نیسان تینا مونتاژ

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 02:27
نیسان تینا مونتاژ

بررسی نیسان تینا مونتاژ

تینا (Nissan Teana) یکی از سدان‌های خانوادگی شرکت نیسان است که نسل اول آن برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و در سال ۲۰۰۸ نیز نسل دوم آن به بازار عرضه گردید. شرکت پارس خودرو به عنوان شریک تجاری نیسان در ایران از سال ۱۳۹۰ مونتاژ نسل دوم نیسان تینا را برای بازار ایران آغاز کرد. با وجود اینکه پس از توقف تولید ماکسیما، تینا به عنوان جانشین آن شناخته شد و حتی توانست عنوان باکیفیت‌ترین خودرو سال ۱۳۹۰ کشور را از آن خود کند، اما همچنان نتوانست تکرار کننده موفقیت‌های نیسان ماکسیما باشد و در نهایت در سال ۱۳۹۲ مونتاژ آن به طور کامل متوقف شد. تینا (که برخی به اشتباه آن را تیانا می‌خوانند) در آن زمان در دو تیپ نیمه فول (XL) و فول (XV)، به همراه گیربکس اتوماتیک CVT به بازار کشور عرضه می‌شد.

نیسان تینا شاید از لحاظ ظاهری در مقابل سدان‌های مدرن و جذابی همچون رنو تلیسمان حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد، اما در مجموع به نسبت خودرویی که در سال ۲۰۰۷ تولید شده است از طراحی دل‌چسبی برخوردار است. کابین و صندلی‌های تینا، ارگونومی خوبی دارند و طراحی داخلی تینا نیز زیبا بوده و در مقایسه با ماکسیما بسیار بروزتر به نظر می‌رسد.
نسل دوم نیسان تینا با سه پیشرانه مختلف به بازارهای جهانی عرضه شد، اما نمونه مونتاژ شده در ایران از یک پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی (VQ35DE) با حجم ۲۴۹۶ سی‌سی بهره می‌برد که توان تولید ۱۸۲ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۲۸ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۴۰۰ دور در دقیقه را دارد. نیروی تولید شده توسط موتور نیسان تینا از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ این گیربکس همچون تمامی گیربکس‌های CVT در رانندگی‌های روزمره شهری از عملکرد نرم و بی‌صدایی برخوردار است، اما برای رانندگی‌های تهاجمی و پرسرعت نمی‌تواند تمامی انتظارات شما را برآورده نماید.
نیسان تینا با وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم می‌تواند طی زمان ۱۰ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که شاید عدد چندان بدی به نظر نیاید، اما مطمئنا نمی‌تواند برای کسانی که خاطره‌های هیجان انگیزی از سواری با ماکسیما دارند کافی باشد! نیسان تینا همچون برادر کوچک‌تر خود نیسان ماکسیما مصرف سوخت بالایی دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به طور رسمی در حدود ۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است؛ ناگفته نماند که این میزان مصرف سوخت در استفاده‌های شهری به‌راحتی تا چند لیتر نیز افزایش خواهد داشت.
از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی، نیسان تینا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از جمله آپشن‌هایی که روی نمونه مونتاژی تینا یافت می‌شوند می‌توان به کروز کنترل، سنسور سرعت، دکمه‌های کاربردی روی فرمان، گرم‌کن صندلی راننده، صندلی حافظه‌دار، تنظیم برقی پدال و سانروف اشاره کرد؛ البته تیپ‌های XL و XV از لحاظ سطح امکانات تفاوت‌های چشمگیری با هم دارند.
نیسان تینا بعد از ماکسیما دومین سدان نیسان است که در ایران مونتاژ شده و از بسیاری جهات نسبت به ماکسیما در یک رده بالاتر قرار می‌گیرد. طراحی قابل قبول، کیفیت خوب کابین، کیفیت ساخت بالا و سواری لذت‌بخش این خودرو از جمله مزایایی هستند که می‌توانیم برای نسل دوم نیسان تینا موجود در کشور ذکر کنیم، اما از سوی دیگر مواردی مانند عملکرد ناهماهنگ موتور و گیربکس، قیمت نه چندان معقول، مصرف سوخت بالا، بازار دست دوم نه چندان پررونق و دسترسی سخت به قطعات یدکی از جمله معایب نیسان تینا به شمار می‌آیند که می‌تواند باعث شود اغلب خریداران ترجیح دهند به جای خرید این سدان‌ فراموش شده، به خرید گزینه‌های دیگری مانند هیوندای سوناتا YF فکر کنند.

امنيت نیسان تینا مونتاژ

نیسان تینا در سال 2009 میلادی موفق شد 5 ستاره ایمنی از موسسه معتبر JNCAP دریافت کند که بیانگر امنیت بسیار بالای نیسان تینا است؛ همچنین وجود سیستم‌های ایمنی مانند کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی، ترمز ضد قفل، سیستم‌های ایمنی EBD، BA و VDC، قفل مرکزی و ایموبلایزر می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را از بابت ایمنی تینا آسوده ‌کنند. ناگفته نماند که فرمان نیسان تینا نیز به سیستم حساسیت به سرعت مجهز است و در سرعت‌های بالا برای کنترل بهتر وسیله نقلیه، کمی سنگین خواهد شد.

ارزش خريد نیسان تینا مونتاژ

در بازارهای اروپایی نمونه‌های کم کارکرد نیسان تینا که تاریخ تولید آن‌ها به سال 2013 بازمی‌گردد از قیمتی کمتر از 11 هزار دلار برخوردارند که رقم نسبتا مناسبی برای یک سدان جادار و با کیفیت به نظر می‌رسد. در کشور ما نیسان تینا با امید تکرار موفقیت‌های ماکسیما به بازار عرضه شد، اما به دلایلی مانند قیمت‌گذاری نادرست و عملکرد فنی نه چندان مناسب، فروش بسیار کمی را تجربه کرد و خیلی زود از خط تولید خارج شد. وجود نقاط ضعفی همچون بازار خرید و فروش ضعیف، عدم دسترسی آسان به قطعات یدکی و ... باعث شده که علارغم تمام ویژگی‌های مثبت این خودرو نتوانیم ارزش خرید بالایی را برای آن در نظر بگیریم. در رنج قیمتی نمونه‌های کارکرده نیسان تینا XV، اگر به خودروهای شاسی‌بلند علاقه‌مند هستید می‌توانید هیوندای ix35 یا کیا اسپرتیج SL را خریداری نمایید.

10
0 5

رقبای نیسان تینا مونتاژ

مطمئنا در رنج قیمتی نمونه‌های دست‌دوم نیسان تینا سدان‌های خانوادگی بسیاری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به‌ عنوان رقیب نیسان تینا نام برد، اما از میان آن‌ها هیوندای سوناتا YF، کیا اپتیما 2014، تویوتا کمری GLX 2013 و پژو 508 2016 جدی‌ترین رقبایی هستند که در بازار دست دوم برای نیسان تینا وجود دارند.
از میان خودروهای نام برده شده قطعا یافتن پیروز میدان کار بسیار دشواری خواهد بود، اما در نهایت اگر می‌خواهید در این رنج قیمتی خودرویی کم کارد، اصیل و با کیفیت خریداری کنید که از پیشرنه قدرتمند و مصرف سوخت کم برخوردار باشد، پژو 508 می‌تواند بهترین انتخاب باشد.


مشخصات فنی نیسان تینا مونتاژ

نام لاتین خودرو NISSAN TEANA
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی D- سدان خانوادگی نیمه لوکس
کشور سازنده ژاپن
سال طراحی 2008
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده پارس خودرو
حجم موتور ۲۴۹۶ سی سی
نوع موتور VQ35DE-V6.DOHC
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس Xtronic CVT(انتقال قدرت پيوسته)
تعداد سیلندر 6
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 24
قدرت 182 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 228 نيوتن متر در 4400 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 200 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 10 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو مستقل مك فرسون
سیستم تعلیق عقب مستقل چند محوره
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4850 میلیمتر
عرض 1795 میلیمتر
ارتفاع 1475 میلیمتر
فاصله محوری 2775 میلیمتر
وزن 1533 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 205/65R 16
رینگ و لاستیک عقب 205/65R 16
مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
پیمایش 778 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ساير امتيازات ایمنی 5 ستاره ایمنی JNCAP
سیستم تهویه مطبوع سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك با قابليت تنظيم دو ناحيه دمايي
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا راديو،۶سي دي، ۶بلندگو
غربیلک فرمان تقويت شونده هيدروليكي- حساس به سرعت خودرو- كنترل سيستم صوتي بر روي فرمان
سیستم صندلی های جلو روكش صندلي چرمی- تنظيم برقي صندلي- پشت سري فعال شونده(جلو) - تهويه و گرم كن صندلي جلو
سیستم صندلی های عقب روكش صندلي چرمی
سیستم روشنایی جلو زنون- تنظيم اتوماتيك- شوينده چراغ جلو- تنظیم ارتفاع چراغ جلو
سیستم روشنایی عقب چراغ عقب LED
سنسورهای پیش فعال سنسور نور- سنسور باران
سیستم آینه ها آينه هاي جانبي با قابليت تنظيم و باز و بسته شدن برقي
سیستم شیشه ها شیشه بالا بر جلو و عقب برقی
سیستهای سقف سقف سانروف- تمام شيشه اي
سایر موارد كامپيوتر سفري- سیستم کنترل گردش خودرو ASC- سیستم کنترل گشتاور-
کیسه های هوا ايربگ جلو، جانبي و پرده اي
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی- ایموبلایزر- دزدگیر- Keyless go Starter
ترمزهای جلو: ديسكي تهويه شونده
ترمزهای عقب ديسكي
سیستم های ترمز و پایداری ABS - EBD - BA - VDC

ویدیو نیسان تینا مونتاژ

عکس نیسان تینا مونتاژ

دکمه های فرمان نیسان تینا

دکمه های فرمان نیسان تینا

آپشنهای نیسان تینا

آپشنهای نیسان تینا

نمایشگر داشبورد نیسان تینا

نمایشگر داشبورد نیسان تینا

صفحه آمپر و کیلومترشمار نیسان تینا

صفحه آمپر و کیلومترشمار نیسان تینا

صندلی های جلو نیسان تینا

صندلی های جلو نیسان تینا

نمای داخلی درب جلو نیسان تینا

نمای داخلی درب جلو نیسان تینا

نمای داخلی درب عقب نیسان تینا

نمای داخلی درب عقب نیسان تینا

فضای ردیف عقب نیسان تینا

فضای ردیف عقب نیسان تینا

نمای داخلی نیسان تینا

نمای داخلی نیسان تینا

دسته دنده نیسان تینا

دسته دنده نیسان تینا

نمای عقب نیسان تینا

نمای عقب نیسان تینا

نمای عقب نیسان تینا

نمای عقب نیسان تینا

نمای جلو نیسان تینا

نمای جلو نیسان تینا

نمای جانبی نیسان تینا

نمای جانبی نیسان تینا

نمای جانبی نیسان تینا

نمای جانبی نیسان تینا

نمای عقب نیسان تینا

نمای عقب نیسان تینا

آپشنهای روی دستگیره نیسان تینا

آپشنهای روی دستگیره نیسان تینا

آپشنهای نیسان تینا

آپشنهای نیسان تینا

دکمه های فرمان نیسان تینا

دکمه های فرمان نیسان تینا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar