معایب هیوندای کوپه

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 خرداد 99 ساعت 14:38
معایب هیوندای کوپه

هیوندای کوپه از اولین خودرو های کوپه ارزان قیمت بازار ایران است. خودرویی که جنسیس کوپه جا پای آن گذاشت و توانست خیلی بهتر از آن در بازار دیده شود. امروز به بررسی معایب هیوندای کوپه می پردازیم.

هیوندای کوپه (تیبورن) یکی از اولین کوپه های کره ای در بازار ایران است که از سال ۲۰۰۶ وارد بازار ایران شد. این خودرو زمانی وارد بازار شد که در رده ی قیمتی آن هیچ خودروی کوپه صفرکیلومتری وجود نداشت. قیمت همه ی خودرو های  کوپه بالاتر بود و اغلب آلمانی بودند. برای همین یک جای خالی در بازار ایران برای جوانان وجود داشت و هیوندای کوپه توانست به خوبی آن جایگاه را پرکند تا وقتی که جنسیس کوپه به بازار بیاید. اما این خودرو نیز مانند همه ی خودروها ایراداتی دارد که در مقاله ی امروز به نقاط ضعف و معایب هیوندای کوپه خواهیم پرداخت‌.

فضای کم ردیف عقب

فضای ردیف عقب هیوندا کوپه

درست است که هیچکس از یک خودروی کوپه انتظار فضای کابین جادار را ندارد. اما وقتی یک خودروی کوپه به اسم خودروی ۴ نفره وارد بازار میشود انتظار داریم که فضای کافی برای ۴ نفر بزرگسال در خودرو وجود داشته باشد. اما اینطور نیست و فضای سر سرنشینان عقب بسیار کم است و فضای پا نیز همینطور آزاردهنده است. یعنی بیشتر شبیه یک خودروی هاچ بک است تا کوپه ای ۴ نفره. خودروی هاچ بکی که سقف آن نیز بسیار کوتاه است. به همین دلیل فضای عقب هیوندای کوپه بسیار خفه است و بهتر است که همان دو صندلی جلو استفاده شود. در مقابل این خودرو اگر سراتو کوپ را در نظر بگیریم ، فضای عقب به مراتب بزرگتری دارد.

کیفیت پایین سیستم صوتی

dashboard

یک خودروی جوان پسندانه علاوه بر سواری اسپرت و طراحی جذابی که باید داشته باشد یک سیستم صوتی خوب هم لازم دارد. سیستم صوتی ای که علاوه بر کیفیت بالا ، باس خوبی نیز داشته باشد. اما متاسفانه هیوندای کوپه در این زمینه خوب عمل نکرده و سیستم صوتی آن نسبت به رقبایش مثل سراتو کوپ واقعا ضعیف عمل کرده و اگر دوست دارید که یک صدای خوب و با کیفیت بشنوید باید حتما از کواکسیال های جانبی استفاده کنید که هزینه ی بیشتری برای شما خواهد داشت.

مصرف سوخت بالا

silver coupe back

این خودرو با اینکه موتور مشترکی با هیوندای توسان ، کیا اسپورتیج و بسیاری دیگر از خودروهای گروه کیا هیوندای دارد اما شاید بتوان گفت مصرف سوخت این ماشین بیشتر از آنهاست؛ با اینکه از نظر ابعادی کوچکتر است. این را نیز در نظر بگیرید که هیوندای کوپه یک خودروی اسپرت است و احتمال اینکه با دور بالا و با شتاب بیشتر با آن رانندگی کنید وجود دارد. که باعث میشود مصرف سوخت این ماشین در داخل شهر به ۱۵ لیتر در صد کیلومتر و فراتر برسد. عددی که در سراتو کوپ حدود ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

سیستم تعلیق خشک

انتظار می رود که یک خودروی اسپرت سیستم تعلیق خشکی داشته باشد اما کوبش هایی که در هیوندای کوپه دیده میشود بیشتر از رقبای آن است و شاید مقداری در اسپرت بودن خودرو زیاده روی شده! اگر خودرو را در شهر برانید علاوه بر مصرف سوختی که بسیار بالاست مشکل سیستم تعلیق و کوبش های زیاد را نیز خواهید داشت.‌این مشکل نسبت به خودروهایی مثل سراتو کوپ بیشتر دیده میشود و آزار دهنده است.

red coupe front

مشکل گیربکس های تیپ ترونیک

هیوندای کوپه با دو گیربکس در بازار وجود دارد. گیربکس تیپ ترونیک ۴ سرعته و گیربکس دنده ای ۶ سرعته. گیربکس تیپ ترونیک در حالتی که روی تعویض دنده دستی قرار بگیرد بسیار کند است و گیربکس ۴ سرعته قدیمی حوصله سر بر خواهد بود. در مقابل  باید گفت اگر نمی خواهید سراتو کوپ با گیربکس بهتر را بخرید باید سراغ مدل دستی هیوندای کوپه بروید تا کمی شتاب بهتر و البته کلاچ گیری بیشتر را تجربه کنید.

black coupe bcak

نتیجه گیری

هیوندای کوپه زمانی که وارد بازار شد خودرویی با ارزش خرید بالا بود. در بازار فعلی هم اگر یک خودرو با طراحی جذاب،پیشرانه ۶سیلندر، هندلینگ خوب و لذت رانندگی بالا بخواهید و با ایراداتی مثل مصرف بالا و سیستم تعلیق خشک مشکل نداشته باشید هیوندای کوپه ( تیبورن) گزینه خوبی است البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با گذشت بیش از یک دهه از ورود هیوندا کوپه به ایران و با توجه به اینکه اکثرا در دست جوانان عشق سرعت بوده است، پیدا کردن نمونه های سالم و بی دردسر این خودرو بسیار سخت است و برای خرید آن شاید باید ماهها وقت بگذارید تا نمونه ای سرحال و سالم پیدا کنید، البته اگر پیدا کنید!

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

22 دیدگاه ها برای "معایب هیوندای کوپه"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مسعود
مهمان

الا ۲۰۲۱
و این ماشین ۲۰۰۸
دیگه تولیدم نمیشه خودتون دیگه مقایسه کنید ارزش خرید داره یا نه داشته باشه هم بیشتر از صد نمی ارزه نه که ۴۰۰ بعضیا اگهی میکنن دیوار این تیپ ماشینا مثله سراتو و کوپه و ازرا دیگه مشتری نداره مگه با زمین خالی چیزی شاید معاوضعه کنید

من
مهمان

با این قیمت به صد تا چینی و ایرانی شرف داره تو ایران فرهنگ ماشین دو در کوپه وجود نداره وگرنه قیمت این خودرو تو ایران میشد ۱ میلیارد همین ظاهرش میرزه به خیلی ماشین ها

محمد
مهمان

من ٧ سال fx دارم ازش راضیم حرف نداره یه چرخشو با صدتا ایرانى عوض نمیکنم این چیزاى که اینجا نوشتند چرته

مهدی
مهمان

با کمال احترام تمامی گفته ها چرت . بی ام و ای۸ هم با ۱۰ میلیارد پول بازم فضای عقب نداره . مصرف سوخت هم که برو چهارتا امریکایی سوار شو تا بفهمی مصرف چیه . سراتو رو هم بقول دوستمون کوپه حسابش نکن . وون ماشین اسپرت و کوپه حساب نمیشه . با حذف دودر کوپه نمیشه که

حامد
مهمان

اینایی گفتی بعنوان عیب توی جی تی ۸۶ و جنسیس کوپه هم هست.حتی مصرف سوخت هم توی جنسیس کوپه بیشتر.فضای سرنشین عقب هم جی تی ۸۶ اصلا نداره که بخواد بررسی بشه.بنظرم نویسنده سراتو داره و البته سراتو کوپه حساب نمیشه که اگه میشد اسمش coupe بود نه kupe ! پس هرگز خودروی سدانی مثل سراتو رو که دوتا درش رو حذف کردن رو با یک کوپه واقعی مقایسه نکنید.

محمدی
مهمان

الان که… شرف داره به ماشینهای ایرانی، هم قیمتش، هم تیپش هم رانندگیش هم کلاس کاریش

مهدی
مهمان

یه لاستیکش به کله ماشینهای ایرانی شرف داره یارو نشسته چرت پرت نوشته اوسگول برو ۴۰۵سوار شو رخ ماشین خودش دنیایی ارزش داره چرت اینا را گوش ندید اینجوری میگن که بیشتر سراغ پراید برید خختتت