اختلاف شدید قیمتی در بازار خودرو

بروزرسانی در: چهارشنبه 25 دی 98 ساعت 15:45
اختلاف شدید قیمتی در بازار خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار را بین ۱۳ تا ۴۴ میلیون تومان در خودرو‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

سعید موتمنی  با اشاره به اینکه نوسانات قیمت ارز و کاهش عرضه خودرو در بازار، موجب افزایش قیمت خودرو‌ها در هفته گذشته شده است گفت: این هفته بازار خودرو فعالیت خود را با آرامش آغاز کرده است و شاهد کاهش قیمت در برخی خودرو‌ها هستیم.

وی با ذکر اینکه افزایش اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار، از شهریور سال جاری آغاز شده است گفت: کمترین میزان اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار در شهریورماه بوده، اما از مهرماه این اختلاف با شیب کند شروع و تاکنون ادامه داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، کاهش عرضه خودرو را علت افزایش قیمت خودرو دانست و افزود: طبق اعلام وزیر صمت میزان تولید خودرو در آذرماه امسال نسبت به سال اخیر افزایش داشته است که اگر این خودرو‌ها به بازار عرضه شود قیمت‌ها مجدداً شکسته می‌شود.

موتمنی در مورد اختلاف قیمت کارخانه و بازار در بعضی از انواع خودرو‌های پرفروش گفت: قیمت پراید ۱۳۱ در کارخانه ۳۷ میلیون و ۷۰۰ تومان و در بازار ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای در کارخانه ۹۶ میلیون تومان و در بازار ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت پراید ۱۳۱ در هفته پیش تا ۵۲ میلیون تومان افزایش یافته است ادامه داد: این خودرو امروز در بازار ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱ که ۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود امروز ۵۵ میلیون تومان، تیبا صندوق دار که ۶۳ میلیون تومان عرضه می‌شد امروز ۶۱ میلیون تومان و تیبا هاچ بک که ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شد امروز ۶۸ میلیون تومان به فروش رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مورد قیمت امروز بعضی خودرو‌های زیر ۱۰۰ تومان گفت: امروز کوئیک ۷۵ میلیون تومان‏, سمند ال ایکس ۸۶ میلیون تومان، دنا ۱۲۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۸۲ میلیون تومان، پژو پارس ۱۰۵ میلیون تومان, ۲۰۶ تیپ ۲ ساده ۹۲ میلیون تومان , ۲۰۶ تیپ ۵ ساده ۱۱۲ میلیون تومان و رانا ۹۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

موتمنی با ذکر اینکه دلیلی برای افزایش قیمت پراید از ۴۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان وجود ندارد ادامه داد: نوسانات ارز موجب هجوم برخی افراد برای خرید خودرو می‌شود که در ادامه، این خودرو‌ها به بازار عرضه نمی‌شوند و این رویه سبب افزایش قیمت می‌شود.

صدا سیما

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar