وعده کاهش قیمت خودرو چه شد؟

سه شنبه 18 شهریور 99 ساعت 11:39
وعده کاهش قیمت خودرو چه شد؟

بازار خرید و فروش خودرو رکورد جدیدی را ثبت و افزایش قیمتها در آن به ۳۰ میلیون تومان در انواع خودروهای داخلی و مونتاژ رسیده است. این درحالیست که وزارت صنعت همچنان سکوت کرده و نظاره گر بازار است.

بازار خرید و فروش خودرو امروز نسبت به روز پیش با رشد بیشتر قیمت ها مواجه شده است. به طوری که قیمت خودرو به طور ساعتی در حال تغییر است و هیچ مسئول و یا واحد نظارتی پاسخگوی به هم ریختگی بازار خودرو نیست.

شک افزایش قیمتها برای فروشندگان خودرو هم علامت سوال بسیاری دارد که هنوز هیچ مسئولی پاسخی برای آن ندارد جالب اینجاست هیچ معاملاتی در بازار انجام نمی گیرد اما روند افزایش قیمتها همچنان ادامه دارد.

افرادی که خواستار فروش خودروهای خود بودند به تاسی از آگهی های اغوا کننده فضای مجازی رقم های نجومی را برای خودروهای خود اعلام می کنند این درحالی است که خریداری در بازار نیست و تنها فروشندگان با افزایش قیمتها بازار را به هم ریخته تر از روز گذشته می کنند.

نکته قابل توجه سکوت وزارت صنعت در جولان افزایش قیمتها در بازار خودرو است هنوز هیچ مرجعی از وزارت صنعت دلایل افزایش قیمت خودرو را در بازار اعلام نکرده است و این موضوع عاملی شده تا دلالان و واسطه گران به اقدامات خود ادامه داده و همچنان قیمتهای مختلفی را برای انواع خودروها اعلام می کنند.

سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت میگوید: هم اکنون نزدیک به ۸۰ درصد خودروهای تحویلی توسط خودروسازان، تعهدات معوق این شرکت‌ها است.

اتفاقاتی که در بازار خودرو می‌افتد تابعی از شرایط عرضه خودرو نیست و از شرایط فعلی اقتصاد کلان کشور پیروی می‌کند.

در بازار خودرو، سمند ال ایکس با افزایش سه میلیون تومانی با قیمت ۱۷۳ میلیون تومان، سمند سورن با افزایش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۲۱۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۱۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۲۳۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶v8 با افزایش ۱۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۳۰ میلیون تومان، رانا با افزایش ۸ میلیون تومانی با قیمت ۱۹۲ میلیون تومان و هایما اس۷ با افزایش ۳۰ میلیون تومانی با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان در بازار به ثبت رسید است.

همچنین پژو ۲۰۷‌i دستی با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷i اتوماتیک با افزایش ۱۵ میلیون تومانی با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان، دنا با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان، دنا پلاس با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۸۹ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ با افزایش ۶ میلیون تومانی با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با افزایش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با افزایش ۳ میلیون تومانی با قیمت ۹۹ میلیون تومان، تیبا۲ با افزایش ۸ میلیون تومانی با قیمت ۱۳۲ میلیون تومان، تیبا صندوقدار با افزایش ۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۱۸ میلیون تومان، ساینا با افزایش ۸۱ میلیون تومانی با قیمت ۱۳۳ میلیون تومان، سراتو با افزایش ۳۵ میلیون تومانی با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید :

خریداران امروز خودرو، ضرر خواهند کرد

 دلایل گرانی اخیر خودرو چیست؟

بازار خودرو از اقتصاد کلان کشور پیروی می کند

علت اختلاف قیمت دنا پلاس با توربو چیست؟ / قیمت گذاری شورای رقابت عادلانه است

دست تعزیرات برای مبارزه با گرانفروشی خودرو بسته است

دو منبع برای کشف قیمت خودرو

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar