پیش فروش‌ها قیمت خودرو را افزایش خواهد داد

بروزرسانی در: یکشنبه 12 آبان 98 ساعت 19:25
پیش فروش‌ها قیمت خودرو را افزایش خواهد داد

یک فعال بازار خودرو گفت:با شرایط اعلام شده برای پیش فروش خودرو که مهمترین آن در رهن بودن سند به مدت یکسال است نه تنها قیمت‌ها پایین نخواهد آمد بلکه از همان روز اول واکنش بازار به آن صعودی خواهد بود.

حسین سعیدی فعال بازار خودرو در مورد آخرین شرایط بازار خودرو در هفته اخیر گفت: با وجود تعطیلات در هفته اخیر و عرضه قطره چکانی از طرف خودروسازان، همگی موجب شد که رکود شدیدتر شود و خرید و فروش خودروی ایرانی و خارجی اعم از صفر کیلومتر و کارکرده به حداقل برسد.

وی ادامه داد: همچنان خودروسازان با هدف کنترل قیمت‌ها از عرضه خودرو به طور روتین خودداری می‌کنند تا آنجا که به رغم وجود نیمه تعطیل بودن هفته اخیر قیمت پراید دو تا سه میلیون افزایش پیدا کرد و در نخستین روز هفته جاری پراید هاچ بک به ۵۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۰۸ هم افزایش قیمت قابل توجهی داشت و به ۳۱۶ میلیون تومان رسید.

وی در مورد تأثیر پیش فروش خودرو بر روی  قیمت‌ها گفت: با شرایط اعلام شده که مهمترین آن در رهن بودن سند به مدت یکسال است نه تنها قیمت‌ها پایین نخواهد آمد بلکه از همان روز اول واکنش بازار به آن صعودی بود. چون این تعهدات شامل ۸۰ درصد تولید این شرکت‌ها خواهد بود که تا یکسال بعد نمی‌توان آنها را فروخت پس شرکت شمار کمتری از تولیدات خود را به بازار تزریق خواهد کرد. نکته بعدی آنکه در وضعیت فعلی اقتصادی، مردم ترجیح می‌دهند که پول در دسترس باشد چون هر لحظه امکان دارد به آن احتیاج پیدا کنند پس بلوکه کردن پول به مدت یکسال با استقبال رو به رو نخواهد شد.

سعیدی تصریح کرد:انحصار در هر رسته و حوزه‌ای موجب افزایش قیمت‌ها خواهد شد تنها زمانیکه ما در بازار خودرو شاهد قیمت واقعی بودیم و مردم هم از آن راضی بودند مربوط به دو سال پیش است که واردات خودرو آزاد بود و خودروسازان نمی‌توانستند هر کار دلبخواهی را انجام دهند، اکنون شرایط به  طوری ‌است که علاوه بر رکود شاهد شیب صعودی افزایش قیمت‌ها هستیم.

قیمت خودروهای پر فروش به شرح زیر است:

پراید هاچ بک  ۵۰ میلیون تومان               

پراید صندوق دار ۴۶.۵۰۰                    پژو ۲۰۶ تیپ ۲     ۸۳ میلیون تومان

تیبا صندوق دار ۵۲.۵۰۰                      پژو ۲۰۶ تیپ ۵      ۱۰۳ میلیون                                

پژوصندوق دار      ۹۹ میلیون              دنا معمولی ۸۶ میلیون

ساندرو اتومات   ۱۷۸ میلیون               ساندرو استپ وی   ۱۸۸ میلیون                                  

پرشیا   ۹۷ میلیون                           کویک       ۶۸ میلیون                                   

ساینا   ۵۹ میلیون                            تندر ال ۹۰ اتومات   ۱۶۵ میلیون                     

النترا   ۴۶۰ میلیون

ایلنا

به روز رسانی ۱۲ آبان ۹۸ :

پیش فروش ایران خودرو 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar