نیسان جوک

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 16:23
نیسان جوک

بررسی نیسان جوک

شرکت نیسان در سال ۲۰۰۹ از کانسپتی به نام Qazana رونمایی کرد و ماحصل این کانسپت تولد خودرویی در سگمنت کراس اوورها به نام نیسان جوک در سال ۲۰۱۰ بود. جوک تا به امروز در دو نسل روانه بازارهای مختلف شده است و نسل اول آن به دلیل طراحی عجیب بسیار مورد توجه و البته انتقاد کارشناسان قرار گرفت، اما به هر حال توانست آمار فروش موفقی را از خود به جا بگذارد.
نسل اول جوک در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت جهان نوین آریا به ایران آمد و برخلاف پیش‌بینی‌ها استقبال خوبی نیز از آن شد. این خودرو در سه تیپ اسپرت، اسکای پک و پلاتینیوم در بازار کشور موجود است که تیپ اسپرت مجهزبه موتور توربوشارژ بوده و از لحاظ سطح امکانات رفاهی با مدل پلاتینیوم در سطح یکسان قرار دارد.

جوک به نوعی شهامت نیسان برای طراحی‌های جدید و سنت شکن را به نمایش می‌گذارد. هرچند که در ابتدا انتقادات فراوانی نسبت به طراحی این خودرو وجود داشت، اما استقبال فراتر از حد انتظار خریداران نشان داد که شرکت نیسان راه درستی را در پیش گرفته است. طراحی نیسان جوک با وجود چراغ‌های روی کاپوت با تمامی خودرهایی که تاکنون دیده‌اید متفاوت است و البته همین تمایز در طراحی باعث می‌شود تا جوک به یک خودرو کاملا اسپرت و جذاب تبدیل شود. مدل‌های وارد شده به ایران فیس لیفت سال ۲۰۱۵ هستند. در داخل کابین نیز همه چیز در نهایت سادگی در دسترس قرار دارد و ارگونومی بسیار مناسب از مزایای فضای داخلی است. رنگ بندی‌های متنوعی نیز برای کابین تدارک دیده شده است که بر جذابیت‌های آن می‌افزاید.
نیسان جوک با دو پیشرانه تنفس طبیعی و توربوشارژ در بازار کشور یافت می‌شود. تیپ‌های پلاتینیوم و اسکای پک پیشرانه‌ای تنفس طبیعی دارند و مدل اسپرت به یک پیشرانه توربو مجهز است. پیشرانه تنفس طبیعی جوک می‌تواند ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و نیرو خود را به واسطه یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو بفرستد. شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه‌ای و مصرف ترکیبی ۶ لیتر در هر صد کیلومتر دیگر مشخصات فنی این مدل هستند. مدل توربوشارژ نیز قادر است تا ضمن تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور، در مدت زمان ۸.۴ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف ترکیبی این مدل نیز برابر با ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. برخلاف دو مدل اسکای پک و پلاتینیوم، محور محرک مدل توربوشارژ از نوع AWD است و نیرو پیشرانه در آن به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد.
تیپ اسکای پک نیسان جوک از لحاظ تنوع امکانات رفاهی حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما تیپ‌های اسپرت و پلاتینیوم با طیف گسترده‌ای از آپشن‌ها و امکانات رفاهی به بازار کشور وارد شده‌اند و از این حیث می‌توان نمره خوبی برای آن‌ها در نظر گرفت. از جمله مهم‌ترین امکانات تیپ اسپرت و پلاتینیوم جوک می‌توان به مواردی همچون کروز کنترل، ۳ حالت رانندگی، رادار نقطه کور و تغییر لاین، فرمان برقی، مانیتور ۵.۸ اینچی لمسی، دوربین‌های عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سانروف، سقف پانوراما اشاره کرد.
نیسان جوک طراحی همه پسندی ندارد و قطعا بسیاری از افراد با دید تمسخر به طراحی آن نگاه می‌کنند، اما کم هم نیستند افرادی که شیفته طراحی آن هستند و فروش موفق جوک در کشور نیز نشان می‌دهد که مشتریان ایرانی طراحی آن را دوست دارند. نیسان جوک از مزایای قابل توجهی همچون کیفیت بالا، ایمنی خوب، پیشرانه باکیفیت و مطمئن و مصرف سوخت بهینه برخوردار است، اما معایبی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تعلیق خشک و فضای تنگ کابین اشاره کرد.

امنيت نیسان جوک

نیسان جوک در بازار اروپا خودرو پرفروشی است و دریافت 5 ستاره ایمنی از بنیاد یورو انکپ نیز نشان می‌دهد که با یک خودرو کاملا ایمن مواجه هستیم. تجهیزات ایمنی بسیار خوبی مانند 6 کیسه هوا، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، ترمز ABS به همراه EBD و ترمز کمکی را می‌توان در این خودرو دید. البته ناگفته نماند که ترمز چرخ‌های عقب نیسان جوک اسکای پک و پلاتینیوم از نوع کاسه‌ای است که به ذات اقتصادی این خودرو باز می‌گردد.

ارزش خريد نیسان جوک

نیسان جوک در ابتدا با قیمتی بسیار رقابتی و مناسب به بازار کشور عرضه شد و با تکیه‌بر همین فرمول نیز توانست به فروش موفقی دست یابد، اما هم اکنون اگر قصد خرید جوک را داشته باشید باید چندین برابر قیمت اولیه آن هزینه کنید. با توجه به مزایای قابل توجه جوک در مقابل معایب اندک آن، می‌توانیم یک ارزش خرید بالا را برای این کراس اوور ژاپنی (مخصوصا در تیپ اسپرت) در نظر بگیریم. هیوندای النترا و کیا سراتو در همین رده قیمتی به عنوان دو خودرو سدان خانوادگی می‌توانند در لیست خرید شما جای بگیرند.

10
0 6

رقبای نیسان جوک

رنو کپچر، تویوتا CHR و میتسوبیشی ASX از جمله رقبای نیسان جوک در بازار ایران هستند که تمامی‌شان محصولاتی باکیفیت و ایمن محسوب می‌شوند. اگر خودرویی سریع و پرشتاب می‌خواهید در این رده قیمتی می‌توانید به سراغ نیسان جوک تیپ اسپرت بروید، اما اگر کیفیت بالا، استهلاک پایین و آپشن‌های متنوع مدنظرتان است، تویوتا CHR هیبرید گزینه بهتری به نظر می‌رسد. هرچند که کپچر و ASX نیز گزینه‌های مناسبی برای خرید هستند و طرفداران مخصوص به خود را دارند.


مشخصات فنی نیسان جوک

نام لاتین خودرو Nissan Juke
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J - شاسی بلند کوچک
کشور سازنده ژاپن
سال طراحی 2010
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده جهان نوین آریا
حجم موتور 1618 توربوشارژر سی سی
نوع موتور MR16DDT
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس CVT X-TRONIC
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 190 اسب بخار در 5600 دور بر دقيقه
گشتاور 240 نيوتن متر در دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 207 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 8.4 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
نوع فرمان برقی
طول 4135 میلیمتر
عرض 1765 میلیمتر
ارتفاع 1570 میلیمتر
فاصله محوری 2530 میلیمتر
وزن 1372 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 225/45R18
رینگ و لاستیک عقب 225/45R18
مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 5.5 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 770 کيلومتر
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا نمایشگر 5.8 اینچی لمسی، دارای 6 اسپیکر و هندزفری، قابلیت پشتیبانی از Bluetooth USB MP3 AUX
غربیلک فرمان روکش چرمی، دکمه های کنترل روی فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرم، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیمات دستی صندلی راننده و سرنشین جلو
سیستم صندلی های عقب روکش چرم، ، قابلیت نصب صندلی کودک (ISO Fix)
سیستم روشنایی جلو دارای چراغ‌های زنون، دی‌لایت، اتولایت، چراغ‌های جلو زنون، مه شکن جلو، قابلیت تنظیم اتوماتیک، نوربالای اتوماتیک، مه شکن جلو، چراغ شور، چراغ بدرقه
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب، سیستم هشدار فشار باد تایرها (TPMS)، رادار هشداردهنده خروج از خط (LDW)، رادار هشداردهنده نقاط کور (BSW)، رادار شناسایی اشیاء متحرک (MOD)
سیستمهای کمکی راننده 3 حالت رانندگی (نرمال - اکو - اسپرت)، کروز کنترل
سیستم آینه ها آینه جانبی تاشوی برقی و دارای چراغ‌راهنما، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن
سیستم شیشه ها شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی با قطع کن
سیستهای سقف سقف پانوراما، سانروف
سایر موارد دوربین دید عقب
کیسه های هوا مجهز به 6 کیسه هوا، راننده، سرنشین جلویی، جانبی، پرده‌ای
سیستم های امنیتی و حفاظتی کیلس، ورود و خروج بدون کلید، قفل مرکزی - ریموت کنترل - ایموبلایزر
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ترمزهای دیسکی ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BAS)

عکس نیسان جوک

نمای جلو نیسان جوک 2011

نمای جلو نیسان جوک 2011

آپشنهای نیسان جوک 2011

آپشنهای نیسان جوک 2011

صفحه آمپر و کیلومترشمار نیسان جوک 2011

صفحه آمپر و کیلومترشمار نیسان جوک 2011

پیشرانه نیسان جوک 2011

پیشرانه نیسان جوک 2011

nissan juke 2010

nissan juke 2010

چراغ جلو نیسان جوک 2011

چراغ جلو نیسان جوک 2011

آینه بغل نیسان جوک 2011

آینه بغل نیسان جوک 2011

آینه بغل نیسان جوک 2011

آینه بغل نیسان جوک 2011

چراغ جلو نیسان جوک 2011

چراغ جلو نیسان جوک 2011

نمای عقب نیسان جوک 2011

نمای عقب نیسان جوک 2011

نمای جلو نیسان جوک 2011

نمای جلو نیسان جوک 2011

چراغ عقب نیسان جوک 2011

چراغ عقب نیسان جوک 2011

چراغ عقب نیسان جوک 2011

چراغ عقب نیسان جوک 2011

صفحه آمپر و کیلومترشمار نیسان جوک 2011

صفحه آمپر و کیلومترشمار نیسان جوک 2011

دکمه های فرمان نیسان جوک 2011

دکمه های فرمان نیسان جوک 2011

دکمه های فرمان نیسان جوک 2011

دکمه های فرمان نیسان جوک 2011

نمای داخلی نیسان جوک 2011

نمای داخلی نیسان جوک 2011

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar