ام جی GT

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 01:38
ام جی GT

بررسی ام جی GT

ام جی GT نام یکی از سدان‌های کامپکت شرکت سایک موتورز چین است که در سال ۲۰۱۴ و به عنوان جایگزین MG G6 معرفی شد، اما برخلاف پیش‌بینی‌ها، نمونه GT خودرو موفقی از آب در نیامد و به دلیل استقبال نامناسب در بازارهای مختلف، تولید آن در سال ۲۰۱۶ متوقف گردید. مدل GT مانند اکثر خودروهای برند MG توسط شرکت مدیا موتور به بازار ایران وارد شد و این مدل هم مانند سایر خودروهای ام جی حاضر در بازار کشور، نتوانست نظر مثبت خریداران ایرانی را به سوی خود جلب کند و تولید آن پس از مدت کوتاهی متوقف شد.

ام جی GT در واقع زبان طراحی به بلوغ رسیده شرکت ام جی را به نمایش می‌گذارد. در بخش جلویی، چراغ‌هایی کشیده را می‌بینیم که حالتی اسپرت و خشن دارند و خطوط حجمی روی کاپوت نیز چهره جذابی را برای این خودرو بوجود آورده است. برخلاف نمای جلویی، طراحی نمای پشت این خودرو اصلا جذاب نبوده و تا حدودی قدیمی و کسل کننده به نظر می‌رسد. در کابین این خودرو نیز از متریال پلاستیک خشک استفاده شده است که کیفیت متوسطی دارد و نمی‌تواند چندان راضی کننده باشد.
ام جی GT در بازار چین با دو پیشرانه ۱.۴ و ۱.۵ لیتری و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود، اما نمونه عرضه شده در ایران به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز شده است که می‌تواند ۱۲۷ اسب بخار قدرت را در ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید کرده و مقدار گشتاور آن نیز ۲۱۰ نیومتن متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه است. نیروی تولید شده این پیشرانه توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این سدان ۱۳۵۰ کیلوگرمی بتواند طی مدت ۱۰ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند؛ همچنین مصرف سوخت ترکیبی ام جی GT 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است که رقم نسبتا مناسبی برای یک سدان جمع و جور شهری محسوب می‌شود.
خودروهای شرکت ام جی اغلب با لیست کاملی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی به بازار عرضه می‌شوند و ام جی GT هم به عنوان یک خودرو بروز پیرو همین قاعده است. از جمله آپشن‌های نصب شده روی این خودرو می‌توان به سانروف برقی دو حالته، کروز کنترل، امکان تنظیم صندلی‌ راننده در ۶ جهت و سرنشین در ۴ جهت به همراه تنظیم گودی کمر، صندلی چرمی، نمایشگر ۷ اینچی به همراه دوربین پارک و سنسور عقب اشاره کرد.
ام جی GT در کنار کیفیت قابل قبول قطعات از مزایایی مانند طراحی جذاب، آپشن‌های متنوع و مصرف سوخت بهینه نیز برخوردار است، اما همچون سایر خودروهای شرکت ام جی که در ایران حضور دارند از مشکلاتی همچون خدمات پس از فروش ضعیف، دسترسی سخت به قطعات یدکی و بازار دست دوم نامناسب برخوردار است که باعث شده این خودرو نتوانند در بازار کشورمان حرفی برای گفتن داشته باشد.

امنيت ام جی GT

جای تعجب نیست که ام جی GT نیز توانسته باشد همانند سایر خودروهای چینی بازار ایران 5 ستاره ایمنی را از موسسه چینی C-NCAP دریافت کند، البته مطمئنا این خودرو در زمینه ایمنی نسبت به نمونه‌های وطنی از امنیت بیشتری برخوردار است. 6 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، ترمز ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز تنها بخشی از تجهیزات ایمنی ام جی GT هستند.

ارزش خريد ام جی GT

قیمت ام جی GT در بازار چین از 120 هزار یوان آغاز می‌شود و تا 150 هزار یوان نیز ادامه می‌یابد. این خودرو در ابتدای عرضه خود در بازار ایران با قیمت 112 میلیون تومان روانه بازار شد و همین فرمول قیمت گذاری نامناسب را باید یکی از دلایل عدم استقبال از ام جی GT بدانیم. بالا رفتن قیمت این خودرو به واسطه افزایش نرخ ارز در کنار معایبی همچون بازار دست دوم نامناسب و دسترسی سخت به قطعات یدکی باعث شده که نتوانیم ارزش خرید بالایی را برای ام جی GT در نظر بگیریم. اگر به خودروهای شاسی بلند علاقه دارید در این رنج قیمتی می‌توانید خودروهایی همچون چری تیگو 5 یا جک S5 را خریداری نمایید.

10
0 4

رقبای ام جی GT

پژو 301، کیا سراتو آپشنال و لیفان 820 رقبایی هستند که در رنج قیمتی ام جی GT حضور دارند و این دو رگه چینی-بریتانیایی قطعا کار سختی برای رقابت با این خودروها خواهد داشت. در میان سایر خودروهایی که در این رنج قیمتی قرار دارند، کیا سراتو سال‌هاست که توسط سایپا مونتاژ می‌شود و خریداران آن علاوه‌بر شناخت کامل، هیچ نگرانی برای تهیه قطعات یا فروش ماشین خود ندارند. چنین ویژگی‌هایی در کنار قابلیت‌های اسپرت و طراحی جذاب این خودرو، سراتو آپشنال را تبدیل بهترین انتخاب در این رده قیمتی کرده است.


مشخصات فنی ام جی GT

نام لاتین خودرو MG GT
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C- سدان شهری جمع و جو
کشور سازنده چین
سال طراحی 2014
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده مدیا موتورز
حجم موتور 1498 مجهز به توربوشارژ سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 127 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 210 نيوتن متر در 4400 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 200 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 8.9 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
نوع فرمان برقی
طول 4612 میلیمتر
عرض 1804 میلیمتر
ارتفاع 1488 میلیمتر
فاصله محوری 2650 میلیمتر
وزن 1350 کیلوگرم
حجم صندوق 485 ليتر
رینگ و لاستیک جلو R16 55/205
رینگ و لاستیک عقب R16 55/205
مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
پیمایش 33 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر تصفیه هوا
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سیستم صوتی، صفحه لمسی، بلوتوث، ورودی های AUX,USB به همراه 6 بلندگوی
غربیلک فرمان غربیلک فرمان از چرم ضد لغزش/ کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرمی
سیستم صندلی های عقب روکش چرمی/ صندلی های عقب دارای تکیه گاه آرنج با قابلیت پیکربندی 60:40 و قفل مهار کودک (ISO Fix)
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع نور
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل
سیستم آینه ها آینه های برقی مجهز به سیستم گرمکن
سیستم شیشه ها شیشه های ضد اشعه (UV)/ شیشه بالابر برقی دارای سیستم ایمنی محافظ در کلید شیشه بالابر راننده (Anti Trap)
سیستهای سقف سان روف دوحالته
سایر موارد برف پاکن های (Boneless) مجهز به قابلیت تنظیم اتوماتیک
کیسه های هوا مجهز به 6 عدد کیسه هوای ایمنی (جلو، جانبی و پرده ای)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبلایزر/ قفل مرکزی
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS-EBD-ESP
سایر موارد دارای استانداردهای EN و E-Mark اروپا در محافظت از عابران پیاده/ باز شدن قفل مرکزی و قطع اتوماتیک سیستم سوخت در تصادفات

عکس ام جی GT

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar