ام وی ام X33 S CVT

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 01:39
ام وی ام X33 S CVT

بررسی ام وی ام X33 S CVT

X33S نسخه فیس لیفت کراس اوور X33 از شرکت چری چین است که اولین بار در سال ۲۰۰۵ روانه بازار کشور چین شد. تا به امروز شرکت چری تغییرات زیادی را تحت عنوان فیس لیفت در اغلب محصولات پر فروش خود اعمال کرده است و X33S نیز از جمله همین فیس لیفت‌ها به شمار می‌رود که در سال ۱۳۹۵ توسط مدیران خودرو در ایران رونمایی شد. به لطف قیمت‌گذاری مناسب و جذابیت‌های طراحی X33S را باید یکی از موفق‌ترین خودروهای چینی بازار ایران بدانیم که توانسته آمار فروش بسیار خوبی را از خود بجای بگذارد و حتی رکورد فروش نسخه‌های پیشین خود را نیز بشکند.

X33S از جمله آخرین فیس لیفت‌هایی است که شرکت چری روانه بازار ایران کرده است، بنابراین با یک طراحی کاملا مدرن مواجه هستیم و در برخورد اول شاید سخت بتوان باور کرد که این همان X33 است. در نمای جلو چراغ‌هایی کشیده را می‌بینیم که رخ زیبایی دارند و همچنین استفاده از یک سپر اسپرت، نمای بسیار خوبی به بخش جلو داده است. تنها تغییر چشمگیر نمای کناری نیز به رینگ‌ها و نصب برخی ادوات روی درها ختم شده است. در نهایت، نمای پشتی X33S هم نسبت به نمونه‌های قبلی چندان تغییر نکرده است و هنوز هم همان چراغ‌های کشیده و هماهنگ با بدنه را می‌بینیم که محافظ زاپاس را در بین خود جا داده‌اند. مجموعا می‌توان نمره خوبی به طراحی X33S داد و آن را خودرویی دانست که می‌تواند در زمینه طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. چینش و طراحی کابین X33S نیز تغییر کرده است و با یک کابین کاملا جدید مواجه هستیم که می‌تواند رضایت مشتریان را جلب کند. در کابین هنوز هم از پلاستیک استفاده شده، اما این پلاستیک نسبت به متریال‌های قبلی باکیفیت‌تر است.
علی رغم عرضه چندین فیس لیفت از X33 در ایران، اما هنوز از یک پیشرانه مشترک در تمام آن‌ها استفاده می‌شود. این پیشرانه می‌تواند ۱۳۹ اسب بخار قدرت در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۸۲ نیوتون متر گشتاور در ۴۳۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کرده و نیروی تولیدی خود را از طریق یک گیربکس ۷ دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو بفرستد. شتاب ۰ تا صد X33S نیز برابر با ۱۳ ثانیه ذکر شده است که نمی‌تواند برای عاشقان سرعت چندان عدد راضی‌کننده‌ای باشد. همچنین براساس اعلام شرکت سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با ۹.۵ لیتر است که البته این میزان در ترافیک‌های شهری تا ۱۱ لیتر هم افزایش می‌یابد. بنابراین X33S یک خودروی تقریبا پر مصرف است.
آپشن‌ها و امکانات رفاهی نقطه قوت خودروهای چینی هستند و X33S نیز از این قاعده مستثنا نیست و با لیست کاملی از امکانات روانه بازار شده است. کروز کنترل، مانیتور ۸ اینچی لمسی، کامپیوتر سفری، دکمه‌های کنترل روی فرمان، امکان تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم صندلی کنار راننده در ۴ جهت، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی، بالابر برقی شیشه‌های تمام درب‌ها و رینگ‌های اسپرت از جمله آپشن‌هایی هستند که X33S از آن‌ها برخوردار است.
اگر از نبود رقیب قدرتمند در سگمنت کراس‌ اوورهای ارزان قیمت صرف نظر کنیم، قیمت‌گذاری رقابتی و طراحی بروز رمز موفقیت X33S در ایران بود و این خودرو توانست فروش بسیار خوبی در بازار داشته باشد. اما هر خودرویی نقاط ضعف و قدرت خود را دارد. برای X33S می‌توانیم مزایایی مانند طراحی بروز، خدمات پس از فروش نسبتا مناسب، آپشن‌ها و امکانات خوب و قیمت متعادل با توجه به وضعیت بازار را ذکر کنیم. اما از سوی دیگر، مصرف سوخت بالا، شتاب نه چندان راضی کننده، نفوذ صدا به داخل کابین، کیفیت مونتاژ متوسط و کیفیت پایین کمک فنرها هم معایب X33S هستند که باید هنگام تصمیم گیری به خرید به آن‌ها توجه داشته باشید.

امنيت ام وی ام X33 S CVT

ام وی ام ایکس 33 در سال 2011 موفق به کسب 2 ستاره از 5 ستاره ایمنی موسسه ANCAP استرالیا شده است؛ بنابراین نباید انتظار چندانی به امنیت این خودرو داشته باشیم. تجهیزات ایمنی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ABS و EBD، قفل مرکزی، ایموبلایزر و کمربند ایمنی 3 نقطه ای تنها امکانات محدود ایمنی X33S هستند، همچنین نبودن سیستم کنترل پایداری یا ESP یکی از ضعف‌های امنیتی این خودرو محسوب می‌شود.

ارزش خريد ام وی ام X33 S CVT

ام وی ام X33S در ابتدا تحت عنوان یک کراس اوور در رنج قیمتی زیر 100 میلیون تومان در بازار کشور عرضه شد و همین فرمول قیمت‌گذاری نیز عامل موفقیت آن بود. مزایا و معایبی که در بالا برای X33S ذکر کردیم باعث می‌شوند که یک ارزش خرید متوسط را برای این کراس اوور چینی در نظر بگیریم. اگر به دنبال خرید یک شاسی بلند با طراحی بروز خارجی و داخلی، آپشن‌های مناسب و قیمت معقول هستید، ام وی ام X33S شاید یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که می‌توانید با توجه به شرایط بازار خودرو خریداری کنید. اما گزینه‌های دیگری مانند هاوال H2 نیز در سگمنت کراس اوورها وجود دارند که شاید از جهاتی یک سر و گردن بالاتر از X33S جای بگیرند و می‌توانید به خرید آن‌ها هم فکر کنید.

10
0 4.5

رقبای ام وی ام X33 S CVT

افزایش قیمت دلار باعث شده است تا قیمت کراس اوورهای چینی بازار نیز افزایش قابل توجهی داشته باشد. با این جال، هایما S5، جک S3، بیسو T3 را شاید بتوانیم نزدیک‌ترین رقبای ام وی ام X33S بدانیم. از میان سه خودرو نام برده شده هایما S5 با مزایایی مانند پیشرانه توربوشارژ قدرتمند‌، آپشن‌های رفاهی متنوع، مصرف سوخت بهینه‌ و چالاکی بیشتر گزینه منطقی‌تری برای خرید به نظر می‌رسد؛ البته هایما S5 نیز خودروی بی نقصی نیست و پیش از خرید باید مواردی مانند کیفیت نسبتا پایین مونتاژ و عملکرد کند گیربکس CVT آن را نیز باید مدنظر داشته باشید.


مشخصات فنی ام وی ام X33 S CVT

نام لاتین خودرو MVM X33 S
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J- شاسی بلند جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2013
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده مدیران خودرو
حجم موتور 1971 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 7 سرعته CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 136 اسب بخار در 5750 دور بر دقيقه
گشتاور 180 نيوتن متر در 4500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 185 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 13 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4419 میلیمتر
عرض 1765 میلیمتر
ارتفاع 1651 میلیمتر
فاصله محوری 2510 میلیمتر
وزن 1420 کیلوگرم
حجم صندوق 550 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 215/60R17
رینگ و لاستیک عقب 215/60R17
مصرف سوخت ترکیبی 9.5 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ساير امتيازات ایمنی 2 ستاره ایمنی از موسسه ANCAP
سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه هوشمند
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا مانبتور 8 اینچی لمسی / قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات موبایل بر روی صفحه نمایش خودرو(Mobile Mirror Link)
غربیلک فرمان دکمه کنترل سیستم صوتی وکروز کنترل بر روی فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرمی/ تنظیم 6 جهته صندلی راننده و 4 جهته صندلی سرنشین جلو
سیستم صندلی های عقب روکش چرمی
سیستم روشنایی جلو مجهزبه دی لایت/مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل
سیستم آینه ها تنظیم برقی آینه‌های کناری، آینه دید عقب با قابلیت کاهش نور
سیستم شیشه ها شیشه‌های برقی
سیستهای سقف سانروف برقی دو حالته
سایر موارد قابلیت رانندگی در دو حالت ECO MODE و SPORT/ سیستم مدیریت پیمایش / اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث / ستون و سقف مشکی رنگ و سپر جلو سفارشی (در مدل اسپرت)، رینگ‌های اسپرت
کیسه های هوا 2 عدد ( راننده و سرنشین جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی دزدگیر/استارت دکمه ای
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS + EBD

عکس ام وی ام X33 S CVT

نمای جلو ام وی ام x33 s

نمای جلو ام وی ام x33 s

آینه بغل ام وی ام x33 s

آینه بغل ام وی ام x33 s

mvm-x33-s

mvm-x33-s

آپشنهای روی دستگیره ام وی ام x33 s

آپشنهای روی دستگیره ام وی ام x33 s

نمای داخلی درب جلو ام وی ام x33 s

نمای داخلی درب جلو ام وی ام x33 s

تنظیمات صندلی جلو ام وی ام x33 s

تنظیمات صندلی جلو ام وی ام x33 s

تنظیمات چراغ های جلو ام وی ام x33 s

تنظیمات چراغ های جلو ام وی ام x33 s

صندلی های جلو ام وی ام x33 s

صندلی های جلو ام وی ام x33 s

نمای داخلی درب عقب ام وی ام x33 s

نمای داخلی درب عقب ام وی ام x33 s

فضای ردیف عقب ام وی ام x33 s

فضای ردیف عقب ام وی ام x33 s

صفحه آمپر و کیلومترشمار ام وی ام x33 s

صفحه آمپر و کیلومترشمار ام وی ام x33 s

تنظیمات تهویه مطبوع ام وی ام x33 s

تنظیمات تهویه مطبوع ام وی ام x33 s

دسته دنده ام وی ام x33 s

دسته دنده ام وی ام x33 s

پیشرانه ام وی ام x33 s

پیشرانه ام وی ام x33 s

نمای عقب ام وی ام x33 s

نمای عقب ام وی ام x33 s

نمای داخلی ام وی ام x33 s

نمای داخلی ام وی ام x33 s

نمایشگر داشبورد ام وی ام x33 s

نمایشگر داشبورد ام وی ام x33 s

دکمه های فرمان ام وی ام x33 s

دکمه های فرمان ام وی ام x33 s

دکمه های فرمان ام وی ام x33 s

دکمه های فرمان ام وی ام x33 s

نمای عقب ام وی ام x33 s

نمای عقب ام وی ام x33 s

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar