رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 11:52
رنو فلوئنس مدل 2015-2017

بررسی رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

رنو فلوئنس که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، اساسا همان نسل سوم رنو مگان است و به نوعی نسخه سدان اسکالا می باشد. رنو فلوئنس در سال ۲۰۱۲ یک فیس لیفت جزئی شد و در سال ۲۰۱۵ به صورت جدی تری فیس لیفت دوم را تجربه کرد که عمده این تغییرات در نمای جلو بود. رنو فلوئنس که در کره جنوبی با نام رنو سامسونگ SM3 شناخته میشود از پلتفرم مشترک C نیسان و رنو بهره میبرد در کشورهای مختلفی از جمله آرژانتین، هند، مالزی، روسیه، کره جنوبی و ترکیه مونتاژ شده است که نسخه های وارداتی به ایران عمدتا مونتاژ کره جنوبی و بعضا ترکیه می باشند. بیشترین سالی که تولید و مونتاژ فلوئنس ادامه داشت کشور آرژانتین بود که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ در این کشور به تولید رسید.

رنو فلوئنس از سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ در بازار ایران موجود است که در این نقد وبررسی به نسخه های فیس لیفت شده که در مدلهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ موجود هستند میپردازیم. در این سالها رنوفلوئنس فیس لیفت علاوه بر نسخه اتوماتیک، در نسخه های ۶ دنده دستی نیز موجود است که شتابگیری و کشش بسیار خوبی به واسطه موتور ۲ لیتری خود دارند. رنو فلوئنس در نسخه های اتوماتیک در دو تیپ E2 و E4 موجود هستند که E4 تیپ فول آپشن می باشد و برخی تجهیزات نظیر سانروف، آینه های تاشو برقی، ترمز پارک برقی ، سنسورهای جلو و عقب و ... را نسبت به تیپ E2 اضافه تر دارند. و نسخه E2 نیز نسبت به نمونه دنده ای برخی موارد نظیر مه‌شکن‌ها، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، دکمه‌های کنترلی فرمان و روکش آن، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و کنترل کشش را اضافه تر دارد و اگر بخواهیم از نظر آپشن نسخه های مختلف فلوئنس ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ را طبقه بندی کنیم نمونه های دنده دستی نسخه های کم آپشن، تیپ اتومات E2، نیمه فول و تیپ E4 اتوماتیک، فول آپشن می باشد. البته نگین خودرو برخی از مدلهای دنده دستی را آپشن‌های تیپ E4 نظیر سنسورهای عقب و باران، گرمکن صندلی‌های جلو و ترمز پارک برقی مجهز کرده است! ما در این نقد و بررسی به فلوئنس ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ که هم در نمونه های ۶ دنده دستی و هم در نمونه های اتوماتیک CVT هستند خواهیم پرداخت.

به طور کلی رنو فلوئنس علی رغم اینکه در بازه قیمتی خوبی نسبت به رقبای کره ای خود قرار دارد، بواسطه طراحی نه چندان جذاب و همینطور خدمات پس از فروش ضعیف و قطعات نسبتا گرانش از بازار خرید و فروش ضعیفی برخوردار است. به طور کلی نمای ظاهری فلوئنس در مدلهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ نسبت به قبل بهتر شده است و باید به مصاف رقبایی نظیر  کیا سراتو ۲۰۱۳ TD و YD، النترا ۲۰۱۳،  کرولا  ۲۰۰۹-۲۰۱۲، لنسر ۲۰۱۴-۲۰۱۶ و مزدا ۳ نیو در مدلهای ۹۱ تا ۹۴ برود که تقریبا بازار خرید و فروش اکثر رقبا بهتر از فلوئنس است!

در بخش نمای ظاهری شاهد تغییراتی در نمای جلو خودروی از جمله سپر و جلوپنجره هستیم که طراحی آن کمی جسورانه تر شده است و طیف وسیع تری از سلایق را برای خرید این خودرو ترغیب میکند. در نسخه فیس لیفت، جلو پنجره خودرو هارمونی بسیار بیشتری با چراغها دارد و نمای جلو را از آن نمای به اصطلاح خنگ و مهربان به نمایی جسور و کمی اخمو تبدیل کرده است. در نمای جانبی شاهد رینگهای جدیدتر وجذابتر نسبت به قبل هستیم که بر زیبایی نمای جانبی افزوده است، نمای جانبی طراحی ساده اما موزونی دارد که یک خط نسبتا صاف از چراغ جلو شروع شده و تا صندوق عقب کشیده شده است. در نمای عقب نیز در نسخه های فیس لیفت تفاوت خاصی را نسبت به قبل نمیبینیم و با کمی دقت متوجه میشویم ارتفاع عقب خودرو به شکل محسوسی بالا است و از همین حیث تا حدودی یاد کمری گرند ۲۰۰۶ افتادیم! چراغ های عقب خودرو شاید در نگاه اول کمی بزرگ به نظر برسد اما با توجه به حجم بدنه و چراغهای نسبتا بزرگ در نمای جلویی آن طراحی نسبتا هماهنگی می باشد.  به طور کلی رنو فلوئنس یک طراحی اروپایی هماهنگ و موزون را ارائه میدهد و در نمونه های فیس لیفت ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ بسیار جذاب تر و قابل قبول شده است.

در نمای داخلی اوضاع بسیار بهتر از نمای بیرون است و نسبت به بسیاری از رقبای هم رده خود طراحی شکیل تر و حتی باکیفیت تری ارائه میدهد خصوصا در نمونه کرم رنگ این خودرو که میتوان آن را دوست داشتنی نامید! خوشبختانه شرکت وارد کننده یعنی نگین خودرو در بحث ایمنی و امکانات رفاهی خصوصا در نسخه E4 چیزی کم نگذاشته است و رنو فلوئنسهای وارد شده به ایران در نسخه های اتوماتیک دارای ۶ ایربگ و در نمونه های دنده ای دارای ۲ ایربگ می باشند و در نسخه های فول E4 از امکانات مشابه رنو اسکالا E4 بهره میبرد که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم صوتی Arkamys با ۸ اسپیکر- ورودی USB و iPod، فرمان متغیر برقی، فعال شدن اتوماتیک فلاشرها در هنگام ترمز ناگهانی، سنسور هشدار دهنده موانع عقب ، سیستم کمکی پارک خودرو (سیستم هشدار دهنده موانع عقب خودرو)،  پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه ، قفل مرکزی اتوماتیک درها هنگام حرکت، برف پاک‌کن خودکار مجهز به سنسور باران، سیستم استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید - سانروف - فرمان برقی فوق‌العاده نرم و حساس به سرعت - صندلی‌های چرمی (در برخی مدلها)،  صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس - آینه‌های جانبی برقی - چراغ چشمک زن (راهنما) بر روی آینه‌های جانبی، سیستم مدیریت پیمایش، سیستم کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت،  سیستم نمایش میزان باد لاستیک (در برخی مدلها)،  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، چراغهای زنون همراه با شیشه‌شور چراغ (در برخی مدلها).

فرمان فلوئنس بسیار خوش دست و نرم است و باتوجه به اینکه فرمان برقی و حساس به سرعت می باشد در سرعتهای پایین نرم و در سرعتهای بالا سفت میشود که حس امنیت و اسپرتی بیشتر به شما خواهد داد. صندلی ها شاید از کناره ها چندان در برگیرندگی خوبی نداشته باشند ولی نسبتا راحت ارزیابی میشوند. رنو فلوئنس از یک نشانگر آنالوگ دور موتور و دو نشانگر دیجیتال نشان دهنده اطلاعات و نمایش سرعت تشکیل شده است که برخلاف این رده قیمتی که همگی به صورت آنالوگ هستند حس خاص و متفاوتی دارد. صندلی ها در نمونه اتوماتیک در ۶ جهت به صورت دستی قابل تنظیم هستند و صندلی راننده قابلیت تنظیم گودی کمر را نیز دارد که آپشن رفاهی خوبی به شمار می آید. در ردیف عقب فلوئنس نیز اگرچه فضای کافی برای سر و پا می باشد اما صندلیها چندان راحت نیستند و شاهد مواردی نظیر زیر آرنجی، کاپ هولدر و دو دریچه تهویه مطبوع در نسخه اتوماتیک می باشیم و نسخه دنده ای در ردیف عقب عاری از هرگونه امکانات رفاهی می باشد!

رنو فلوئنس ۲۰۱۵-۲۰۱۷ مطابقه نمونه های قبلی از یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر بهره میبرد که قادر به تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت (در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور (در ۳۷۵۰ دور بر دقیقه) است که این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT یا ۶ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میکند و جثه حدودا ۱۴۰۰ کیلوگرمی رفلوئنس را در نمونه دنده ای در حدود ۹.۵ الی ۱۰ ثانیه و در نمونه اتوماتیک در حدود ۱۳ الی ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.

شتابگیری در فلوئنس دنده ای به بهترین نحو انجام میشود و برخلاف گیربکس CVT که هیجان آن چنانی ندارد در نسخه دنده ای آدرنالین بیشتری در بدنتان ترشح شود! رنو فلوئنس دنده ای در عین اینکه هماهنگی خوبی بین گیربکس و موتور آن برقرار است و شتاب بسیار خوبی به شما تحویل میدهد  مصرف سوخت بسیار مناسبی خصوصا نسبت به نمونه اتوماتیک دارد و طبق اعلام کارخانه صدی ۷.۲ لیتر مصرف دارد و در عمل مصرفش نسبت به نمونه اتوماتیک CVT با رانندگی مشابه ۱ الی ۱.۵ لیتر کمتر است.

فلوئنس اتوماتیک نیز اگرچه در شتابگیری اولیه ضعف دارد اما در مجموع هماهنگی گیربکس و موتور بسیار خوب ارزیابی میشود و شتاب ثانویه خوبی از سرعتهای ۶۰-۷۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار شما قرار میدهد. تعویض دنده های فلوئنس با توجه به CVT بودن گیربکس اصلا مشخص نیست و اگر خواستار یک رانندگی در کمال آرامش هستید این خودرو نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. سواری رنو فلوئنس را نه میتوان خشک نامید نه خیلی نرم، اما نسبت به بسیاری از رقبای خود در این سگمنت سواری نرم تری دارد و هندلینگ آن اگرچه مناسب ارزیابی میشود اما به پای نسخه هاچبک آن یعنی اسکالا نمیرسد. صندلیها دربرگیرندگی چندان خوبی ندارند اما قابل قبول هستند و در مدلهای ۲۰۱۵ به بعد (فیس لیفت) صندلی های به نسبت راحت تری را در فلوئنس شاهد هستیم.

اگر تجربه رانندگی با فلوئنس اتوماتیک را بخواهیم به صورت متن در بیاوریم به این شکل میشود! ابتدا کارت رنو را درجایگاه مخصوص قرار میدهیم، کمربندها را میبندیم، پدال ترمز را فشار میدهیم و دکمه استارت را میزنیم تا خودرو روشن شود، در صورتی که شیشه ها بالا باشد صدای کمی از پیشرانه به گوش میرسد که نشان از عایق بندی خوبی کابین دارد. گیربکس را از P در حالت D قرار میدهیم و پدال گاز را فشار میدهیم، در ابتدای حرکت اگر تا بحال با خودروهای دارای گیربکس CVT کار نکرده باشید شاید کمی تو ذوقتان بخورد چرا که شروع حرکت کندی دارند و به صورت کلی رانندگی با این تیپ گیربکس ها قلق مخصوص به خود را دارند و در سرعتهای اولیه خیلی نباید حسابی روی فلوئنس باز کنید. سرعت که از حدود ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر رد میشود اوضاع کمی بهتر میشود و وقتی از سرعتهای حدود ۶۰-۷۰ کیلومتر بر ساعت عبور میکنید تازه آن روی دیگر فلوئنس را خواهید دید چرا که در سرعتهای بالاست که فلوئنس شما را سورپرایز میکند و آن هم بخاطر این است که در گیربکس CVT، حداکثر قدرت و گشتاور با توجه به دور موتوری که در آن قرار دارد در لحظه در دسترس قرار میگیرد و همین باعث میشود در دورهای بالا و سرعتهای بالای ۶۰-۷۰ کیلومتر بر ساعت کمتر خودروی ۲ لیتری تنفس طبیعی رقیب فلوئنس شود. اگر بخواهید شتابگیری یا سبقتی عالی را در سرعتهای بیش از ۵۰-۶۰ کیلومتر بر ساعت تجربه کنید کافی است پدال گاز را تا انتها فشار دهید، تاکید میکنم تا انتها نه کمتر ! و آن موقع است که توانایی های های فنی این خودرو نمایان میشود خصوصا اگر بعد از اینکه پدال گاز را تا انتها فشار دادید دسته دنده را در حالت دستی قرار دهید تا بیشترین راندمان را داشته باشید و شاهد تاختن این سدان اروپایی باشید.

طول، عرض و ارتفاع فلوئنس به ترتیب ۴.۶۲ متر ، ۱.۸۱ متر و ۱.۴۸ متر می باشد و فاصله محوری آن ۲.۷ متر می باشد که از نظر فضای کابین و راحتی سر و پای سرنشینان عقب شرایط به مراتب بهتر و سخاوتمندانه تری از مزدا ۳ هاچبک، لنسر و سراتو دارد. نسخه های E2 که دارای رینگهای ۱۶ اینچی هستند به مراتب نرم تر از نسخه E4 که دارای رینگ ۱۷ اینجی می باشد هست که البته رینگ کوچکتر از حال و هوای اسپرتی خودرو تا حدی میکاهد. 

همانطور که میدانید اکثر خودروهای اروپایی بواسطه آب و هوای این قاره از نظر سرمایش کولر به مراتب ضعیف تر از خودروهای آسیایی کره ای و ژاپنی هستند و این قضیه در رابطه با فلوئنس نیز صدق میکند.

اگر بخواهیم خلاصه کنیم از نقاط قوت و مزایای رنو فلوئنس ۲۰۱۵-۲۰۱۷ میتوان به شتاب ثانویه خوب، شتابگیری اولیه خوب در نمونه دنده ای، سیستم صوتی خوب، ترمزهای قوی ، طراحی داخلی خوب با امکانات رفاهی مناسب در نسخه E4، ارزش خرید خوب در برابر مبلغ پرداختی اشاره کرد و از معایب و نقاط ضعفی نظیر شتاب اولیه ضعیف در نسخه اتوماتیک، بازار خرید و فروش ضعیف ، کولر ضعیف و به سر و صدا افتادن کابین در کارکردهای بالا نام برد.

امنيت رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

رنو فلوئنس بنزینی مورد بررسی موسسه یورو انکپ قرار نگرفته است اما نمونه برقی رنو فلوئنس که با نام فلوئنس ZE شناخته میشود و از نظر ظاهری اشتراکات زیادی با فلوئنسهای موجود در ایران دارد در سال 2011 موفق به کسب 4 ستاره ایمنی یوروانکپ شده است و با توجه به این موضوع میتوان به امنیت نسبتا بالای این خودروی اروپایی پی برد.

ارزش خريد رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

در رابطه با ارزش خرید رنو فلوئنس باید گفت، شما با پرداخت بودجه یک خودروی چینی صفرکیلومتر نظیر جک S3 و ... خودرویی اروپایی و با کیفیت ساخت بالا خریداری میکنید که از هیچ جهت قابل مقایسه با آنها نیست. به طور کلی اگر کیفیت ساخت بالا، قیمت مناسب نسبت به رقبا و موارد مثبتی که فلوئنس در اختیار شما قرار میدهد که پیشتر نیز به آن اشاره شد را در کنار بازار خرید و فروش ضعیف آن قرار دهیم میتوانیم ارزش خرید نسبتا خوبی برای فلوئنس در نظر بگیریم. در این رده قیمتی نیز خودروهای با کیفیت صفر نظیر ساندرو استپ وی نیز وجود دارند که اگر از آن دسته افرادی هستید که حوصله برخی دردسرهای خودروی کارکرده را ندارید انتخاب مناسبی می باشد و بازار خرید وفروش آن نیز عالی است اما تقریبا از هیچ نظری قابل مقایسه با فلوئنس نیستند و ساندرو صرفا یک جعبه اقتصادی متحرک بدون هیچ امکاناتی است!

10
0 6.5

رقبای رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

در سگمنت C و این رده قیمتی و سن سال، خودروهای مختلفی هستند که میتوانند با فلوئنس 2015-2017 اتوماتیک به رقابت بپردازند. در رابطه با فلوئنس دنده ای میتوان گفت در این رده قیمتی و سن وسال خودرو، تقریبا خودرویی از نظر فنی، توان رقابت با فلوئنس دنده ای را ندارد و اگر خودرویی دنده ای با پیشرانه پرتوان و شتاب بالا و مصرف سوخت پایین و با امکانات رفاهی قابل قبول میخواهید فلوئنس دنده ای تنها انتخاب شما میباشد و اگر صرفا بازار خرید و فروش بهتر و قطعات در دسترس تر جزء اولویتهای شماست باید به سراغ سراتو آپشنال 1600 سی سی دنده ای یا مزدا 3 1600 سی سی دنده ای بروید! از رقبای نسخه اتوماتیک نیز میتوان به مزدا 3 نیو 91 تا 93 و کیا سراتو 2013 اشاره کرد که هر دوی آنها هم از نظر بازار خرید و فروش و هم از نظر لذت رانندگی در رده بالاتری نسبت به فلوئنس قرار میگیرند. به طور کلی اگر بازار خرید و فروش برایتان مهم نیست فلوئنس با توجه به سال ساخت بالاتر، امکانات و کیفیت رانندگی و فضای جاداری که دارد انتخاب مناسبی می باشد در غیر این صورت باید به سراغ رقبای این خودرو بروید که در بین آنها کیا سراتو 2013 با کد اتاقهای TDو YD و النترا 2013 پر رونق ترین بازار خرید و فروش را دارند. به عنوان پیشنهاد نیز در این رده قیمتی اگر خودروی سال بالاتر با کارکرد کمتر نسبت به فلوئنس 2015-2017 میخواهید سراتو آپشنال سایپا گزینه مناسبی می باشد.


مشخصات فنی رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷

نام لاتین خودرو Renault Fluence
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C
کشور سازنده فرانسه
سال طراحی 2009
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده نگین خودرو
حجم موتور 1997 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 دنده دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 143 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 195 نيوتن متر در 3750 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 200 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 9.9 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4623 میلیمتر
عرض 1808 میلیمتر
ارتفاع 1478 میلیمتر
فاصله محوری 2700 میلیمتر
وزن 1391 کیلوگرم
حجم صندوق 530 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 205/65R15
رینگ و لاستیک عقب 205/65R15
مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 6 اسپیکر - سیستم پخش Arkamys - هندزفری- Bluetooth - USB - MP3 - AUX - iPod-نمایشگر چندکاره کنسول
سیستم صندلی های جلو روکش پارچه-پشت‌سری فعال-صندلی‌ راننده و سرنشین جلو 4 حالته دستی-گرمکن صندلی جلو
سیستم صندلی های عقب روکش پارچه-ایزوفیکس
سیستم روشنایی جلو زنون
سنسورهای پیش فعال سنسور باران-سنسور فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده سنسور عقب-ترمز پارک برقی
سیستم آینه ها آینه جانبی برقی
سایر موارد کارت هوشمند
کیسه های هوا 2 عدد-راننده و سرنشین جلو
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری َABS-EBD-کنترل پایداری-ترمز کمکی
نام لاتین خودرو Renault Fluence
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C
کشور سازنده فرانسه
سال طراحی 2009
تعداد سرنشین 4
شرکت عرضه کننده نگین خودرو
حجم موتور 1997 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 143 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 195 نيوتن متر در 3750 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 195 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 10.1 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4623 میلیمتر
عرض 1808 میلیمتر
ارتفاع 1478 میلیمتر
فاصله محوری 2700 میلیمتر
وزن 1406 کیلوگرم
حجم صندوق 530 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 205/55R17
رینگ و لاستیک عقب 205/55R17
مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 9 اسپیکر - Bluetooth - USB - MP3 - AUX - iPod- سیستم پخش BOSE - هندزفری-مانیتور 7 اینچی لمسی-نویگیشن
سیستم صندلی های جلو روکش چرم-صندلی‌ راننده 6 حالته دستی-صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
سیستم صندلی های عقب روکش چرم-تاشو دوتکه - 3 پشت‌سری عقب-ایزوفیکس
سیستم روشنایی جلو زنون-دی‌لایت-اتولایت-ارتفاع نور اتوماتیک-مه‌شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باران-سنسور فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده ورود بدون کلید-استارت دکمه‌ای-دوربین عقب-کروز کنترل-کنترل ایستایی در سربالایی-سنسور عقب-ترمز پارک برقی
سیستم آینه ها آینه عقب الکتروکرومیک-آینه جانبی تاشو برقی با گرمکن
سایر موارد کارت هوشمند-صندوق برقی با جک
کیسه های هوا 6 عدد-راننده و سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی جلو
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS-EBD-ترمز کمکی-کنترل کشش-کنترل پایداری

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۷"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Aria.naj
مهمان

واقعا نسبت به قیمتش آپشناش خیلی کمه

مهرداد
مهمان

این همه آپشن داره !! کدوم خودروی رقیب هم قیمتش این همه آپشن ارائه میده !؟!!