جک J4

بروزرسانی در: سه شنبه 24 بهمن 02 ساعت 15:37
جک J4

بررسی جک J4

جک جی ۴ (JAC J4) یک سدان اقتصادی جمع وجور است که اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۲ و با نام Heyue A30 در معرض نمایش قرار گرفت، چندی بعد در سال ۲۰۱۳ این خودرو به لیست محصولات تولیدی شرکت جک اضافه شد و به بازار عرضه گردید. در سال ۱۳۹۶ کرمان موتور تصمیم گرفت تا با عرضه جک جی ۴ در بازار داخلی، تا حدودی جای خالی جک جی ۵ را پر نماید؛ سرانجام کرمان موتور موفق شد تا در ابتدای سال ۱۳۹۷ به این تصمیم خود جامه عمل بپوشاند و جک J4 را نیز همچون سایر محصولات کمپانی جک مونتاژ و به بازار کشور عرضه نماید. این خودرو هم اکنون تنها در یک تیپ و با گیربکس اتوماتیک بر روی خط تولید شرکت کرمان موتور قرار دارد.

بنا بر ادعای مهندسین شرکت جک، در طراحی جک J4 از همان زبانی استفاده شده که در طراحی جک J5 نیز به کار گرفته شده بود؛ به همین دلیل غیر از نمای جلویی این خودرو که شباهت فراوانی به سوناتا نسل ششم (YF) دارد، سایر بخش‌ها تا حدودی یادآور جک J5 خواهند بود. فضای داخل کابین نیز از طراحی قابل قبولی برخوردار است که اگر چه کیفیت ان عالی نیست ولی برای خودرویی در این رنج قیمتی بسیار مناسب به نظر می‌رسد، مضافا اینکه در صندلی ها از روکش چرمی استفاده شده است.
در بخش فنی جک جی ۴ به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر مجهز شده که قادر به تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور است. نیرو تولیدی توسط این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. جک J4 برای اینکه بتواند به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد، به حدود ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد که برای یک خودروی شهری بسیار مناسب است و البته کوپل مناسب این پیشرانه و گیربکس در محیط های شهری نیز اصلا کم نمی آورد.
از مزایای جک جی ۴ سیستم تعلیق نسبتا نرم، فرمان برقی و مصرف سوخت اقتصادی آن بوده که در یک سیکل ترکیبی برابر ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
در یک جمع بندی نهایی باید گفت جک J4 یک سدان اقتصادی و کم مصرف است که یکی از نقاط ضعف ان در رنج قیمتی خودروهای چینی نبود سانروف است که بسیار توی ذوق میزند، همینطوردر این خودرو از گیربکس CVT استفاده شده است که به دلیل یکنواختی صدای پیشرانه شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاید.

امنيت جک J4

جک J4 در بخش ایمنی به امکاناتی همچون ABS ،EBD ،TMPS، دو عدد کیسه هوا و... مجهز شده است، البته دراین میان ترمزهای کاسه ای عقب میتواند یک ضعف بزرگ برای این سدان چینی به حساب بیاید. طبق اعلام شرکت سازنده در ساخت بدنه این خودرو از فولاد بسیار مقاوم استفاده شده و تمامی سیستم‌های امنیتی J4 نیز تحت لیسانس کمپانی بوش آلمان قرار دارد. این خودرو نیز همچون سایر هموطنان خود دارای 5 ستاره ایمنی از CNCAP چین است!

ارزش خريد جک J4

جک جی 4 در کشور سازنده با قیمتی در حدود 76 هزار یوآن عرضه می‌شود که باتوجه به سطح امکانات و تجهیزات این خودرو قیمت مناسبی به نظر می‌رسد. جک جی 4 در بازار داخلی نیز در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده از امکانات، طراحی و کیفیت نسبتا یکسانی برخوردار است اما از آنجایی که خودروهای زیادی در این رنج قیمتی وجود دارند (دنا پلاس توربو، بسترن B30، تندر پلاس اتومات و...) به نظر می‌رسد جک جی 4 برای اینکه بتواند به بازار موفقی دست پیدا کند راه سختی را در پیش خواهد داشت؛ پیشنهاد میشود اگر خودرویی با قابلیت اطمینان بالا در این رنج قیمتی میخواهید تندرپلاس اتوماتیک را در لیست خرید خود قرار دهید.

10
0 4

رقبای جک J4

اصلی‌ترین رقبای جک J4 در این رنج قیمتی، برلیانس H330 و بسترن B30 است که علاوه بر قیمت نسبتا یکسان در سگمنت کاملا یکسانی با این خودرو قرار دارد که تا حدودی مصرف سوخت بیشتری نسبت به جک J4 دارند.
در نهایت اگر به دنبال سدانی با آپشنهای نسبتا کامل و کیفیت ساخت و مونتاژ بالا هستید پیشنهاد میشود بسترن B30 را در لیست خرید خود قرار دهید و اگر مصرف سوخت جزء پارامترهای فوق مهم شماست جک J4 گزینه عقلانی تری به شمار می رود.


مشخصات فنی جک J4

نام لاتین خودرو JAC J4
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی B - سدان شهری جمع وجور
کشور سازنده چین
سال طراحی 1012
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
حجم موتور 1499 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک با مکانیزم CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 103 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 146 نيوتن متر در 4500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 180 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 11.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور چند نقطه‌ایی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب بازو جناغی
نوع فرمان برقی
طول 4335 میلیمتر
عرض 1725 میلیمتر
ارتفاع 1505 میلیمتر
فاصله محوری 2560 میلیمتر
وزن 1160 کیلوگرم
حجم صندوق 550 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 185/65R15
رینگ و لاستیک عقب 185/65R15
مصرف سوخت ترکیبی 6.2 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 45 لیتر
پیمایش 725 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سيستم صوتي با قابلیت پخش CD، AUX و USB - 6 بلندگو
غربیلک فرمان كنترل سيستم صوتي از روي فرمان، تنظيم دستي ارتفاع فرمان
سیستم صندلی های جلو روكش چرم
سیستم صندلی های عقب روكش چرم، ايزوفيكس
سیستم روشنایی جلو مه شکن جلو، نظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سنسور نور (Auto light)
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقبب
سنسورهای پیش فعال سیستم کنترل فشار باد چرخ‌ها TPMS، سنسور پارک عقب
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل
سیستم آینه ها آینه جانبی دارای گرمکن، چراغ راهنما بر روی آینه های جانبی
سیستم شیشه ها شیشه بالابر جلو و عقب برقی
سایر موارد كامپيوتر سفري، تنظيم نور صفحه كيلومتر، عايق درب موتور،
کیسه های هوا 2 عدد (راننده و سرنشین جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، قفل مركزي + دزدگير، ريموت با كنترل از راه دور
ترمزهای جلو: دیسک
ترمزهای عقب کاسه‌ای
سیستم های ترمز و پایداری ترمز ضد قفل(ABS) - توزیع نیروی ترمز(EBD)
سایر موارد قفل شدن اتوماتيك دربها

عکس جک J4

نمای جلو جک J4

نمای جلو جک J4

نمای جلو جک J4

نمای جلو جک J4

فضای ردیف عقب جک J4

فضای ردیف عقب جک J4

نمای داخلی درب عقب جک J4

نمای داخلی درب عقب جک J4

تنظیمات چراغ های جلو جک J4

تنظیمات چراغ های جلو جک J4

نمای داخلی درب جلو جک J4

نمای داخلی درب جلو جک J4

صندلی های جلو جک J4

صندلی های جلو جک J4

نمای داخلی سقف جک J4

نمای داخلی سقف جک J4

آپشنهای جک J4

آپشنهای جک J4

تنظیمات تهویه مطبوع جک J4

تنظیمات تهویه مطبوع جک J4

دسته دنده جک J4

دسته دنده جک J4

صفحه آمپر و کیلومترشمار جک J4

صفحه آمپر و کیلومترشمار جک J4

پیشرانه جک J4

پیشرانه جک J4

نمای داخلی جک J4

نمای داخلی جک J4

دکمه های فرمان جک J4

دکمه های فرمان جک J4

دکمه های فرمان جک J4

دکمه های فرمان جک J4

نمای جلو جک J4

نمای جلو جک J4

نمای عقب جک J4

نمای عقب جک J4

jac-j4

jac-j4

نمای جانبی جک J4

نمای جانبی جک J4

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

33 دیدگاه ها برای "جک J4"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

سلام
من سه هفته هست ماشین رو تحویل گرفتم ترمزش صدا میداد بردم نمایندگی میگه دیسک ترمز مشکل داره جالب اینجاست که یک هفته میگذره و میگن دیسک ترمز نداریم
خنده دار نیست یه چیز به این سادگی رو میگن نداریم
بعد تند و تند دارن طرح فروش میذارن
واقعا جای تاسف داره

منم یک ایرانی
مهمان

ازمن به شما نصیحت آشغال های ایران خودرو وسایپا را نخرید … و برای ماشین های چینی هم مبلغ های نجومی پرداخت نکنید ….اگر تحمل داشته باشید و مبالغ نجومی را پرداخت نکنید … وارد کنندکان خودرو با سود کم مجبور به فروش میشوند …..همین خودرو باید با نصف قیمت فعلی به فروش برسه …….. هموطن موفق باشی …..

حسن حسینی
مهمان

به نسبت ماشین های هم رده اش یه سر و گردن بالاتره. شاید هم خیلی زیاد. واقعا ارزش داره و خیلی کم استهلاک هست. رانندگی لذت بخشی رو مهیا میکنه و از نظر داخل کابین خیلی خیلی عالی تر از تولید های داخلی هست

فاطمه محمدپور راد
مهمان
من ۱۸ ماهه این ماشین رو دارم و ۳۲ هزار کار کرده نمی خوام سیاه و سفید ببینم من قبلا ۲۰۶ صندوقدار مدل ۱۳۸۹ داشتم که چون دنده دستی بود با توجه به بودجه خانوار تصمیم گرفتم این ماشین رو بخرم هر روز آرزو می کنم همون ۲۰۶ مدل ۱۳۸۹ را نگه می داشتم چراغ اخطار دنده گیربکسش همش روشن می شه و ماشین در حال حرکت نگهان خاموش میشه هیچ نمایندگی در شهر رشت نتونست براش کاری انجام بده توصیه می کنم به هیچ وجه دنبال این ماشین نباشید خدمات پس از فروش صفر کیفیت قطعات صفر
کیوان
مهمان

من از کیفیت جک جی۴ خبر ندارم اما از کیفیت فوق پایین خودرو داخل اعم از سایپا و ایرانخودرو در تمامی محصولات باخبرم طوریکه خودم تندرمدل پایین دارم ولی جرات ندارم بفروشم از این ماشین جدیدای صفر داخلی بخرو انقد که اطرافیان و دیدم پر از خرابی بوده از همون کیلومتر پایین،لذا تعصب رو کنار بزارید

مهران
مهمان

سلام من ۴ ماه هست جک دارم شتاب ثانویه خیلی خوبی داره.یعنی اگه با سرعت ۵۰کیلومتر در ساعت .گاز رو تا انتها فشار بدی متوجه میشی چه موتور خوبی داره.صدای کمی داخل کابین میاد.انصافا قبل از این خودرو ال نود پلاس داشتم .عایق بندی این ماشین یه چیز دیگه ای هست .توری که هیچ بادی از لای درب ها عبور نمیکنه

نادر جشن پور
مهمان

سلام من چند ماهه جک j4 خریدم مدل ۹۸ از همون اول کمک فنرهای عقب صدا میداد بردم گارانتی یکی رو بعد از چند ماه تعویض کردن اما باز هم از هر دو صدا میاد چیکار کنم به نظرتون؟ برای کی این مشکل پیش اومده؟

مجتبی
مهمان

کی تست کرده شتاب اینو میگن ۱۵ ثانیه. اسب بخار زیر ۱۱ ثانیه تست صفر تا صدش هست

soroush
مهمان

۵۰هزارتا باهاش رفتم

soroush
مهمان

سلام و خسته نباشید خدمت دوستان بزرگوار
اگ بخوام از خوبی های این ماشین بگم متنم خیلی زیادمیشه
فقط یه جمله میگم،،، اگ تونستین یه خودرو صفر کیلومتر تا ۳۰۰میلیون پیدا کنین ک شتاب صفر تا صدش ۱۱ ثانیه باشه قید ماشینمو میزنم
واسه درگ مخلص دوستان هم هستم
خدای شتاب برازنده نامشه