ام وی ام X22 پرو

بروزرسانی در: سه شنبه 24 بهمن 02 ساعت 15:30
ام وی ام X22 پرو

بررسی ام وی ام X22 پرو

در سال ۲۰۱۶ کمپانی بزرگ چینی چری از مدل جدید خود یعنی تیگو ۳X رونمایی و در چین و سایر کشور های دنیا عرضه کرد. این خودرو در بازار های مختلف نام های متفاوتی دارد از جمله بازار برزیل و شیلی که Tiggo 2 و ایران که توسط مدیران خودرو و با نام MVM X22 شناخته میشود. X22 در سگمنت ساب کامپکت کراس اور ها (کراس اور های کوچک شهری) قرار میگیرد و بر اساس پلت فرم MVM 315 ساخته شده است. ام وی ام X22 بخاطر طراحی اسپرت، رده قیمتی بسیار مناسب و رقابتی و البته آپشن هایی که داشت خیلی سریع در دل مردم جا باز کرد و از زمان ورودش تا هم اکنون توانست فروش بسیار خوبی را نه تنها در ایران بلکه در سایر کشور هایی که عرضه میشد بدست آورد.

جالب است بدانید MVM X22 در سال ۱۳۹۶ طبق اعلام سازمان استاندارد توانست از نظر مشتریان با کیفیت ترین خودرو در بازه قیمتی ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان انتخاب شود!  پس از گذشت تقریبا ۵ سال از عرضه این خودرو کمپانی چری تصمیم به فیس لیفت کردن X22 گرفت و با اضافه کردن پسوند Pro در تمامی بازار ها، آن را عرضه کرد.

نمای ظاهری

ام وی ام X22 پرو در نمای جلو تغییرات چشمگیری داشته است. چراغ های قبلی حذف شده و این بار از زبان طراحی جدید چری که Life In Motion 3  نام دارد بهره میبرد. در این طراحی چراغ های جلو به کل تغییر پیدا کرده اند. در قسمت بالا دو چراغ خطی و نازک را میبینیم که دی لایت خودرو و راهنمای آن هستند. چراغ های اصلی نیز با یک شکل ۵ ضلعی بزرگ در واقع به روی سپر خودرو کشیده شده اند و جلو پنجره نیز علاوه بر تغییر در شکل، طرح داخلی آن هم تغییر پیدا کرده و حال طراحی کهکشانی دارد. لازم به ذکر است که طراحی کلی نمای جلو الهام گرفته از هیوندای کونا میباشد.

در بخش جانبی ام وی ام X22 Pro به جز عوض شدن آینه های جانبی دیگر هیچ تغییری را شاهد نیستیم و تمامی اجزا با X22  یکی هستند.

در قسمت عقب ام وی ام X22 Pro باز هم شاهد تغییرات چندانی نیستیم. چراغ های عقب همان فرم قبلی را دارند اما این بار بجای یک نوار کرومی یک نوار مشکی رنگ دو چراغ را بهمدیگر متصل کرده است. فرم سپر هم دستخوش تغییراتی شده و حالا در X22 Pro مه شکن ها حذف شده و دو خروجی مصنوعی اگزوز اضافه شده اند.

کابین

عمده تغییرات ام وی ام X22 Pro متعلق به داخل کابینش میباشد. فرم داشبورد به کل تغییر یافته و تقریبا همانند محصولات جدید چری شده اند. در بالاترین قسمت داشبورد دریچه های هوا وجود دارد که نسبت به نسخه قبل کمی بزرگتر شده اند. در زیر دریچه های هوا یک نمایشگر بزرگ تماما لمسی قرار گرفته و بسیاری از دکمه های فیزیکی حذف شده اند و همه کنترلشان از طریق این نمایشگر است. در زیر این نمایشگر بزرگ هم کلید های تنظیم سیستم تهویه مطبوع است که به صورت الکتریکی است. نکته قابل توجه این است که داشبورد با یک زاویه کمی به سمت راننده کشیده شده است.  پشت آمپر به صورت تمام دیجیتالی در آمده و فرمان هم به صورت کامل تغییر کرده و حال ما شاهد یک فرمان دی کات هستیم.

از امکانات رفاهی MVM X22 pro میتوان به چراغ‌ های دی لایت، نمایشگر ۹ اینچی تمام لمسی، سیستم تهویه با تنظیم دستی، آینه‌های برقی، داشبورد و صندلی های دو رنگ، سانروف، سنسور پارک عقب و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی اشاره کرد.

بررسی و مشخصات فنی

تغییر بزرگ دیگری که در ام وی ام X22 pro نسبت به نسخه معمولی رخ داده است استفاده از پیشرانه جدید ۳ سیلندر ۱ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بجای پیشرانه ۱.۵  لیتری تنفس طبیعی می باشد که توانایی تولید حداکثر ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که این نیرو را از طریق یک جعبه دنده CVT با ۹ دنده مجازی به چرخ های جلو منتقل میشود.

ام وی ام X22 pro میتواند حداکثر ۱۷۲ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و در ۱۴.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر میرسد. طبق اطلاعات منتشر شده از این خودرو، ام وی ام X22 pro در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی حدود ۵.۶ لیتر مصرف سوخت دارد.

سیستم تعلیق جلوی ام وی ام X22 pro مک فرسون و در عقب سیستم تعلیق میله پیچشی قرار دارد که قدرت زیادی برای دفع ضربات ندارد که البته با توجه به قیمت این خودرو این موارد تعجبی ندارند.

امنيت ام وی ام X22 پرو

از امکانات ایمنی موجود روی این خودرو میتوان به ترمز های چهار چرخ دیسکی، سیستم های ترمز همانند EBD – ABS ، سیستم کنترل پایداری یا همان ESP، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل حرکت در سر بالایی و سرازیری،‌ ترمز پارک برقی و فرمان برقی اشاره کرد.

ارزش خريد ام وی ام X22 پرو

ام وی ام X22 پرو در نسخه فول در بازار چین حدود 10 هزار دلار قیمت دارد که تقریبا نصف قیمت کارخانه ای می باشد!

10
0 6

رقبای ام وی ام X22 پرو

از رقبای ام وی ام X22  میتوان به لیفان X70 و رنو ساندرو استپ وی اشاره کرد که باتوجه به جذابیت های بصری این خودرو و همچنین شرایط فروش متنوع از طرف شرکت عرضه کننده یعنی مدیران خودرو احتمالا فروش خوبی را در این رده قیمتی تجربه کند.

 


مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو

نام لاتین خودرو x22 pro
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی B
کشور سازنده ایران
سال طراحی 2020
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده مدیران خودرو
حجم موتور 998 سی سی
نوع موتور توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک CVT
تعداد سیلندر 3
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 12
قدرت 102 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 150 نيوتن متر در 1750 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 172 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 14.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب غیر مستقل با فنر پیچشی
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4200 میلیمتر
عرض 1760 میلیمتر
ارتفاع 1570 میلیمتر
وزن 1220 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 205/55R16
رینگ و لاستیک عقب 205/55R16
مصرف سوخت ترکیبی 5.6 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
سیستم تهویه مطبوع تهویه دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا نمایشگر 9 اینچی لمسی-دارای 6 بلندگو - بلوتوث، سیستم پخش MP4 با خروجی USB ،BlueTooth ،AUX، و پشتیبانی از apple car play
سیستم صندلی های جلو تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین، روکش چرمی صندلی ها
سیستم صندلی های عقب روکش چرمی، قابلیت نصب آسان صندلی کودک (ISOFIX)
سیستم روشنایی جلو دارای سنسور نور، تنظیم ارتفاع چراغ از داخل خودرو، دارای چراغ های روشنایی روز
سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک دنده عقب، مجهز به سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها(TPMS)
سیستمهای کمکی راننده ترمز پارک برقی و اتوهلد
سیستم آینه ها تنظیم برقی با گرمکن ، تا شو
سیستم شیشه ها جلو و عقب اتوماتیک برقی، دارای گرمکن شیشه عقب، دارای سنسور باران
سیستهای سقف سانروف
کیسه های هوا راننده و سرنشین جانبی
سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبلایزر،کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای دارای پیش کشنده
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری مجهز به ABS - EBD - ESP-سیستم کنترل حرکت در سراشیبی

عکس ام وی ام X22 پرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar