هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۶-۲۰۱۰

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 02:14
هیوندای سوناتا مدل 2006-2010

هیوندای سوناتا با کد اتاق NF پنجمین نسل سوناتا محسوب میشود و در سال 2004 به بازارهای جهانی عرضه شد و تولید آن تا سال 2010 ادامه داشت. سوناتا NF در مدلهای 2006 تا 2010 در بازار ایران یافت میشود و بعد از گذشت این همه سال همچنان بازار خرید و فروش خوبی دارد، در ادامه با بررسی و مشخصات هیوندای سوناتا در مدلهای 2006 تا 2010 با Z4Car همراه باشید.

بررسی هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۶-۲۰۱۰

زمانی که پنجمین نسل هیوندای سوناتا در سال ۱۳۸۴ به بازار ایران راه یافت با توجه به قیمت مناسب، امنیت بالا، طراحی خوب و کابین جادار و خانوادگیش طرفداران زیادی پیدا کرد تا جایی که کار را برای رقبای اصلی خود نظیر نیسان ماکسیما ۶ سیلندر و تویوتا کمری بسیار سخت کرد.

هیوندای سوناتا با کد NF در مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و در سه نسخه ۴ سیلندر دنده‌ای، ۴ سیلندر اتوماتیک و ۶ سیلندر اتوماتیک عمدتا توسط نماینده هیوندای یعنی آسان موتور به بازار ایران عرضه شد. مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ که به نوعی نسخه پیش از فیس لیفت به حساب می‌آیند در هر سه نسخه ۴ سیلندر دنده و اتومات و ۶ سیلندر اتومات در بازار ایران یافت میشوند اما نسخه های فیس لیفت شده که مختص مدلهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ هستند صرفا با گیربکس اتوماتیک عرضه شده اند.

سوناتا 6 سیلندر دارای دو خروجی اگزوز می‌باشد

سوناتا ۶ سیلندر دارای دو خروجی اگزوز می‌باشد

سوناتاهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ از نظر ظاهر بیرونی غیر از تغییرات جزئی فرم جلوپنجره، سپرها و مه شکنها تفاوت خاصی با سوناتای قبل از فیس لیفت ندارند و باید خیلی خبره باشید تا بتوانید تفاوت نسخه های قبل و بعد از فیس لیفت را تشخیص دهید و در آن زمان کمپانی هیوندای جسارت فیس لیفتهای شکفت انگیز را نداشت!

داخل کابین سوناتا ۲۰۰۹-۲۰۱۰ کمی به روز تر شده است و از نظر آپشن هم بهبود قابل قبولی نسبت به قدیمی‌ترها پیدا کرده بودند و از جمله آپشنها و تغییرات آن میتوان به مواردی نظیر رینگ‌های ۱۰ پره، رادیوی ماهواره‌ای، نمایشگر لمسی، پورت iPod و پورت مستقل USB‌ اشاره کرد.

سوناتا 2009

سوناتا ۲۰۰۹

شاید برایتان سوال پیش بیاید آیا غیر از ارتقاء آپشن از نظر فنی تفاوتی بین نسخه های قبل و بعد از فیس لیفت وجود دارد یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که مدلهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ از همان پیشرانه ۲.۴ لیتری قبل از فیس‌لیفت بهره میبرند اما این پیشرانه کمی قدرت بیشتری تولید میکند و همینطور به جای گیربکس ۴ دنده‌ اتوماتیک از گیربکس ۵ دنده اتوماتیک بهره‌مند است که همین یک دنده اضافه گیربکس اتوماتیک باعث سر و صدای کمتر در کابین، استهلاک کمتر و مصرف سوخت مناسب‌تر میشود. در ادامه با بررسی جزئی تر با Z4Car همراه باشید.

طراحی سوناتا ۲۰۰۶-۲۰۱۰

هیوندای سوناتا در نمای ظاهری بسیار شبیه به برادر لوکس‌تر خود یعنی آزرا میباشد و باید گفت این نوع طراحی اگرچه امروزه ساده و قدیمی به نظر میرسد اما در زمان خود طراحی جذابی نسبت به رقیبان خود داشت تا جایی که سازمان JIDPO ژاپن، جایزه بهترین طراحی را در دسته خودروهای سواری به سوناتا NF اعطا کرد و در رده قیمتی کمتر از ۳۵ هزار دلار نیز به عنوان بهترین خودروی سال خانوادگی در کشور کانادا شناخته شد. همانطور که اشاره شد در نمای ظاهری بیرونی، تغییرات خاصی جز در بخش رینگها، سپر و مه شکن و گرافیک چراغها بین قبل و بعد از فیس لیفت سوناتا NF دیده نمیشود و سوناتای ۲۰۰۹-۲۰۱۰ در نمای جلو خیلی شبیه به آزرا شده است.

داخل سوناتا ۲۰۰۶-۲۰۱۰ و تفاوت انواع تیپها

وقتی به کابین سوناتا وارد میشویم اصلا حس ارزان بودن متریال به سرنشینان منتقل نمیشود و در بیشتر قسمتهای کابین از پلاستیک و پد نرم استفاده شده است که کیفیت و ماندگاری خوبی هم دارند. چرم صندلی ها حتی در کارکردهای بالا نیز خودشان را خوب حفظ کرده اند و این نشان می‌دهد این کمپانی های خودرویی نظیر هیوندای در دو دهه قبل هنوز هم به سمت مصرف گرایی نرفته بودند چرا که برای یک خودروی کره‌ای آن هم برای ۱۷ سال پیش همچین ماندگاری و کیفیتی مثال زدنی است! به طور مثال خودروهای چینی امروزی بعد از یکی دو سال کارکرد چرم صندلیشان افت زیادی میکند و آن کیفیت اولیه را خیلی زود از دست میدهند!

داخل کابین سوناتا 2006 تا 2008

داخل کابین سوناتا ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸

تفاوت طراحی کابین سوناتای ۲۰۰۶-۲۰۰۸ با ۲۰۰۹-۲۰۱۰ (فیس لیفت) نسبتا زیاد است و حس کیفیت و زیبایی به مراتب بیشتری را منتقل میکند. به طور مثال در وسط داشبورد طراحی بسیار به روزتر شده، خروجی تهویه از حالت افقی به حالت عمودی درآمده است، نمایشگر  بزرگتر تنظیمات سیستم تهویه مطبوع اضافه شده است و در قسمتهایی از کابین نظیر لیور دنده و قسمتهایی از داشبورد، رودرهای و روی فرمان چوب کاری شده است و کمی حس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل میکند.

داخل کابین سوناتا 2009 2010

داخل کابین سوناتا ۲۰۰۹ ۲۰۱۰

نسخه های فیس لیفت در بخش آپشن هم ارتقا یافته اند و دارای ۱۰ ایربگ، رادیوی ماهواره‌ای، نمایشگر لمسی، پورت iPod، پورت مستقل USB‌ و گرمکن صندلی در مدلهای فول و شرکتی می‌باشند. سیستم صوتی سوناتا NF کیفیت بسیار مناسبی دارد و شفافیت صدا و بیس خوبی ارائه میدهد که کمتر خودرویی در این رده قیمتی آن را دارا می‌باشد.

از جمله آپشنهای نسخه های فول سوناتا میتوان به موارد زیر اشاره کرد : 

  • آینه الکتروکرومیک
  • آینه‌های کناری برقی با گرم‌کن،
  • سانروف
  • تریم طرح چوب در مدلهای ۲۰۹ و ۲۰۱۰
  • روکش صندلی چرمی
  • صندلی راننده با تنظیمات ۸ حالته برقی
  • گرمکن صندلی در مدلهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰
  • سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه
  • ورود بدون کلید
  • سیستم صوتی ۶ اسپیکر با آمپلی‌فایر 
  • مانیتور بزرگ ۶.۵ اینچی، ره‌یاب و دوربین عقب
  • قطب‌نما
  • دکمه‌های کنترل روی فرمان با روکش چرمی،
  • چراغ‌های مه شکن عقب و جلو،
  • اتولایت 
  • کروزکنترل
داخل کابین سوناتا 2006 تا 2008

داخل کابین سوناتا ۲۰۰۹ ۲۰۱۰

مشخصات سوناتا NF

هیوندای سوناتا NF در مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ با دو پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر و ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر به بازار ایران راه پیدا کرد که نسخه های ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر هستند و قادر به تولید ۱۶۲ اسب بخار قدرت و ۲۲۲ نیوتن متر گشتاور هستند که این نیرو را از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک یا ۵ دنده دستی صرفا به چرخهای جلو منتقل میکنند و نسخه‌های ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری از همان پیشرانه و گیربکس آزرا ۲۰۰۶ بهره میبرند و قادر به تولید ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۳۴ نیوتن متر گشتاور هستند که این نیرو را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک صرفا به چرخهای جلو منتقل میکنند و در بخش کشش پیشرانه و شتاب و قدرت، سوناتا ۶ سیلندر یک سر و گردن بالاتر از سوناتا ۴ سیلندر میباشد و البته که به تعداد خیلی محدودی نیز در کشورمان موجود است.

سوناتا V6 با دو خروجی اگزوز قابل تمایز با نسخه 4 سیلندر است!

سوناتا V6 با دو خروجی اگزوز قابل تمایز با نسخه ۴ سیلندر است!

مدلهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ صرفا با موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتر و گیربکس ۵ دنده اتوماتیک در بازار موجود هستند که قدرت و گشتاور این نسخه نسبت به مدلهای قدیمی‌تر کمی افزایش پیدا کرده است و قادر به تولید ۱۷۵ اسب بخار و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور می‌باشند. به طور کلی اگر قصد خرید سوناتا ۴ سیلندر دارید بهتر است کمی بودجه خود را بیشتر کنید و به سراغ مدلهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بروید چرا که علاوه بر قدرت موتور بیشتر دارای گیربکس ۵ دنده اتومات به جای ۴ دنده اتوماتیک هستند و همینطور در بخش داخل کابین نیز به روزرسانی خوبی دریافت کرده اند.

سوناتا 2008

همانطور که اشاره شد سوناتا در مدل های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ به بازار ایران وارد شد که در جدول زیر میتوانید به طور خلاصه تفاوت نسخه‌های مختلف را نظاره گر باشید.

NF ۴ سیلندر اتومات ۲۰۰۶-۲۰۰۸ ۴ سیلندر دنده‌ای ۲۰۰۶-۲۰۰۸ ۶ سیلندر اتومات ۲۰۰۶-۲۰۰۸ ۴ سیلندر اتومات ۲۰۰۹-۲۰۱۰
پیشرانه  ۲.۴ لیتر MPI ۲.۴ لیتر MPI ۳.۳ لیتر مشابه آزرا ۲.۴ لیتر MPI
قدرت ۱۶۲ اسب بخار ۱۶۲ اسب بخار ۲۳۵ اسب بخار ۱۷۵ اسب بخار
گشتاور ۲۲۲ نیوتن متر      ۲۲۲ نیوتن متر      ۳۳۴ نیوتن متر  ۲۲۷ نیوتن متر     
گیربکس ۴ دنده اتومات ۵ دنده دستی ۵ دنده اتوماتیک ۵ دنده اتوماتیک

ابعاد سوناتا NF نسبتا بزرگ است و طول،عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴.۸ متر، ۱.۸۳ متر و ۱.۴۷ متر است و قاصله محوری آن نیز ۲.۷۳ متر است و با توجه به طراحی آن افراد قدبلند نیز در ردیف عقب بسیار راحت هستند و خودرویی ایده آل برای مسافرت می‌باشد. صندوق عقب سوناتا NF نیز بزرگ و جادار است و در حدود ۵۰۰ لیتر گنجایش دارد.

سوناتا 2006 تا 2010

از نکات مثبت سوناتا NF میتوان به عایق بندی خوبی کابین اشاره کرد که به محض بسته شدن در کاملا آن را احساس خوهید کرد و همچنین زمانی که موتور را استارت میزنید صدای موتور به کمترین میزان ممکن به داخل کابین نفوذ میکند که برای خودرویی با این سن و سال بسیار مناسب ارزیابی میشود. سوناتا NF برای خانواده ها بسیار راحت و مناسب است و علاوه بر جاداری کابین و راحت بودن آن سواری به نسبت نرمی را در این کلاس ارائه میدهد و میتوان گفت با هیچکدام از خودروهای چینی هم رده قیمتی آن و صفرکیلومترها قابل قیاس نیست.

داخل سوناتا 2006 تا 2008

داخل سوناتا ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸

ادوات داخلی، کمی در دست اندازها صدا میدهند که برای یک خودرو کره‌ای با سال ساخت نزدیک ۲ دهه چندان عجیب نیست. هرچه قدر داخل کابین راحت است و سواری نرم است اما اصلا روی ترمزهای آن حساب باز نکنید چرا که ترمزهای چندان قوی‌ای ندارد و مخصوصا اینکه اگر دیسکها داغ کرده باشند عملکرد ترمزها به طرز محسوسی ضعیف میشود! همانطور که اشاره شد سوناتا NF با دو گیربکس مختلف به بازار عرضه شده است که گیربکسهای ۵ دنده اتوماتیک به مراتب آرامش و راحتی بیشتری را به همراه مصرف سوخت کمتر نسبت به گیربکسهای ۴ دنده اتوماتیک به همراه دارند، البته که عملکرد گیربکس ۴ دنده اتومات سوناتا اصلا بد نیست و حتی در این رده قیمتی خوب هم هست و اگر درست نگهداری شده باشد خبری از تقه و تکان اضافی نیست و تعویض دنده ها خیلی نرم انجام میشود و حتی تعویض دنده هم نسبت به سال ساخت خودرو با تاخیر بسیار کمی انجام میشود.

سوناتا 2009 2010

شتابگیری با سوناتا NF در نسخه های ۴ سیلندر نسبت به نسخه ۶ سیلندر حرف چندانی برای گفتن ندارد اما در بین خودروهای ۴ سیلندر عملکرد خوبی دارد و شما را برای سبقت گیری نا امید نمیکند. متاسفانه نسخه های ۴ سلندر سوناتا دارای سیستم کنترل پایداری نیستند و فقط نسخه های ۶ سیلندر آن از سیستم کنترل کشش و پایداری بهره میبرد. یکی دیگر از مزایای هیوندای سوناتا تنفس طبیعی بودن موتور است که نسبت به بنزین حساسیت خاصی ندارد و با خیال راحت میتوانید همین بنزین معمولی ایران را داخل باک آن بریزید و ترسی از ناک زدن موتور آن نداشته باشید البته که بهتر است از بنزین سوپر استفاده کنید اما اگر نبود هم خیالی نیست و این مزیت خوبی نسبت به چینیهای صفرکیلومتر این رده قیمتی می‌باشد که همگی نسبت به کیفیت بنزین حساس هستند!

هیوندای سوناتا NF

هیوندای سوناتا NF

یکی دیگر از ویژگهای مثبت سوناتا کولر آن است که خنک کنندگی خوب و پرتاب باد خوبی دارد و در گرمای تابستان حتی با دمایی نزدیک به ۴۰ درجه نیز لبخند رضایت را بر لبان شما می‌نشاند! متاسفانه هزینه نگهداری و به طور کلی قطعات یدکی سوناتا با توجه به رده قیمتی آن و سال ساخت آن بالاست اما از نظر دسترسی قطعات نگرانی خاصی وجود ندارد.

انواع مدل ها

امنيت هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۶-۲۰۱۰

هیوندای سوناتا با کسب 4 ستاره ایمنی در سال 2006 از موسسه یورو انکپ اروپایی شرایط خوبی دارد.

ارزش خريد هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۶-۲۰۱۰

متاسفانه با توجه به بازار بسته ایران، قیمتهای غیر منطقی و عدم حضور برندهای معتبر خودرویی انتخابهای با کیفیت زیادی در این رده قیمتی وجود ندارد و با شرمندگی! باید بگوییم سوناتا با کارکردی نزدیک به 2 دهه از بسیاری از خودروهای صفرکیلومتر چینی و ایرانی در صورتی که درست نگهداری شده باشد شرایط بهتری دارد و خرید آن برای کسانی که میخواهند یک خودروی با کیفیت و با امنیت بالا داشته باشند تا حدودی منطقی به نظر میرسد. اما به طور کلی هنگام خرید خودروهایی با این سن و سال باید حدود 10 الی 15% مبلغ کل خودرو را باید برای هزینه های احتمالی آن کنار بگذارید و این توصیه را قبل از خرید خودروهایی با یکی دو دهه کارکرد از ما بپذیرید و گوشه ذهنتان داشته باشید. به طور مثال اگر یک سوناتا با مبلغ 1 میلیارد تومان خریداری میکنید حداقل 100 میلیون تومان برای هزینه های احتمالی آن کنار بگذارید و قبل از استفاده مصرفی های مهم آن و روغن گیربکس و روغن موتور آن را تعویض کنید که بعدا خرج بیشتری روی دست شما نگذارد!

10
0 5

رقبای هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۶-۲۰۱۰

از اصلی ترین رقبای هیوندای سوناتا 2006-2010 میتوان به تویوتا کمری 2005-2011، نیسان ماکسیما و اپتیما 2009-2010 اشاره کرد. اگر در این رده قیمتی چندان به آپشن خودرو اهمیتی نمیدهید، مصرف سوخت برایتان مهم نیست و خواهان یک خودروی 6 سیلندر هستید پیشنهاد ما به شما نیسان ماکسیما هست که البته هنگام خرید آن حتما باید از یک کارشناس خبره کمک بگیرید که هزینه زیادی بعد از خرید روی دست شما نگذارد! در این رده قیمتی تویوتا کمری هم انتخاب مناسبی برای کسانی است که خواهان خودرویی کم استهلاک و بی‌دردسر هستند اما با بودجه یکسان شما میتوانید سوناتا را با سال ساخت جدیدتر و کارکرد کمتری خریداری کنید که شاید کمی منطقی‌تر به نظر برسد.


مشخصات فنی هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۶-۲۰۱۰

نام لاتین خودرو Hyundai Sonata
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی سایز متوسط
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2003
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده آسان موتور
حجم موتور 2359 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 4 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 160 اسب بخار در 5800 دور بر دقيقه
گشتاور 219 نيوتن متر در 4250 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 202 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 10.4 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی پاشش چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو طبق دار دوبل
سیستم تعلیق عقب مولتی لینک
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4800 میلیمتر
عرض 1832 میلیمتر
ارتفاع 1475 میلیمتر
فاصله محوری 2730 میلیمتر
وزن 1471 کیلوگرم
حجم صندوق 462 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 215/60R16
رینگ و لاستیک عقب 215/60R16
مصرف سوخت شهری 12.3 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.8 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 7 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا پخش MP3 - سی دی چنجر 6 تایی - ساب ووفر و 4 بلندگو - نمایشگر (سفارشی)
غربیلک فرمان 4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت - دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان - روکش چرمی
سیستم صندلی های جلو تنظیم برقی صندلی راننده - گرمکن - پشت سری های فعال هنگام تصادف - روکش چرمی
سیستم صندلی های عقب پشت سری های فعال هنگام تصادف - روکش چرمی
سیستم روشنایی جلو زنون - مه شکن - اتولایت
سیستم روشنایی عقب مه شکن
سنسورهای پیش فعال برف و یخ آب کن شیشه ی جلو
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل - سنسور پارک عقب
سیستم آینه ها آینه های جانبی برقی تاشو گرمکن دار
سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای برقی
کیسه های هوا راننده، سرنشین جلو، پرده ای و جانبی - 10 عدد
سیستم های امنیتی و حفاظتی ریموت کنترل به همراه دزدگیر - دارای سیستم ضد سرقت
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان مجهز به سنسور سرعت - تلسکوپی با تنظیم دستی - دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان
سیستم های ترمز و پایداری سیستم ترمز ضد قفل ABS - توزیع نیروی ترمز EBD - سیستم کنترل پایداری ESP
نام لاتین خودرو Hyundai Sonata
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی سایز متوسط
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2003
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده آسان موتور
حجم موتور 3342 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد سیلندر 6
نوع سیلندر خورجینی
تعداد سوپاپ 24
قدرت 232 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 304 نيوتن متر در 3500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 230 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 7.7 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی پاشش چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو طبق دار دوبل
سیستم تعلیق عقب مولتی لینک
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4800 میلیمتر
عرض 1832 میلیمتر
ارتفاع 1475 میلیمتر
فاصله محوری 2730 میلیمتر
وزن 1571 کیلوگرم
حجم صندوق 462 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 215/55R17
رینگ و لاستیک عقب 215/55R17
مصرف سوخت شهری 14.8 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 10.1 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 7.4 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا پخش MP3 - سی دی چنجر 6 تایی - ساب ووفر و 4 بلندگو - نمایشگر (سفارشی)
غربیلک فرمان 4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت - دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان - روکش چرمی
سیستم صندلی های جلو تنظیم برقی صندلی راننده - گرمکن - پشت سری های فعال هنگام تصادف - روکش چرمی
سیستم صندلی های عقب پشت سری های فعال هنگام تصادف - روکش چرمی
سیستم روشنایی جلو زنون - مه شکن - اتولایت
سیستم روشنایی عقب مه شکن
سنسورهای پیش فعال برف و یخ آب کن شیشه ی جلو
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل - سنسور پارک عقب
سیستم آینه ها آینه های جانبی برقی تاشو گرمکن دار
سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای برقی
کیسه های هوا راننده، سرنشین جلو، پرده ای و جانبی - 10 عدد
سیستم های امنیتی و حفاظتی ریموت کنترل به همراه دزدگیر - دارای سیستم ضد سرقت
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان مجهز به سنسور سرعت - تلسکوپی با تنظیم دستی - دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان
سیستم های ترمز و پایداری سیستم ترمز ضد قفل ABS - توزیع نیروی ترمز EBD - سیستم کنترل پایداری ESP

عکس هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۶-۲۰۱۰

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۶-۲۰۱۰"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
alireza
مهمان

دوستان سوناتا ۶ سیلندر یا ماکسیما ؟
کسایی که میگن سوناتا ۶ سیلندر لایک کنن، کسانی که میگن ماکسیما دیس لایک کنن ببینیم طرفدار کدوم بیشتر هست
ممنون از همگی

سینا
مهمان

پول یه ۲۰۷ اتوماتیک میدید ولی اگر سالم باشه لذت رانندگی و استفاده ای که میکنید ازش ببرید اندازه ۲تا ۲۰۷ هست!
من خودم یه مدت داشتم همین نسخه ۴ سیلندر هم شتاب خوبی میگیره و دنده ۲ تا ۱۲۰ تا پر میکنه که عالیه