لیفان ۵۲۰

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 02:37
لیفان 520

بررسی لیفان ۵۲۰

لیفان ۵۲۰ اولین خودرو تولید شده توسط بخش خودروسازی گروه لیفان چین است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه خودرو پکن از آن رونمایی شد. پس از گذشت مدت کوتاهی از اولین رونمایی لیفان ۵۲۰، شرکت لیفان این خودرو را علاوه بر بازار چین به کشورهایی همچون روسیه و ایران نیز صادر نمود. در سال ۱۳۸۹ شرکت کرمان موتور تصمیم گرفت تا با عرضه این خودرو در بازار داخلی این بار شانس خود را در کلاس سدان‌های خانوادگی جمع‌وجور امتحان کند. لیفان ۵۲۰ در حدود سه سال در بازار ایران باقی ماند تا سرانجام در سال ۱۳۹۲ تولید آن به طور کامل خاتمه یافت.

طراحی نمای ظاهری لیفان ۵۲۰ شاید کاملا منحصربه‌فرد باشد اما به صورتی است که به هیچ‌وجه نمی‌توان برای توصیف آن از کلمه زیبا استفاده کرد. نمای داخلی این خودرو در مقایسه با فضای خارجی آن از طراحی مدرن‌تر و زیباتری برخوردار است که برای خودرویی چینی در این رنج قیمتی بسیار مناسب به نظر می‌رسد.
در بخش فنی شرکت لیفان برای این سدان کوچک خود یک پیشرانه ۱۵۸۷ سی‌سی ۴ سیلندر در نظر گرفته است که از قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است. نیروی تولید شده توسط پیشرانه لیفان ۵۲۰ از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ در سال اول مونتاژ ۵۲۰ در داخل کشور، گیربکس این خودرو مشکلات فراوانی را برای صاحبان خود به وجود آورد که باعث شد پس از مدت کوتاهی شرکت کرمان موتور جهت رفع ایرادات ایجاد شده به تمامی دارندگان این خودرو فراخوان دهد.
مجموع هماهنگی‌های میان موتور و گیربکس این خودرو باعث می‌شود تا این سدان ۱۱۵۵ کیلوگرمی در حدود ۱۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر برساند که شتاب چندان جالبی به نظر نمی‌رسد. لیفان ۵۲۰ از استهلاک نسبتا کمی برخوردار است به طوری که می‌توان آن را یک خودرو اقتصادی به حساب آورد. علاوه بر استهلاک کم، این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها حدود ۶.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند که مصرف سوخت مناسبی برای یک سدان کوچک به نظر می‌رسد.
در آخر می‌توان گفت که لیفان ۵۲۰ نیز همچون اغلب خودروهای چینی ارزان قیمت بازار داخلی از توانایی و کیفیت کمی برخوردار بوده و خریدار این خودرو جز مصرف سوخت بهینه نباید انتظار چندانی از آن داشته باشد.

امنيت لیفان ۵۲۰

لیفان 520 در بخش ایمنی از تجهیزاتی همچون ترمز ABS+EBD، قفل مرکزی، دو عدد کیسه هوا برخوردار است که شاید تجهیزات چندان کاملی نباشد، اما برای یک سدان چینی در این رنج قیمتی مناسب به نظر می‌رسد. در سال 2008 لیفان 520 توسط موسسه CNCAP مورد بررسی قرار گرفت و تنها توانست دو ستاره ایمنی را در این آزمون‌ها کسب کند که نتیجه بسیار ضعیفی به حساب می‌آید.

ارزش خريد لیفان ۵۲۰

لیفان 520 در سال‌های تولید خود با قیمتی در حدود 55 هزار یوآن به بازار کشور سازنده عرضه می‌گردید که قیمت بسیار مناسبی برای خودرویی با این سطح از امکانات و تجهیزات محسوب می‌شود. قطع تولید لیفان 520 در سال 1392 باعث شد که بسیاری از قطعات مصرفی این خودرو، در حال حاضر کمیاب یا نایاب باشند؛ بنابراین اگر نبود خدمات پس از فروش و سایر ضعف‌های این خودرو را کنار هم قرار دهیم باعث می‌شود که نتوانیم ارزش خرید چندانی را برای لیفان 520 در نظر بگیریم.

10
0 3.4

رقبای لیفان ۵۲۰

در حال حاضر با توجه به رنج قیمتی نمونه‌های دست دوم لیفان 520 می‌توان نمونه‌های کارکرده تیبا صندوقدار را رقیبی برای این خودرو دانست که در نهایت به دلیل کارکرد بالا، نبود خدمات و قطعات به نظر می‌رسد خرید تیبا به دلیل هزینه نگهداری پایین، خدمات و قطعات فراوان و... انتخاب منطقی‌تری باشد. هم چنین در این رنج قیمتی نیز میتوانید خودروهای کم کارکردی از خانواده پراید نظیر 111،131 و 132 که سال ساخت بالاتری نسبت به لیفان 520 و تیبا دارند را خریداری نمایید.


مشخصات فنی لیفان ۵۲۰

نام لاتین خودرو LIFAN 520
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C - خانوادگی جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2006
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
حجم موتور 1587 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 سرعته دنده‌ای
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 105 اسب بخار در 6000  دور بر دقيقه
گشتاور 137 نيوتن متر در 3000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 170 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 13 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو فنر حلقوی با ستون مک فرسون
سیستم تعلیق عقب بازوی نیمه دنباله ای و فنر پیچشی
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4370 میلیمتر
عرض 1700 میلیمتر
ارتفاع 1473 میلیمتر
فاصله محوری 2540 میلیمتر
وزن 1155 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 185/60R14
رینگ و لاستیک عقب 185/60R14
مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 51 لیتر
پیمایش 796 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 3
ستاره ایمنی 3 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا رادیو و پخش CD
سیستم روشنایی جلو چراغ مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
سیستم آینه ها آئینه های جانبی برقی
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی جلو و عقب
سایر موارد رینگ آلومینیومی اسپرت، دربازکن صندوق عقب از داخل
کیسه های هوا 2 عدد(کیسه هوای راننده و کیسه هوای سرنشین جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی، ریموت کنترل روی سوییچ
ترمزهای جلو: دیسک دو جداره
ترمزهای عقب عقب کاسه ای (Dram)
سیستم های ترمز و پایداری ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله + EBD
سایر موارد قفل ایمنی کودک، سیستم هشدار دهنده وضعیت لنت ترمز

عکس لیفان ۵۲۰

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "لیفان ۵۲۰"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

با سلام تمامی قطعاتش در خ ملت موجوده لنت جلو ال نود .اکسل عقب پژو۲۰ .کمک فنر جلو و عقب ۲۰۶ .رادیاتور بخاری زانتیا.اگزوز رو شرکت پارس اگزوز و رادیاتور رو کوشش رادیاتور تولید مبکنه .فیلتر هوا پرابدی .افتابگیر سمند سورن و خبلی دیگه از قطعاتش با ماشینهای ایرانی مشابه است.ضعف این خودرو در دستگیره های پلاستیکی ضعیف و بدنه گرون قیمت هستش

راکی
مهمان

سلام عرض ادب خودرو لیفان با محصولات سایپا لطفا مقایسه نکنید موتور این خودرو موتور تویوتا e4 gfi ۱۶۰۰ می باشد و زیر بندی خودرو با طبق و سگ دست دانگ فنگ h30 کراس یکی می باشد کمک فنر ها و موجگیر ها و بقیه زیر بندی من خودم ۲۰۶ بروی لیفان ۵۲۰ نصب می کنم چون یکی می باشد نوک تیزی اتاق لیفان بهترین ایرودینامیک بالایی دارد

تناسخ
مهمان

خخخخخخ