نیسان وانت زامیاد دیزلی

بروزرسانی در: سه شنبه 24 بهمن 02 ساعت 15:28
نیسان وانت زامیاد دیزلی

بررسی نیسان وانت زامیاد دیزلی

نیسان وانت یا همان نیسان آبی یکی از قدیمی‌ترین خودروهای تجاری سبک است که هنوز هم در ایران روی خط تولید قرار دارد و مدل‌های صفر کیلومتر آن به بازار عرضه می‌شوند. نیسان وانت همان نیسان جونیور است که در ایران با این نام شناخته شده است، هرچند که تولید جونیور در سال ۱۹۸۲ میلادی در شرکت نیسان ژاپن به پایان رسید، اما به نظر می‌رسد که سایپایی‌ها به این زودی‌ها قصد خداحافظی با این خودرو را را ندارند.
مدل‌های بنزینی، دوگانه سوز و دیزلی نیسان وانت در بازار کشور یافت می‌شوند. تولید نیسان وانت دیزلی از سال ۱۳۸۸ آغاز گردید و تا سال ۱۳۹۵ ادامه یافت و پس از چند سال وقفه مجددا در سال ۱۳۹۸ تولید مدل دیزلی از سر گرفته شد. سهیمه گازوئیل در نظر گرفته شده برای خودروهای باری باعث شده است تا قیمت نیسان وانت دیزلی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

سایپایی‌ها در بیش از نیم قرن حضور مستمر نیسان وانت در کشور نشان داده‌اند که علاقه چندانی به تغییر طراحی آن ندارند و این خودرو همچنان با همان طراحی قدیمی تولید و به بازار عرضه می‌شود. وقتی در مورد طراحی خارجی نیسان وانت دیزلی صحبت می‌کنید باید دور جذابیت‌های طراحی و این مسائل را خط بکشید؛ زیرا که با یک خودرو زمخت با طراحی از مد افتاده روبرو هستیم. در فضای داخلی نیز از آهن و پلاستیک بی کیفیت استفاده شده است که در بلند مدت بسیار آزاردهنده می‌شود.
نیسان وانت دیزلی به یک پیشرانه ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر (با استاندارد یورو ۳) مجهز است که می‌تواند ۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. وظیفه انتقال نیرو پیشرانه برعهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی گذاشته شده است. از سال ۹۸ نیسان وانت دیزلی با استاندارد یورو ۵ به دست مشتریان می‌رسد. شتاب حدود ۲۰ ثانیه‌ای و مصرف ترکیبی ۹ لیتر در هر صد کیلومتر از جمله دیگر مشخصات فنی این خودرو هستند. همچنین اگر فرمان دوتکه، جلو آمپر با طراحی جدید و تاخوگراف را آپشن می‌دانید، می‌توانیم بگوییم که نیسان آبی دیزلی نیز خودرو آپشن داری است!
برای بیش از نیم قرن است که نیسان وانت بدون تغییرات عمده روی خط تولید قرار دارد که این خود در صنعت خودروسازی جهان یک رکورد محسوب می‌شود. نیسان وانت خودرویی است که توانسته به خوبی به نیازهای مشتریان ایرانی که به دنبال یک خودرو باری قدرتمند هستند پاسخ دهد و اگر نگاهی به بازار خودرو کشور بیندازید، می‌بینید که هیچ جایگزین شایسته‌ای برای نیسان آبی وجود ندارد. نیسان وانت دیزلی به دلیل ارزان بودن سوخت گازوئیل نسبت به بنزین و همچنین در نظر گرفتن سهیمه ویژه برای خودروهای باری قطعا بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند یک خودرو باربری خریداری کنند، اما خریداران نیسان وانت باید با مواردی همچون کاهش کیفیت در سال‌های اخیر، طراحی قدیمی، نبود امکانات اولیه، قیمت بالای قطعات و مصرف سوخت نسبتا بالا نیز کنار بیایند

امنيت نیسان وانت زامیاد دیزلی

اگر با مالکان نیسان آبی صحبت کنید، آن‌ها با لحنی حق به جانب در مورد ایمنی این خودرو سخن خواهند گفت، اما هیچ مرکزی تاکنون نتوانسته ایمنی نیسان آبی را تایید کند و آنچه که در صحنه‌های تصادفات نیز دیده‌ایم خلاف ادعای رانندگان نیسان آبی را به اثبات می‌رساند. با فشارهای راهنمایی و رانندگی، سایپا سرانجام پذیرفت تا ترمز ABS و سیستم توزیع نیرو ترمز را روی این خودرو نصب کنید و این‌ها تمام امکانات ایمنی هستند که در نیسان وانت دیزلی می‌بینیم!

ارزش خريد نیسان وانت زامیاد دیزلی

افزایش قیمت بنزین در کشور قطعا فشار بیشتری را به رانندگان خودروهای باری وارد کرده است، بنابراین این قشر از افراد باید به دنبال خودرویی با سوخت ارزان‌تر باشند که سهمیه ماهیانه قابل توجهی نیز داشته باشد. در حال حاضر هیچ خودرویی در کشور را نمی‌توان به عنوان خودرو باری در حد و اندازه‌های نیسان آبی دانست و با این تفاسیر، علی‌رغم این که معتقدیم نیسان آبی هم اکنون باید در موزه باشد نه در خیابان‌ها، باید ارزش خرید بالایی را برای آن در نظر بگیریم.
در رنج قیمتی نمونه‌های صفر کیلومتر نیسان دیزل می‌توان خودروهای سدانی همچون دنا معمولی و پژو پارس LX را نیز خریداری کرد.

10
0 5.2

رقبای نیسان وانت زامیاد دیزلی

اگر در ایران بخواهید یک خودرو باری با ظرفیت بالا خریداری کنید گزینه‌های چندانی پیش رو ندارید و به نوعی تمامی راه‌ها به نیسان وانت ختم می‌شود. وانت کارا دوکابین از گزینه‌های مقبول بازار داخلی است، اما این خودرو نمی‌تواند به اندازه نیسان آبی جان سخت باشد. در پایان، اگر یک خودرو باری همه فن حریف می‌خواهید که ماهیانه 400 لیتر سهمیه گازوئیل دریافت می‌کند در شرایط فعلی نیسان وانت دیزلی بهترین گزینه است.


مشخصات فنی نیسان وانت زامیاد دیزلی

نام لاتین خودرو Nissan Junior
کلاس بدنه وانت/پیکاپ
سگمنت جهانی P - وانت متوسط
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1956
تعداد سرنشین 2
شرکت عرضه کننده سایپا
حجم موتور 2800 سی سی
نوع موتور 8CRZ دیزل
محور محرک دیفرانسیل عقب
گیربکس 5 دنده دستی (F4W81A تقویت شده)
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
قدرت 91 اسب بخار در 4800 دور بر دقيقه
گشتاور 225 نيوتن متر در 2400 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 140 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 18 ثانيه
نوع سوخت دیزل
سیستم سوخت رسانی Common Rial
سیستم تعلیق جلو کمک‌فنر هیدرولیکی دوکاره با میله موج‌گیر
سیستم تعلیق عقب صلب با چرخنده هیپوئیدی
طول 4690 میلیمتر
عرض 1660 میلیمتر
ارتفاع 1650 میلیمتر
فاصله محوری 2865 میلیمتر
وزن 1660 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 7.00R16
رینگ و لاستیک عقب 7.50R16
مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 65 لیتر
پیمایش 722 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم روشنایی جلو هالوژن
سیستم آینه ها تنظیم دستی
سیستم شیشه ها شیشه بالابر دستی
سایر موارد فرمان دوتكه، جلو آمپر با طراحي جدید و تاخوگراف
کیسه های هوا ندارد
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه ای
سیستم های ترمز و پایداری ABS+EBD
سایر موارد ترمز دستی مکانیکی روی کاردان سیستم تقویتی ترمز بوستر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "نیسان وانت زامیاد دیزلی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
آرمان
مهمان

بهترین مدل های دیزل مدل ۸۸ تا ۹۰ هست مابقی کیفیت قابل قبولی ندارن

نیسان
مهمان

farsnews.ir/my/c/205708
لطفا امضا کنید و به اشتراک بگذارید تا سریعتر پیگیری کنند

اسو
مهمان

مزخرف ترین ماشینه مدل ۹۸به بالا قطعه پیدا نمیشه …خاک تو سر شرکت…

محمد
مهمان

نیسان دیزل در صد کیلومتر ۹ لیتر گازوییل می سوزونه که لیتری ۳۰۰ میشه دوهزاروهفصد تومن یعنی حدود ۱۰۰ کیلو متر رو با ۳۰۰۰ تومن میشه رفت!

hamed
مهمان

خودرو هاتون خیلی مزخرفه