ام وی ام ۳۱۵ صندوقدار

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 20:53
ام وی ام 315 صندوقدار

بررسی ام وی ام ۳۱۵ صندوقدار

مشخصات ام وی ام ۳۱۵ صندوقدار

در سال 1393 فیس‌لیفت انجام شده روی ام وی ام 315 صندوقدار، توانست در افزایش زیبایی ظاهری این خودرو موثر باشد و تاحدودی آن چهره ساده و بی آلایش را از بین ببرد، اما این حقیقت را هم باید پذیرفت که ام وی ام 315 صندوقدار هرگز خودرو جذابی نیست و حتی نمی‌تواند به جذابیت مدل هاچبک خود باشد؛ زیرا که افزودن یک صندوق عقب حالتی خاص به طراحی آن بخشیده است که به عقیده بسیاری از افراد به هیچ وجه زیبا به نظر نمی‌رسد و با طراحی کلی خودرو هماهنگی ندارد. پلاستیک با کیفیت نه چندان بالا نیز متریال رایج به کار رفته در کابین ام وی ام 315 صندوقدار است که برای خودرویی در این رده قیمتی عیب چندان بزرگی محسوب نمی‌شود.
مدل‌های هاچبک و سدان ام وی ام 315 از لحاظ مشخصات فنی کاملا یکسان هستند و هر دو آن‌ها یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی را به همراه خود دارند. این پیشرانه از توان خروجی 107 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور برخوردار است؛ چنین نیرویی نیرویی از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلویی این خودرو منتقل می‌شود تا طی زمانی در حدود 12 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت MVM 315 صندوقدار یکی از مزایای این خودرو محسوب می‌شود؛ مصرف سوخت ترکیبی 315 صندوقدار، برابر با 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر است که مصرف بسیار مناسبی در مقایسه با سایر خودروهای همرده به نظر می‌رسد.
ام وی ام 315 صندوقدار در دو تیپ ساده و اسپرت روانه بازار شد که تیپ اسپرت به نوعی نمونه فول آپشن آن محسوب می‌شود. وضعیت این خودرو از لحاظ سطح امکانات رفاهی اصلا جالب نیست و فقط می‌توان آپشن‌های پیش پا افتاده‌ای همچون سنسور عقب، بالابر برقی هر 4 درب، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب و آینه‌های جانبی با تنظیم برقی را در آن مشاهده کرد.
مدیران خودرو با امید کسب سهمی از بازار پررونق خودروهای سدان، ام وی ام 315 صندوقدار را روانه بازار کرد، اما این سدان چینی نتوانست به موفقیت مدل هاچبک خود باشد و سرانجام در سال 95 تصمیم بر آن شد تا مونتاژش متوقف شود. کابین نسبتا جادار و مصرف بهینه سوخت شاید تنها مزیت‌های قابل توجه ام وی ام 315 صندوقدار باشند، اما اگر بخواهیم عیب‌های این خودرو را لیست کنیم با موارد متعددی همچون کیفیت ساخت پایین، متریال بی کیفیت کابین، پیشرانه کم توان، دسترسی سخت به قطعات یدکی و بازار دست دوم نامناسب روبرو هستیم.

امنيت ام وی ام ۳۱۵ صندوقدار

براساس اطلاعات موجود، ام وی ام 315 موفق شده است تا 4 ستاره ایمنی را از سازمان C-NCAP چین دریافت کند. تجهیزات ایمنی ساده‌ای همچون 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ABS و EBD، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز و قفل مرکزی را می‌توان در این خودرو یافت.

ارزش خريد ام وی ام ۳۱۵ صندوقدار

مونتاژ ام وی ام 315 صندوقدار در سال 1395 متوقف شده است و این خودرو هم اکنون فقط در نمونه‌های دست دوم و کارکرده قابل خریداری است. همچنین این خودرو از ضعف‌های اساسی برخوردار است که در بالا به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. با این تفاسیر باید یک ارزش خرید پایین را برای ام وی ام 315 صندوقدار در نظر بگیریم. در این رده قیمتی می‌توانید روی خرید پژو 206 تیپ 2 به عنوان یک هاچبک شهری مطمئن حساب باز کنید.

10
0 3.5

رقبای ام وی ام ۳۱۵ صندوقدار

در رنج قیمتی که ام وی ام 315 صندوقدار در آن قرار دارد، نمونه‌های کارکرده 206 صندوقدار V20، گریت وال C30 و ولا V5 جزو خودروهایی هستند که می‌توانیم از آن‌ها به عنوان رقیب یاد کنیم. 206 صندوقدار V20 سالیان سال است که در بازار کشورمان حضور دارد، از بازار دست دوم پررونقی برخوردار است و مالکانش برای دسترسی به قطعات یدکی نیز به دردسر نمی‌افتند؛ بنابراین از میان تمامی خودروهای نام برده شده، در این رده قیمتی پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ پژو 206 صندوقدار V20 بروید.


مشخصات فنی ام وی ام ۳۱۵ صندوقدار

نام لاتین خودرو Chery Fulwin II
کلاس بدنه سدان
کشور سازنده چین
سال طراحی 2009
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده مدیران خودرو
حجم موتور 1497 سی سی
نوع موتور ACTECO SQR477F
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 دنده دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 107 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 140 نيوتن متر در 4500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 185 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12 ثانيه
ضريب تراکم 11:1
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو سیستم مستقل مک فرسون با فنر پیچشی و میله نگه دارنده
سیستم تعلیق عقب کشنده چندگانه با فنر پیچشی
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4269 میلیمتر
عرض 1686 میلیمتر
ارتفاع 1492 میلیمتر
فاصله محوری 2527 میلیمتر
وزن 1280 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 185/60R15
رینگ و لاستیک عقب 185/60R15
مصرف سوخت ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 793 کيلومتر
ستاره ایمنی 4 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا قابلیت پخش MP3 – ورودی USB و AUX – مجهز به 6 بلندگو
غربیلک فرمان قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلی های جلو روکش پارچه‌ای، تنظیم دستی
سیستم روشنایی جلو مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب
سیستمهای کمکی راننده سنسور پارک عقب
سیستم آینه ها تنظیم برقی آینه‌های جانبی
سیستم شیشه ها شیشه های برقی
سایر موارد رینگ‌های آلومینیومی، کامپیوتر سفری
کیسه های هوا 2 عدد (راننده + سرنشین جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبیلایزر و قفل مرکزی
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه ای
سیستم های ترمز و پایداری ABS + EBD

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar