پژو ۲۰۶ تیپ ۵

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 06:55
پژو 206 تیپ 5

بررسی پژو ۲۰۶ تیپ ۵

پژو ۲۰۶ را می‌توان یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ شرکت پژو دانست که اولین بار در سال ۱۹۹۸ روانه بازار شد. این خودرو در بدو ورود با برخورداری از ویژگی‌هایی همچون طراحی جذاب و امکانات رفاهی نسبتا کامل، توانست بسیار مورد توجه قرار بگیرد و به یکی از موفق‌ترین خودروهای صادراتی شرکت پژو نیز تبدیل شود. تولید پژو ۲۰۶ در ایران از اوایل دهه ۸۰ شمسی آغاز شد و در حال حاضر نیز ادامه دارد. پژو ۲۰۶ در بازار ایران نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت و به لطف طراحی جوان پسند، مصرف سوخت بهینه، آپشن‌های مناسب و چالاکی بالا توانست فروش بسیار موفقی را تجربه نماید. شرکت ایران خودرو پژو ۲۰۶ را در شش تیپ مختلف روانه بازار کشورمان کرد که هم اکنون تنها تیپ‌های ۲ و ۵ روی خط تولید قرار دارند و سایر تیپ‌های از چرخه تولید حذف شده‌اند. از میان تمامی تیپ‌های پژو ۲۰۶ که تاکنون به بازار کشورمان عرضه شده، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به دلیل پیشرانه قدرتمند و امکانات رفاهی مناسب، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. چندی پیش نیز برخی از خودروهای ۲۰۶ تیپ ۵ با کسری آپشن وارد بازار شده است و گویا از این به بعد ایران خودرو قصد دارد یک کلاس جدید برای ۲۰۶ تیپ ۵ تعریف کند.
این کلاس جدید با حذف برخی آپشن‌ها مانند ترمز دیسکی عقب، دستگاه پخش USB و سنسور دنده عقب از سوی ایران خودرو کلاس ۲۶۸۱۸ معرفی شده است.

علی رغم اینکه طراحی پژو ۲۰۶ متعلق به دهه ۹۰ میلادی بازمی‌گردد، کمی سخت می‌توان ایراد خاصی را به طراحی آن وارد کرد و هنوز هم با کمی ارفاق می‌توان آن را هاچبکی جذاب و جوان پسند دانست. اغلب اجزای به کار رفته در کابین این خودرو از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند و کیفیت مطلوبی ندارند. ارگونومی کابین خوب است و راننده می‌تواند بدون زحمت به تمام ادوات دسترسی داشته باشد، اما ۲۰۶ تیپ ۵ نیز همچون سایر هاچبک‌هایی که در این سگمنت قرار می‌گیرند از کمبود فضای صندوق و سرنشینان عقب رنج می‌برد.
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به همان پیشرانه مشهور TU5 مجهز است که امروزه در بسیاری از محصولات ایران خودرو نیز به کار گرفته شده است. براساس اطلاعات مندرج در سایت شرکت ایران خودرو، این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری قادر است تا قدرتی معادل با ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کرده و نیرو خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل نماید. وزن پژو ۲۰۶ بدون سرنشین و تجهیزات اضافی حدود ۱۰۵۴ کیلوگرم است و این خودرو می‌تواند طی زمان ۱۱.۶ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف بهینه سوخت از جمله مزایای قابل توجه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است؛ مصرف ترکیبی این خودرو برابر با ۶.۶ لیتر و مصرف سوخت خارج از شهر آن تنها ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در ابتدای عرضه خود یکی از خودروهای پرآپشن بازار محسوب می‌شد و آپشن‌های بالا از دلایل موفقیت این خودرو در بازار ایران به شمار می‌آید. از جمله آپشن‌هایی که برای این خودرو تدارک دیده شده است می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو, چراغ همراهی تا درب منزل در محیط‌های تاریک و چند آپشن دیگر اشاره کرد. جالب است بدانید که پژو ۲۰۶ دارای برخی آپشن‌های غیرفعال نیز هست که با تغییر در BSI خودرو می‌توان آن‌ها را فعال کرد.
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یک هاچبک دوست داشتنی و قابل اطمینان در بازار ایران است که توانسته فروش فوق العاده‌ای در بازار کشورمان داشته باشد. ویژگی‌های مثبتی همچون طراحی جوان پسند در کنار آپشن‌های مناسب و پیشرانه قوی باعث شده است تا حتی بسیاری از افراد ثروتمند، پژو ۲۰۶ را به عنوان خودرو درون شهری خود خریداری کنند. بازار خرید و فروش پر رونق و دسترسی ساده به قطعات یدکی از دیگر مزایایی هستند که می‌توان برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ذکر کرد. متاسفانه در کنار تمامی مزایایی که این خودرو از آن‌ها برخوردار است، در سال‌های اخیر این خودرو با افت شدید کیفیت قطعات و تجهیزات مواجه بوده و همچنین قیمت بالای قطعات یدکی آن برای مالکان دردسر ساز شده است.

امنيت پژو ۲۰۶ تیپ ۵

پژو 206 در سال 2000 توانست 4 ستاره ایمنی حفاظت از سرنشینان و 2 ستاره ایمنی حفاظت از عابرین پیاده را از موسسه یورو انکپ اروپا دریافت کند که نشان از ایمنی نسبتا مناسب این خودرو دارد. هرچند که نمونه‌های تولید شده در ایران از لحاظ ایمنی با نمونه‌های جهانی متفاوت هستند و افت کیفیت در سال‌های اخیر باعث افت ایمنی این محصولات نیز شده است. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS، سیستم EBD، ترمز اضطراری خودکار و ايموبيلايزر از جمله تجهیزات ایمنی پژو 206 تیپ 5 هستند.

ارزش خريد پژو ۲۰۶ تیپ ۵

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از عرضه پژو 206 به بازار ایران می‌گذرد، اما این خودرو هنوز هم می‌تواند نام خود را به عنوان یک هاچبک قابل اطمینان مطرح کند، البته نبودن رقیب قدرتمند در این رده قیمتی نیز در رقم خوردن این موفقیت برای پژو 206 بی تاثیر نبوده است. نوسانات بازار خودرو باعث شده است تا پژو 206 تیپ 5 با ماهیت اقتصادی بودن خود کمی فاصله بگیرد و خرید این خودرو را برای کسانی که به دنبال یک خودرو هاچبک ارزان قیمت هستند سخت می‌کند. با تمامی تفاسیر می‌توانیم در این رده قیمتی ارزش خرید بالایی را برای پژو 206 تیپ 5 متصور باشیم. در رده قیمتی این خودرو می‌توانید سدان‌هایی همچون دنا تیپ 1 یا پژو پارس سال را نیز خریداری کنید.

10
0 5.5

رقبای پژو ۲۰۶ تیپ ۵

سگمنت هاچبک‌های اقتصادی بازار ایران در قبضه پژو 206 قرار دارد و هیچ خودرویی تاکنون نتوانسته رقیب آن شود. در این رنج قیمتی، برلیانس H220 دنده‌ای تنها خودرویی است که می‌توان از آن به عنوان رقیب پژو 206 تیپ 5 نام برد و از مزایایی مانند مصرف بهینه، طراحی نسبتا جدید برخوردار است، اما دسترسی به قطعات یدکی آن تا حدودی سخت است و بازار خرید و فروش پر رونقی نیز ندارد. در نهایت اگر به دنبال یک خودرو هاچبک کم مصرف با آپشن‌های مناسب برای استفاده‌های شهری می‌گردید، پژو 206 تیپ 5 می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.


مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۵

نام لاتین خودرو peugeot 206 type 5
کلاس بدنه هاچ بک
سگمنت جهانی B - هاچبک شهری جمع و جور
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1998
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1587 سی سی
نوع موتور TU5
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 دنده دستي
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 105 اسب بخار در 5800 دور بر دقيقه
گشتاور 142 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 185 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 11.6 ثانيه
ضريب تراکم 10.5
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور (پاشش چند نقطه اي)
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 3835 میلیمتر
عرض 1652 میلیمتر
ارتفاع 1426 میلیمتر
فاصله محوری 2445 میلیمتر
وزن 1054 کیلوگرم
حجم صندوق 245 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 185/65R14
رینگ و لاستیک عقب 185/65R14
مصرف سوخت شهری 8.8 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 5.4 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 757 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع اتوماتيك
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا تيوتر جلو ، پخش CD، بلندگوي درهاي جلو و عقب
غربیلک فرمان كنترل سيستم صوتي پشت فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش پارچه‌ای، تنظیمات 6 حالته دستی
سیستم صندلی های عقب روکش پارچه‌ای، صندلي عقب 2 تكه با قابليت تاشوندگي, پشت سري صندلي عقب با قابليت تنظيم ارتفاع
سیستم روشنایی جلو هالوژن، چراغ مه شكن جلو،قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو,چراغ همراهي تا درب منزل در محيط هاي تاريك
سیستم روشنایی عقب هالوژن، مه شکن عقب
سیستم آینه ها آينه هاي جانبي برقي، داراي حسگر دماسنج و قاب رنگي
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
سایر موارد دماسنج روي داشبورد
کیسه های هوا 2 عدد (كيسه هواي راننده و سرنشين جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ايموبيلايزر, قفل مركزي با ريموت
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کلاس 26815 و26819:ترمز عقب ديسكي، کلاس 26818: ترمزعقب كاسه اي
سیستم های ترمز و پایداری ABS ،EBD ‌و EBA
سایر موارد كمربندهاي ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع, سيستم كنترل بخار بنزين، 26815: سنسور دنده عقب

عکس پژو ۲۰۶ تیپ ۵

پژو 206 تیپ 5 peugeot 206 type 5

پژو 206 تیپ 5 peugeot 206 type 5

عکس نمای عقب پژو 206 تیپ 5

عکس نمای عقب پژو 206 تیپ 5

عکس نمای جلوی پژو 206 تیپ 5

عکس نمای جلوی پژو 206 تیپ 5

نمای جانبی پژو 206 تیپ 5

نمای جانبی پژو 206 تیپ 5

عکس نمای پژو 206 تیپ 5 آبی

عکس نمای پژو 206 تیپ 5 آبی

peugeot 206 type 5

peugeot 206 type 5

عکس پژو 206 تیپ 5

عکس پژو 206 تیپ 5

عکس از نمای عقب پژو 206 تیپ 5

عکس از نمای عقب پژو 206 تیپ 5

فضای ردیف عقب پژو 206 تیپ 5

فضای ردیف عقب پژو 206 تیپ 5

درب عقب پژو 206 تیپ 5

درب عقب پژو 206 تیپ 5

درب جلوی پژو 206 تیپ 5

درب جلوی پژو 206 تیپ 5

صندلی های جلو پژو 206 تیپ 5

صندلی های جلو پژو 206 تیپ 5

شیشه بالابر و جاسیگاری پژو 206 تیپ 5

شیشه بالابر و جاسیگاری پژو 206 تیپ 5

تنظیمات تهویه پژو 206 تیپ 5

تنظیمات تهویه پژو 206 تیپ 5

سیستم صوتی پژو 206 تیپ 5

سیستم صوتی پژو 206 تیپ 5

پیشرانه TU5 پژو 206 تیپ 5

پیشرانه TU5 پژو 206 تیپ 5

نمای داخلی پژو 206 تیپ 5

نمای داخلی پژو 206 تیپ 5

دسته دنده پژو 206 تیپ 5

دسته دنده پژو 206 تیپ 5

سیستم کامپیوتری و ساعت پژو 206 تیپ 5

سیستم کامپیوتری و ساعت پژو 206 تیپ 5

عکس کیلومتر شمار پژو 206 تیپ 5

عکس کیلومتر شمار پژو 206 تیپ 5

چراغهای داخلی پژو 206 تیپ 5

چراغهای داخلی پژو 206 تیپ 5

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "پژو ۲۰۶ تیپ ۵"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ali
مهمان

دوستان به نظرتون در حال حاضر قیمت ۹۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معقول هست ؟
به جای ۲۰۶ چه خودرویی پیشنهاد میشه ؟ حتی خیلی قدیمی هم باشه ایرادی نداره

پیمان
مهمان

سال ۱۴۰۱ با ۹۰ تومن میتونی دوتا سی جی گوجه ای از کویر موتور بخری! البته اگر مالیات بر ارزش افزوده و مالیات نقل و انتقال رو بخوای حساب کنی یه مبلغی هم باید قرض بگیری

ناشناش
مهمان

زانتیا بخری خیلی بهتر تا ۹۰ میلیون بدی ۲۰۶.میتونی با ۸۰ یا همون ۹۰ میلیون یه سرحالشو بخری.

محمد امین
مهمان

سلام مزدا ۳۲۳ مدل ۸۵ دنده‌ای اگه کم کارکرد پیدا کنید خوبه