لیفان ۸۲۰

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 02:37
لیفان 820

بررسی لیفان ۸۲۰

لیفان ۸۲۰ (LIFAN 820) یکی از لوکس‌ترین سدان‌های کمپانی نوپای لیفان است که اولین بار در نمایشگاه پکن سال ۲۰۱۴ از آن رونمایی شد. به دلیل تفاوت‌های بسیار زیاد ۸۲۰ با سایر سدان‌های شرکت لیفان، پس از رونمایی از این محصول، اغلب منتقدان طراحی و ساخت ۸۲۰ را به نوعی قدرت‌نمایی شرکت لیفان در عرصه تولید خودروهای لوکس اعلام کردند. این خودرو سرانجام در سال ۲۰۱۵ در بازار چین عرضه شد و توانست نظر مشتریان فراوانی را به سوی خود جلب نماید.
در سال ۱۳۹۵ شرکت کرمان موتور لیفان ۸۲۰ را نیز در کنار سایر محصولات شرکت لیفان به بازار کشور وارد کرد تا بتواند نماینده‌ای در کلاس سدان‌های لوکس بازار داخلی نیز داشته باشد. برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، لیفان ۸۲۰ فروش چندان موفقی را در بازار داخلی تجربه نکرد به همین دلیل به‌ندرت می‌توان این خودرو را در خیابان‌های کشورمان مشاهده کرد.

براساس ادعای شرکت سازنده، طراحی زیبا و هماهنگ لیفان ۸۲۰ با الهام از تویوتا کمری و به‌ کمک مهندسان اروپایی شکل گرفته است؛ البته اگر شرکت لیفان این سدان لوکس خود را به چرخ‌های بزرگ‌تری تجهیز می‌نمود، نمای ظاهری ۸۲۰ می‌توانست بسیار تأثیرگذارتر باشد. کابین ۸۲۰ از لحاظ فضا در سطح بسیار بالایی قرار دارد اما طراحی آن کمی قدیمی به نظر می‌رسد و از متریال چندان با کیفیتی در ساخت آن استفاده نشده است.
لیفان ۸۲۰ به یک پیشرانه ۲۷۷۳ سی‌سی مجهز شده که بنا بر ادعای مدیران شرکت لیفان از قطعات مشترک فراوانی با پیشرانه تویوتا کمری برخوردار است. این پیشرانه از توان تولید ۱۵۸ اسب بخار قدرت در ۵۷۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۲۱ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است که این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گیربکس لیفان ۸۲۰ توسط شرکت DSI استرالیا ساخته شده است و در رانندگی‌های روزمره شهری می‌تواند عملکرد مثبتی را از خود به نمایش بگذارد. یکی از نقاط ضعف این خودرو که اغلب صاحبان ۸۲۰ از آن ناراضی هستند، سیستم تعلیق این خودرو است که ناهمواری‌های سطح جاده را به طور کامل به کابین خودرو منتقل می‌کند و این موضوع در رانندگی‌های طولانی مدت بشدت آزار دهنده است.
وزن بالای لیفان ۸۲۰ (۱۵۴۵ کیلوگرم) در کنار توان کم پیشرانه تنفس طبیعی این خودرو، باعث شده تا لیفان ۸۲۰ نتواند آن‌طور که باید سدان پرشتاب و توانمندی باشد. در تست‌های عملی لیفان ۸۲۰، این خودرو برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر دست یابد به زمانی در حدود ۱۴ ثانیه نیاز دارد که بسیار کندتر از سایر سدان‌های این رنج قیمتی به نظر می‌رسد.
طبق اعلام شرکت لیفان، مصرف ترکیبی ۸۲۰ در حدود ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در برخی مواقع تا ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز افزایش خواهد یافت.
در یک جمع‌بندی می‌توان گفت که لیفان ۸۲۰ در رنج قیمتی خود یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین سدان‌های بازار داخلی به شما ر می‌رود که اگر شتاب بالا و استهلاک پایین جز اولویت‌های شما برای خرید یک سدان نیمه لوکس محسوب نمی‌شود، لیفان ۸۲۰ در رنج قیمتی خود می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانواده‌ای پرجمعیت باشد.

امنيت لیفان ۸۲۰

در داخل لیفان 820 شش ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای) به کار رفته است که در تصادفات رانندگی وظیفه محافظت از سرنشینان را بر عهده دارند؛ همچنین این خودرو از ترمزهای جلو و عقب دیسکی به همراه سیستم‌هایی همچون ABS، ESP، EBD، TCS، BAS و HBA برخوردار است که تجهیزات مناسبی برای یک سدان نیمه لوکس در این رنج قیمتی محسوب می‌شود. متأسفانه تاکنون وضعیت ایمنی این خودرو در هیچ کدام از مؤسسات ایمنی نظیر Euro- NCAP یا CNCAP مورد بررسی قرار نگرفته و هیچ اطلاعاتی مبنی بر سطح ایمنی لیفان 820 در دسترس نیست.

ارزش خريد لیفان ۸۲۰

لیفان 820 در کشور سازنده با قیمتی در حدود 120 هزار یوآن عرضه می‌شود که برای خودرویی در این سطح از امکانات و تجهیزات رقم مناسبی به نظر می‌رسد. در بازار داخلی نیز در رنج قیمتی لیفان 820 هیچ سدان خانوادگی بزرگی وجود ندارد که از چنین فضا و امکاناتی برخوردار باشد و این امتیاز بزرگی برای 820 به حساب می‌آید؛ البته از طرفی توان پایین پیشرانه این خودرو و هم‌چنین مصرف سوخت نسبتا بالای آن باعث شده که افراد نسبتا کمی علاقه‌مند به خرید 820 باشند؛ به همین جهت این خودرو ارزش خرید زیادی نداشته و از بازار خرید و فروش بسیار ضعیفی برخوردار است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این رنج قیمتی علاوه بر خرید لیفان 820 می‌توانید خودروهایی همچون ام وی ام X33 اسپرت، هایما S5 توربو یا حتی نمونه‌های کارکرده چری تیگو 5 را نیز خریداری نمایید.

10
0 5

رقبای لیفان ۸۲۰

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، در رنج قیمتی لیفان 820 هیچ خودرو هم سگمنتی وجود ندارد که بتوانیم از آن به عنوان رقیب اصلی لیفان 820 نام ببریم، اما در قیمتی نزدیک به لیفان 820، می‌توان به سراغ چری آریزو 5 توربو یا کیا سراتو 1.6 آپشنال رفت که در مقایسه با 820، علاوه بر چالاکی بیشتر از بازار خرید و فروش بهتری نیز برخوردارند؛ البته از لحاظ توان فنی از بین 3 خودرو نام‌برده چری آریزو 5 توربو از قیمت کمتر و شتاب بیشتری برخوردار است و می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای قشر جوان جامعه باشد.


مشخصات فنی لیفان ۸۲۰

نام لاتین خودرو Lifan 820
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی D - سدان خانوادگی بزرگ
کشور سازنده چین
سال طراحی 2014
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
حجم موتور 2373 سی سی
نوع موتور LF489Q
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 158 اسب بخار در 5700 دور بر دقيقه
گشتاور 221 نيوتن متر در 5000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 180 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 13.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب مستقل چند میله‌ای
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4865 میلیمتر
عرض 1835 میلیمتر
ارتفاع 1480 میلیمتر
فاصله محوری 2775 میلیمتر
وزن 2775 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 215/60R16
رینگ و لاستیک عقب 215/60R16
مصرف سوخت ترکیبی 8.7 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 63 لیتر
پیمایش 724 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سیستم پخش MP5 و 6 بلندگو، مجهزبه ورودی‌های SD ،USB ،AUX، بلوتوث و GPS
غربیلک فرمان كنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم صندلی های جلو تنظیم برقی، روکش چرم، گرمکن، تنظیم گودی کمر صندلی راننده
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو هالوژن، چراغ روشنایی روز Day light، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب،
سیستمهای کمکی راننده كروز كنترل
سیستم آینه ها آینه‌های تاشونده برقی
سیستم شیشه ها شیشه‌هتی جلو و عقب برقی مجهز به Power Windows
سیستهای سقف سانروف
سایر موارد خروجی 12 ولت، چراغ داشبورد، تنظیم فرمان در 4 جهت، ترمز پارك پدالی
کیسه های هوا 6 کیسه هوا (2 عدد جلو، 2 عدد جانبی و 2 عدد پرده ای)
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت، سیستم ورود بدون كلید Keyless، استارت دكمه‌ای
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الكترونیكی نیروی ترمز EBD، سیستم كمكی ترمز BAS، سیستم پایداری الكترونیكی ESP
سایر موارد مجهز به سیستم ISOFIX، دوربین عقب

عکس لیفان ۸۲۰

نمای داخلی درب جلو لیفان 820

نمای داخلی درب جلو لیفان 820

صندلی های جلو لیفان 820

صندلی های جلو لیفان 820

نمای داخلی درب عقب لیفان 820

نمای داخلی درب عقب لیفان 820

نمای عقب لیفان 820

نمای عقب لیفان 820

فضای ردیف عقب لیفان 820

فضای ردیف عقب لیفان 820

نمای داخلی لیفان 820

نمای داخلی لیفان 820

آپشنهای لیفان 820

آپشنهای لیفان 820

نمایشگر داشبورد لیفان 820

نمایشگر داشبورد لیفان 820

دکمه های فرمان لیفان 820

دکمه های فرمان لیفان 820

دکمه های فرمان لیفان 820

دکمه های فرمان لیفان 820

دسته دنده لیفان 820

دسته دنده لیفان 820

صفحه آمپر و کیلومترشمار لیفان 820

صفحه آمپر و کیلومترشمار لیفان 820

پیشرانه لیفان 820

پیشرانه لیفان 820

نمای جانبی لیفان 820

نمای جانبی لیفان 820

نمای عقب لیفان 820

نمای عقب لیفان 820

تنظیمات چراغ های جلو لیفان 820

تنظیمات چراغ های جلو لیفان 820

نمای جانبی لیفان 820

نمای جانبی لیفان 820

نمای جلو لیفان 820

نمای جلو لیفان 820

lifan-820

lifan-820

نمای جانبی لیفان 820

نمای جانبی لیفان 820

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

21 دیدگاه ها برای "لیفان ۸۲۰"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
یاسر
مهمان
با درود بعضی از مطالب فوق کاملا غلط و از روی ناآگاهی نوشته شده بنده ۶ ساله این خودرو را دارم شتاب خودرو در حالت D عدد ۱۱.۶ ثانیه و در حالت تیپ ۱۰.۱ ثانیه است. این خودرو در سیگمنت کمری سوناتا اپتیما و خودروهای اتاق بزرگ مقایسه می شود نه سراتو و آریزو ! معایب آن کیفیت پایین قطعات داخل و مصرف سوخت و کمی استهلاک را نام برد.این خودرو یکی از لوکس ترین خودروهای چین است که وارد ایران شده و از هر بابت ازش راضیم، درضمن به لحاظ ایمنی یکی از توانمند ترین خودردهای روز دنیاست شک… بیشتر
امید
مهمان

عزیزم هرجندتا داری من میخرم الان زیر ۲۰۰ نمیدن چیداریمیگی تا چند روز دیگه هم ۵۰ درصد به قیمتها دوباره اضافه میکنن تا شیره چولهای مردم رو در نیارن ول کن نیستن

جاسم
مهمان

دوستان من لیفان ۸۲۰ خرداد امسال تحویل گرفتم وقتی روی اتوماتیک رانندگی میکنید اصلا صدا داخل کابین نمیاد ولی روی تیپ ترونیک بدلیل درو موتور ۵۸۰۰ خوب طبیعی هست صدای موتور بدلیل شتاب و کورس کمی شنیده میشه بلای که من سر این ماشین میارم هیچکس نمیاره داخلش بشینید و درایو کنید تا ببینید هیچی از ماشینهای کره ای کم نداره فقط لاستیک زیرش رو همان روز اول تحویل عوض کنید چون ماشین بزرگه و سنگین لاستیک ایرانی زود تاب برمیداره بسیار بسیار ماشین عالی هست قول میدم عید امسال قیمتش ۲۵۰ میلیون میشه با این وضعیت

Homayoon
مهمان

هرچی باشه از ساندروی اشغالی بهتره
لااقل چهارتا اپشن داره
زیبایی داره:/

Amir hossein
مهمان
این ماشین یکی از بهترین انتخاب هاست که شتاب وصدای موتور خیلی خوب و قابل قبولی داره ……سیستم تعلیق به نسبت ضعیفی داره و روی دست انداز و چاله ها ماشین میکوبه ….ولی این در برابر موتور کمری ۲۰۱۵ ای که روش هست به چشم نمیاد ….همچنین طراحی بدنه اش هم که خیلی خوبه ….چراغهای عقب که از Kia k900که یکی از لوکس ترین هاست گرفته شده …چراغهای جلو که بسیار شبیه Audi ttهست و طراحی بغل بدنه هم که بسیار شبیه سوناتا ۲۰۱۶ است…در کل با یکم رسیدگی خیلی با ابهت میشه …. و از نظر بدنه شاسی و… بیشتر
Shahin.m
عضو سایت
سلام .دوستان گرامی. لطفا کمی منطقی. والبته کارشناسانه .نظر بدین با توجه به اینکه.دنیا هر روز رو به پیشرفته والبته بنا به نظر . اقتصادانان.جهانی تا سال ۲۰۲۲ چین دومین قدرت اقتصادی جهان خواهد بود والبته . با در نظر گرفتن اینکه. غولهای ثروت.مند آمریکا در ضمینه. سرمایه‌گذاری در چین .به خصوص بخش تولید خودر و. دارند. فعالیت میکنن. والبته این کار در رابطه با رقابت با . تولیدات ژاپنی .که …باید بدونم. و قبول کنیم که اجناس چینی جایگاه خودشون .به خوبی پیدا خواهند کرد .. و مطمئن باشد. چون آمریکا . پشت این جریانات میباشد پس بهتره بودید… بیشتر
رضا
مهمان

هر چی باشه از آشغالای ایرانی که بهتره الان دنا پلاس شده ۷۰ تومن
منکه فکر میکنم نسبت به قیمتش عالیه با این همه آپشن و طراحی زیبا

محمد
مهمان
ببینید این که بعضی از دوستان گفتند که ماشین خوبی هست و بعضی ها گفتند ماشین خوبی نیست بستگی داره که این ماشین رو دارن با چی مقایسه می‌کنن. مثلا من که خودم سوناتا ۲۰۱۸ دارم اگه بخوام اون رو با این ماشین چینی مقایسه کنم خب مسلما این ماشین خوبی نیست اما اگر این رو بخوام با پژو و سمند و دنا مقایسه کنم حتما ماشین خوبیه. جمع بندی: این ماشین رو که دیروز توی خیابون دیدم اول فکر کردم BMW سری ۷ هست ولی دیدم که ایفانه. از نظر طراحی خوب کار شده ولی یادتون باشه که این… بیشتر
سعید
مهمان

لطفا قبل از خرید تحقیق کنید
۱۰۰ میلیون پول کمی نیست بریزید توی جیب این
کلا لیفان تو این ایران فقط به مردم ضرر رسونده

سولماز
مهمان

شما هیچی از نظر ماشین نمیدونید
فکر میکنی که حالیته

امید
مهمان

خوب شما بگو با صد میلیون چی بخریم که بهتر از لیفان ۸۲۰ باشه؟
النترا ۲۰۱۸ حدود ۲۰۰ میلیونه
سراتو ۲۰۱۸ هم تقریبا ۲۰۰ میلیونه
کرولا حتی بیشتر از این دوتاست
کمری و سوناتا و اپتیما هم که دیگه حرفشو نزن
لطفا توی مقایسه منطقی باشید
ببینید چیو با چی و با چه قیمت و چه کارآیی مقایسه میکنید
به نظر من با این مشخصات فنی و این امکانات و این استایل و این قیمت تو ایران بی رقیبه و بیشتر از پولی که بابتش میدید میارزه

سعید
مهمان

سلام
۵۸ هزار کیلومتر با این ماشین رانندگی کردم
اول با ترس و لرز خریدم ولی هر روز که می گذره به خریدم بیشتر افتخار می کنم
هندلینگ فوق العاده عالی، کابین جادار، صندلی های فوق العاده و راحت، فرمان نرم، شتاب اولیه مناسب و کولاک در شتاب ثانویه، مصرف سوخت منطقی، خدمات مناسب و وجود آپشن های ضروری و لازم به صورت کامل
بی تعارف با خرید این ماشین چیزی کم نخواهید داشت