ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 16:24
ام وی ام 110 سه سیلندر

بررسی ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر

شرکت چری در سال ۲۰۰۳ یک خودرو هاچبک شهری با نام چری QQ را معرفی کرد که در واقع همان دوو ماتیز بود که با برند چری روانه بازار می‌شد. چری QQ در دو نسل به بازار معرفی شده است و هر دو نسل آن شانس حضور در بازار ایران را داشته‌اند. نسل اول چری QQ در ایران به ام وی ام ۱۱۰ معروف شد و در سال ۱۳۸۴ معرفی گردید. همچنین نسل دوم آن در ایران با نام ام وی ام ۱۱۰s شناخته می‌شود. ام وی ام ۱۱۰ هرگز نتوانست خودرو موفقی در بازار ایران باشد، اما به نوعی می‌توانیم آن را پایه گذار حضور قدرتمند شرکت چری در بازار کشور بدانیم.

اگر دوو ماتیز را دیده باشید، طراحی ام وی ام ۱۱۰ نیز برایتان آشنا خواهد بود؛ زیرا که این خودرو یک کپی چینی از ماتیز است که البته از لحاظ کیفیت هرگز نتوانست به گرد پای رقیب کره‌ای برسد. سادگی بیش از حد نکته‌ای است که در ام وی ام ۱۱۰ خودنمایی می‌کند. چراغ‌های جلویی با شکل گرد خود یک خودرو قدیمی را در ذهن تداعی می‌کنند. در داخل کابین نیز اوضاع چندان مساعد نیست و پلاستیک خشک و بی کیفیت سرتاسر فضای داخلی را پوشانده است.
ام وی ام ۱۱۰ با یک پیشرانه ۳ سیلندر ۰.۸ لیتری همراه بود. این پیشرانه توانایی تولید ۵۱ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و نیرو خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. از پیشرانه‌ای با این قدرت نباید انتظار شتاب گیری داشته باشید و در صورت رانندگی با ام وی ام ۱۱۰ باید خود را برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۱۹ ثانیه‌ای آماده کنید، اما اگر به دنبال یک خودرو بسیار بهینه از لحاظ مصرف سوخت می‌گردید که ام وی ام ۱۱۰ با مصرف ترکیبی ۳.۷ لیتر در هر صد کیلومتر بهترین گزینه برای شما است.
ام وی ام ۱۱۰ در زمینه آپشن‌ها و امکانات رفاهی هیچ حرفی برای گفتن ندارد و فقط می‌توان مواردی همچون چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، آینه با تنظیم برقی، پخش MP3 و آینه‌های جانبی با تنظیم برقی را در آن یافت.
ام وی ام ۱۱۰ از جمله اولین محصولاتی از شرکت چری است که در بازار کشور عرضه شده است و عرضه ناموفق آن نتوانست باعث شود که این شرکت چینی قید حضور در بازار ایران را بزند. ام وی ام ۱۱۰ در طی دو نسل عرضه در بازار کشور هرگز نتوانست به جایگاه واقعی خود در بازار دست پیدا کند و مشتریان ایرانی نیز چندان به آن روی خوش نشان ندادند. این خودرو با معایبی همچون دسترسی سخت به قطعات یدکی، بازار دست دوم نامناسب، ایمنی پایین و پیشرانه ضعیف دست به گریبان است و مصرف سوخت بهینه شاید تنها مزیت آن باشد.

امنيت ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر

هیچ اطلاعاتی در مورد تست تصادف این خودرو در موسسه C-NCAP چین وجود ندارد، اما براساس گفته‌های Global NCAP چری QQ نتوانسته هیچ ستاره ایمنی را دریافت کند و بنابراین ایمنی آن به هیچ عنوان در سطح قابل قبولی قرار ندارد. 2 کیسه هوا، ترمز ABS و سیستم EBD نیز تنها امکانات ایمنی آن هستند.

ارزش خريد ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر

ام وی ام 110 هم اکنون توقف مونتاژ شده است و فقط مدل‌های 110s آن تا سال 97 در بازار یافت می‌شوند. به عنوان یک هاچبک شهری شاید بتوان به ام وی ام 110 نمره قبولی داد، اما به صورت کلی باید یک ارزش خرید پایین را برای آن در نظر گرفت؛ زیرا که بازار دست دوم مناسبی ندارد و مالکان را برای دسترسی به قطعات یدکی به دردسر می‌اندازد. در این رنج قیمتی می‌توان نمونه‌های دست دوم پراید 131 را نیز خریداری کرد.

10
0 4

رقبای ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر

هم اکنون قیمت خودرو در کشور به حدی بالا رفته است که هیچ خودرو صفر کیلومتری را نمی‌توان در رنج قیمتی ام وی ام 110 پیدا کرد؛ بنابراین تنها گزینه‌ای که پیش رویتان قرار دارد این است که به سراغ نمونه‌های دست دوم و کارکرده پراید 111 بروید. پراید 111 در مقایسه با ام وی ام 110 از چالاکی بالاتر، فضای بیشتر، بازار خرید و فروش پررونق‌تر و همچنین دسترسی آسان‌تر به قطعات برخوردار است؛ به همین دلیل در این رنج قیمتی تنها زمانی می‌توانید به سراغ ام وی ام 110 سه سیلندر بروید که تنها اولویت شما در خرید یک خودرو هاچبک، فقط و فقط مصرف سوخت بهینه و ابعاد بسیار جمع و جور باشد!


مشخصات فنی ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر

نام لاتین خودرو CHERY QQ
کلاس بدنه هاچ بک
سگمنت جهانی A - هاچبک شهری کوچک
کشور سازنده چین
سال طراحی 2003
تعداد سرنشین 4
شرکت عرضه کننده مدیران خودرو
حجم موتور 800 سی سی
نوع موتور SQR372 I3
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 دنده دستی
تعداد سیلندر 3
نوع سیلندر خطی
قدرت 51 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 70 نيوتن متر در 3500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 130 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 18 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 3550 میلیمتر
عرض 1495 میلیمتر
ارتفاع 1485 میلیمتر
فاصله محوری 2340 میلیمتر
وزن 880 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 155/65R15
رینگ و لاستیک عقب 155/65R15
مصرف سوخت ترکیبی 3.7 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 35 لیتر
پیمایش 945 کيلومتر
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا قابلیت پشتیبانی از USB - MP3، دارای 4 اسپیکر
سیستم صندلی های جلو تنظیمات 4 جهته دستی
سیستم روشنایی جلو مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب
سیستم آینه ها آینه جانبی با تنظیم برقی
سیستم شیشه ها بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
کیسه های هوا 2 عدد (راننده و سرنشین جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی با ریموت و سیستم ضد سرقت
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه ای
سیستم های ترمز و پایداری ABS

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
امیر
مهمان

سلام
جدیدا ایسیو این ماشینو ریمپ میکنند ،بسیاری از مشکلاتش بر طرف میشه.