برلیانس C3 کراس ۱.۶۵

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 06:30
برلیانس C3 کراس 1.65

بررسی برلیانس C3 کراس ۱.۶۵

C3 کراس نام محصولی از شرکت برلیانس چین است که در دسته هاچبک‌های کراس‌ قرار می‌گیرد و برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو شانگهای سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد. این خودرو که به نوعی نمونه ارتفاع یافته برلیانس H320 محسوب می‌شود، از سال ۱۳۹۶ در سبد محصولات شرکت سایپا قرار گرفته است. البته برلیانس C3 کراس نتوانست فروشی در حد و اندازه رقبایی همچون ساندرو استپ وی یا دانگ فنگ H30 کراس را در بازار داخلی تجربه کند و از بد ورود تاکنون با استقبال چشمگیری مواجه نشده است. این خودرو در ابتدا با پیشرانه ۱.۵ لیتری در بازار عرضه شد و پس از مدتی پیشرانه آن با یک نمونه ۱.۶۵ لیتری جایگزین گردید و یک گیربکس جدید نیز برای آن در نظر گرفته شد.

C3 کراس از لحاظ ظاهری شباهت فراوانی با برلیانس H320 دارد و در نگاه اول شاید کمی سخت باشد که بخواهید تفاوت‌های میان این دو خودرو را تشخیص دهید. البته اضافه شدن تجهیزاتی همچون روف رک و فلاپ‌های جانبی در کنار افزایش ۵ سانتی‌متری ارتفاع و بهره مندی از رینگ‌های بزرگ‌تر باعث شده تا برلیانس C3 کراس در مقایسه با سایر اعضای خانواده H300 از طراحی جذاب‌تری برخوردار باشد. در داخل کابین نیز همانند سایر خودروهای چینی این رده قیمتی از پلاستیک خشک استفاده شده است که کیفیت مطلوبی نیز ندارد و در بلند مدت آزار دهنده خواهد بود.
در ابتدا یک پیشرانه ۱.۵ لیتری برای برلیانس C3کراس در نظر گرفته شده بود، اما بعدها یک نمونه ۱.۶۵ لیتری جایگزین آن شد. این پیشرانه ۴ سیلندر جدید که با کد BM16LB شناخته می‌شود، از توان تولید ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است. یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت هیوندای پاور تک مسئولیت انتقال نیروی تولید شده توسط پیشرانه ۱.۶۵ لیتری برلیانس کراس را به چرخ‌های جلو برعهده دارد.
مصرف ترکیبی این خودرو ۷.۶ لیتر از سوی شرکت سازنده اعلام شده است، اما در شرایط واقعی این رقم تا ۹.۵ لیتر نیز افزایش می‌یابد که چندان هم اقتصادی به نظر نمی‌رسد. برلیانس C3کراس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد؛ بنابراین نباید از این خودرو انتظار یک رانندگی پرهیجان و اسپرت را داشته باشید.
برلیانس C3کراس به آپشن‌ها و امکانات رفاهی نسبتا خوبی مجهز شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت به همراه تنظیم گودی کمر، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم هوای ورودی الکترونیکی، تنظیم برقی آینه های جانبی، ریل سقفی و رکاب جانبی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری، تنظیم نور صفحه کیلومتر و چند آپشن دیگر اشاره کنیم.
در پایان می‌توان گفت که برلیانس کراس در واقع خودرو جدید محسوب نمی‌شود، بلکه همان H320 است که به نوعی سعی شده به عنوان یک کراس اوور کوچک به بازار داخلی عرضه شود. طراحی نسبتا جذاب، آپشن‌های مناسب و هندلینگ خوب از جمله معدود مزیت‌های برلیانس C3 کراس هستند، اما این خودرو نیز از معایب قابل توجهی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به بازار خرید و فروش ضعیف، دسترسی سخت به قطعات یدکی، چالاکی کم و ترمزهای ضعیف در مقایسه با رقبا اشاره کرد.

امنيت برلیانس C3 کراس ۱.۶۵

هیچ اطلاعاتی در مورد تست ایمنی برلیانس C3کراس وجود ندارد و این نشان می‌دهد که نباید به ایمنی این خودرو چینی خوش بین باشیم. 2 عدد کیسه هوا، ترمز ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، ایموبلایزر و قفل اتوماتیک درها هنگام رسیدن به سرعت 20 کیلومتر بر ساعت از جمله آپشن‌های ایمنی برلیانس C3 کراس هستند.

ارزش خريد برلیانس C3 کراس ۱.۶۵

قیمت این خودرو در بازار چین از 78.800 یوان آغاز می‌شود و بسته به تیپ‌های مختلف تا 89.800 یوان نیز ادامه می‌یابد. برلیانس C3 کراس در ابتدای عرضه خود در بازار ایران نیز با قیمتی زیر 60 میلیون تومان به دست مشتریان رسید، اما هم اکنون قیمت آن به حدود چند برابر برابر قیمت اولیه رسیده است که خرید آن را تا حد زیادی غیر منطقی می‌کند. با توجه به مزایا و معایب برلیانس C3کراس، باید یک ارزش خرید نسبتا پایینی را برای این خودرو در نظر بگیریم. در همین رده قیمتی می‌توانید خرید چانگان CS35 یا ام وی ام X22 دنده‌ ای را به عنوان یک کراس اوور شهری مدنظر قرار دهید.

10
0 4.5

رقبای برلیانس C3 کراس ۱.۶۵

رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک تنها خودرویی است که در این رده قیمتی و سگمنت می‌توان از آن به عنوان رقیب جدی برلیانس C3کراس نام برد. ساندرو استپ وی یک هاچبک کراس فرانسوی است که در ایران مونتاژ می‌شود و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. شاید این خودرو از لحاظ تنوع امکانات رفاهی در رده بسیار پایین‌تری نسبت به برلیانس کراس قرار بگیرد اما مصرف بهینه، استهلاک پایین، دسترسی آسان به قطعات یدکی و بازار دست دوم پررونق از مزایای بسیار قابل توجه این خودرو هستند؛ بنابراین با توجه به مزایای گفته شده در این رده قیمتی خرید رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک، انتخاب منطقی‌تری به نظر می‌رسد. البته دانگ فنگ H30 کراس نیز دیگر رقیب برلیانس C3 است که در رده‌های قیمتی پایین‌تر قرار می‌گیرد و توانسته فروش بالایی در ایران داشته باشد.


مشخصات فنی برلیانس C3 کراس ۱.۶۵

نام لاتین خودرو Brilliance Cross
کلاس بدنه هاچبک کراس
سگمنت جهانی J - شاسی بلند کوچک
کشور سازنده چین
سال طراحی 2018
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده پارس خودرو
حجم موتور 1654 سی سی
نوع موتور BM16LB
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 4 دنده اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 114 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 154 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 170 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو مستقل مك فرسون
سیستم تعلیق عقب نيمه مستقل ميل پيچشي
نوع فرمان برقی
طول 4210 میلیمتر
عرض 1790 میلیمتر
ارتفاع 1512 میلیمتر
فاصله محوری 2580 میلیمتر
وزن 1240 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 205/55R16
رینگ و لاستیک عقب 205/55R16
مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
پیمایش 846 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع برقی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا مانیتور 7 اینچی، مجهز به 6 اسپیکر، سيستم رهياب (GPS)
غربیلک فرمان غربيلك فرمان چرمي مجهز به دكمه تنظيم صدا
سیستم صندلی های جلو تنظيم دستی صندلي راننده در 8 جهت به همراه تنظيم گودي كمر
سیستم صندلی های عقب سيستم تاشو براي صندلي عقب، صندلي عقب با قابليت پشتيباني ايزوفيكس( صندلي كودك)
سیستم روشنایی جلو تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو، چراغ مه شكن جلو
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل، سنسور پارک عقب
سیستم آینه ها تنظيم برقی آينه هاي جانبي
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي(شيشه هاي جلو و عقب)
سیستهای سقف سانروف برقي
سایر موارد كامپيوتر سفري، بسته شدن پنجره ها با استفاده از ريموت كنترل، سيستم الكترو مغناطيسي بازكردن درب صندوق عقب، ريل سقفي و ركاب جانبی، تنظيم نور صفحه كيلومتر
کیسه های هوا 2 عدد ( راننده و سرنشين جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی سيستم ورود و استارت بدون كليد، قفل مركزي به همراه كنترل از راه دور، سيستم ضد سرقت موتور (ايموبلايزر اي سي يو)
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS+EBD
سایر موارد يادآوري صوتي باز بودن كمربند ايمني، قفل اتوماتيك درها هنگام رسيدن سرعت به 20 کیلومتر، باز شدن خودكار درب‌ها هنگام تصادف، سيستم هشدار روشن بودن چراغ

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar