نیسان قشقایی مونتاژ

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 02:23
نیسان قشقایی مونتاژ

بررسی نیسان قشقایی مونتاژ

قشقایی از جمله محصولات شرکت نیسان است که نسل اول آن اولین بار در نمایشگاه خودرو پاریس سال ۲۰۰۶ در معرض دید عموم قرار گرفت. براساس اطلاعات رسمی منتشر شده از شرکت نیسان، این خودرو نام زیبای خود را مدیون ایل قشقایی کشورمان است البته نیسان قشقایی در بازارهای استرالیا یا چین با نام‌هایی همچون دوالیس و CCUV به فروش می‌رسد. قشقایی از جمله پر فروش‌ترین کراس اوورهای شرکت نیسان محسوب می‌شود و تا به امروز نسل‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده است. در کمال تعجب علا‌رغم اینکه نام قشقایی ریشه ایرانی دارد، این خودرو نتوانست در بازار ایران به موفقیت چندانی برسد و خیلی زود بازار را ترک کرد. نیسان قشقایی نسل اول در سال ۱۳۸۸ توسط پارس‌خودرو در دو تیپ SE و LE و با گیربکس CVT به بازار وارد شد ولی به دلیل ضعف‌های فنی، طراحی ضعیف و همچنین قیمت غیرمنطقی که شرکت پارس‌خودرو برای این خودرو تعیین کرده بود، خیلی زود پرونده مونتاژ نیسان قشقایی در ایران بسته شد.

نیسان قشقایی به عنوان خودرویی که در سال ۲۰۰۶ طراحی شده از طراحی ساده‌ و کسل کننده‌ای برخوردار است و چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. نمای کناری قشقایی نیز همانند بخش جلوی آن ساده بوده و در ساخت آن از خطوط چشم نوازی استفاده نشده است؛ مجموعا می‌توان طراحی نیسان قشقایی بسیار معمولی دانست، به طوری‌که در مقایسه با طراحی جذاب و تهاجمی کراس اوورهای امروزی حرف چندانی برای گفتن ندارد. نمای داخلی قشقایی نیز با سادگی هر چه تمام‌تر شکل گرفته و شباهت فراوانی به خودروهای ارزان قیمت چینی دارد.
نیسان قشقایی در بخش فنی به یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱۹۹۷ سی‌سی مجهز شده است که با کد MR20DE شناخته می‌شود. این پیشرانه ضمن تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۹۶ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۸۰۰ دور در دقیقه، می‌تواند نیروی تولید شده را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (XTRONIC CVT ) به هر چهارچرخ خودرو منتقل کند. نیسان قشقایی می‌تواند طی زمانی در حدود ۱۲ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که شاید شتاب چندان ضعیفی به نظر نرسد اما مطمئنا در مقایسه با رقبای تند و تیزی مانند پژو ۲۰۰۸ چندان مناسب به منظر نمی‌آید. نیسان قشقایی به عنوان یک کراس‌اوور دودیفرانسیل مصرف سوخت مناسبی دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است.
در رنج قیمتی که نیسان قشقایی در آن قرار دارد، تمامی کراس اوورهای بازار داخلی فاقد قابلیت چهارچرخ محرک بوده و به صورت دیفرانسیل جلو هستند؛ به همین دلیل قابلیت ۴WD یکی از مهم‌ترین برتری‌های این خودرو در مقابل سایر رقبا محسوب می‌شود. یکی دیگر از نقاط قوت قشقایی آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو است؛ تیپ LE که نمونه فول آپشن قشقایی محسوب می‌شود، از لحاظ آپشن تقریبا هیچ چیزی کم ندارد و حتی در این زمینه می‌تواند با کراس اوورهای امروزی رقابت کند. کروز کنترل، سنسور باران همراه با کارکرد اتوماتیک برف پاک‌کن‌ها، سنسور پارک عقب، چراغ‌های جلو زنون همراه با Auto light، مه شکن جلو، آینه‌های برقی با گرم‌کن، سانروف، تنظیم برقی صندلی، گرم‌کن صندلی جلو، سیستم یکپارچه حافظه صندلی و تهویه اتوماتیک دوگانه برای جلو و عقب فقط برخی از امکاناتی هستند که در نیسان قشقایی ۲۰۰۹ می‌توان یافت.
مجموعا باید گفت که نیسان قشقایی ۲۰۰۹ یک کراس‌اوور ژاپنی اقتصادی است که می‌تواند مزایایی مانند کیفیت بالا، مصرف سوخت مناسب و هندلینگ خوب را به خریداران خود ارائه دهد، اما از معایبی مانند عملکرد ناهماهنگ گیربکس، بازار خریدوفروش ضعیف و عدم دسترسی آسان به قطعات یدکی نیز برخوردار است که باعث می‌شود افراد کمی علاقه به خرید این خودرو داشته باشند. شاید قشقایی بتواند برای کسانی که علاقه فراوانی به خودروهای ژاپنی دارند کمی جذاب باشد اما با توجه به این که از سال ۱۳۹۱ عرضه قشقایی در کشور متوقف شده، بهتر است در این رنج قیمتی به خرید سایر گزینه‌های موجود فکر کنید تا مشکلات مربوط به قطعات یدکی گریبان گیرتان نشود.

امنيت نیسان قشقایی مونتاژ

نیسان قشقایی موفق شده است تا چهار ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ دریافت کند. دریافت چهار ستاره ایمنی از موسسه معتبر یورو انکپ در کنار تجهیزاتی مانند 6 کیسه هوا، ترمز ABS، سیستم‌های EBD و VDC، قفل مرکزی و ایموبلایزر می‌توانند تا حد زیادی خیال شما را از بابت ایمنی این خودرو راحت کنند.

ارزش خريد نیسان قشقایی مونتاژ

نیسان قشقایی در سال 1388 به بازار خودروی ایران عرضه شده و چند سال بعد نیز از خط مونتاژ خارج شده است؛ بنابراین در حال حاضر قشقایی در بازار خودرو کشور یک محصول از رده خارج محسوب می‌شود که به دلیل نواقصی همچون عدم دسترسی به قطعات یدکی، قیمت غیر منطقی، طراحی ضعیف و توان پایین پیشرانه از ارزش خرید بالایی برخوردار نیست. در حال حاضر نمونه‌های کارکرده این خودرو در بازار اروپا کمتر از 10 هزار دلار قیمت دارند که قیمت بسیار مناسبی برای یک کراس‌اوور ژاپنی پر آپشن محسوب می‌شود، اما متأسفانه قیمت نمونه‌های دست دوم قشقایی در بازار داخلی تا حدی بالاست که به‌راحتی می‌توان نمونه صفرکیلومتر کراس اوورهای جدیدتر و مدرن‌تری همچون پژو 2008 را خریداری نمود. در رنج قیمتی نمونه‌های کارکرده نیسان قشقایی اگر به خودروهای سدان علاقه‌مند هستید، می‌توانید به سراغ خرید نمونه صفرکیلومتر خودروهایی همچون کیا سراتو 2 لیتری آپشنال و هیوندای اکسنت رفته تا ضمن قیمت مناسب از رانندگی با یک خودرو صفرکیلومتر لذت ببرید.

10
0 4.5

رقبای نیسان قشقایی مونتاژ

با توجه به قیمت حال حاضر نمونه‌های کارکرده نیسان قشقایی در بازار داخلی، خودروهایی همچون پژو 2008، سانگ‌یانگ تیوولی رقیب اصلی این خودرو خواهند بود. شاید تنها مزیت نیسان قشقایی در مقایسه با سایر رقبا قابلیت 4WD این خودرو باشد، اما مطمئنا قشقایی از لحاظ طراحی، چالاکی و خدمات پس از فروش نمی‌تواند به‌هیچ‌وجه با کراس‌اوور محبوبی همچون پژو 2008 رقابت نماید؛ بنابراین اگر در این رنج قیمتی به دنبال خودرویی مدرن، زیبا و پرشتاب هستید، بهترین گزینه برای شما پژو 2008 خواهد بود.


مشخصات فنی نیسان قشقایی مونتاژ

نام لاتین خودرو Qashqai
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J
کشور سازنده ژاپن
سال طراحی 2009
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده پارس خودرو
حجم موتور 1997 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس اتوماتیک CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 139 اسب بخار در 5200 دور بر دقيقه
گشتاور 196 نيوتن متر در 4800 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 178 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 11.3 ثانيه
شتاب 0-400 متر 17.8 ثانيه
ضريب تراکم 10.2
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مستقل مك فرسون
سیستم تعلیق عقب اتصال چندگانه
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4315 میلیمتر
عرض 1783 میلیمتر
ارتفاع 1606 میلیمتر
فاصله محوری 2629 میلیمتر
وزن 1454 کیلوگرم
حجم صندوق 410 ليتر
ظرفیت بکسل 1200 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 215/65R 16
رینگ و لاستیک عقب 215/65R 16
مصرف سوخت شهری 10.8 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 6.9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 65 لیتر
پیمایش 579 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک دوگانه برای جلو و عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا راديو-۶ سي دي - ۴ بلندگو
غربیلک فرمان كنترل سيستم صوتي، كنترل سرعت و هندزفري بر روي فرمان- تقويت شده الكتريكي - حساس به سرعت خودرو
سیستم صندلی های جلو روكش صندلي چرمی-گرمكن صندلي جلو- پشت سري فعال شونده(رديف جلو)
سیستم صندلی های عقب روكش صندلي چرمی
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو زنون همراه با Auto light- شیشه شور چراغ های جلو- چراغ مه‌شكن جلو- روشن و خاموش شدن خودكار چراغ جلو
سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED - مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باران
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل-سنسور پارك عقب
سیستم آینه ها آینه های برقی با گرمکن
سیستم شیشه ها شیشه بالا بر جلو و عقب برقی
سیستهای سقف ريل سقفي- سانروف
سایر موارد سيستم هوشمند كنترل سرعت- كامپيوتر سفري
کیسه های هوا 4 عدد - جلوو جانبي
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی- ایموبلایزر- دزدگیر- Keyless go Starter
ترمزهای جلو: ديسكي تهويه شونده
ترمزهای عقب ديسكي
سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
سیستم های ترمز و پایداری BA-VDC- ABS-EBD
سایر موارد کمربند پیش کشنده

عکس نیسان قشقایی مونتاژ

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "نیسان قشقایی مونتاژ"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
نامدار
مهمان

از پژو رشوه میگیرید که ۲۰۰۸ لگن را تبلیغ کردید؟

z4car
مدیر

سلام دوست عزیز
پژو ۲۰۰۸ با توجه به پیشرانه قدرتمندتر ، سال ساخت جدیدتر ، کارکرد کمتر و خدمات پس از فروش بهتر نسبت به نیسان قشقایی توصیه میشود.
اگر با دردسرهای خودرویی با بیش از یک دهه گذشته و هزینه‌های احتمالی آن و همچنین پیشرانه کم رمق تر ، خدمات پس از فروش ضعیف تر و همچنین کارکردهای بالای آن مشکلی ندارید نیسان قشقایی هم خودروی بدی نیست.
موفق باشید.