چری آریزو ۵ توربو

بروزرسانی در: سه شنبه 24 بهمن 02 ساعت 15:33
چری آریزو 5 توربو

بررسی چری آریزو ۵ توربو

آریزو ۵ یکی از سدانهای کمپانی چری در سگمنت C می‌باشد که در سال ۲۰۱۵ رونمایی و معرفی شد و از سال ۲۰۱۶ رسما به بازارهای دیگر عرضه شد. مدیران خودرو در سال ۱۳۹۴ تصمیم به تولید و مونتاژ این خودرو با همکاری کمپانی چینی چری گرفت و در سال ۱۳۹۵ بود که چری آریزو ۵ را این بار با نشان چری و نه نشان ام وی ام روانه بازار ایران کرد. چری آریزو ۵ در سال ۱۳۹۵ با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی در دو تیپ اکسلنت و لاکچری در نسخه های اتوماتیک و دنده‌ای عرضه شد و بعد از یکسال مدیران خودرو نسخه توربو این خودرو را با نام آریزو ۵ TE در سال ۱۳۹۶ صرفا در یک تیپ و در نسخه اتوماتیک روانه بازار کرد که در بخش فنی بهبودهای چشمگیری نسبت به نسخه تنفس طبیعی داشت و دیگر از کندی شروع حرکت و کشش کم در سربالایی ها خبری نبود!

آریزو ۵ توربو در نمای ظاهری تفاوت خاصی با آریزو ۵ تنفس طبیعی ندارد و صرفا علامت ۱.۵T روی گلگیر اضافه شده است و کالیپرهای ترمز نیز به رنگ قرمز درآمده است! در بخش آپشن هم تفاوت خاصی بین این نسخه با نسخه اکسلنت آریزو ۵ تنفس طبیعی نیست و ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پیشرانه آریزو ۵ توربو TE دقیقا با پیشرانه آریزو ۶ و تیگو ۷ یکسان است! آریزو ۵ توربو بر پایه پلت فرم خودروی ام وی ام ۳۱۵ ساخته شده هست و باید به مصاف رقبایی نظیر ام جی ۳۶۰ توربو و دنا پلاس جوانان برود. در این مقاله صرفا میخواهیم به نقد و بررسی آریزو ۵ توربو TE بپردازیم پس با Z4Car همراه باشید.

در بخش نمای ظاهری متوجه میشویم که طراحی خودروهای چری به یک زبان مشترک رسیده است و طبق ادعای مهندسان شرکت چری، در طراحی آریزو ۵ از حرکات آب الهام گرفته شده و به همین دلیل این خودرو نسبت به سایر هم‌رده‌های خود از آیرودینامیک بسیار خوبی برخوردار است. در بخش نمای جلویی شاهد چراغهای نسبتا کشیده و دی لایت هستیم که در کنار جلو پنجره نسبتا بزرگ آن جلوه خوبی به نمای جلوی داده اند. در بخش نمای جانبی شاهد ۳ خطی هستیم که ۲ تا از آنها در قسمت پایینی و روی دربها هستند و دیگری که در قسمت بالایی می باشد از گلگیر عقب شروع شده و روی گلگیر جلو محو شده است و همین خطها و برآمدگی های روی بدنه به جذابیت بیشتر خودرو کمک کرده است. رینگهای ۱۷ اینچی آریزو ۵ توربو طراحی زیبایی دارد و برای خودرویی در این ابعاد و اندازه مناسب ارزیابی میشود. تا وقتی به عقب آریزو ۵ نگاه نکرده بودیم همه چیز خوب بود اما وقتی به نمای عقبی خودرو نگاه میکنیم هارمونی زیادی را با دیگر اجزای این خودرو نمیبینیم اما به صورت کلی قابل قبول ارزیابی میشود و البته که بحث طراحی امری سلیقه ای می‌باشد، حالا به نظر شما نمای عقبی آریزو ۵ زیباست یا خیر؟

آریزو 5 توربو

آریزو ۵ در بخش طراحی داخلی نسبت به سال طراحی خودرو که برای سال ۲۰۱۵ می‌باشد هارمونی خوبی دارد و بسیار شبیه به کراس اوورهمین کمپانی یعنی تیگو ۵ است و به صورت کلی با ورود به کابین آریزو ۵ حس ارزان بودن و کیفیت پایین به شما دست نخواهد داد که این نکته مثبتی در این رنج قیمتی است.

آریزو۵ توربو شامل امکاناتی نظیر کیلس استارتر، ۴ شیشه بالابر برقی، کروز کنترل، روکش چرم صندلی ها ،سنسور عقب، سانروف، ۶ ایربگ ، کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه کنترل کشش و پایداری، سنسور فشار باد تایر و ترمز کمکی می باشد و میتوان گفت تمامی آپشنهای تیپ اکسلنت نسخه تنفس طبیعی را داراست و تهویه مطبوع آن نیز دیجیتالی شده است.

نمای داخلی چری آریزو 5 توربو

متاسفانه تنظیم صندلی ها در این خودرو مطابق نسخه قبلی صرفا به صورت دستی انجام میشود و همینطور دارای فرمان برقی نمی باشد که شاید چندان به مذاق خریداران آن خوش نیاید!

در بخش فنی آریزو ۵ توربو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو بهره میبرد که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض ۷ سرعته، به چرخهای جلو منتقل میکند. شتاب صفر تا صد نسخه اتوماتیک حدود ۱۰ ثانیه اعلام شده است که در عمل نیز همین مقدار را ثبت میکنید و همین باعث میشود در رده قیمتی خودش یکی از پرشتابترین خودروها باشد و حتی نسبت به ۲ لیتری های تنفس طبیعی نیز بهتر ظاهر میشود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۷ الی ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که البته این مصرف سوخت ۷ الی ۸ لیتری زمانی است که شما پرگاز با خودرو رانندگی نکنید. گنجایش باک آریزو ۵ توربو ۴۸ لیتر می باشد و طول، عرض و ارتفاع خودرو معادل ۴۵۳۲ میلی‌متر، ۱۸۱۴ میلی‌متر و ۱۴۸۷ میلی‌متر است و فاصله محوری آن نیز ۲.۶۵ متر است که برای خودرویی در این سگمنت قابل قبول است و فضای پای سرنشینان عقب بسیار خوب است و فضای سر نیز صرفا برای افرادی بلند قد شاید کمی اذیت کننده باشد.

آریزو 5 توربو

پیشرانه آریزو ۵ توربو نسبت به نسخه قبلی که تنفس طبیعی بود کاملا دگرگون شده است و هم شتاب صفر تا صد مناسبی دارد و هم کشش خودرو در دور موتورهای میانی و سربالایی ها مناسب ارزیابی میشود. کابین آریزو ۵ توربو نسبتا آرام است و سر و صدای اضافی به آن وارد نمیشود و یکی از نکات مثبت آریزو ۵ نیز همین مورد است. در بخش هندلینگ نیز نسبت به هم رده های خودش قابل قبول است اما خیلی خوب هم نیست و مثلا از خودرویی مثل ام جی ۳۶۰ توربو اتوماتیک ضعیف تر به نظر میرسد و در نهایت یکی از مهم‌ترین معایب آن سواری خشک آن است که تقریبا تمامی دارندگان این خودرو از آن می نالند!

امنيت چری آریزو ۵ توربو

آریزو 5 در نسخه ای که دارای 6 ایربگ بوده است موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از C-NCAP چین شده است و از این حیث میتوان به امنیت این خودرو خوش بود هر چندکه ستاره ایمنی موسسه چینی به اندازه موسسه اروپایی یورو انکپ سختگیرانه نیست!

ارزش خريد چری آریزو ۵ توربو

ارزش خرید آریزو 5 توربو با توجه به مزایا و معایب ذکر شده  نسبتا مناسب ارزیابی میشود چرا که هم بازار خرید و فروش مناسبی دارد و هم گستردگی خدمات پس از فروش آن قابل قبول است. البته در این رنج قیمتی خودروهای کارکرده با سال ساخت قدیمی‌تر نظیر سراتو 1600 سی سی، آوانته، مزدا 3 ، رنو مگان وجود دارند که این انتخابها برای کسانی است که برند بودن خودرو برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است، البته که اگر بتوانید سالم این خودروها را پیدا کنید درست است که آپشنهای زیادی ندارند اما در بخش دوام و استهلاک و عدم حساسیت به بنزین بسیار بهتر از خودرویی نظیر آریزو 5 هستند.

10
0 5.5

رقبای چری آریزو ۵ توربو

آریزو 5 توربو در مقایسه با رقبای خودش از طراحی بهتر و کابین زیباتر برخوردار است اما از معایبی نظیر خشکی سواری و حساسیت پیشرانه به بنزین رنج میبرد. در این رده قیمتی بسترن B30  اگرچه شتاب آریزو 5 توربو را ندارد اما سواری بهتری ارائه میدهد. در این رده قیمتی اگر به دنبال خودروی چینی صفرکیلومتر هستید که دوام فنی خوبی داشته باشد و حساسیتهای پیشرانه نسبت به بنزین را نیز نداشته باشد جک J4 انتخاب مناسبی می باشد اگرچه بازار خرید و فروش ضعیفی دارد!


مشخصات فنی چری آریزو ۵ توربو

نام لاتین خودرو Arrizo 5T
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C
کشور سازنده چین-مونتاژ مدیران خودرو
سال طراحی 2016
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده مدیران خودرو
حجم موتور 1499 سی سی
نوع موتور توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک CVT با 7 دنده مصنوعی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 210 نيوتن متر در 1750-4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 190 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 9.8 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با فنر پیچشی و میله ی نگه دارنده و ضد لغزش
سیستم تعلیق عقب پبچشی نیمه مستقل
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4532 میلیمتر
عرض 1814 میلیمتر
ارتفاع 1487 میلیمتر
فاصله محوری 2650 میلیمتر
وزن 1387 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 205/50R17
رینگ و لاستیک عقب 205/50R17
مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 48 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع دیجیتال
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا اسپیکرهای جلو و عقب-مانیتور 7 اینچی لمسی-USB - MP3 - iPod - MirrorLink - SD card-نمایشگر صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
غربیلک فرمان روکش چرم - دکمه‌های کنترلی
سیستم صندلی های جلو روکش چرم-صندلی‌ راننده 6 حالته دستی-صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
سیستم صندلی های عقب روکش چرم-تاشو یک‌ تکه - دسترسی به صندوق عقب-ایزوفیکس صندلی
سیستم روشنایی جلو هالوژن-دی‌لایت-چراغ روشنایی در روز
سیستم روشنایی عقب مه‌ شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده دوربین عقب-کروز کنترل-کنترل ایستایی در سربالایی-سنسور عقب
سیستم آینه ها آینه جانبی با تنظیم برقی
سیستم شیشه ها برقی-بالابر آنتی‌ترپ
سیستهای سقف سانروف
سایر موارد 2 حالت رانندگی (اکو - اسپرت)-چراغ بدرقه-خروجی 12 ولت
کیسه های هوا 6 عدد-راننده و سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی جلو
سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبلایزر-ریموت کنترل یدکی-ورود بدون کلید - استارت دکمه‌ای-کمربند ایمنی 3نقطه ای جلو و عقب
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS-EBD-ترمز کمکی-کنترل کشش - کنترل پایداری

عکس چری آریزو ۵ توربو

نمای جانبی آریزو 5 توربو

نمای جانبی آریزو 5 توربو

آریزو 5 توربو

آریزو 5 توربو

نمای جانبی آریزو 5 توربو

نمای جانبی آریزو 5 توربو

نمای داخلی چری آریزو 5 توربو

نمای داخلی چری آریزو 5 توربو

کالیپرهای قرمز چری آریزو 5 توربو

کالیپرهای قرمز چری آریزو 5 توربو

نمای جلو چری آریزو 5 توربو

نمای جلو چری آریزو 5 توربو

نمای عقب چری آریزو 5 توربو

نمای عقب چری آریزو 5 توربو

نمای داخلی چری آریزو 5 توربو

نمای داخلی چری آریزو 5 توربو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

9 دیدگاه ها برای "چری آریزو ۵ توربو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
داوود
مهمان

بنده آریزو۵ دارم ،مدل ۹۵از همون اول تا الان غیر از وسائل مصرفی مثل لاستیک وروغن ،باطری ،وفیلترهای موجود در ماشین هیچ وسیله دیگری ازش تعویض نکردم حتی آب رادیات و برف پاکن ها فابریک خود ماشین ،،بشدت ماشین کم استهلاکی هست

علی
مهمان

سلام..من این ماشینو از سال ۹۵ دارم هندلینگش عالیه و نقطه قوتشه شما زدی نقطه ضعف…لطفاا اطلاعات غلط ندید…همچیش عالیه …

منتظر
مهمان

لطفا اطلاعات درست بدهید صندلی برقی نیست و تهویه اتوماتیک ندارد رینگ هم ۱۸ است

س.رنجبر
نویسنده

حتما در جدیدترین بروزرسانی، اطلاعات این صفحه رو اصلاح می‌کنیم دوست عزیز، ممنونم از اطلاع رسانیتون

شهاب
مهمان

بد نیست من ده هزار باهاش رانندگی کردم راضی هستم به خصوص از راحتی صندلی و جادار بودن . ولی بهتر بود تهویه مطبوع اتوماتیک و هوشمند داشت!

amir
مهمان

ای کاش عکس طراحی داخلی ماشین رو هم میزاشتید
ممنون از سایت خوبتون(z4car)

مجتبی
مهمان

سلام . از قسمت برند ها که میزنیم روی چری میزنه صفحه یافت نشد ولی وقتی اسم برند و نوع ماشین رو از قسمت سمت راست جستجو میکنیم و انتقال سریع رو میزنیم میاره . فک کنم صفحه مورد داره که اونجوری نمیاره. برای همین هم کسی برای این ماشین و برند های مشابه که این مشکلو تو سایت دارن نظری نمیده .
اگر این مشکل و مشکلای مشابه درست بشن سایت خوبتون سریع تر و بهتر شکل میگیره .