌شوند.

وی یادآوری کرد باید فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار نهایت ۲ میلیون تومان باشد که رسیدن به این عمل با عرضه بیشتر امکان پذیر است.

این کارشناس بازار خودرو در خصوص آینده این بازار و شرایط قیمت‌ها در آن نیز گفت: روند قیمت در خودروهای وارداتی تا ۴۰ درصد و در خودروهای داخلی تا ۱۵ درصد کاهش یافته است که پیش بینی می‌شود تا با سیاست‌های جدیدی که مدیران ۲ خودروساز بزرگ کشور در زمینه عرضه بیشتر خودرو اعلام کرده‌اند باید شاهد کاهش بیشتر قیمت خودروهای داخلی در بازار باشیم.

عصر ایران

پادزهر قیمت‌گذاری دستوری

سه راهکار برای تأمین نقدینگی خودروسازان

پژو و رنو با چشم‌های گریان ایران را ترک کردند

دریافت دو مرحله‌ای مالیات از خودروهای لیزینگی خلاف قانون است

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar