رنو اسکالا کروک مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 13:07
رنو اسکالا کروک مدل 2015-2016

بررسی رنو اسکالا کروک مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

نسل سوم رنو مگان در نمونه های مختلف کروک،  هاچبک سه در و ۵ در و حتی استیشن واگن با پیشرانه های مختلف در بازارهای جهانی عرضه شد و نسخه کروک این خودرو که در بازار ایران موجود است در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و تا سال ۲۰۱۶ تولید شد و در مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷  در بازارهای جهانی موجود است که نسبت به نسل دوم مگان کروک که در تعداد محدود در مدلهای ۲۰۰۶ در بازار ایران موجود است پیشرفتهای چشمگیری داشت. ۳ سال بعد از عرضه نسل سوم مگان کروک در بازارهای جهانی، شرکت نگین خودرو اقدام به واردات این خودرو در مدلهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ کرد که مدلهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ نمونه های قبل از فیس لیفت هستند ونمونه های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ فیس لیفت می باشند که فقط در نمای جلو تغییر کرده اند و از همان زبان طراحی نسخه های هاچبک بهره میبرند و حتی از لحاظ مشخصات فنی و امکانات رفاهی نیز تفاوت خاصی با نسخه های هاچبک ۲ لیتری اسکالا ندارند!

تبلیغات نامناسب شرکت نگین خودرو و شاید سیاست تغییر نام این خودرو از مگان به اسکالا باعث شد اسکالا کروک علی رغم ویژگی های شایسته ای که دارد آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگیرد. به طور کلی اسکالا کروک ویژگی های ذاتی و اسپرت این کلاس را ندارد و از آن میتوان یک کروک اقتصادی و حتی خانوادگی یاد کرد که البته با توجه به قیمتی که در ایران دارد چندان اقتصادی هم نیست! اما از بابت پیشرانه کم مصرف و کم استهلاک و همچنین هزینه های کمتر در این کلاس، میتوان آن را اقتصادی نامید. نزدیک ترین رقبای اسکالا در این رده قیمتی، بی ام و سری ۱ کروک ۲۰۱۰، بی ام و سری سه کروک ۲۰۱۰ ، جنسیس کوپه ۲۰۱۲-۲۰۱۳ و تویوتا GT86 می باشد که اسکالا کروک از لحاظ فنی و ویژگی های اسپرتی هیچ حرفی برای گفتن در برابر آنها ندارد اما از لحاظ راحتی، امکانات رفاهی، سقف شیشه ای جمع شونده، فضای بهتر سرنشیان عقب و نرمی سواری نسبت به رقبا برتری دارد.

نمای ظاهری رنو اسکالا کروک نسل سوم یا همان رنو مگان کروک جذابیت خاصی خصوصا در نسخه فیس لیفت دارد و حس یک خودروی نسبتا اسپرت را القا را در نمای جلو القا میکند اما غافل از اینکه باطن اسکالا کروک بر خلاف ظاهرش چندان خوب نیست!  کاپوت این خودرو با توجه به ۲ خطی که از قسمت بالایی کاپوت شروع شده و تا قسمت جلویی کاپوت کشیده شده است بر جذابیت ظاهری نمای جلو افزوده است. در نمای جانبی و عقب خودرو نیز طراحی نسبتا محافظه کارانه ای را شاهد هستیم اما در کل طراحی اسکالا کروک قابل قبول ارزیابی میشود.

نمای داخلی اسکالا کروک بر خلاف نسخه های فول آپشن هاچبک (E4) که کرم رنگ هستند صرفا در یک نسخه و در رنگ مشکی و تریم قرمز رنگ ارائه شده است، فرمان بسیار خوش دست و نرم است و باتوجه به اینکه فرمان برقی و حساس به سرعت می باشد در سرعتهای پایین نرم و در سرعتهای بالا سفت میشود که حس امنیت و اسپرتی بیشتر به شما خواهد داد. صندلی ها نسبتا دربرگیرندگی خوبی دارند و راحت هستند و در سفرهای طولانی مدت به هیچ وجه اذیت نخواهند کرد.  رنو اسکالا از یک نشانگر آنالوگ دور موتور و دو نشانگر دیجیتال نشان دهنده اطلاعات و نمایش سرعت تشکیل شده است که برخلاف این رده قیمتی که همگی به صورت آنالوگ هستند حس خاص و متفاوتی دارد. صندلی ها در ۶ جهت به صورت دستی قابل تنظیم هستند و صندلی راننده قابلیت تنظیم گودی کمر را نیز دارد که آپشن رفاهی خوبی به شمار می آید. 

در  بخش امکانات رفاهی و ایمنی تقریبا میتوان گفت که تفاوت خاصی بین نسخه هاچبک E4 و اسکالا کروک مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ نمی باشد و از امکانات رفاهی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم صوتی حرفه‌ای (۴ بلندگو و ۴ توئیتر) و دارای بلوتوث و C-box با قابلیت پخش MP3 ورودی USB و iPod، فرمان متغیر برقی، فعال شدن اتوماتیک فلاشرها در هنگام ترمز ناگهانی، سنسور هشدار دهنده موانع عقب ، سیستم محافظ سر در هنگام واژگونی (safety roll bars)، سیستم کمکی پارک خودرو (سیستم هشدار دهنده موانع عقب خودرو)،  پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه ، قفل مرکزی اتوماتیک درها هنگام حرکت، برف پاک‌کن خودکار مجهز به سنسور باران، سیستم استارت دکمه‌ای و ورد بدون کلید - سانروف - فرمان برقی فوق‌العاده نرم و حساس به سرعت - صندلی‌های چرمی،  صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس - آینه‌های جانبی برقی - چراغ چشمک زن (راهنما) بر روی آینه‌های جانبی، سیستم مدیریت پیمایش، سیستم کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت،  سیستم نمایش میزان باد لاستیک،  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، چراغهای زنون همراه با شیشه‌شور چراغ.

در بخش فنی، رنو اسکالا کروک از یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر بهره میبرد که قادر به تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت (در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور (در ۳۷۵۰ دور بر دقیقه) است که این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT (با قابلیت تعویض ۶ دنده مصنوعی) به چرخهای جلو منتقل میکند و جثه بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرمی اسکالا را طبق کاتالوگ در حدود ۱۱.۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند، البته در شهری مثل تهران که ارتفاع از سطح دریا نیز دارد این عدد در حدود ۱۴ ثانیه می باشد که در این کلاس خودرو و این رده قیمتی چندان قابل قبول نیست  ونسبت به نسخه هاچبک این خودرو حدود ۱.۵ ثانیه کندتر است. مصرف سوخت اسکالا به صورت ترکیبی ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که در عمل چیزی در حدود ۸.۵ الی ۹ می باشد.

گیربکس و موتور اسکالا کروک اگر چه به خوبی با هم مچ هستند اما هیجان خاصی را خصوصا در این کلاس و رده قیمتی به راننده و سرنشینان خودرو منتقل نمیکند. شتاب اولیه اسکالا کروک ضعیف ارزیابی میشود و در دور موتورهای بالاتر شتابگیری بهتر میشود و ای کاش از گیربکس CVT برای خودرویی در این کلاس استفاده نمیشد چرا که در شتابگیری اولیه سخت شتاب میگیرد و همچنین از لذت رانندگی نیز کم میکند. ترمزهای مطمئن، پایداری و هندلینگ خوب اسکالا کروک باعث میشود در سرعتهای بالا و در پیچ و خمهای جاده ای حس نا امنی نداشته باشید و به این طرف و آن طرف پرتاب نشوید و این هم بخاطر وزن بالا و مرکز ثقل پایین این خودروست که باعث شده هندلینگ خوبی داشته باشد البته نباید انتظار هندلینگ یک خودروی آلمانی را از اسکالا داشته باشید! به طور کلی اگر میخواهید هیجان رانندگی را در دور موتورهای بالا تجربه کنید باید به سراغ نسخه هاچبک اسکالا بروید که قیمت آن بسیار ارزان تر از نسخه کروک می باشد و همان قابلیتهای فنی و همان آپشنها البته به جز سقف شیشه ای کروک را با وزنی حدود ۲۰۰ کیلوگرم کمتر و کابینی بزرگتر را در اختیار شما قرار میدهد.

طول، عرض و ارتفاع اسکالا کروک به ترتیب ۴.۴۸ متر ، ۱.۸۱ متر و ۱.۴۳ متر می باشد و فاصله محوری آن ۲.۶۱ متر می باشد که از نظر فضای کابین و فضای سرنشینان عقب در این رده قیمتی جزء بهترینهاست. در کل اسکالا کروک با توجه به سواری نرم تر و امکانات مناسب و همچنین فضای مناسب کابین، کاربردی تر از رقبا می باشد.

همانطور که میدانید اکثر خودروهای اروپایی بواسطه آب و هوای این قاره از نظر سرمایش کولر به مراتب ضعیف تر از خودروهای آسیایی کره ای و ژاپنی هستند و این قضیه در رابطه با اسکالا کروک نیز صدق میکند و چندان حرفی در برابر رقبای هم قیمت خود یعنی جنسیس یا GT86 ندارد.

اگر بخواهیم خلاصه کنیم از نقاط قوت و مزایای رنو اسکالا کروک میتوان سیستم صوتی خوب، ترمزهای قوی ،فضای کاربردی تر ردیف عقب نسبت به رقبا، هندلینگ مناسب، طراحی اسپرت چه در نمای داخل و چه بیرونی و هزینه قطعات مناسب اشاره کرد و از معایب و نقاط ضعفی نظیر شتاب اولیه ضعیف، بازار خرید و فروش ضعیف،خدمات پس از فروش ضعیف، کولر نه چندان خنک و به صدا افتادن کابین در کارکردهای بالا نام برد.

امنيت رنو اسکالا کروک مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

رنو اسکالا کروک (مگان کروک) در سال 2009 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی یوروانکپ شد و از لحاظ امنیت شرایط خوبی دارد.

ارزش خريد رنو اسکالا کروک مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

رنو اسکالا کروک 2015-2016 با توجه به فقدان ویژگی های اسپرتی و بازار خرید و فروش ضعیف، چندان ارزش خرید بالایی ندارد و فقط کسانی به دنبال اسکالا کروک میروند که بیشتر به دنبال راحتی و امکانات و بهره مندی از سقف کروک هستند تا حس سرعت و هیجان رانندگی و ویژگهای اسپرتی که ذات این کلاس خودرو می باشد.

10
0 5

رقبای رنو اسکالا کروک مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

نزدیک ترین رقیب قیمتی رنو اسکالا 2015-2016 کروک در بازار ایران، بی ام و سری 3 کروک 2010 و بی ام و 125i کروک 2010 می باشند و رقبای دیگر، جنسیس کوپه و GT86 هستند که دیگر خبری از سقف کروک در آنها نیست و البته قیمت کمتری از اسکالا کروک دارند! تمام رقبای اسکالا کروک از نظر فنی و اسپرتی در رده بالاتری قرار میگرند و در اینجا اولویتهای شماست که باعث میشود بین اینها یکی را انتخاب کنید. اگر بخاطر هیجان بیشتر و قابلیتهای اسپرتی بیشتر حاضرید بهای ارورها، تعمیرات و هزینه های آن را بپردازید به سراغ بی ام و سری یک کروک یا سه کروک بروید که یک سر و گردن از نظر ویژگهی های فنی و اسپرتی بالاتر از اسکالا کروک می باشد. اگر صرفا اهل شتاب و کلکلهای خیابانی با خودروهای رده بالا هستید به سراغ جنسیس کوپه بروید و اگر هم عاشق دریفت و دونات حرکات نمایشی هستید به سراغ GT86 بروید! به طور کلی رنو اسکالا کروک رانندگی آرامش بخش را با امکانات رفاهی و فضای کابین بیشتر نسبت به رقبا را در اختیارتان قرار میدهد اما از ویژگهای اسپرتی این رده قیمتی خبری نیست.


مشخصات فنی رنو اسکالا کروک مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

نام لاتین خودرو Renault Scala
کلاس بدنه کروک
سگمنت جهانی C
کشور سازنده فرانسه
سال طراحی 2007
تعداد سرنشین 4
شرکت عرضه کننده نگین خودرو
حجم موتور 1998 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 140 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 195 نيوتن متر در 3750 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 195 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4486 میلیمتر
عرض 1811 میلیمتر
ارتفاع 1435 میلیمتر
فاصله محوری 2609 میلیمتر
وزن 1540 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 205/55R17
رینگ و لاستیک عقب 205/55R17
مصرف سوخت شهری 10.9 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 6.3 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به صورت جداگانه
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 8 اسپیکر-Bluetooth - USB - CD - MP3 - AUX-صفحه نمایش لمسی 8 اینچی
غربیلک فرمان روکش چرم - دکمه‌های کنترلی
سیستم صندلی های جلو پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و دارای سیستم تنظیم گودی کمر ، روکش چرمی ، تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین جلو
سیستم صندلی های عقب روکش چرمی-سیستم نگهدارنده صندلی بچه با قلاب مخصوص ایزو فیکس ، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه
سیستم روشنایی جلو زنون-دی‌لایت - اتولایت-مه‌شکن-چراغ شور
سیستم روشنایی عقب مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باران - سنسور فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل-سنسور جلو و عقب-ترمز پارک برقی
سیستم آینه ها آینه های جانبی برقی با گرمکن
سیستم شیشه ها شیشه بالا بر برقی
سیستهای سقف سقف چند تکه جمع شونده فلزی
کیسه های هوا 6 عدد : سرنشینان جلو ، جانبی ، پرده ای
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم هشدار جهت بستن کمربند-استارت دکمه ای
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری ABS-EBA-ترمز کمکی - کنترل کشش - کنترل پایداری-کنترل بیش‌فرمانی (CSV)

عکس رنو اسکالا کروک مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

نمای داخلی اسکالا کروک

نمای داخلی اسکالا کروک

نمای عقب اسکالا کروک

نمای عقب اسکالا کروک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar