قیمت جدید برخی خودروها در بازار ۴ بهمن ۹۹

شنبه 4 بهمن 99 ساعت 16:15
قیمت جدید برخی خودروها در بازار 4 بهمن 99

نرخ ارز از ابتدای دی ‌ماه در وضعیتی افت ۱۳ درصدی را تجربه کرده که بازار خودرو نیز متاثر از روند نزولی ارز، شاهد افت قیمت‌ها در بسیاری از محصولات خودروسازان است. از نیمه آبان‌ماه سال‌جاری همراه با کاهش ریسک‌های غیراقتصادی و تورم انتظاری روند قیمتی بازار خودرو کاهشی شد؛ به صورتی که قیمت‌ها حدودا ۳۰ درصد افت کرد.

در آذر و نیمه اول دی‌ماه هم روند بازار دارای ثباتی نسبی با نوسان‌های محدود کاهشی بود حال آنکه طی یک هفته گذشته، در پی کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو در بازار ۱۰ درصد دیگر ریزش کرد. آنچه مشخص است تداوم روند کاهشی نرخ ارز اثر مستقیمی بر بازار خودرو داشته به‌طوری‌که افت قیمت بسیاری از محصولات خودرویی را در پی داشته است.

در این زمینه بسیاری از فعالان بازار در گفت‌وگو با ما تاکید می‌کنند که همراه با کاهش نرخ ارز، بسیاری از فروشندگان خودرو از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها به بازار آمده‌اند این درحالی است که میزان تقاضا به شدت افت کرده و متقاضیان به امید کاهش بیشتر نرخ ارز و به دنبال آن افت قیمت خودرو، از حضور در بازار امتناع می‌کنند. یکی از فعالان بازار خودرو در همین زمینه تاکید می‌کند که فعالیت سفته بازان خودرو این روزها به شدت کم شده چون که حباب قیمت در بازار تا حدودی تخلیه شده است؛ بنابراین ریسک نگهداری خودرو به‌منظور فروش آن با قیمت‌های کاذب، بسیار افزایش یافته و دلالان را تا حدودی از این بازار ناامید کرده است.وی همچنین عنوان می‌کند در حال حاضر تقاضای کاذب برای خرید خودرو در بازار فروکش کرده و تنها مصرف‌کنندگان واقعی اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

از طرف دیگر اما بسیاری دیگر از مصرف‌کنندگان با توجه به روند کاهشی نرخ ارز امید زیادی به افت بیشتر قیمت‌ها دارند به همین جهت فعلا دست از خرید کشیده‌اند. آنطور که فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند احتمالا طی هفته‌های پیش‌رو قیمت خودروها ریزش مجدد داشته باشد؛ چون که عرضه از طرف خودروسازان بیشتر شده است.

بنابراین در بازاری که خریدار کم و فروشنده زیاد است، قیمت‌ها ریزش خواهد داشت و احتمالا افزایشی مجددی در قیمت‌ها دیده نخواهد شد. اما وعده جهش ۵۰ درصدی تولید از طرف مقامات صنعتی هم بر روند کاهشی قیمت‌ها در بازار بسیار تاثیرگذار بوده است؛ چون که با افزایش عرضه از طرف خودروسازان و به دنبال آن کاهش قیمت‌ها، دلالان و واسطه‌ها هم که پیش‌تر به قصد سرمایه‌گذاری در این بازار ورود کرده بودند، خودروهای خود را عرضه می‌کنند و با وجود فراوانی عرضه آن هم در بازار کم تقاضا، قیمت‌ها بیشتر افت خواهد کرد.

براساس گزارش میدانی امروز شنبه ۴ بهمن ماه، هر دستگاه پارس سال با قیمت ۲۰۳ میلیون، تیبا هاچ بک ۱۲۵ میلیون، دنا پلاس ۲۸۷ میلیون، پژو ۴۰۵ SLX نزدیک به ۱۹۱ میلیون، پژو پارس LX نزدیک به ۲۳۷ میلیون، کوییک آر ۱۴۶ میلیون، سمند دوگانه سوز ۲۲۰ میلیون، پراید وانت ۱۰۹ میلیون، دنا معمولی ۲۴۸ میلیون، ساینا ۱۲۹ میلیون، پژو پارس دوگانه سوز ۲۲۶ میلیون، پراید ۱۳۱ نزدیک به ۱۰۶ میلیون، دنا پلاس اتوماتیک ۴۱۰ میلیون، ۲۰۶ صندوقدار ۲۴۲ میلیون، تیبا صندوقدار ۱۱۶ میلیون و پژو ۲۰۷ دستی ۲۶۵ میلیون تومان قیمتگذاری شدند.

بیشتر بخوانید:

قیمت کوئیک‌ S و ساینا S به زودی اعلام خواهد شد

دیگر شاهد گرانی خودرو نخواهیم بود

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar