مزدا ۳ نیو

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 02:28
مزدا 3 نیو

بررسی مزدا ۳ نیو

مزدا ۳ یکی از سدان‌های محبوب کمپانی مزدا ژاپن است که نسل اول آن از سال ۲۰۰۳ در سبد محصولات این کمپانی مشهور قرار گرفت. نسل اول این خودرو در سال ۱۳۸۶، توسط شرکت بهمن موتور به بازار داخلی عرضه شد که فروش بسیار خوبی را در بازار کشورمان تجربه کرد. نسل دوم این خودرو که در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی سازنده رونمایی شده بود در سال ۱۳۸۹ به بازار کشورمان راه یافت و جایگزین نسل اول شد. شرکت بهمن موتور در ابتدا علاوه بر نمونه سدان مزدا ۳، نسخه هاچبک آن را هم برای بازار داخلی در نظر گرفته بود که پس از مدتی از خط تولید این شرکت خارج شد. مزدا ۳ نیو نسل دوم هم اکنون در دو تیپ ۴ (فول یا FL) و ۳ (نیمه فول) در حال تولید است. دو تیپ نام برده از نظر فنی هیچ تفاوتی باهم ندارند و تنها در بخش امکانات و تجهیزات با هم متفاوت هستند.

نمای ظاهری مزدا ۳ نیو در مقایسه با سدانی که در سال ۲۰۰۹ طراحی شده بسیار جوان و جذاب به نظر می‌رسد و در وقع می‌توان گفت که نمای ظاهری این خودرو یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. با توجه به این که مزدا ۳ نیو از پلتفرم مشترکی با نسل اول برخوردار است، ابعاد داخلی و خارجی آن تفاوت چندانی با گذشته ندارد. طراحی فضای داخلی مزدا ۳ نیو به خوبی نمای خارجی آن نبوده و کمی کسل کننده و قدیمی به نظر می‌رسد. یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌هایی که در فضای داخلی این خودرو به چشم می‌خورد عدم وجود سیستم مالتی مدیا لمسی است که برای خودرویی در این رنج قیمتی بسیار عجیب به نظر می‌رسد!
کمپانی مزدا برای این سدان خود یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر در نظر گرفته که از قدرت ۱۴۸ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است. نیروی تولید شده توسط پیشرانه مزدا ۳ از طریق یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که از قابلیت تیپ‌ترونیک نیز برخوردار است. گیربکس ۵ سرعته مزدا ۳ نیو، نسبت به گیربکس ۴ سرعته مزدا ۳ نسل اول از عملکرد نرم‌تر و دقیق‌تری برخوردار است.
با توجه به وزن کمتر این خودرو نسبت به نسل اول و همچنین ارتقا توانایی‌های گیربکس آن انتظار می‌رود که شتاب اولیه این خودرو نیز افزایش چشمگیری داشته باشد، اما براساس بررسی‌های انجام شده مزدا ۳ نیو برای اینکه بتواند از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر دست یابد به زمانی در حدود ۱۰.۵ ثانیه نیازمند است؛ در نتیجه می‌توان گفت که مزدا ۳ نیو در مقایسه با نسل گذشته خود از چالاکی کمتری برخوردار است. مزدا ۳ نسل دوم، از مصرف سوخت ترکیبی ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر برخوردار است که مصرف مناسبی برای یک سدان خانوادگی جمع‌وجور به نظر می‌رسد.
در ابتدای عرضه مزدا۳ نیو به بازار داخلی، ارتفاع نسبتا کم این خودرو (نسبت به سطح زمین) همواره نارضایتی‌های فراوانی را با خود به همراه داشت، از همین جهت از سال ۱۳۹۵ به بعد شرکت بهمن موتور با افزایش ۵ سانتی‌متری ارتفاع این خودرو سعی کرده این مشکل را تاحدودی برطرف نماید؛ البته حتی بعد از افزایش ارتفاع این خودرو، مزدا ۳ همچنان از سیستم تعلیق اسپرت و نسبتا خشکی برخوردار است که شاید به مزاج همگان خوش نیاید!
در مجموع می‌توان گفت که مزدا ۳ نیو همچون نسل گذشته خود از کیفیت بالا، چالاکی مناسب و قابلیت اطمینان بسیار بالایی برخوردار است؛ در واقع اگر در رنج قیمتی این خودرو به دنبال یک سدان خانوادگی شهری با قابلیت‌های نسبتا اسپرت هستید، مزدا۳ نیو می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

امنيت مزدا ۳ نیو

مزدا 3 نیو در سال 2009 پس از بررسی‌های انجام شده توسط موسسه NCAP، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از این موسسه شد که نتیجه بسیار رضایت بخشی برای این سدان ژاپنی محسوب می‌شود. مزدا 3 نیو از تجهیزات امنیتی مناسبی سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم کنترل پایداری درحرکت (DSC)، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS وEBD، سیستم ضد سرقت، دزدگیر، 6 عدد کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده‌ای) و... اشاره کرد.

ارزش خريد مزدا ۳ نیو

مزدا 3 نیو در مقایسه با سایر سدان‌هایی که در این رنج قیمتی قرار دارند از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار است و برای یک رانندگی شهری، شتاب مناسبی را هم در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ تمامی این موارد در کنار کیفیت بالای اجزای تشکیل دهنده این خودرو باعث شده تا مزدا 3 نیو در حال حاضر از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد.
اگر در رنج قیمتی مزدا 3 به خرید خودروهای کراس‌اوور علاقه‌مند هستید، می‌توانید خودروهایی همچون سانگ‌یانگ تیوولی 2018، بورگوارد BX5، پژو 2008 و حتی نمونه کم‌کارد سوزوکی گرند ویتارا را نیز خریداری نمایید.

10
0 7

رقبای مزدا ۳ نیو

هم‌اکنون در رنج قیمتی مزدا 3 تیپ 4 سدان‌های بسیار کمی وجود دارند که بتوان از آن‌ها به عنوان رقیبی برای این خودرو نام برد، اصلی‌ترین رقیب مزدا3، میتسوبیشی لنسر 2017 است که شاید در مقایسه با مزدا 3 از طراحی اسپرت‌تر و مصرف سوخت کمتری برخوردار باشد، اما از لحاظ فنی از توانایی‌های کمتری برخوردار است؛ بنابراین اگر در این رنج قیمتی شتاب و چالاکی جز اولویت‌های اصلی شما در خرید خودرو به شمار نمی‌آید میتسوبیشی لنسر می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. اگر هم چالاکی بالا و بازار دست‌دوم مناسب از هر چیزی برای شما مهم‌تر است مزدا 3 تیپ 4 می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.


مشخصات فنی مزدا ۳ نیو

نام لاتین خودرو MAZDA 3
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C- سدان خانوادگی جمع و جور
کشور سازنده ژاپن
سال طراحی 2009
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده بهمن موتور
حجم موتور 2000 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 148 اسب بخار در 6500 دور بر دقيقه
گشتاور 187 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 210 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 9.2 ثانيه
ضريب تراکم 1 : 10
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو استرات به همراه میل تعادل و فنرلول
سیستم تعلیق عقب چند بازو E شکل به همراه میل تعادل و فنرلول
نوع فرمان الکتروهیدرولیکی
طول 4580 میلیمتر
عرض 1755 میلیمتر
ارتفاع 1470 میلیمتر
فاصله محوری 2640 میلیمتر
وزن 1260 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 205/55 R 16 91V
رینگ و لاستیک عقب 205/55 R 16 91V
مصرف سوخت ترکیبی 7.6 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
پیمایش 723 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا رادیو MP3 ،AUX ،CD، مجهز به 4 بلندگو
غربیلک فرمان روکش فرمان چرمی، تنظیم در 4 جهت، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم صندلی های جلو صندلی با روکش چرمی، گرمکن صندلی جلو، تنظیم دستی، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، پشت سری فعال برای صندلی جلو
سیستم صندلی های عقب صندلی با روکش چرمی
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو هالوژنی، مه شکن جلو، چرخش نور در پیچ ها، قابلیت تنظیم اتوماتیک
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب، چرراغ های عقب LED،
سنسورهای پیش فعال سنسور باران
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل
سیستم آینه ها آینه وسط با حسگر کاهش دهنده اتوماتیک نور، آینه تاشوی برقی و دارای چراغ راهنما، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن
سیستم شیشه ها شیشه بالابر جلو و عقب برقی با قطع کن
سایر موارد برف پاک کن اتوماتیک با سنسور باران - قفل نهایی- کامپیوتر سفری
کیسه های هوا مجهز به 6 کیسه هوا، راننده، سرنشین، جانبی، پرده ای
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی - ریموت کنترل - ایموبلایزر - سیستم قفل دوبله
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS- BD- EBA
سایر موارد کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشاننده

عکس مزدا ۳ نیو

نمای جلو مزدا 3 نیو

نمای جلو مزدا 3 نیو

آپشنهای روی دستگیره مزدا 3 نیو

آپشنهای روی دستگیره مزدا 3 نیو

نمای داخلی درب جلو مزدا 3 نیو

نمای داخلی درب جلو مزدا 3 نیو

آپشنهای مزدا 3 نیو

آپشنهای مزدا 3 نیو

نمایشگر داشبورد مزدا 3 نیو

نمایشگر داشبورد مزدا 3 نیو

تنظیمات تهویه مطبوع مزدا 3 نیو

تنظیمات تهویه مطبوع مزدا 3 نیو

maxda-3 2010

maxda-3 2010

دسته دنده مزدا 3 نیو

دسته دنده مزدا 3 نیو

آپشنهای مزدا 3 نیو

آپشنهای مزدا 3 نیو

صفحه آمپر و کیلومترشمار مزدا 3 نیو

صفحه آمپر و کیلومترشمار مزدا 3 نیو

نمای داخلی درب عقب مزدا 3 نیو

نمای داخلی درب عقب مزدا 3 نیو

فضای ردیف عقب مزدا 3 نیو

فضای ردیف عقب مزدا 3 نیو

تنظیمات صندلی جلو مزدا 3 نیو

تنظیمات صندلی جلو مزدا 3 نیو

صندلیهای جلو مزدا 3 نیو

صندلیهای جلو مزدا 3 نیو

نمای داخلی مزدا 3 نیو

نمای داخلی مزدا 3 نیو

پیشرانه مزدا 3 نیو

پیشرانه مزدا 3 نیو

نمای جانبی مزدا 3 نیو

نمای جانبی مزدا 3 نیو

نمای جانبی مزدا 3 نیو

نمای جانبی مزدا 3 نیو

نمای عقب مزدا 3 نیو

نمای عقب مزدا 3 نیو

نمای عقب مزدا 3 نیو

نمای عقب مزدا 3 نیو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

32 دیدگاه ها برای "مزدا ۳ نیو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مجتبی
مهمان

من ۴ ساله مدل ۸۹ نیو رو دارم.شتاب و هندلینگش حداقل تو این مدت هیچ فرقی با روز اولش نکرده.گاز دادن باهاش واقعا لذت بخشه نمیذاره آروم بری که لامصب.من بارها شتابش رو زیر ۹ ثانیه زدم خود کمپانی مزدا هم زیر ۹ اعلام کرده تعجب میکنم همه جا ۱۰.۵ میزنن..چند وقت بود تو فکر بودم واسه تنوع عوضش کنم ولی به این نتیجه رسیدم فقط ماشینای دو برابر قیمت خودش میتونن بعد مزدا راضیم کنن بیخیال شدم.

مهدی
مهمان

سلام من دوساله دارم واقعا حرف نداره.قبلش النترا داشتم اصلا قابل مقایسه باالنترا وسراتو نیست .لذتی که سواری مزدا داره اون دوتای دیگه ندارن

Aref
مهمان

سلام مزدا ٩٢ تیپ ۴ صفر خریدم ٢۶٠ تا روندم فقط خرجی که تو دوسال گذاشتم غیر از لوازم مصرفی تو جلوبندی فقط دسته موتور عوض کردم خیلی راضی بودم از مزدا فقط فضای کابین کوچیکه جزعی هم ارتفاع که اونم لاستیک فاق بلند بندازی حل میشه بعدش ازرا ماکسیما سانتافه تیانا سوار شدم اما دوباره برمیگردم به مزدا ١۵٠ ملیون هم باشه ارزش خرید داره مقایسه با اونیکی ماشینا

مهدی
مهمان

من دو ساله مزدا دارم واقعا حرف نداره .قبلش النترا داشتم قابل مقایسه نیست

رضا
مهمان

سلام من مدل ٨٩ نیو تیپ ٣ ٣۶ کارکرد مزدا دارم واقعا سواریش و طراحیش عالیه ،هندلینگ و تسلط توی جاده عالیه ، اگر کسی مشکلی با هزینه قطعات مخصوصا سپر و چراغ ها نداره بهترین گزینه هست ، سپر عقب ١/۵ ، سپر جلو بدون توری ١/٢ ، چراغ های جلو هرکدو ٣/۵ ت . اینهارو دیروز تو نمایندگی مرکزی کیلومتر ١٣ جاده مخصوص قیمت کردم !.

M.a.n
مهمان

دوستانی که میگویند کره ای فلان ژاپنی فلان شک نکنید چند مدل مختلف ماشین مدل بالا سوار نشدند الان تو نشریات معتبر خارجی هیوندا و کیا تو صدر جدول هستند حتی این دفعه تو نمایشگاه ژنو کیا استرینگر نامزد بهترین خودرو اروپا شد و در بین برند های ژاپنی فقط تویوتا و لکسس است که در بازار های جهانی خوب فروش میکنه و خیلی باکیفیت است شما کافی النترا سواری و بعد بیای مزدا ۳ سوار شی یا حتی سانتافه سوار شی بعد بیای نیسان ایکس تریل سوار شی بعد بیای نظر بدی

حامد
مهمان

یا از ماشین هیچی نمیدونی یا اگر می‌دونی خودتو به خریت زدی کل دنیا اینو میدونن که ماشین ژاپنی از ماشین کره ای بهتره بد تو میایی میگی که کره ای بهتر خدا وکیلی آدم به عقلت شک میکنه

محمد رضا
مهمان

تعجبی نداره ملت سمند سوار اینقدر از یک ماشین با طراحی و تکنولوژی ده سال پیش تعریف کنند

عباس
مهمان

همه که مثل شما که به روزترین و لوکسترین و گرونترین ماشین دنیا که حاکم دبی حتی تو خواب هم نمیتونه از کنار عکسش رد شه شما سوار میشی

فریدون
مهمان

سلام ، من حدود ۱۰ ساله تقریبا هر هفته از جاده چالوس میرم نوشهر . یکماه پیش مزدا ۳ جدید دوستمو سوار شدم که مربوط به سال ۹۶ است . واقعا هندلینگ این ماشین تو پیچهای جاده چالوس خوب هست . در کل با تتوجه به قبمت این ماشین ، یکی از بهترین ها در کلاس خودش هست.

جواد
مهمان

سلام دوستان سراتو اپشنال یا مزدا ۳ تیپ ۴.ارزش قیمتیشم در نظر بگیرید.سراتو لایک.مزدا ۳ دیس لایک .ممنون

پارسا
مهمان

من تیپ ۴ مدل ٩۶ رو دارم که کاملا راضى ام.خیلى از دوستان بنده کره اى هاى پر زرق و برق رو ترجیح دادن و ٣٠ ۴٠ تومن هم بیشتر خرج کردن اما از نظر فنى و مخصوصا گیربکس مزدا حرف نداره(کلا ژاپن) و فرق ماشیناى ما ها فقط یه مانیتوره !:)

خلاصه اگر کسى همچین بودجه اى داره و با هزینه نگهداریش مشکلى نداره بهترین انتخابه بدون شک و تردید.

faraz
مهمان

age namikhay khodro khonevadegi estefade koni
bekhar ke awli awli awli behtar az khodesh nis to in range !!!
shak nakon