ام وی ام x55

بروزرسانی در: سه شنبه 24 بهمن 02 ساعت 15:31
ام وی ام x55

بررسی ام وی ام x55

ام وی ام X55 از جمله جدیدترین محصولات شرکت مدیران خودرو است که در آذرماه ۱۳۹۸ رسما در ایران رونمایی شد. این خودرو در چین با نام تیگو ۵X روانه بازار می‌شود و در برخی بازارهای خارج از چین نیز به تیگو ۴ معروف است، اما در ایران نام X55 را به خود گرفته و در دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت به دست مشتریان ایرانی می‌رسد.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید ام وی ام ایکس ۵۵ برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ تحت عنوان کانسپتی به نام Concept Beta معرفی گردید و در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ نیز وارد بازار چین شد. ام وی ام X55 را به نوعی می‌توان نمونه ارتقا یافته تیگو ۵ بدانیم که قرار است بزودی راهی بازار کشورمان شود.

ام وی ام X55 روی پلتفرمی موسوم به T1X ساخته شده که پیش از این در ساخت تیگو ۷ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. شرکت چری در سال ۲۰۱۸ نمونه فیس لیفت X55 را روانه بازار چین کرد و نمونه‌ای که برای مونتاژ در ایران انتخاب شده نیز همین مدل فیس لیفت است که نسبت به نمونه پیشین طراحی جذاب‌تری دارد. در یک نگاه کلی می‌توان گفت که‌ ام وی ام X55 از طراحی مدرن و اسپرت برخوردار است و پیشرفت‌های چری در زمینه طراحی را می‌توان به وضوح در آن مشاهده کرد. کابین این شاسی بلند تازه وارد نیز طراحی مدرنی دارد که البته تاحدودی به مدل تیگو ۷ شبیه است.
علاوه بر پلتفرم، ام وی ام X55 پیشرانه خود را نیز از تیگو ۷ به عاریت گرفته است. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و نیرو تولید شده خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل کند. هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد شتاب و مصرف ترکیبی X55 منتشر نشده و شرکت مدیران خودرو تنها به اعلام قیمت رسمی بسنده کرده است، اما می‌توان پیش بینی کرد که این خودرو ۱۳۶۰ کیلوگرمی طی زمان حدود ۱۱ ثانیه بتواند سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و مصرف ترکیبی آن نیز حدود ۸ لیتر در هر صد کیلومتر باشد.
براساس کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی مدیران خودرو، ام وی ام X55 با طیف وسیعی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی روانه بازار ایران می‌شود. وقتی به لیست آپشن‌های این خودرو نگاه می‌کنیم به موارد جالب توجهی بر می‌خوریم که از جمله آن‌ها می‌توان به ترمز دستی برقی، اتوهلد، کروز کنترل، صندلی‌های جلو برقی به همراه گرمکن، دوبین ۳۶۰ درجه، سانروف برقی دو حالته، نمایشگر ۹ اینچی، سیستم ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و چندین آپشن دیگر اشاره کرد؛ بنابراین از لحاظ امکانات رفاهی، ام وی ام X55 در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.
اعمال مجدد تحریم‌ها، خروج برندهای معتبر از بازار و همچنین ممنوعیت واردات خودرو راه را برای شرکت‌های چینی همواره کرده است تا در بازار کشور فرصت عرض اندام پیدا کنند. ام وی ام X55 نیز جدیدترین تحفه چری برای بازار کشور است که البته در نوع خود تحفه قابل قبولیست. این خودرو هنوز به دست مشتریان ایرانی نرسیده است؛ بنابراین نمی‌توانیم فعلا در مورد مزایا و معایب آن صحبت کنیم، اما قیمت بالایی که کارخانه برای آن در نظر گرفته احتمالا به پاشنه آشیل آن در ایران تبدیل خواهد شد.

امنيت ام وی ام x55

مطابق روال اکثر خودروهای چینی، ام وی ام X55 نیز توانسته 5 ستاره ایمنی کامل را از موسسه C-NCAP چین دریافت کند. 6 ایربگ، ترمزهای دیسکی به همراه ABS و EBD، ایموبلایزر و سیستم‌های TCS، HHC، HDC و EBA از جمله تجهیزات ایمنی هستند که در این خودرو به چشم می‌خورد.

رقبای ام وی ام x55

می‌توان از کوپا T210 رویال، هاوال H2 و هایما S7 توربو به عنوان رقیب ام وی ام X55 یاد کرد. از لحاظ امکانات رفاهی و پشتیبانی قطعا ام وی ام X55 یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر است، اما قیمت بالاتر می‌تواند کار را برای آن سخت کند. در همین رده قیمتی می‌توانید به خرید نمونه‌های کم کارکرد سانگ یانگ تیوولی به عنوان یک کراس اوور کره‌ای قابل اعتماد نیز فکر کنید. کیا سراتو و چری آریزو 6 دیگر گزینه‌هایی هستند که در سگمنت خودروهای سدان می‌توانید در این رده قیمتی خریداری کنید.


مشخصات فنی ام وی ام x55

نام لاتین خودرو MVM X55
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J - شاسی بلند جمع وجور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2018
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده مدیران خودرو
حجم موتور 1500 سی سی
نوع موتور sqre4t15b توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 2کلاچه
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 210 نيوتن متر در 1750-4000 دور بر دقيقه
ضريب تراکم 9/5:1
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی پاشش سوخت چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با فنر پیچشی، میله نگهدارنده و ضد لغزش
سیستم تعلیق عقب کشنده چندگاه با فنر پیچشی
نوع فرمان برقی
طول 4358 میلیمتر
عرض 1830 میلیمتر
ارتفاع 1670 میلیمتر
فاصله محوری 2630 میلیمتر
وزن 1360 کیلوگرم
حجم صندوق 340 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 215/60R17
رینگ و لاستیک عقب 215/60R17
مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 51 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه الکتریکی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا مانیتور 9 اینچی لمسی، پورت USB، شش عدد بلندگو استریو، اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، قابلیت اشتراک گذاری محتوای موبایل و ... روی نمایشگر چندرسانه ای خودرو
غربیلک فرمان کنترل سیستم صوتی روی فرمان
سیستم صندلی های جلو تنظیم برقی صندلی راننده
سیستم روشنایی جلو چراغ های روزتاب LED
سیستم روشنایی عقب چراغ های ترمز LED
سنسورهای پیش فعال نمایش فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده سنسور پارک خودرو در عقب، کروز کنترل
سیستم آینه ها آینه های جانبی برقی گرمکن دار
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی تمام درها با فشار یک دکمه
سیستهای سقف سانروف دو حالته برقی
سایر موارد سیستم نمایش اطلاعات خودرو، دوربین 360 درجه، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، طراحی داخلی چرم تیره، کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند، سیستم رانندگی اقتصادی
کیسه های هوا کیسه های هوا جلو و جانبی از نوع SRS
سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبلایزر، کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای تمام سرنشینان، هشدار دهنده بازماندن درب های خودرو
ترمزهای جلو: سیستم ABS و EBD، دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب سیستم ABS و EBD، دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری دوربین داینامیک (حساس به زاویه خطوط فرمان)
سیستم های ترمز و پایداری ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری ESP

عکس ام وی ام x55

عکس ام وی ام x55

نمای جانبی ام وی ام x55

عکس ام وی ام x55

نمای عقب ام وی ام x55

ام وی ام x55

نمای جلوی ام وی ام x55

ام وی ام x55

mvm x55

ام وی ام x55

فضای ردیف جلو mvm x55

ام وی ام x55

فضای داخلی ام وی ام x55

کیلومترشمار و آمپر ام وی ام x55

مانیتور ام وی ام x55

نمای جانبی mvm x55

نمای جانبی mvm x55

تصویر فضای داخلی ام وی ام x55

تصویر فضای داخلی ام وی ام x55

تصویر فضای داخلی ام وی ام x55

تصویر فضای داخلی ام وی ام x55

نمای جانبی mvm x55

نمای جانبی mvm x55

نمای عقب MVM x55

نمای داخلی ام وی ام x55

نمای داخلی ام وی ام x55

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

6 دیدگاه ها برای "ام وی ام x55"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Hossein
مهمان

ماشین خوبیه ولی اگه من باشم اریزو ۶ میگیرم هم زیبایی بیشتری داره هم اپشن بیشتر

رضا
مهمان

سپاسگزارم از مطالب خوبتون

بزرگ
مهمان

لطفا یه باسواد استخدام کنید تا املای صحیح کلمات رو یادتون بده و از ذهن معیوبتون هرچی میگذره نریزید تو وب همین شما بیسوادها مملکت رو‌دست گرفتید که وضعیت کشور اینطوریه .!!
ارز اندام = عرض اندام

حسین
مهمان

دوست عزیز مودب باش .واقعن از این سایت رضایت کامل دارم. در مورد هر خودرویی اطلاعات دقیقی بهت میده. از زحمات همه عزیزان که بدون هیچ چشمداشتی اطلاعات خودرویی دقیقی در اختیار ما قرار میدهند کمال تشکر وقدردانی دارم .انصافن این سایت بانک اطلاعات خودرویی قوی وموثری دارد .جهت خرید خودرو ومقایسه انواع خودرو ها. اطلاعات واخبار بروز شرکتهای خودرویی را اطلاع رسانی میکند.

علی
مهمان

ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتین.فکر میکنم با توجه به اینکه ام وی ام تو ایران شناخته شده هست و مدلهای دیگرش در طول زمان کیفیت نسبتا سازگاری رو داشته فروش خوبی انجام بده