رونمایی از کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس + تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
رونمایی از کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس + تصاویر

بدون شک، امسال مهم‌ترین مدل شرکت سیتروئن در نمایشگاه خودروی پاریس شاسی بلند پلاگین هیبریدی C5 ایرکراس است، یک مدل کانسپت که قرار است به زودی به نخستین مدل پلاگین هیبریدی شرکت تبدیل شود.

این خودرو که از سال ۲۰۲۰ فروش آن آغاز می‌شود، نسخه پلاگین هیبریدی مدل C5 ایرکراس است که از همین پیشرانه عرضه شده روی مدل کانسپت استفاده خواهد کرد. این پیشرانه از یک موتور ۱.۶ لیتری PureTech بنزینی با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی ۱۰۸ اسب بخاری استفاده می‌کند و روی هم رفته ۲۲۲ اسب بخار قدرت دارد.

سیستم هیبریدی این خودرو همان سیستم دیفرانسیل جلویی است که در پژو ۵۰۸ هیبریدی و ۵۰۸ SW هیبریدی دیده بودیم و یک پک باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی لیتیم یونی دارد. در حالت هیبریدی، هم موتور احتراق داخلی و هم موتور الکتریکی روی هم رفته ۲۲۲ اسب بخار قدرت به چرخ‌های جلو ارسال می‌کنند. در این حالت همچنین ۳۳۷ نیوتن متر گشتاور لحظه‌ای به چرخ‌ها ارسال می‌شود.

رونمایی از کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس + تصاویر

سیتروئن می‌گوید این شاسی بلند به ازای هر صد کیلومتر فقط ۲ لیتر به صورت میانگین مصرف می‌کند. بخش اعظم این مصرف سوخت کم له لطف سیستم i-booster است که بخشی از انرژی ناشی از ترمز گیری و کاهش سرعت را بازیابی کرده و در باتری ذخیره می‌کند.

در کنار این پیشرانه یک گیربکس هشت دنده اتومات عرضه شده که تعویض دنده‌های آن بسیار بهتر شده‌اند. یک حالت ترمز هم به خودرو اضافه شده که امکان کاهش سرعت خودرو بدون گرفتن پدال ترمز را فراهم می‌کند.

در حالت الکتریکی، C5 ایرکراس هیبریدی می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر با یک بار شارژ، تا سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت کار کند. خودرو همچنین یک حالت اسپرت هم دارد که بهترین پرفورمنس پیشرانه را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

رونمایی از کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس + تصاویر

شارژ باتری از یک پریز مخصوص ۱۴ آمپر ۴ ساعت و با پریز های استاندارد خانگی ۸ ساعت زمان می‌برد. با یک شارژر ۳۲ آمپر، باتری در ۲ ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد.

رونمایی از کانسپت سیتروئن C5 ایرکراس + تصاویر

کانسپت شاسی بلند هیبریدی C5 ایرکراس در نمایشگاه پاریس با رنگ بدنه‌ای خاص متشکل از سفید و آبی تیره حضور پیدا کرده است. از برخی امکانات جالب توجه آن می‌توان به رینگ های آلیاژی ۱۹ اینچ اشاره کرد.

تِم رنگی سفید و آبی داخل کابین هم راه پیدا کرده است.

منبع ترجمه: carscoops

قیمت خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar