نیسان وانت زامیاد بنزینی

بروزرسانی در: سه شنبه 24 بهمن 02 ساعت 15:29
نیسان وانت زامياد بنزینی

بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی

این روزها در ایران هیچ کسی پیدا نمی‌شود که نیسان وانت یا نیسان آبی را نشناسد. خودرویی که حتی سفیر آلمان نیز با آن عکس یادگاری گرفته است. نیسان زامیاد بنزینی از سال ۱۳۴۹ روی خط تولید قرار دارد و علی‌رغم توقف تولید نیسان جونیور به عنوان مدل اصلی، همچنان شاهد این هستیم که سایپایی‌ها تصمیمی برای بازنشسته کردن آن ندارند. نیسان زامیاد بنزینی یکی از مدل‌های نیسان وانت است که از مقبولیت بسیار بالایی در کشور برخوردار بوده و این روزها به دلیل بنزین سهمیه‌ای، قیمت آن سر به فلک کشیده است. نبود رقیب جدی و توانایی بالا در حمل بار باعث شده است تا نیسان آبی همچنان روی خط تولید باقی بماند و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد خداحافظی آن باشیم.

مدل‌های مختلف نیسان وانت، اعم از بنزینی، دیزلی و دوگانه سوز، از لحاظ طراحی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و شرکت سایپا که بیش از نیم قرن است که نیسان وانت را با حداقل تغییرات روی خط تولید نگه داشته تنبل‌تر از آن است که آن را با طراحی جدید روانه بازار کند. سابقه طراحی نیسان زامیاد بنزینی به دهه ۱۹۷۰ بازمی‌گردد و کاملا یک خودرو از مد افتاده است که باید در موزه نگهداری شود نه اینکه در خیابان‌ها جولان بدهد. طراحی داخلی نیز حرفی برای گفتن ندارد و با یک کابین زمخت پوشیده شده از آهن و پلاستیک بی کیفیت مواجه هستیم.
نیسان زامیاد تا سال ۱۳۷۷ با پیشرانه‌های ژاپنی به بازار عرضه می‌شد، اما بعد یک پیشرانه چینی جایگزین آن شد. این پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتر می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت در ۴۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور در۲۴۰۰ دور بر دقیقه را تولید کند. نیرو پیشرانه از طریق یک گیربکس ۴ دنده دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. نیسان وانت بنزینی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۱۸ ثانیه زمان نیاز دارد و مصرف ترکیبی آن نیز ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین هیچ آپشن و امکانات رفاهی خاصی را در این خودرو نمی‌توان مشاهده کرد و براساس اعلام سایپا، تاخوگراف، جلو آمپر با طراحی جدید و فرمان سه تکه آپشن‌های نیسان زامیاد بنزینی هستند!
بازار خودروهای باری در ایران به نوعی در قبضه نیسان وانت قرار دارد و بیش از ۵۰ سال حضور مستمر در خط تولید نشان می‌دهد که نیسان آبی دقیقا خودرویی مطابق با ذائقه ایرانیان است، البته که عمر این خودرو به سر آمده و امیدواریم که هرچه زودتر شاهد توقف تولید آن باشیم. نیسان وانت بنزینی از مزایایی همچون دسترسی ساده به قطعات یدکی، هزینه نگهداری پایین و ظرفیت حمل بار بالا برخوردار است و سهمیه بنزین در نظر گرفته شده برای آن نیز می‌تواند یک دلیل قانع کننده برای خرید باشد. از سوی دیگر، کیفیت پایین ساخت، ایمنی ضعیف، مصرف سوخت بالا و نداشتن آپشن هم معایب نیسان آبی هستند.

امنيت نیسان وانت زامیاد بنزینی

در ایران هیچ مرکزی برای تست تصادف خودروها وجود ندارد و همین مورد باعث شده که بازار داخلی جولانگاه خودروهای ناایمن شود که نیسان زامیاد نیز یکی از آن‌ها است. علی‌رغم ادعایی مبنی بر ایمنی بالای نیسان وانت، اما این خودرو به هیچ عنوان خودرو ایمنی نیست و ترمز ABS و سیستم EBD تنها آپشن‌های ایمنی آن هستند.

ارزش خريد نیسان وانت زامیاد بنزینی

سگمنت خودروهای باری در ایران کاملا مهجور باقی مانده و شرکت‌های خودروسازی نیز علاقه چندانی به حضور در این سگمنت نشان نمی‌دهند؛ بنابراین تا سال‌های آینده شاهد تاخت و تاز نیسان آبی در کشور خواهیم بود. در یک شرایط عادی، نیسان زامیاد بنزینی هیچ ارزشی برای خرید ندارد و باید چندین دهه قبل از خط تولید به پایین کشیده می‌شود، اما هم اکنون با توجه به شرایط موجود باید یک ارزش خرید بالا را برای آن در نظر بگیریم.
در رنج قیمتی نمونه‌های صفر کیلومتر نیسان زامیاد بنزینی می‌توان خودروهایی همچون سمند LX یا پژو 405 GLX را نیز خریداری کرد.

10
0 4.9

رقبای نیسان وانت زامیاد بنزینی

در زمینه توانایی حمل بار و جان سخت بودن با جرات می‌توان گفت که نیسان زامیاد در ایران بی رقیب است و هرکسی که به دنبال خرید یک خودرو باری می‌گردد، به ناچار باید به سراغ آن برود. وانت کارا دوکابین شاید نزدیک‌ترین رقیب نیسان زامیاد باشد، اما قطعا در زمینه حمل بارهای سنگین هیچ حرفی برای گفتن ندارد؛ بنابراین اگر به دنبال خرید یک خودرو برای حمل بارهای سنگین هستید که با وجود 300 لیتر سهمیه ماهیانه هزینه زیادی را بابت سوخت به شما تحمیل نکند، باید به سراغ نیسان زامیاد بنزینی بروید.
همچنین در صورتی که می‌خواهید هزینه کمتری بابت مصرف سوخت این خودرو پرداخت کنید، می‌توانید با صرف هزینه نسبتا بیشتر نیسان زامیاد دوگانه سوز یا دیزلی را خریداری کنید.


مشخصات فنی نیسان وانت زامیاد بنزینی

نام لاتین خودرو Nissan Junior
کلاس بدنه وانت/پیکاپ
سگمنت جهانی P - وانت متوسط
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1970
تعداد سرنشین 2
شرکت عرضه کننده سایپا
حجم موتور 2400 سی سی
نوع موتور Z24I
محور محرک دیفرانسیل عقب
گیربکس 4 سرعته دستی (F4W81A)
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
قدرت 100 اسب بخار در 4800 دور بر دقيقه
گشتاور 190 نيوتن متر در 2400 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 140 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 18 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو فنر شمش + كمك فنر هيدروليك تلسكوپي دو كاره
سیستم تعلیق عقب فنر پيچي، كمك فنر هيدروليك تلسكوپي دو كاره
طول 4690 میلیمتر
عرض 1660 میلیمتر
ارتفاع 1650 میلیمتر
فاصله محوری 2865 میلیمتر
وزن 1540 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 7.00R16
رینگ و لاستیک عقب 7.50R16
مصرف سوخت ترکیبی 13 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 65 لیتر
پیمایش 500 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع دستی ، کولر (سفارشی)
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 2 عدد بلندگو
سیستم شیشه ها شیشه بالابر دستی
سایر موارد ظرفیت بار تا 2100 کیلوگرم، تاخوگراف - باتری 70 آمپرساعت با استارتر 0.8 کیلووات
کیسه های هوا ندارد
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه ای
سیستم های ترمز و پایداری ABS+EBD

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

7 دیدگاه ها برای "نیسان وانت زامیاد بنزینی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
شروین
مهمان

اهن پاره چیه هی داری گرون میکنی چرا باید گرون بشی مگر موتور از چی جنسی یا ورق چیه مگر هر روز دار کیفیت خراب تر

امیر فتحی
مهمان

باسلام فردی هستم۴۰ساله مجرد بیکار فوق دیپلم حسابداری دارم یه سایپا نیسان میخوام روش کارکنم که خرج پدرومادرپیر وبرادر معلولم بدم.یه پرایدمدل۸۸ دارم میفروشم میدم پیش قسط نیسان بخدا خیلی گرفتارم چون نمیتونم خرجشان بدم.شماره تلفن ۰۹۳۷۵۱۵۵۴۵۹ بخاطررضای خدا کمکم بکنید که شرمنده پدرومادرم نشم.ان شاالله خیرببینین بحق آقام ابوالفضل

رسول شریف
مهمان

یه ماشین سایپا لازم دارم زندگیمو بهاش بچرخونم جون هرکسی که دوست دارید سپت نامو یکم آسون کنید من دوساله میخام سپت نام کنم نمیتونم نامم رسول شریف هستش شماره تماس ۰۹۱۴۵۲۶۰۲۵۹

امیر
مهمان

ثبت نام

ساس
مهمان

خداییش خجالت نمی کشید عین زالو خون مردم رو میمکید؟
از یه طرف ماشین اشغالتون رو به زور به مردم می‌فروشید درحالی که مردم بیچاره حق آنهایی ندارن چون شما رقیبی ندارین
از طرف دیگه با یکسری دلال بی خدا همدست شدین تا ماشین به قیمتی نجومی برسه به دست مصرف کننده
کاش این گمرکی نبود تا ببینم بازم به این روش ادامه میدادین یا *** و به جمع بیکاران مملکت میپیوستین

احمد حسینقلی
مهمان

سلام و خسته نباشید جوانی روستایی متاهل بیکار اهل استان گلستان هستم که الان حدود یکسال هست میخوام نیسان دوگانه شرایطی بنزینی بخرم هر کجا میرم از نمایندگی تا بازار هر کسی یه قیمتی میگه حدود ۵۵ میلیون تومن پول دارم که میخوام با خرید ماشین وانت کار کنم و زندگی مو بچرخونم اما هر کجا رفتم نتونستم کاری کنم ترو خدا اگر امکان داره برام یه ماشین وانت نیسان شرایطی با چک بدین کار کنم از بیکاری در بیام قسط هاشو هم سره وقت بدم شماره من ۰۹۱۱۵۴۱۴۲۲۵

مهدی رضای
مهمان

سلام..بنده۴۵ سالمه .متاهل ومستاجر هستم .یک وانت میخام بخرم کار کنم همه مدارک رو هم دارم اما پولم کم هست نقد ی بخرم…ازتون خاهش میکنم بصورت قسطی بهم وانت بدین باضامن.ماه بماه قسطشو میدم تو رو خدا کمک کنین.شمارمم۰۹۱۶۸۴۱۱۹۶۸هست