ام وی ام ۳۱۵ مدل ۱۳۹۱-۱۳۹۳

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 13:31
ام وی ام 315 مدل 1391-1393

بررسی ام وی ام ۳۱۵ مدل ۱۳۹۱-۱۳۹۳

۳۱۵ از جمله محصولات شرکت چری چین است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در سال ۲۰۰۹ رسما به سبد محصولات شرکت چری اضافه گردید. نام اصلی این خودرو فالوین (Fulwin) است که در ایران با نام MVM 315 شناخته می‌شود. شرکت مدیران خودرو در سال ۱۳۹۱ مونتاژ نسل اول این هاچبک را برای بازار ایران آغاز کرد و در سال ۹۴ نیز نسخه فیس‌لیفت آن به بازار عرضه گردید. در سال‌های ابتدایی تولید، ام وی ام ۳۱۵ در دو نسخه هاچبک و سدان به تولید رسید اما پس از مدتی تولید نسخه سدان آن متوقف شد. MVM 315 اولیه به دلیل کیفیت پایین قطعات، مشکلات فنی و عدم اعتماد خریداران ایرانی به خودروهای چینی نتوانست توجه خریداران ایرانی را به خود جلب کند و فروش نسبتا ضعیفی را در بازار کشورمان تجربه کرد.

نسخه‌ای از ۳۱۵ که در سال ۹۱ به بازار ایران عرضه شد از طراحی نسبتا جذابی برخوردار بود، اما اگر بخواهیم طراحی آن را با نسخه فیس‌لیفت آن مقایسه کنیم، نمی‌توانیم طراحی آن را چندان جذاب بدانیم. چراغ‌های جلو نمای خوب و هماهنگی دارند و زیبایی آن‌ها با جلو پنجره کوچکی که لوگوی چری را در وسط آن قرار دارد تکمیل می‌شود. در نمای پشتی نیز MVM 315 از طراحی مناسبی برخوردار است و می‌تواند برای اغلب جوانان مناسب به نظر برسد. فضای کابین MVM 315 نیز از طراحی ساده و ناهماهنگی برخوردار است که به سختی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد؛ همچنین در کنار این طراحی عجیب کیفیت متریال استفاده شده در کابین ۳۱۵ نیز در حد بسیار پایینی قرار دارد.
MVM 315 به یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی مجهز شده است که توان تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را دارد یک گیربکس ۵ سرعته دستی مسئول انتقال نیروی تولید شده پیشرانه ۳۱۵ به چرخ‌های جلو است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو برابر با ۱۵ ثانیه ذکر شده که این زمان برای یک هاچبک ۱۲۱۰ کیلوگرمی به هیچ وجه مناسب به نظر نمی‌رسد. براساس اعلام مدیران خودرو، مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ۳۱۵ حدود ۶.۵ لیتر است که مصرف مناسبی برای یک هاچبک جمع و جور به نظر می‌رسد؛ البته این میزان مصرف سوخت در استفاده‌های شهری ممکن است تا ۹ لیتر در هر صد کیلومتر افزایش یابد.
یکی از مشکلاتی که تمامی خریداران ۳۱۵ با آن درگیر هستند، کیفیت پایین دیسک و صفحه کلاچ این خودرو است که باعث شده ۳۱۵ در زمان حرکت در سربالایی‌ها یا مواقعی که ظرفیت سرنشینان خودرو تکمیل است از عملکرد بسیار کندی برخوردار باشد. طبق تحقیقات انجام شده حتی نمایندگی‌ها هم از رفع مشکل پیش آمده ناتوان بوده و تنها راه نجات خریداران تعویض دیسک و صفحه و پایه‌های نگه دارنده آن با نمونه‌های باکیفیت‌تر است.
MVM 315 مونتاژ شده در ایران به آپشن‌هایی نظیر سنسور دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ ترمز سوم، مه شکن جلو و عقب، شیشه‌های برقی، تنظیم برقی آینه‌های کناری و تنظیم ۴ جهنه صندلی جلو مجهز شده است. با نگاهی به امکانات نوشته شده به‌راحتی می‌توان دریافت که ام وی ام ۳۱۵ در مقایسه با رقبایی مانند پژو ۲۰۶ از آپشن‌های بیشتری برخوردار است. ام وی ام ۳۱۵ به عنوان یک هاچبک اقتصادی می‌تواند مزایایی مانند مصرف سوخت مناسب و آپشن‌هایی خوب نسبت به رقبا را ارائه دهد؛ اما از سوی دیگر، معایبی مانند طراحی کابین نه چندان زیبا و پر سروصدا، کیفیت مونتاژ پایین، موتور کم قدرت، شتاب و گیربکس ضعیف قطعا باعث می‌شوند که به خرید گزینه‌های دیگر حاضر در بازار فکر کنید.

امنيت ام وی ام ۳۱۵ مدل ۱۳۹۱-۱۳۹۳

ام وی ام 315 در سال 2010 توسط موسسه ایمنی CNCAP مورد بررسی قرار گرفت و موفق شد 4 ستاره ایمنی را از این موسسه دریافت نماید. از جمله تجهیزات ایمنی اندکی که 315 به آن مجهز شده است، می‌توان به 2 عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، ترمز ABS، ایموبیلایزر و قفل مرکزی اشاره کرد.

ارزش خريد ام وی ام ۳۱۵ مدل ۱۳۹۱-۱۳۹۳

با در نظر گرفتن نواقصی که 315 در بخش کیفیت، توان فنی و طراحی از آن برخوردار است و همچنین بازار خرید و فروش بسیار ضعیف این خودرو در بازار داخلی باعث می‌شود تا ام وی ام 315 از ارزش خرید بسیار کمی برخوردار باشد. در رنج قیمتی این خودرو اگر به خودروهای سدان علاقه‌مند باشید می‌توانید نمونه‌های کم کارکرد پژو 405 یا سمند LX را خریداری نمایید.

10
0 4

رقبای ام وی ام ۳۱۵ مدل ۱۳۹۱-۱۳۹۳

در حال با در نظر گرفتن رنج قیمتی نمونه‌های دست دوم 315 هاچبک می‌توان نمونه دست دوم خودروهایی همچون برلیانس H220، پژو 206 تیپ 2 یا حتی نمونه صفر کیلومتر تیبا 2 را رقیبی برای این خودرو در نظر گرفت. از میان خودروهای نام برده شده اگر به دنبال خودرویی اصیل و نسبتا با کیفیت هستید که پس از خرید آن هیچ نگرانی از بابت خدمات پس از فروش یا تهیه قطعات مصرفی نداشته باشید، مطمئنا بهترین انتخاب پژو 206 تیپ 2 خواهد بود.


مشخصات فنی ام وی ام ۳۱۵ مدل ۱۳۹۱-۱۳۹۳

نام لاتین خودرو MVM 315
کلاس بدنه هاچ بک
سگمنت جهانی B
کشور سازنده چین-مونتاژ ایران
سال طراحی 2009
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده مدیران خودرو
حجم موتور 1497 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 سرعته دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 107 اسب بخار در 5750 دور بر دقيقه
گشتاور 140 نيوتن متر در 4500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 170 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 11.8 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب نیمه مستقل
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4139 میلیمتر
عرض 1686 میلیمتر
ارتفاع 1492 میلیمتر
فاصله محوری 2527 میلیمتر
وزن 1275 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 185/60R15
رینگ و لاستیک عقب 185/60R15
مصرف سوخت ترکیبی 6.3 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 4 اسپیکر- USB - MP3
سیستم صندلی های جلو روکش پارچه-تنظیم دستی صندلی‌ راننده و سرنشین جلو
سیستم صندلی های عقب روکش پارچه
سیستم روشنایی جلو هالوژن-مه‌شکن
سیستم روشنایی عقب مه‌شکن
سیستمهای کمکی راننده سنسور عقب
سیستم آینه ها آینه جانبی با تنظیم برقی
سیستم شیشه ها برقی
کیسه های هوا 2 عدد-راننده و سرنشین جلو
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه ای
سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیکی
سیستم های ترمز و پایداری ترمز ضدقفل

عکس ام وی ام ۳۱۵ مدل ۱۳۹۱-۱۳۹۳

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "ام وی ام ۳۱۵ مدل ۱۳۹۱-۱۳۹۳"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Mvm315
مهمان

عشق است ۳۱۵ هزار پله بهتر و بالاتر از ماشین های آشغال ایرانی

کوروش
مهمان

پارس elxدارم با ۳۱۵سر سوییچ میزنم کی میاد

حسین
مهمان
سلام دوست عزیز اطلاعاتی که دادید خیلی قدیمی هستن.ام وی ام ۳۱۵ مدت زیادذی هست که سیستم صفحه کلاچ رو تغییر داده و مصرف کننده مشکلی در سربالایی ها نداره.همچنین کیفیت متریال داخلی خیلی خیلی تفاوت کرده و بسیار خوب شده.شتاب خیلی خوب و قابل قبوله ،سرنشینان عقب مشکلی ندارن…..دید غقب ضعیف هست ولی آیینه های بزرگ بغل این ضعف رو تا حد زیادی جبران کرده.. صندوق عقب جادار و شکل ظاهری زیبا،داشتن امکانات رفاهی بیشتر در داخل خودرو نمیدونم به عمد یا به سهو اطلاعات غلطی دادید. در مجموع من و بسیاری از دوستانم که چند ساله از این… بیشتر