قیمت جدید خودروها در بازار ۱۹ آذر ۹۹

چهارشنبه 19 آذر 99 ساعت 16:06
قیمت جدید خودروها در بازار 19 آذر 99

فروشندگان خودرو عقیده دارند بازار راکد است و خودرو قیمت ثابتی ندارد اما بعضی دلالان با قیمت های سلیقه ای مشتریان را در بلاتکلیفی قرار داده اند.

بازار خرید و فروش خودرو این روزها در رکود شدیدی قرار دارد به طوری که اکثر معاملات به صفر رسیده و کمتر کسری تمایل به خرید و حتی فروش خودرو دارد.

روند کاهشی قیمتها که متاثر از قیمت ارز است نقش زیادی در کسادی بازار خرید و فروش خودرو دارد.

این موضوع عاملی شده تا اگر کسی خواستار خرید خودرو باشد فروشندگان قیمتهای سلیقه ای را برای سود بیشتر به آنها اعلام کنند.

مشاهدات بازار خرید و فروش خودرو که در کسادی مطلق قرار دارد نشان می دهد اگر کسی خواستار خرید خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان است با اختلاف قیمت دو تا سه میلیون تومانی محصول در میان فروشندگان مواجه است.

در خودروهای بالای یک میلیارد تومان هم اختلاف قیمت اعلامی فروشندگان از سه تا هشت میلیون تومان است.

در خودروهای کارکرده هم اختلاف قیمت بین فروشندگان به ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان رسیده است اعلام همین قیمتهای سلیقه ای عاملی شده که اگر کسی در این شرایط خواستار خرید خودرو باشد در بلاتکلیفی قرار گرفته و در نهایت نداند کدام قیمت منطقی است تا اقدام به خرید خودرو کند.

فروشندگان خودرو در شرایط رکود بازار از فعالیت سایتها در فضای مجازی گله مند هستند و می گویند آنها رقم های مختلفی را برای خودروها پیشنهاد می کنند که همین موضوع بر نوسانات قیمتی انواع خودروها تاثیرگذاشته است.

علاوه براین واحدهای بدون پروانه هم اقدام به اعلام آگهی های گوناگون برای فروش خودرو کرده اند که همین امر عاملی است تا قیمت خودرو توسط دلالان اعلام شده و کسی نداند قیمت اصلی یک خودرو چند است.

هم اکنون قیمت پراید ۱۳۱ نزدیک به ۱۰۲ میلیون، ساینا ۱۳۲ میلیون، سمند ال ایکس ۱۸۰ میلیون، پارس سال ۲۰۸ میلیون، ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به ۱۹۲ میلیون، پژو ۴۰۵ SLX نزدیک به ۱۸۸ میلیون، تیبا هاچ بک ۱۲۷ میلیون، تیبا صندوقدار ۱۱۷ میلیون، پارس اتوماتیک ۳۱۵ میلیون، سمند دوگانه سوز ۲۲۹ میلیون، دنا پلاس معمولی ۳۱۰ میلیون و مدل اتوماتیک توربو ۴۱۵ میلیون، پارس ال ایکس ۲۴۰ میلیون و پارس دوگانه سوز ۲۳۵ میلیون تومان قیمت دارد.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar