رنو اسکالا مدل ۲۰۱۳-۲۰۱۴

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 13:07
رنو اسکالا مدل 2013-2014

بررسی رنو اسکالا مدل ۲۰۱۳-۲۰۱۴

نسل سوم رنو مگان در سگمنت C در نمونه های مختلف کروک،  هاچبک سه در و ۵ در و حتی استیشن واگن در بازارهای جهانی عرضه شد و نمونه هاچبک این خودرو که در بازار ایران موجود است در سال ۲۰۰۸ طراحی و معرفی شد و در مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی موجود است که نسبت به نسل دوم رنو مگان که پارس خودرو مونتاژ آن را برعهده داشت پیشرفتهای چشمگیری داشت. ۴ سال بعد از عرضه نسل سوم مگان در بازارهای جهانی، شرکت نگین خودرو اقدام به واردات این خودرو در مدلهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ کرد که مدلهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ نمونه های قبل از فیس لیفت هستند که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت و نمونه های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نمونه های فیس لیفت می باشند که فقط در نمای جلو تغییر کرده اند. رنو اسکالا در مدلهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با پیشرانه های ۲ لیتری و در نسخه های E2 و E4 به بازار ایران راه یافتند که نسخه E4 فول آپشن است و در مدلهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ که فیس لیفت هستند علاوه بر پیشرانه ۲ لیتری با پیشرانه ۱.۶ لیتری هم عرضه شدند. جالب است بدانید رنو اسکالا در کشورهای ترکیه، فرانسه و اسپانیا تولید و مونتاژ شده اند که نمونه های وارداتی به ایران مونتاژ ترکیه می باشند

تبلیغات نامناسب شرکت نگین خودرو و شاید سیاست تغییر نام این خودرو از مگان به اسکالا باعث شد این خودرو علی رغم ویژگی های شایسته ای که دارد آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگیرد. در نیمه دوم سال ۹۲ اسکالا مدل ۲۰۱۴ قیمتی حدودا ۱۱۰ الی ۱۱۵ میلیون تومانی و کیا سراتو ۲۰۱۴ نیز در همین محدوده قیمتی و حتی کمی ارزان تر بود اما حال بعد از گذشت سالها کیا سراتو ۲۰۱۴ به مراتب قیمتی بیشتر از اسکالا ۲۰۱۴ دارد که این نشان میدهد اسکالا به دلیل عدم معرفی صحیح شرکت عرضه کننده یعنی نگین خودرو چندان مورد اقبال عمومی قرار نگرفت و آن عده ای که اکنون به سراغ این خودرو می آیند از ارزش قیمتی این خودرو و همچنین کیفیت ساخت بالا در کنار امکاناتی رفاهی خوب آن باخبر هستند و اهمیتی به بازار خرید و فروش ضعیف آن نمیدهند. رنو اسکالا ۲۰۱۳-۲۰۱۴ باید به مصاف رقبایی نظیر هیوندای i30 2012 ، مزدا ۳ هاچبک و آلفارومئو جولیتا ۲۰۱۲ برود.

نمای ظاهری رنو اسکالا یا همان رنو مگان هاچبک جذابیت خاصی دارد و حس یک خودروی اسپرت را القا میکند، کاپوت این خودرو با توجه به سه خط انحنا دار که از قسمت بالایی کاپوت شروع شده و تا لوگوی رنو در قسمت جلویی کشیده است بر جذابیت ظاهری نمای جلو افزوده است. در نمای جانبی، سقف با یک شیب ملایم به صندوق عقب وصل میشود و همچنین در نسخه E4 از زه های هم رنگ بدنه به همراه یک نوار کرومی استفاده شده که جذابیت خاصی دارد و در نمونه E2 از پلاستیک مشکی رنگ استفاده شده که اگرچه بد نیست ولی جذابیت نسخه E4 را ندارد. در نمای عقب، شاهد یک صندوق نسبتا برآمده هستیم و طراحی چراغهای اسکالا بیشتر سلیقه ای هست بعضی ها آن را میپسندند و بعضی نیز چندان برایشان جذاب نیست ولی به نظر میرسد طراحی چراغ های عقب از خفاش الهام گرفته شده است! به طور کلی طراحی اسکالا اسپرت و جذاب ارزیابی میشود.

نمای داخلی نسخه E4 با آن داشبورد و چرم کرم رنگ صندلی ها بسیار چشم نواز است و فضای داخلی کابین را بیشتر از آنچه هست نشان میدهد، فرمان بسیار خوش دست و نرم است و باتوجه به اینکه فرمان برقی و حساس به سرعت می باشد در سرعتهای پایین نرم و در سرعتهای بالا سفت میشود که حس امنیت و اسپرتی بیشتر به شما خواهد داد. صندلی ها شاید از کناره ها چندان در برگیرندگی خوبی نداشته باشند ولی بسیار راحت هستند و در سفرهای طولانی مدت به هیچ وجه اذیت نخواهند کرد.  رنو اسکالا از یک نشانگر آنالوگ دور موتور و دو نشانگر دیجیتال نشان دهنده اطلاعات و نمایش سرعت تشکیل شده است که برخلاف این رده قیمتی که همگی به صورت آنالوگ هستند حس خاص و متفاوتی دارد. صندلی ها در ۶ جهت به صورت دستی قابل تنظیم هستند و صندلی راننده قابلیت تنظیم گودی کمر را نیز دارد که آپشن رفاهی خوبی به شمار می آید. در ردیف عقب اسکالا نیز شرایط مساعد است و شاهد مواردی نظیر زیر آرنجی، کاپ هولدر و دو دریچه تهویه مطبوع می باشیم.

در نمای داخلی و بخش امکانات رفاهی نیز تفاوتهای نسبتا زیادی بین نسخه E2 نیمه فول و نسخه فول آپشن E4 می باشد. در نسخه E4 شرایط نسبت به رقبای خودش بسیار خوب است و لیستی طولانی از آپشنهای رفاهی در این خودرو موجود است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

سیستم صوتی Arkamys با ۸ اسپیکر- ورودی USB و iPod، فرمان متغیر برقی، فعال شدن اتوماتیک فلاشرها در هنگام ترمز ناگهانی، سنسور هشدار دهنده موانع عقب ، سیستم کمکی پارک خودرو (سیستم هشدار دهنده موانع عقب خودرو)،  پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه ، قفل مرکزی اتوماتیک درها هنگام حرکت، برف پاک‌کن خودکار مجهز به سنسور باران، سیستم استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید - سانروف - فرمان برقی فوق‌العاده نرم و حساس به سرعت - صندلی‌های چرمی،  صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس - آینه‌های جانبی برقی - چراغ چشمک زن (راهنما) بر روی آینه‌های جانبی، سیستم مدیریت پیمایش، سیستم کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت،  سیستم نمایش میزان باد لاستیک،  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، چراغهای زنون همراه با شیشه‌شور چراغ.

در بخش فنی، رنو اسکالا ۲۰۱۳-۲۰۱۴ از یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر بهره میبرد که قادر به تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت (در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور (در ۳۷۵۰ دور بر دقیقه) است که این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT (با قابلیت تعویض ۶ دنده مصنوعی) به چرخهای جلو منتقل میکند و جثه بیش از ۱۳۰۰ کیلوگرمی اسکالا را طبق کاتالوگ در حدود ۱۰.۴ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند، البته در شهری مثل تهران که ارتفاع از سطح دریا نیز دارد این عدد در حدود ۱۲.۵ ثانیه می باشد که باتوجه به استفاده از گیربکس CVT عدد قابل قبولی به شمار میرود. مصرف سوخت اسکالا به صورت ترکیبی ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که در عمل چیزی در حدود ۸.۵ الی ۹ می باشد.

گیربکس و موتور اسکالا به خوبی با هم مچ هستند و هیجان در اسکالا از سرعت ۶۰-۷۰ کیلومتر بر ساعت به بالا با فشردن تا انتهایِ پدال گاز آغاز میشود که واقعا عکس العمل بسیار خوبی دارد و شتابگیری بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد و در دورهای بالا، کمتر خودروی ۲ لیتری تنفس طبیعی میتواند حریف اسکالا میشود چرا که در این نوع گیربکس حداکثر گشتاور و اسب بخار در لحظه در دسترس قرار میگیرد. ترمزهای مطمئن، پایداری و هندلینگ خوب اسکالا باعث میشود در سرعتهای بالا و در پیچ و خمهای جاده ای حس نا امنی نداشته باشید و به این طرف و آن طرف پرتاب نشوید!

طول، عرض و ارتفاع اسکالا به ترتیب ۴.۳ ، ۱.۸۱ و ۱.۴۹ می باشد و فاصله محوری آن ۲.۶۴ متر می باشد که از نظر فاصله محوری تقریبا مشابه رقبایش یعنی مزدا ۳ هاچبک و هیوندای i30 می باشد اما به مراتب فضای کابین جادارتری نسبت به مزدا۳ هاچبک دارد و چیزی مشابه هیوندای i30 می باشد. در بخش فضای صندوق نیز اسکالا ۴۰۰ لیتر فضا دارد که این فضا از هیوندای i30 که ۳۴۰ لیتر گنجایش دارد بیشتر است و از مزدا ۳ هاچبک که ۴۸۰ لیتر گنجایش دارد کمتر است ولی در کل اسکالا با توجه به سواری نرم تر نسبت به رقبای خود و امکاناتی که دارد و همچنین فضای مناسب کابین و فضای صندوق برای یک مسافرت دلچسب ۴ نفره عالی به شمار میرود. نسخه های E2 که دارای رینگهای ۱۶ اینچی هستند به مراتب نرم تر از نسخه E4 که دارای رینگ ۱۷ اینجی می باشد هست که البته رینگ کوچکتر از حال و هوای اسپرتی خودرو تا حدی میکاهد. 

همانطور که میدانید اکثر خودروهای اروپایی بواسطه آب و هوای این قاره از نظر سرمایش کولر به مراتب ضعیف تر از خودروهای آسیایی کره ای و ژاپنی هستند و این قضیه در رابطه با اسکالا نیز صدق میکند و چندان حرفی در برابر رقبای خود یعنی مزدا۳ هاچبک و هیوندای i30 ندارد.

اگر بخواهیم خلاصه کنیم از نقاط قوت و مزایای رنو اسکالا ۲۰۱۳-۲۰۱۴ میتوان به شتاب ثانویه خوب،سیستم صوتی خوب، ترمزهای قوی ، هندلینگ مناسب، طراحی اسپرت چه در نمای داخل و چه بیرونی، ارزش خرید خوب در برابر مبلغ پرداختی اشاره کرد و از معایب و نقاط ضعفی نظیر شتاب اولیه ضعیف، بازار خرید و فروش ضعیف، قطعات نسبتا گرانتر از هیوندای i30 ، کولر نه چندان خنک و به صدا افتادن کابین در کارکردهای بالا نام برد

امنيت رنو اسکالا مدل ۲۰۱۳-۲۰۱۴

رنو اسکالا در سال 2008 در تست یوروانکپ موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شد که نشان از امنیت بالای این هاچبک جذاب اروپایی است.

ارزش خريد رنو اسکالا مدل ۲۰۱۳-۲۰۱۴

رنو اسکالا 2013-2014 با توجه به ویژگی های مثبتی که در این رنج قیمتی و سگمنت ارائه میدهد که پیش تر نیز به آن اشاره شد ارزش خرید خوبی در قبال بهای پرداختی دارد . فقط باید این نکته را توجه داشته باشید اگر قصد دارید برای حداقل 2 سال یک خودرو را نگه دارید سمت اسکالا بروید چرا که بازار خرید و فروش ضعیفی دارد. 

10
0 7

رقبای رنو اسکالا مدل ۲۰۱۳-۲۰۱۴

از رقبای رنو اسکالا 2013-2014 میتوان به مزدا 3 هاچبک مدل 91 تیپ 3، هیوندای i30  مدل 2012 و آلفارومئو جولیتا 2012 اشاره کرد.  گرچه هیوندای i30 2012 نسبت به بقیه از قیمت ارزان تری برخوردار است اما بازار خرید و فروش به نسبت خوبی دارد و هزینه قطعات و لوازم یدکی آن نیز به مراتب مناسب تر از بقیه است. آلفا جولیتا 2012 هم علی رغم جذابیتهایی که دارد جیب شما را در دراز مدت بواسطه هزینه هایی که دارد به شدت خالی میکند! بین مزدا 3 هاچبک مونتاژ و اسکالا 2013-2014 هم اگر یک خودرو با ویژگی های اسپرتی بیشتر و بازار خرید و فروش بهتر و البته سامورایی میخواهید مزدا 3هاچبک را انتخاب کنید اما اگر صرفا یک خودروی با کیفیت ساخت بالا با کابین جادار برای یک خانواده میخواهید که آرامش بیشتری داشته باشند و علاوه بر آن قصد سفرهای برون شهری هم دارید رنو اسکالا 2013-2014 انتخابی عالی به شمار میرود.


مشخصات فنی رنو اسکالا مدل ۲۰۱۳-۲۰۱۴

نام لاتین خودرو Renault Scala
کلاس بدنه هاچ بک
سگمنت جهانی C
کشور سازنده فرانسه
سال طراحی 2007
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده نگین خودرو
حجم موتور 1998 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 140 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 195 نيوتن متر در 3750 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 195 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 11 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4303 میلیمتر
عرض 1808 میلیمتر
ارتفاع 1471 میلیمتر
فاصله محوری 2642 میلیمتر
وزن 1317 کیلوگرم
فاصله زیر خودرو تا زمین 120 میلیمتر
حجم صندوق 405 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 205/60R16
رینگ و لاستیک عقب 205/60R16
مصرف سوخت شهری 10.4 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 6.1 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه - دریچه تهویه عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 8 اسپیکر - سیستم پخش Arkamys - هندزفری-Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX
غربیلک فرمان روکش چرم - دکمه‌های کنترلی
سیستم صندلی های جلو روکش پارچه - پشت‌سری فعال-صندلی‌ راننده 6 حالته دستی - تنظیم دستی گودی کمر-صندلی سرنشین جلو 6 حالته دستی
سیستم صندلی های عقب روکش پارچه - ایزوفیکس صندلی-صندلی تاشو - پشت‌سری قابل تنظیم عقب
سیستم روشنایی جلو هالوژن-دی‌لایت - اتولایت-مه‌شکن
سیستم روشنایی عقب مه‌شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باران
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل-سنسور عقب
سیستم آینه ها آینه جانبی با تنظیم برقی
سیستم شیشه ها برقی
کیسه های هوا 2 عدد - راننده و سرنشین جلو
سیستم های امنیتی و حفاظتی هشدار جهت بستن کمربند سرنشین-سیستم ضدسرقت-کارت هوشمند-استارت دکمه‌ای
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری ABS-EBD-ترمز کمکی
نام لاتین خودرو Renault Scala
کلاس بدنه هاچ بک
سگمنت جهانی C
کشور سازنده فرانسه
سال طراحی 2007
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده نگین خودرو
حجم موتور 1998 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 140 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 195 نيوتن متر در 3750 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 195 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 11 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4303 میلیمتر
عرض 1808 میلیمتر
ارتفاع 1471 میلیمتر
فاصله محوری 2642 میلیمتر
وزن 1317 کیلوگرم
فاصله زیر خودرو تا زمین 120 میلیمتر
حجم صندوق 405 ليتر
مصرف سوخت شهری 10.4 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 6.1 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه - دریچه تهویه عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 8 اسپیکر - سیستم پخش Arkamys - هندزفری-Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX
غربیلک فرمان روکش چرم - دکمه‌های کنترلی
سیستم صندلی های جلو روکش چرم-پشت‌ سری فعال-صندلی‌ راننده 6 حالته دستی - تنظیم دستی گودی کمر-صندلی سرنشین جلو 6 حالته دستی
سیستم صندلی های عقب روکش چرم-تاشو - پشت‌سری قابل تنظیم-ایزوفیکس صندلی
سیستم روشنایی جلو هالوژن-دی‌لایت - اتولایت-مه‌شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باران
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل-سنسور جلو و عقب-ترمز پارک برقی
سیستم آینه ها آینه جانبی تاشو برقی
سیستم شیشه ها برقی
کیسه های هوا 6 عدد-سرنشینان جلو ، جانبی ، پرده ای
سیستم های امنیتی و حفاظتی هشدار جهت بستن کمربند سرنشین-سیستم ضدسرقت-کارت هوشمند-استارت دکمه‌ای
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری ABS-EBD-ترمز کمکی-کنترل پایداری

عکس رنو اسکالا مدل ۲۰۱۳-۲۰۱۴

نمای داخلی رنو اسکالا E4

نمای داخلی رنو اسکالا E4

نمای عقب رنو اسکالا

نمای عقب رنو اسکالا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar