با ۲۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

بروزرسانی در: یکشنبه 12 آبان 98 ساعت 11:54
با 200 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

هم اکنون بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به‌ خودروهای داخلی و بعضی چینی‌های مونتاژی اختصاص یافته است و خیلی از مصرف‌کنندگان به‌ ناچار مجبور به ‌انتخاب این دسته از خودروها شده‌اند.

بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تا سال اخیر یکی از پرتقاضاترین بخش‌های بازار خودروهای وارداتی بود که گزینه‌های گوناگونی را شامل می‌شد. همین امر باعث شده بود خیلی از دارندگان خودروهای داخلی با برنامه ‌ریزی دقیق قصد خرید خودروهای وارداتی اقتصادی را داشته باشند. ولی با بروز مشکلات و موانع گوناگون به خاطر شروع دور جدید تحریم‌های بین‌المللی و همچنین رشد ناگهانی نرخ ارز، شاهد جابه‌جایی در رده‌بندی قیمتی در بازار خودرو بودیم که متاسفانه از پیامدهای این اتفاق ناگوار، می‌توان به‌ کاهش چشمگیر قدرت خرید مصرف‌کنندگان اشاره کرد.

بر این اساس هم اکنون بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به‌ خودروهای داخلی و برخی چینی‌های مونتاژی اختصاص یافته است و خیلی از مصرف‌کنندگان به ‌ناچار مجبور به ‌انتخاب این دسته از خودروها شده‌اند. چون خودروهای وارداتی که تا سال پیش با این میزان بودجه قابل خریداری بودند، اکنون قیمتی نزدیک به ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان پیدا کرده‌اند و از دایره خرید بخش وسیعی از مصرف‌کنندگان خارج شده‌اند.

از جمله خودروهای داخلی حاضر دراین بازه قیمتی می‌توان به مواردی از قبیل دنا پلاس با دو نسخه تنفس ‌طبیعی و توربو اشاره کرد که با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان دربازار ارزش‌گذاری می‌شوند.

همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک هم دیگر گزینه موجود دربازار بوده که نسخه هاچ‌بک آن قیمتی نزدیک به ۱۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نسخه صندوقدار قیمتی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان دارد.

از دیگر گزینه‌های موجود در بازار می‌توان به‌ رنو ساندرو اتوماتیک با قیمت حدودی ۱۷۲ میلیون تومان، رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان، رنو تندرپلاس اتوماتیک با قیمت ۱۶۳ میلیون تومان و برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک با پیشرانه ۱.۶ لیتری با قیمت حدودی ۱۵۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان اشاره کرد.

اما اگر بخواهیم به‌چینی‌های مونتاژی موجود در بازار که با قیمتی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند، اشاره کنیم باید به‌گزینه‌هایی مانند ام‌وی‌ام ایکس ۲۲، بسترن B۳۰، جیلی GC۶، جک S۳ و J۴، ام‌جی ۳۶۰ توربو، چانگان CS۳۵ و بایک X۲۵ اشاره کرد که این روزها مورد استقبال خریداران قرار گرفته‌اند.

ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ که با چندین تیپ مختلف به ‌بازار عرضه می‌شوند، به خاطر دارا بودن خدمات پس از فروش گسترده و همچنین طراحی مناسب، یکی از گزینه‌های محبوب دربازار به ‌شمار می‌رود که با قیمتی نزدیک به ۱۵۵ تا ۱۹۰ میلیون تومان قابل خریداری است. همچنین در رده خودروهای سدان هم بسترن B30 یکی از گزینه‌های مناسب بوده که هم اکنون در بازار آزاد با قیمتی نزدیک به ۱۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جیلی GC6 هم دیگر سدان چینی است که به خاطر تیراژ نه‌ چندان زیاد، در بازار چندان شناخته شده نیست و آمار فروش قابل توجهی از آن ثبت نشده است. این خودرو که با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان توسط خودروسازان بم به بازار عرضه می‌شود، دربازار با قیمتی نزدیک به ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما از دیگر خودروهای چینی ارزان ‌قیمت و پرفروش در بازار می‌توان به جک اس ۳ اشاره کرد که با قیمتی نزدیک به ۱۸۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین جک جی ۴ هم با نرخ معاملاتی ۱۵۰ میلیون تومانی، از دیگر گزینه‌های موجود در این بازه به‌شمار می‌رود که مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. همچنین چانگان CS35 که یکی از چینی‌های پرطرفدار در بازار ایران است، با قیمتی نزدیک به ۱۶۹ تا ۱۷۵ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

اما یکی از گزینه‌های نه‌ چندان شناخته شده در بازار خودروهای کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان، بایک ایکس ۲۵ بوده که برخلاف دارا بودن امکانات رفاهی مناسب و طراحی مدرن و به‌روز، کمتر مورد توجه خریداران قرار گرفته است. این هاچ‌بک کراس چینی که رقیبی برای خودروهایی مانند ساندرو استپ ‌وی، ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ و چانگان CS35 است در بازار با قیمتی نزدیک به ۱۶۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اخبار خودرو

تأثیر هزینه نیروی انسانی در قیمت خودرو

دردسرهای توقف تولید خودروهای بازنشسته

پیش فروش‌ها قیمت خودرو را افزایش خواهد داد

سایپا و ایران‌ خودرو عامل گرانی‌های اخیر هستند

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "با ۲۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سروش
مهمان

لیفان ۸۲۰ هم با بودجه ۲۰۰ تومان قابل خریداری ست

شهاب
مهمان

آریزو توربو هم در این رنج قیمت هست که با توجه به قیمت های خودرو اینم انتخاب خوبیه

مستر شیرون
مهمان

آریزو توربوووووو ۲۴۷ میلیووووووون