چری آریزو ۶

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 06:59
چری آریزو 6

بررسی چری آریزو ۶

چری یکی از موفق‌ترین خودروسازان چینی حاضر در بازار کشورمان است که تاریخ آغاز فعالیت‌های آن به سال ۱۹۹۸۷ میلادی بازمی‌گردد. در سال ۲۰۱۸ شرکت چری از نسل جدید سدان‌های خود با نام آریزو ۶ رونمایی کرد که از طراحی جذاب و امکانات بسیار متنوعی برخوردار بود؛ البته ناگفته نماند که این خودرو در بازار چین با نام چری آریزو GX به فروش می‌رسد. آریزو ۶ در مقایسه با نمونه‌های قبلی خود مدرن‌تر به نظر می‌رسد و تغییرات جالب توجهی نیز روی آن اعمال گردیده است. در سال ۱۳۹۷ شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی چری در بازار ایران از آریزو ۶ رونمایی کرد و در حال حاضر عرضه این خودرو را به بازار کشور آغاز نموده است؛ البته پیش‌بینی می‌شود قیمت نجومی آریزو ۶، سد بزرگی بر سر راه فروش این سدان چینی باشد!

آریزو ۶ نسبت به آریزو ۵ و سایر سدان‌های شرکت چری از طراحی اسپرت تری برخوردار است. در نمای جلویی آریزو ۶ از خطوط حجم دهنده فراوانی استفاده شده که در ترکیب با چراغ‌های جذاب و جلو پنجره مشبک، چهره خشنی را برای این خودرو ایجاد نموده است. در ساخت اجزای کابین آریزو ۶ از متریالی باکیفیت استفاده شده است و طراحی آن نیز همچون نمای بیرونی این خودرو بسیار جذاب و مدرن به نظر می‌‌رسد.
پیشرانه در نظر گرفته شده برای آریزو ۶ همان پیشرانه‌ای است که پیش‌تر روی محصولاتی مانند آریزو ۵ توربو و تیگو ۷ مورد استفاده قرار گرفته است. این پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ قادر است تا ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کرده و نیروی تولیدی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل کند. آریزو ۶ با تکیه‌بر پیشرانه پرتوان خود می‌تواند طی زمان ۹.۲ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و مصرف ترکیبی آن نیز در حدود ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که رقم مناسبی به نظر می‌رسد.
آریزو ۶ قرار است یک سدان بالا رده در بازار کشورمان باشد و بنابراین با امکاناتی بسیار متنوعی راهی بازار کشورمان شده است؛ از حمله امکانات این خودرو می‌توان به ترمز پارک برقی، اتوهلد، حالت رانندگی اسپرت و عادی، دریچه هوای برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه اتوماتیک با پنل لمسی، تریم داخلی چرم برای صندلی‌ها، فرمان و داشبورد، سنسور باد لاستیک، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، نورپردازی کابین، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سامانه رهیاب ماهواره‌ای، دی لایت، نمایشگر ۹ اینچی با حافظه داخلی، بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند، ۴ بلندگو و ۲ تیوتر و ۱ ساب ووفر اشاره کرد. البته ناگفته نماند که این خودرو در بازار کشور سازنده با امکانات مدرن‌تری همچون رادار نقطه کور به بازار عرضه می‌شود که متاسفانه نمونه داخلی آریزو ۶ فاقد چنین سیستم‌هایی است.
در یک جمع‌بندی نهایی می‌توان گفت که چری آریزو ۶ جدیدترین سدان شرکت چری است که توسط مدیران خودرو برای بازار ایران مونتاژ شده است. این خودرو در مقایسه با آریزو ۵ پیشرفت‌های قابل توجهی را به خود دیده است و باید به چری برای طراحی و تولید چنین خودرویی تبریک گفت! طراحی زیبا و جذاب، آپشن‌های فوق العاده، مصرف سوخت بهینه و کابین باکیفیت و جذاب نکات مثبتی هستند که از دیدگاه نگارنده این مطلب در آریزو ۶ به چشم می‌خورد، اما از طرف دیگر مدیران خودرو در حال حاضر آریزو ۶ را با قیمتی بیش از حد انتظار به بازار کشور عرضه کرده است که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و می‌تواند نکته‌ای منفی بسیار بزرگی برای این خودرو قلمداد شود.

امنيت چری آریزو ۶

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد تست تصادف آریزو 6 توسط بنیاد C-NCAP وجود ندارد، اما با توجه به اینکه آریزو 6 نمونه پیشرفته‌تر آریزو 5 بوده و تجهیزات ایمنی بیشتری برای آن در نظر گرفته شده است، می‌توان انتظار 5 ستاره ایمنی کامل برای آن را داشت. شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، ترمز ABS، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم ضد سرقت، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل لغزش و سیستم کنترل خودرو در شیب‌ آپشن‌های ایمنی هستند که در آریزو 6 به کار رفته است.

ارزش خريد چری آریزو ۶

قیمت آریزو 6 یا بهتر است بگوییم آریزو GX در بازار چین از 75 هزار یوان آغاز شده و تا 114 هزار یوان نیز ادامه می‌یابد. در رنج قیمتی آریزو 6 در بازار کشور می‌توان نمونه‌های کم کارکرد برخی از سدان‌های کره‌ای و ژاپنی را خریداری نمود که در مقایسه با آریزو 6 از کیفیت به مراتب بالاتری برخوردار هستند، اما سطح آپشن‌ها و امکانات رفاهی‌شان پایین‌تر است. با این تفاسیر، شاید بتوانیم ارزش خرید نسبتا متوسطی را برای این خودرو در نظر بگیری. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر به خودروهای شاسی بلند علاقه دارید در این رنج قیمتی می‌توانید چری تیگو 7 یا پژو 2008 را خریداری نمایید.

10
0 4.5

رقبای چری آریزو ۶

در شرایط فعلی بازار نمونه صفر کیلومتر کیا سراتو 2 لیتری آپشنال و همچنین نمونه‌های کم کارکرد مزدا 3 نیو، هیوندای النترا، میتسوبیشی لنسر رقیب اصلی چری آریزو 6 محسوب می‌شوند. تمامی رقبای نام برده شده همگی محصولاتی هستند که کیفیت‌شان نیازی به تعریف ندارد و توسط برندهای معتبر پشتیبانی می‌شوند، همچنین بازار دست دومشان نیز نسبتا پر رونق است؛ بنابراین در این رده قیمتی پیشنهاد می‌شود که خرید گزینه‌های نام برده شده را در اولویت خود قرار دهید. مطمئنا اگر از میان این خودروها در جستجوی خودرویی کم استهلاک با شبکه گسترده خدمات پس از فروش و بازار دست دوم پررونق هستید کیا سراتو بهترین انتخاب برایتان خواهد بود اما اگر توان خروجی، کیفیت بالای قطعات و طراحی جذاب اولویت‌های اصلی شما در خرید خودرو محسوب می‌شوند بهتر است به سراغ مزدا 3 بروید.


مشخصات فنی چری آریزو ۶

نام لاتین خودرو CHERY Arrizo 6
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C
کشور سازنده چین
سال طراحی 2018
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده چری ایران
حجم موتور 1498 سی سی توربوشارژ سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 9 سرعته CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 210 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
شتاب 0-100 9.2 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب TORISON BEAM
نوع فرمان برقی
طول 4710 میلیمتر
عرض 1825 میلیمتر
ارتفاع 1490 میلیمتر
وزن 1367 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 205/50R 17
رینگ و لاستیک عقب 205/50R 17
مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
پیمایش 797 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، خروجی هوا برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سیستم صوتی با مانیتور 9 اینچی، مجهز به 6 بلندگو و ساب ووفر،
غربیلک فرمان روکش چرمی، دکمه های چند منظوره روی فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرم، تنظیم دستی صندلی راننده
سیستم صندلی های عقب روکش چرم
سیستم روشنایی جلو چراغ جلو با تنظیم الکتریکی، دی لایت
سیستم روشنایی عقب چراغ ترمز LED
سنسورهای پیش فعال TPMS، سنسور پارک عقب، سنسور پارک خودرو در جلو
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل
سیستم آینه ها آینه های برقی، آینه های جانبی تاشو برقی،
سیستم شیشه ها شیشه های برقی
سیستهای سقف سانروف
سایر موارد ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین 30 درجه، دوربین داینامیک عقب، پنل روشنایی روی درب خودرو، ECO MODE، نورپردازی داخل کابین
کیسه های هوا 6 عدد(جلو، جانبی، پرده‌ای)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبلایزر، کیلس استارتر، قفل مرکزی
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی خنک شونده
سیستم های ترمز و پایداری ABS/EBD/TCS/EBD/BAS/EBA/HHC

عکس چری آریزو ۶

chery arrizo 6

chery arrizo 6

نمای جلو چری آریزو 6

نمای جلو چری آریزو 6

نمای عقب چری آریزو 6

نمای عقب چری آریزو 6

نمای عقب چری آریزو 6

نمای عقب چری آریزو 6

نمای عقب چری آریزو 6

نمای عقب چری آریزو 6

آینه بغل چری آریزو 6

آینه بغل چری آریزو 6

تهویه مطبوع ردیف عقب چری آریزو 6

تهویه مطبوع ردیف عقب چری آریزو 6

نمای دخلی چری آریزو 6

نمای دخلی چری آریزو 6

دکمه های فرمان چری آریزو 6

دکمه های فرمان چری آریزو 6

دکمه های فرمان چری آریزو 6

دکمه های فرمان چری آریزو 6

آپشنهای چری آریزو 6

آپشنهای چری آریزو 6

آپشنهای روی دستگیره چری آریزو 6

آپشنهای روی دستگیره چری آریزو 6

نمای داخلی درب جلو چری آریزو 6

نمای داخلی درب جلو چری آریزو 6

تنظیمات چراغ های جلو چری آریزو 6

تنظیمات چراغ های جلو چری آریزو 6

تنظیمات چراغ های سقفی چری آریزو 6

تنظیمات چراغ های سقفی چری آریزو 6

صندلی های جلو چری آریزو 6

صندلی های جلو چری آریزو 6

پیشرانه چری آریزو 6

پیشرانه چری آریزو 6

صفحه آمپر و کیلومترشمار چری آریزو 6

صفحه آمپر و کیلومترشمار چری آریزو 6

آپشنهای چری آریزو 6

آپشنهای چری آریزو 6

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar