رنو کپچر

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 13:06
رنو کپچر

بررسی رنو کپچر

رنو کپچر یکی از کراس‌اوورهای محبوب شرکت رنو در بازار ایران است که از سال ۱۳۹۴ در سبد محصولات شرکت ایران‌خودرو قرارگرفته است. رنو کپچر اولین‌بار به‌صورت یک خودرو کانسپت در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ به نمایش در آمد که با استقبال فراوانی نیز مواجه شد؛ پس از آن در سال ۲۰۱۳ شرکت رنو این کراس‌اوور کوچک را ابتدا در فرانسه و سپس در بازارهای جهانی عرضه نمود. این خودرو با تکیه‌بر قیمت مناسب، طراحی مدرن، هزینه نگهداری مناسب و مصرف سوخت اقتصادی خود در همان اولین سال ورود به بازار، پس از نیسان جوک و رنو داستر توانست عنوان سومین کراس‌اوور پرفروش دنیا را از آن خود کند. پس از ورود این خودرو به بازار ایران در ابتدا به دلیل حجم پایین پیشرانه و ابعاد کوچک خود چندان موردتوجه قرار نگرفت و اغلب افراد ترجیح می‌دادند در رنج قیمتی که این خودرو قرار دارد به سراغ سانگ‌یانگ تیوولی بروند، اما چندی نگذشت که رنو کپچر توانست به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک و کم‌مصرف جای خود را در بازار داغ کراس اوورهای کشور به دست آورد. این خودرو در حال حاضر در چهار تیپ مختلف و تنها با یک نوع پیشرانه، توسط شرکت ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود.

نمای کلی طراحی کپچر شباهت انکارناپذیری با رنو کلیو دارد که با توجه به یکی بودن پلتفرم این دو خودرو، این موضوع چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. جذاب‌ترین بخش طراحی ظاهری این خودرو مربوط به بدنه ۲ رنگ آن است؛ رنگ‌بندی منحصربه‌فرد بدنه این خودرو در کنار قطعات کرومی و خطوط زاویه‌دار بدنه، چشم هر بیننده‌ای را به‌سوی خود می‌کشاند. اغلب کپچرهایی که هم‌اکنون در سطح خیابان‌های کشور عزیزمان در حال رفت‌وآمد هستند نسخه اولیه از این خودرو محسوب می‌شوند، اما تعداد محدودی هم مدل‌های فیس‌لیفت شده یا ۲۰۱۸ هستند که تغییراتی را در طراحی داخلی و خارجی تجربه کرده و تا حدودی نسبت به گذشته بروزتر شده‌اند. فضای داخلی رنو کپچر نسبتا ساده به نظر می‌رسد و در داخل هیچ اثری از طراحی مدرن و هیجان‌انگیز فضای خارجی به چشم نمی‌خورد. برخلاف آنچه انتظار می‌رود اغلب بخش‌ها (داشبورد، کنسول میانی، رویه درب‌ها) از پلاستیک خشک ساخته‌شده‌اند. تنها نکته مثبت کابین رنو کپچر ارگونومی بسیار بالا و رنگ‌بندی جذاب آن است که باعث می‌شود تا حدودی مشکلات این فضا را به فراموشی بسپارید. با توجه به ابعاد خودرو و سگمنتی که در آن قرار دارد نمی‌توان انتظار زیادی از فضای سرنشینان داشت و از این نظر کپچر هم همچون اغلب هم‌رده‌های خود در وضعیت چندان مطلوبی قرار ندارد. البته در بخش فضای صندوق عقب با توجه به فضای بار ۴۵۵ لیتری اوضاع کپچر مناسب ارزیابی میشود.
کپچرهای موجود در بازار ایران از یک پیشرانه ۱۱۹۷ سی‌سی توربوشارژ سود می‌برند که توان تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه (TCE 120) به‌وسیله یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد که باعث می‌شود این کراس‌اوور ۱۱۸۰ کیلوگرمی بتواند پس از ۱۲ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد، البته ناگفته نماند که شتاب صفرتا صد رسمی این خودرو ۱۰.۹ ثانیه اعلام‌شده است. پیشرانه به‌کاررفته در این خودرو شاید از شتاب چندانی برخوردار نباشد اما مصرف سوخت بسیار کمی داشته که باعث می‌شود این خودرو برای استفاده‌های روزمره گزینه بسیار مناسبی باشد. رنو کپچر در سیکل ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند که عدد بسیار مناسبی برای یک کراس‌اوور کوچک به نظر می‌رسد.

ارزش خريد رنو کپچر

رنو کپچر در رنج قیمتی خود از توان فنی مناسب، امکانات قابل قبول و مصرف سوخت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار است. تمامی مزایای رنو کپچر باعث می‌شود که این خودرو نسبت به سایر هم‌رده‌های خود ارزش خرید نسبتا بالایی داشته باشد؛ آمار بسیار بالای فروش جهانی این خودرو نیز مهر تأییدی بر این موضوع است. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه چندانی به استفاده از پیشرانه‌های توربوشارژ و دردسرهای مربوط به آن ندارید، می‌توانید به سراغ نمونه‌های کارکرده نیسان جوک یا حتی صفرکیلومتر سانگ‌یانگ تیوولی بروید.

10
0 6.5

رقبای رنو کپچر

با در نظر گرفتن سگمنت و رنج قیمتی که رنو کپچر در آن قرار دارد، خودروهایی همچون سانگ‌یانگ تیوولی 2018 و رنو داستر تک دیفرانسیل 2018 رقیب اصلی این کراس‌اوور فرانسوی محسوب می‌شوند. رنو کپچر در مقایسه با رقبای خود از فضا و ابعاد کوچک‌تری برخوردار است، اما در مقابل مصرف سوخت و استهلاک کمتر آن باعث می‌شود که در میان رقبا یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده روزمره یک خانواده کم‌جمعیت باشد.


مشخصات فنی رنو کپچر

نام لاتین خودرو Capture
کلاس بدنه هاچبک کراس
سگمنت جهانی J - شاسی بلند جمع و جور
کشور سازنده فرانسه
سال طراحی 2014
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1200 سی سی
نوع موتور 4 سیلندر خطي با توروبو شارژ(TCE 120)
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 دنده اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 120 اسب بخار در 4900 دور بر دقيقه
گشتاور 190 نيوتن متر در 2000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 192 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 10.9 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور پاشش مستقيم
سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون مستقل
سیستم تعلیق عقب فنرپیچشی نیمه مستقل
نوع فرمان برقی
طول 4122 میلیمتر
عرض 1778 میلیمتر
ارتفاع 1566 میلیمتر
فاصله محوری 2606 میلیمتر
وزن 1180 کیلوگرم
حجم صندوق 455 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 205/55R 17
رینگ و لاستیک عقب 205/55R 17
مصرف سوخت شهری 6.6 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 4.7 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 45 لیتر
پیمایش 763 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع تهويه مطبوع اتوماتيك
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا مولتي مديا با نمایشگر 7 اينچي لمسی، رھیاب (GPS) و ھندزفري موبايل
غربیلک فرمان قابليت تلسكوپي تنظيم فرمان و تنظيم ارتفاع وغربيلك فرمان چرمي
سیستم صندلی های جلو صندلی چرمی مجهز به گرمکن، پشت سري جلو با قابليت تنظيم ارتفاع
سیستم صندلی های عقب صندلی چرمی تاشو با قابلیت تنظیم طولی
سیستم روشنایی جلو چراغ هاي LED روز روشن ، سيستم تنظيم ارتفاع نور چراغ هاي جلو ، سنسور اتوماتيك نور چراغ ها، مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب
سیستم آینه ها آيينه هاي جانبي برقي و تاشونده با ديد گسترده و مجهز به گرمكن
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي جلو و عقب
سایر موارد صندلي كودك (ايزوفیكس)، شيشه عقب تيره، كروز كنترل و سيستم محدودكننده سرعت (Speed Limiter)، سيستم مصرف بهينه موتور(ECO-MODE)
کیسه های هوا راننده، سرنشين جلو و جانبي (مجموعاً 4 عدد)
سیستم های امنیتی و حفاظتی سيستم ضد سرقت خودرو(ايموبيلايزر)، قفل مركزي و ورود بدون كليد
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه ای
سیستم های ترمز و پایداری سيستم ترمز ضدقفل ABS، سيستم توزيع متعادل نيروي ترمزEBD، سيستم ترمز كمكي در موارد اضطراريEBA، سيستم كنترل پايداري الكتريكي ESP، سيستم كمكي حركت در سربالايي HSA .
سایر موارد كارت قفل و استارت هوشمند رنو،سنسور پارك و دوربين دنده عقب، كمربند ايمني جلو با قابليت محدودكردن فشار وارده و پيش كشنده

مزایا و معایب رنو کپچر

مزایا رنو کپچر

معایب رنو کپچر

  • مصرف سوخت اقتصادی
  • طراحی مدرن و جوان‌پسند
  • ابعاد مناسب برای تردد در فضای شهری
  • هماهنگی مناسب گیربکس و پیشرانه
  • استفاده از متریال بی‌کیفیت در فضای داخلی
  • فضای کم سرنشینان و صندوق
  • عدم وجود سیستم چهار چرخ محرک

عکس رنو کپچر

نمای عقب رنو کپچر

نمای عقب رنو کپچر

نمای عقب رنو کپچر

نمای عقب رنو کپچر

نمای عقب رنو کپچر

نمای عقب رنو کپچر

تنظیمات چراغ های جلو رنو کپچر

تنظیمات چراغ های جلو رنو کپچر

آپشنهای روی دستگیره رنو کپچر

آپشنهای روی دستگیره رنو کپچر

نمای داخل درب جلو رنو کپچر

نمای داخل درب جلو رنو کپچر

تنظیمات صندلی جلو رنو کپچر

تنظیمات صندلی جلو رنو کپچر

نمای داخل درب عقب رنو کپچر

نمای داخل درب عقب رنو کپچر

renault captur

renault captur

مانیتور داشبورد رنو کپچر

مانیتور داشبورد رنو کپچر

آپشنهای رنو کپچر

آپشنهای رنو کپچر

دکمه های فرمان رنو کپچر

دکمه های فرمان رنو کپچر

دکمه های فرمان رنو کپچر

دکمه های فرمان رنو کپچر

دسته دنده رنو کپچر

دسته دنده رنو کپچر

فضای ردیف عقب رنو کپچر

فضای ردیف عقب رنو کپچر

نمای جلو رنو کپچر

نمای جلو رنو کپچر

نمای داخلی رنو کپچر

نمای داخلی رنو کپچر

پیشرانه رنو کپچر

پیشرانه رنو کپچر

صندلی های جلو رنو کپچر

صندلی های جلو رنو کپچر

صفحه آمپر و کیلومترشمار رنو کپچر

صفحه آمپر و کیلومترشمار رنو کپچر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "رنو کپچر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
amirrr
مهمان
تجربه یکی از مالکین رنو کپچر در ایران پس از ۵ سال و کارکرد : ۱️۸️۲️۰️۰️۰️ کیلومتر ۱۰ بار سفر به کل ایران ۳ بار سفر به ۸۱ استان ترکیه ۱ بار سفر به ۱۲ استان گرجستان ۱ بار سفر به ۱۳ استان آذربایجان ️بدون استفاده از گارانتی(حتی یکبار) ️بدون خرابی فنی،برقی،مکانیکی و تزئیناتی یکبار تعویض لاستیک در کارکرد ۱۴۶.۰۰۰ کیلومتر یکبار تعویض شمع در کارکرد ۱۰۸.۰۰۰ کیلومتر عدم تعویض ضدیخ،روغن ترمز و روغن گیربکس سلامت جلوبندی،سیستم تعلیق،کمک فنرها،اکسل عقب،بلبرینگها سلامت جعبه فرمان برقی و دسته موتورها سلامت سیستم برق رسانی و ادوات برقی سلامت سیستم سوخت رسانی،انباری اگزوز،کاتالیست و… بیشتر
دلايل انتخاب رنو كپچر توسط مالكين
مهمان
دلايل انتخاب رنو كپچر توسط مالكين
تجارب مالکیت و رانندگی بلندمدت با رنو کپچر و دلایل انتخاب رنو کپچر توسط مالکین آن: ۵۱- سیستم مولتی مدیای رنو کپچر،مجهز به نویگیشن ماهواره ایه و نقشه کالیبره شده ست.نقشه تمام خیابانها و کوچه های کلانشهرها رو داره.حتی نقشه خیابانها و کوچه های اصلی شهرهای کوچک هم دارد.ولی به پای گوگل مپ نمیرسه.از زبان فارسی پشتیبانی میکنه.تمام منوهای سیستم و نقشه و نویگیشن،به زبان دلخواه قابل استفاده هستن.میشه از سایت رنو،نقشه کشورهای دیگه رو بصورت پولی دانلود و استفاده کرد.مطابق دفترچه راهنما و دگمه روی فرمان،قابلیت اتصال به آیپاد هم داره. ۵۲- بدنه رنو کپچر،کیفیت رنگ بسیار خوبی داره.مثل… بیشتر
majid
مهمان

ماشین خوب مثل بنز سوار شی چندتا دلیل میاری داداچ

50 دليل براي خريد رنو كپچر
مهمان
تجارب واقعی و عملی رانندگان،از مالکیت و رانندگی با رنو کپچر ۱- برای من که اهل سرعت هستم،هدف من از خرید کپچر ، بخاطر دارا بودن سیستمهای ایمنی کامل و جامعی که داره.مثل ۴ ایربگ با کارآیی خوب و مؤثر و مجهز بودن به سیستم ضدلغزشASR و سیستم کنترل کششTCS و EBDوABSوRMF ۲- رنو کپچر،شیشه های دودی فابریک که داره خیلی عالیه.همچنین تمامی شیشه هاش،نور آفتاب رو عبور نمیده.تقریباً مانند سولار عمل میکنه.موقع رانندگی طولانی مدت با کپچر،اگر در مناطق جنوبی کشور یا کویری باشید،هنگام آفتاب شدید ظهر،آستین کوتاه که میپوشیم و رانندگی میکنم برخلاف خودروهای دیگه که داشتم ،… بیشتر
AmirReaper
مهمان

خدا وکیلی واسه ماشین شهری حرف نداره عالیه
واسه مسافرت هم فکر نکنم مشکلی داشته باشه
نسبت به وزنش موتور خوبی داره
ولی من باشم پژو ۲۰۰۸ رو ترجیح میدم
چون هم ارزون تره و هم قوی تره