بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۰ رونمایی شد + تصاویر

بروزرسانی در: چهارشنبه 29 خرداد 98 ساعت 21:08
بی ام و سری 8 گرن کوپه 2020 رونمایی شد + تصاویر

بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۰ به معرفی نیازی ندارد، ولی به هر حال ما در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم. مدل دیفرانسیل عقب ۸۴۰i و دو دیفرانسیل ۸۴۰i xDrive هر دو به پیشرانه ۳ لیتری توربو شش سیلندر خطی بی ام و با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده‌اند. از سوی دیگر، M850i xDrive نیروی مورد نیازش را از پیشرانه ۴.۴ لیتری توربو دوقلوی هشت سیلندر خورجینی با ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌کند. تمام مدل‌های گرن کوپه سری ۸، به جز ستون جلوی خودرو طراحی بدنه متفاوتی با مدل کوپه دارند و ابعاد آن‌ها در عقب به قدری پهن‌تر شده که می‌تواند به جرات گفت سری ۸ گرن کوپه پهن‌ترین خودروی بی ام و در میان محصولات فعلی شرکت است.

در مقایسه با سری ۸ کوپه، طول بین دو محور گرن کوپه تقریباً ۱۷ سانتی متر افزایش یافته، طول بدنه حدوداً ۲۳ سانتی متر بیشتر شده، ارتفاع سقف تقریباً ۶ سانتی متر بلندتر شده و فاصله بین دو چرخ عقب حدوداً ۳ سانتی متر افزایش داشته است. بی ام و گفته برای تولید این خودرو با ابعاد بزرگ‌تر مجبور شده تا تغییراتی در کارخانه دینگولفینگ ایجاد کند. مدل دیفرانسیل عقب ۸۴۰i وزنی برابر با ۱۹۳۳ کیلوگرم داشته و سنگین‌ترین مدل، M850i با ۲۱۵۸ کیلوگرم است. البته طراحان بی ام و برای کاهش وزن کارهای زیادی از جمله استفاده از درها، کاپوت و سقف آلومینیومی و در عقب پلاستیکی را انجام داده‌اند.

بی ام و سری 8 گرن کوپه 2020

پنجره جلوی خودرو اندکی صاف‌تر شده که احتمالاً به دلیل افزایش ارتفاع سقف است. در کل، این خودرو اکنون فضای سر بیشتری در اختیار سرنشین‌ها قرار می‌دهد. از سویی دیگر، پنجره عقب اندکی در مقایسه با مدل کوپه شیب دارتر شده تا دسترسی به صندوق عقب راحت‌تر شود. البته این اقدام بی ام و روی کاغذ منطقی به نظر نمی‌رسد، ولی در این مورد باید به طراحان شرکت اعتماد کنیم.

خودرو به صورت استاندارد به سقف پانوراما با یک مونروف مجهز بوده و به لطف استفاده از آنتن چند منظوره نصب شده روی پنجره عقب، دیگر خبری از آنتن کوسه‌ای روی این خودرو نیست. سقف پانورامای زیبای خودرو گرچه به دلیل وجود یک میله وسط سقف از داخل کابین یکدست نیست، ولی سرنشین‌های با این حال می‌توانند از نور بسیار شدیدی که وارد کابین می‌شود لذت ببرند. خودرو به صورت استاندارد چهار سرنشین است، ولی گفته می‌شود صندلی‌ها به قدری بزرگ هستند که ۵ سرنشین بالغ بدون دردسر بتوانند داخل آن بنشینند. از ماه نوامبر امسال شرکت آپشن سقف فیبر کربنی را برای مدل M850i ارائه خواهد کرد.

بی ام و سری 8 گرن کوپه 2020

همه مدل‌ها به صورت استاندارد به روکش چرم ناپا روی داشبورد و بخش بالایی پنل درها مجهز هستند. همه مدل‌های ۸۴۰ به روکش چرم ورناسکا در سه رنگ مشکی، سفید و کونیاک مجهز می‌باشند. در مدل M850i شاهد استفاده از چرم مرینو در سه رنگ مذکور هستیم. برای این مدل همچنین امکان سفارش ترکیب دو رنگ روکش‌های چرمی نیز وجود دارد. روی هر سه مدل بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۰ امکان سفارش پکیج چرمی تمام مرینو فراهم شده است.

جدیدترین نسخه سیستم Live Cockpit Professional با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان، آخرین نسخه صفحه نمایش هدآپ و جدیدترین ورژن سیستم iDrive با یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی خود روی بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۰ ارائه شده‌اند. کنسول مرکزی خودرو تا محفظه عقب کابین ادامه پیدا کرده و علاوه بر فراهم کردن امکان کنترل سیستم تهویه مطبوع، مواردی مانند پورت USB و محفظه نگهداری اشیا را در اختیار سرنشین‌های عقب قرار می‌دهد.

بی ام و سری 8 گرن کوپه 2020

از نظر پرفورمنس، ۸۴۰i صفر تا صد را در ۴.۹ ثانیه پر می‌کند و برای مدل ۸۴۰i xDrive این عدد به ۴.۶ ثانیه کاهش یافته است. M850i، به لطف پیشرانه قوی‌تری که دارد صفر تا صد را در فقط ۳.۷ ثانیه می‌تواند پر کند. M850i همچنین با یک کیت M که به صورت استاندارد دارد خود را از دو مدل دیگر متمایز کرده است. از جمله موارد مهم این کیت می‌توانیم به رینگ‌های ۲۰ اینچی N، تایرهای ران فلت، ترمزهای ام اسپرت، دیفرانسیل ام اسپرت، سیستم تعلیق هوشمند ام، سیستم فرمان فعال و اگزوز ام اسپرت اشاره کنیم. مدل‌های ۸۴۰ به رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهزند و آپشن رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی نیز برای آن‌ها ارائه شده است.

ثبت سفارش ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۰ از سپتامبر امسال شروع می‌شود و قیمت پایه ۸۴۰i دیفرانسیل عقب از ۸۶ هزار دلار آغاز خواهد شد. مدل ۸۴۰i xDrive قیمت پایه‌ای برابر با ۸۹ هزار دلار دارد و نهایتاً، قیمت پایه M850i xDrive از ۱۱۰ هزار دلار شروع می‌شود.

autoblog

منبع: Z4Car

بازسازی کانسپت بی ام و بعد از ۵۰ سال + تصاویر

رونمایی از بی ام و M8 کوپه و کانورتیبل + تصاویر

لکسوس GX 460 مدل ۲۰۲۰ با تکنولوژی‌های بیشتر می‌آید

معرفی جهانی پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 و ۷۱۸ اسپایدر مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۰ رونمایی شد + تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

لامصبا پا به پای خرپا و ایران لگن پیشرفت کردند