پژو ۴۰۷

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 13:55
پژو 407

بررسی پژو ۴۰۷

شرکت فرانسوی پژو در سال ۲۰۰۴ محصولی در کلاس سدان‌های خانوادگی بزرگ را روانه بازار کرد که پژو ۴۰۷ نام داشت و نمونه ارتقا یافته پژو ۴۰۶ محسوب می‌شد. تولید این خودرو تا سال ۲۰۱۰ ادامه داشت و پس از توقف تولید، پژو ۵۰۸ جایگزین آن شد. سابقه حضور پژو ۴۰۷ در ایران نیز به سال ۱۳۸۴ و نمایشگاه خودرو تهران بازمی‌گردد، اما عرضه رسمی این خودرو به بازار کشور در سال ۱۳۸۷ انجام شده است. پژو ۴۰۷ در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک و با پیشرانه ۲ لیتری در بازار ایران عرضه گردید و برخلاف پیش‌بینی‌ها نتوانست فروش موفقی در بازار کشورمان تجربه کند که از جمله دلایل آن می‌توانیم به قیمت گذاری غیر منطقی و پیشرانه ضعیف‌تر در مقایسه با رقبا اشاره کنیم. مجموعا کمتر از ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۴۰۷ به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه گردید و پس از مدتی پروژه مونتاژ آن نیز به دلیل استقبال ضعیف و تحریم‌های بین المللی به فراموشی سپرده شد.

خودروهای پژو اساسا طراحی ساده‌ای دارند و پژو ۴۰۷ نیز از همین قاعده تبعیت کرده است. بدنه خودرو حالتی کشیده دارد که طول آن را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. جلو پنجره‌ای بزرگ به همراه چراغ‌های کشیده را نیز می‌توانیم در نمای جلویی این خودرو مشاهده کنیم که به نوعی امضای رسمی کمپانی پژو در آن سال‌ها محسوب می‌شود. کابین پژو ۴۰۷ از پلاستیک با کیفیت متوسط ساخته شده و همانند بخش بیرونی کاملا ساده و بی آلایش است.
پژو ۴۰۷ با پیشرانه‌های متنوعی در بازارهای جهانی قابل سفارش بود، اما نمونه‌های عرضه شده در ایران به یک پیشرانه ۲ لیتری مجهز شده بود که با کد EW10 A شناخته می‌شد. این پیشرانه ۴ سیلندر قادر است ۱۴۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کرده و این نیرو را از طریق یک گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل نماید. پژو ۴۰۷ دنده دستی می‌تواند طی زمانی در حدود ۹.۵ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و شتاب نمونه اتوماتیک نیز ۱۰.۵ ثانیه اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی مدل دنده دستی و اتوماتیک پژو ۴۰۷ هم به ترتیب ۸.۱ و ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است که چندان اقتصادی به نظر نمی‌رسد.
با وجود آپشن‌هایی همچون چراغ‌های اتوماتیک، سنسور باران، آینه الکتروکرومیک راننده، کنسول صندلی عقب با جای فنجان، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، تهویه هوا اتوماتیک با کانال عقب، آینه بغل برقی و جمع شونده هوشمند، پرده شیشه عقب و چند مورد دیگری مجموعا می‌توان وضعیت آپشن‌ها و امکانات رفاهی پژو ۴۰۷ را مناسب ارزیابی کرد. البته لازم به ذکر است که سطح امکانات نمونه دستی و اتوماتیک با یکدیگر متفاوت بوده و نمونه اتومات در واقع مدل فول آپشن این خودرو به حساب می‌آید.
پژو ۴۰۷ یکی از پروژه‌های شکست خورده شرکت پژو در بازار ایران محسوب می‌شود که البته قیمت گذاری غیر منطقی ایران خودرو نیز در شکست آن بی تاثیر نبوده است. در ابتدا قرار بر این بود که پژو ۴۰۷ جایگزین پژو ۴۰۵ باشد، اما با گذشت این همه سال هنوز می‌توان ۴۰۵های صفر کیلومتر را روی خط تولید آبی پوشان جاده مخصوص مشاهده کرد و این پژو ۴۰۷ است که به فراموشی سپرده شده است. این سدان بزرگ جثه فرانسوی از مزایایی همچون امکانات رفاهی مناسب، فضای بزرگ کابین و آپشن‌های قابل قبول برخوردار است، اما نمی‌توان معایب قابل توجهی همچون بازار دست دوم نامناسب، قیمت غیر واقعی و دسترسی سخت به قطعات یدکی را نیز نادیده گرفت.

امنيت پژو ۴۰۷

پژو 407 در تست‌های موسسه یورو انکپ موفق شد توانست 5 ستاره ایمنی حفاظت از سرنشینان بزرگسال و 4 ستاره ایمنی حفاظت از سرنشینان خردسال را به خود اختصاص دهد که از ایمنی بسیار بالای آن حکایت می‌کند. پژو 407هایی که هم اکنون نیز در بازار کشورمان حضور دارند همگی نمونه‌های وارداتی هستند، پس می‌توان به ایمنی آن‌ها خوش بین بود. تجهیزات ایمنی بسیار خوبی نیز برای پژو 407 تدارک دیده شده است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به 6 کیسه هوا برای سرنشینان، ترمز ABSو سیستم‌های EBA ،EFB ،REF ،ESP و ASR اشاره کنیم.

ارزش خريد پژو ۴۰۷

پژو 407 در یک بازه زمانی بسیار کوتاه در بازار ایران عرضه شد و نتوانست نظر مشتریان ایرانی را به سوی خود جلب کند. برخورداری از یک پیشرانه ضعیف‌تر در مقایسه با اغلب رقبا و قیمت گذاری غیر منطقی ایران خودرو باعث شد تا این خودرو نتواند جایگاه واقعی خود در بازار ایران را پیدا کند. مجموعا باید گفت که پژو 407 هم اکنون از ارزش خرید پایینی برخوردار بوده و خرید آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. در این رده قیمتی می‌توان به خرید محصولات کراس اووری همچون چانگان CS35 و ام وی ام X22 اتوماتیک فکر کرد.

10
0 4

رقبای پژو ۴۰۷

در رده قیمتی پژو 407 و سگمنت D میتوان به سراغ خودروهایی نظیر سوناتا در مدلهای 2006 تا 2008 و اپتیما 2009 رفت که از نظر بازار خرید و فروش شرایط بسیار خوبی دارند و  فقط یک عاشق 407 میتواند به سراغ این خودرو برود چرا که فروش آن مشکل است!


مشخصات فنی پژو ۴۰۷

نام لاتین خودرو Peugeot 407
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی D - سدان خانوادگی
کشور سازنده فرانسه
سال طراحی 2003
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1997 سی سی
نوع موتور EW10A
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 140 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 200 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 207 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 10.3 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
طول 4676 میلیمتر
عرض 1811 میلیمتر
ارتفاع 1445 میلیمتر
فاصله محوری 2720 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.6 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
پیمایش 815 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع تهویه هوا اتوماتیک با کانال عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا رادیو دیجیتال به همراه MP3 و CD با کنترل پشت فرمان
غربیلک فرمان كنترل سيستم صوتي پشت فرمان
سیستم صندلی های جلو تنظیم برقی صندلی
سیستم روشنایی جلو اتولایت / مه شکن جلو / سیستم شست و شو چراغ ها
سنسورهای پیش فعال سنسور باران
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل / سنسور پارک عقب
سیستم آینه ها تنظیم برقی آینه های جانبی / آینه الکتروکرومیک راننده
سیستم شیشه ها شیشه بالابر جلو و عقب برقی
سیستهای سقف سانروف
سایر موارد پرده شیشه عقب / کنسول صندلی عقب با جای فنجان
کیسه های هوا 6 عدد (راننده/ سرنشین جلو/ جانبی)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبلایزر
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS - EBA - EFB - REF - ESP - ASR

عکس پژو ۴۰۷

peugeot 407 2009

peugeot 407 2009

نمای عقب پژو 407

نمای عقب پژو 407

نمای جانبی پژو 407

نمای جانبی پژو 407

نمای جلو پژو 407

نمای جلو پژو 407

آپشنهای روی دستگیره پژو 407 پژو 407

آپشنهای روی دستگیره پژو 407 پژو 407

تنظیمات صندلی جلو پژو 407

تنظیمات صندلی جلو پژو 407

تنظیمات چراغ های جلو پژو 407

تنظیمات چراغ های جلو پژو 407

نمای داخلی درب جلو پژو 407

نمای داخلی درب جلو پژو 407

نمای جلو پژو 407

نمای جلو پژو 407

فضای ردیف عقب پژو 407

فضای ردیف عقب پژو 407

نمای داخلی درب عقب پژو 407

نمای داخلی درب عقب پژو 407

نمای عقب پژو 407

نمای عقب پژو 407

دسته دنده پژو 407

دسته دنده پژو 407

آپشنهای پژو 407

آپشنهای پژو 407

چراغ سقفی پژو 407

چراغ سقفی پژو 407

صفحه آمپر و کیلومترشمار پژو 407

صفحه آمپر و کیلومترشمار پژو 407

نمای داخلی پژو 407

نمای داخلی پژو 407

نمای عقب پژو 407

نمای عقب پژو 407

صندلی های جلو پژو 407

صندلی های جلو پژو 407

پیشرانه پژو 407

پیشرانه پژو 407

تازه ترين اخبار

جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
doci
مهمان
با اینکه ایران خودرو در سفارش خود قدرت موتور رو کم کرد ولی باز هم یک خودروی کاملا اروپایی است………در تست ایمنی یکی از ده ماشین برتر در حفظ سلامت سرنشین را داشته ؛ جنس و نوع و همین طور تنظیمات مختلف صندلی در سفر های طولانی از بهترین گزینه هاست به ویژه کم صدایی موتور و فوق العاده بودنه وکیوم بدنه و درب ها که هیچ بو و صدایی وارد نمیشود……سیستم تعلیق چرخ ها هم از برتری های این ماشین نسبت به تولیدات هم دوره خود میباشد……البته وزن زیاد و استحکام بدنه جهت ایمنی که دلیل انتخاب این ماشین… بیشتر